SME

Pozrite si, ako policajti odstavili auto po zmeraní jeho rýchlosti

Snahou polície je eliminovať vytváranie prekážok. To sa jej však nepodarilo pred výjazdom na diaľnicu D1 v Bratislave.

(Zdroj: Jakub)

Jakub: "Išiel som okolo stanovištia policajtov v Bratislave. Merali rýchlosť na privádzači na diaľnicu od nákupného centra Avion smerom do Petržalky.

Policajti zastavovali autá takým spôsobom, že jedno bolo z polovice v ľavom jazdnom pruhu so zapnutými blikačkami.

Ani nehovoriac o tom, že prípadné (nákladné) auto vchádzajúce na stavbu novej cesty, v ktorej vjazde stoja, musí prejsť do protismeru, aby sa na stavbu dostalo.

Raz, keď ma policajt zastavil v križovatke tak, že nás autá museli zložito (aj bez nás) v neprehľadnej križovatke obchádzať, chcel som sa posunúť na bok. Ale on mi to zakázal a ďalej riešil moju pokutu. Že je to jeho zodpovednosť. A keď sa tam stane nehoda, on si to obháji.

Je v poriadku, ak policajti pri meraní rýchlosti, čím chcú zlepšiť bezpečnosť premávky, nedbajú na to, aby autá čo najmenej blokovali ostatnú premávku a tak oni sami nedbajú na jej bezpečnosť a plynulosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Miesto na zastavovanie vyberá veliteľ hliadky

Fotografie so žiadosťou o stanovisko sme poslali na Bratislavské krajské policajné riaditeľstvo.

"Snahou Policajného zboru pri výkone dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky v Bratislave, s prihliadnutím na dopravnú situáciu, je eliminovať vytváranie prekážok obmedzujúcich plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," uviedla policajná hovorkyňa Karina Považanová.

O konkrétnom mieste, kde budú policajti kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel a zastavovať autá rozhoduje veliteľ hliadky.

Podmienkou podľa Považanovej je to, aby stanovište hliadky a plnenie jej úloh nemohlo ohroziť účastníkov cestnej premávky alebo členov hliadky.

"Miesto na zastavovanie vozidiel a vykonávanie služobných zákrokov teda veliteľ hliadky určuje tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti členov hliadky, bezpečnosti alebo plynulosti cestnej premávky a aby zisťované priestupky mohli byť realizované mimo frekventovaných jazdných pruhov," dodala policajná hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Policajti nemali zastavovať autá uprostred cesty

Z fotiek Jakuba vyplýva, že veliteľ policajnej hliadky, ktorý meral rýchlosť áut na ceste pri obchodnom centre, dovolil nielen obmedziť plynulosť cestnej premávky, ale ju aj ohroziť.

Fotky vznikli v čase krátko pred obedom, kedy tam premávka nie je zanedbateľná.

Pri zastavovaní tmavého Mercedesu, ktorého zadná časť zasahuje do vozovky, nemali vodičovi dovoliť, aby auto nechal tak, ako to vidno na fotografiách. Riskovali tak vznik kolízie prípadne kolón.

Kolíznu situáciu vytvorili aj tým, že polícia merala a zastavovala tak, že zablokoval vjazd na stavenisko. Ako Jakub správne podotkol, nákladné vozidlá by mali možnosť na stavenisko vojsť len cez protismer.

Ideálne podľa nás nie je ani to, že policajti zastavovali vozidlá uprostred cesty a zároveň krátko pred výjazdom na diaľnicu. Zastavenie vozidiel a ich výjazd na miesto, kde sa začína diaľnica, takmer s istotou spomalí premávku na frekventovanom mieste.

SkryťVypnúť reklamu

Vhodnejšie miesto na meranie rýchlosti a zastavovanie mali policajti pri pravom okraji vozovky, kde je dostatočne široká krajnica.

Za zastavenie vozidla je zodpovedný policajt

V prípade, že by sa tam stala dopravná nehoda, je skutočne zodpovednosťou policajta, ak za nehodu môže spôsob zastavenia vozidla.

Vodič je povinný poslúchnuť pokyn policajta pod hrozbou pokuty a zákazu šoférovania až na dva roky.

Policajt by sa však nemal spoliehať na to, že si akúkoľvek situáciu obháji, tak ako to napísal Jakub.

Ani oprávnenie kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel nedáva policajtom možnosť zbytočne riskovať poškodenie cudzieho majetku alebo zdravie človeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 407
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 792
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 722
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 337
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 812
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 738
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 127
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 936
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubica Adamková: Gaslighting: Keď uveríš, že tvoja pravda je lož
  2. Branislav Hláčik: Superpozícia 7
  3. Ľubica Adamková: Spotrebné dane a spotrebované duše
  4. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 1. časť
  5. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu
  6. Vladimír Bojničan: Mentálna pedofília: Najzákernejší zločin dogmatických ideológií
  7. Iveta Grootová: Kvetinárka
  8. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 010
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 22 667
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 894
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 943
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 10 764
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 768
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 857
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 5 154
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu