SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Pozrite si, ako policajti odstavili auto po zmeraní jeho rýchlosti

Snahou polície je eliminovať vytváranie prekážok. To sa jej však nepodarilo pred výjazdom na diaľnicu D1 v Bratislave.

(Zdroj: Jakub)

Jakub: "Išiel som okolo stanovištia policajtov v Bratislave. Merali rýchlosť na privádzači na diaľnicu od nákupného centra Avion smerom do Petržalky.

Policajti zastavovali autá takým spôsobom, že jedno bolo z polovice v ľavom jazdnom pruhu so zapnutými blikačkami.

Ani nehovoriac o tom, že prípadné (nákladné) auto vchádzajúce na stavbu novej cesty, v ktorej vjazde stoja, musí prejsť do protismeru, aby sa na stavbu dostalo.

Raz, keď ma policajt zastavil v križovatke tak, že nás autá museli zložito (aj bez nás) v neprehľadnej križovatke obchádzať, chcel som sa posunúť na bok. Ale on mi to zakázal a ďalej riešil moju pokutu. Že je to jeho zodpovednosť. A keď sa tam stane nehoda, on si to obháji.

Je v poriadku, ak policajti pri meraní rýchlosti, čím chcú zlepšiť bezpečnosť premávky, nedbajú na to, aby autá čo najmenej blokovali ostatnú premávku a tak oni sami nedbajú na jej bezpečnosť a plynulosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Miesto na zastavovanie vyberá veliteľ hliadky

Fotografie so žiadosťou o stanovisko sme poslali na Bratislavské krajské policajné riaditeľstvo.

"Snahou Policajného zboru pri výkone dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky v Bratislave, s prihliadnutím na dopravnú situáciu, je eliminovať vytváranie prekážok obmedzujúcich plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," uviedla policajná hovorkyňa Karina Považanová.

O konkrétnom mieste, kde budú policajti kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel a zastavovať autá rozhoduje veliteľ hliadky.

Podmienkou podľa Považanovej je to, aby stanovište hliadky a plnenie jej úloh nemohlo ohroziť účastníkov cestnej premávky alebo členov hliadky.

"Miesto na zastavovanie vozidiel a vykonávanie služobných zákrokov teda veliteľ hliadky určuje tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti členov hliadky, bezpečnosti alebo plynulosti cestnej premávky a aby zisťované priestupky mohli byť realizované mimo frekventovaných jazdných pruhov," dodala policajná hovorkyňa.

Policajti nemali zastavovať autá uprostred cesty

Z fotiek Jakuba vyplýva, že veliteľ policajnej hliadky, ktorý meral rýchlosť áut na ceste pri obchodnom centre, dovolil nielen obmedziť plynulosť cestnej premávky, ale ju aj ohroziť.

Fotky vznikli v čase krátko pred obedom, kedy tam premávka nie je zanedbateľná.

Pri zastavovaní tmavého Mercedesu, ktorého zadná časť zasahuje do vozovky, nemali vodičovi dovoliť, aby auto nechal tak, ako to vidno na fotografiách. Riskovali tak vznik kolízie prípadne kolón.

Kolíznu situáciu vytvorili aj tým, že polícia merala a zastavovala tak, že zablokoval vjazd na stavenisko. Ako Jakub správne podotkol, nákladné vozidlá by mali možnosť na stavenisko vojsť len cez protismer.

Ideálne podľa nás nie je ani to, že policajti zastavovali vozidlá uprostred cesty a zároveň krátko pred výjazdom na diaľnicu. Zastavenie vozidiel a ich výjazd na miesto, kde sa začína diaľnica, takmer s istotou spomalí premávku na frekventovanom mieste.

Vhodnejšie miesto na meranie rýchlosti a zastavovanie mali policajti pri pravom okraji vozovky, kde je dostatočne široká krajnica.

Za zastavenie vozidla je zodpovedný policajt

V prípade, že by sa tam stala dopravná nehoda, je skutočne zodpovednosťou policajta, ak za nehodu môže spôsob zastavenia vozidla.

Vodič je povinný poslúchnuť pokyn policajta pod hrozbou pokuty a zákazu šoférovania až na dva roky.

Policajt by sa však nemal spoliehať na to, že si akúkoľvek situáciu obháji, tak ako to napísal Jakub.

Ani oprávnenie kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel nedáva policajtom možnosť zbytočne riskovať poškodenie cudzieho majetku alebo zdravie človeka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 816
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 073
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 607
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 999
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 304
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.