SME

Pozrite si, ako policajti odstavili auto po zmeraní jeho rýchlosti

Snahou polície je eliminovať vytváranie prekážok. To sa jej však nepodarilo pred výjazdom na diaľnicu D1 v Bratislave.

(Zdroj: Jakub)

Jakub: "Išiel som okolo stanovištia policajtov v Bratislave. Merali rýchlosť na privádzači na diaľnicu od nákupného centra Avion smerom do Petržalky.

Policajti zastavovali autá takým spôsobom, že jedno bolo z polovice v ľavom jazdnom pruhu so zapnutými blikačkami.

Ani nehovoriac o tom, že prípadné (nákladné) auto vchádzajúce na stavbu novej cesty, v ktorej vjazde stoja, musí prejsť do protismeru, aby sa na stavbu dostalo.

Raz, keď ma policajt zastavil v križovatke tak, že nás autá museli zložito (aj bez nás) v neprehľadnej križovatke obchádzať, chcel som sa posunúť na bok. Ale on mi to zakázal a ďalej riešil moju pokutu. Že je to jeho zodpovednosť. A keď sa tam stane nehoda, on si to obháji.

Je v poriadku, ak policajti pri meraní rýchlosti, čím chcú zlepšiť bezpečnosť premávky, nedbajú na to, aby autá čo najmenej blokovali ostatnú premávku a tak oni sami nedbajú na jej bezpečnosť a plynulosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Miesto na zastavovanie vyberá veliteľ hliadky

Fotografie so žiadosťou o stanovisko sme poslali na Bratislavské krajské policajné riaditeľstvo.

"Snahou Policajného zboru pri výkone dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky v Bratislave, s prihliadnutím na dopravnú situáciu, je eliminovať vytváranie prekážok obmedzujúcich plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," uviedla policajná hovorkyňa Karina Považanová.

O konkrétnom mieste, kde budú policajti kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel a zastavovať autá rozhoduje veliteľ hliadky.

Podmienkou podľa Považanovej je to, aby stanovište hliadky a plnenie jej úloh nemohlo ohroziť účastníkov cestnej premávky alebo členov hliadky.

"Miesto na zastavovanie vozidiel a vykonávanie služobných zákrokov teda veliteľ hliadky určuje tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti členov hliadky, bezpečnosti alebo plynulosti cestnej premávky a aby zisťované priestupky mohli byť realizované mimo frekventovaných jazdných pruhov," dodala policajná hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Policajti nemali zastavovať autá uprostred cesty

Z fotiek Jakuba vyplýva, že veliteľ policajnej hliadky, ktorý meral rýchlosť áut na ceste pri obchodnom centre, dovolil nielen obmedziť plynulosť cestnej premávky, ale ju aj ohroziť.

Fotky vznikli v čase krátko pred obedom, kedy tam premávka nie je zanedbateľná.

Pri zastavovaní tmavého Mercedesu, ktorého zadná časť zasahuje do vozovky, nemali vodičovi dovoliť, aby auto nechal tak, ako to vidno na fotografiách. Riskovali tak vznik kolízie prípadne kolón.

Kolíznu situáciu vytvorili aj tým, že polícia merala a zastavovala tak, že zablokoval vjazd na stavenisko. Ako Jakub správne podotkol, nákladné vozidlá by mali možnosť na stavenisko vojsť len cez protismer.

Ideálne podľa nás nie je ani to, že policajti zastavovali vozidlá uprostred cesty a zároveň krátko pred výjazdom na diaľnicu. Zastavenie vozidiel a ich výjazd na miesto, kde sa začína diaľnica, takmer s istotou spomalí premávku na frekventovanom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Vhodnejšie miesto na meranie rýchlosti a zastavovanie mali policajti pri pravom okraji vozovky, kde je dostatočne široká krajnica.

Za zastavenie vozidla je zodpovedný policajt

V prípade, že by sa tam stala dopravná nehoda, je skutočne zodpovednosťou policajta, ak za nehodu môže spôsob zastavenia vozidla.

Vodič je povinný poslúchnuť pokyn policajta pod hrozbou pokuty a zákazu šoférovania až na dva roky.

Policajt by sa však nemal spoliehať na to, že si akúkoľvek situáciu obháji, tak ako to napísal Jakub.

Ani oprávnenie kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel nedáva policajtom možnosť zbytočne riskovať poškodenie cudzieho majetku alebo zdravie človeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 252
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 023
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 071
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 905
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 884
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 610
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 2 532
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  2. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  5. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  6. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  7. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  8. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 722
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 145
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 217
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 313
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 604
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 853
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 611
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 991
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťZatvoriť reklamu