SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Pozrite si, ako policajti odstavili auto po zmeraní jeho rýchlosti

Snahou polície je eliminovať vytváranie prekážok. To sa jej však nepodarilo pred výjazdom na diaľnicu D1 v Bratislave.

(Zdroj: Jakub)

Jakub: "Išiel som okolo stanovištia policajtov v Bratislave. Merali rýchlosť na privádzači na diaľnicu od nákupného centra Avion smerom do Petržalky.

Policajti zastavovali autá takým spôsobom, že jedno bolo z polovice v ľavom jazdnom pruhu so zapnutými blikačkami.

Ani nehovoriac o tom, že prípadné (nákladné) auto vchádzajúce na stavbu novej cesty, v ktorej vjazde stoja, musí prejsť do protismeru, aby sa na stavbu dostalo.

Raz, keď ma policajt zastavil v križovatke tak, že nás autá museli zložito (aj bez nás) v neprehľadnej križovatke obchádzať, chcel som sa posunúť na bok. Ale on mi to zakázal a ďalej riešil moju pokutu. Že je to jeho zodpovednosť. A keď sa tam stane nehoda, on si to obháji.

Je v poriadku, ak policajti pri meraní rýchlosti, čím chcú zlepšiť bezpečnosť premávky, nedbajú na to, aby autá čo najmenej blokovali ostatnú premávku a tak oni sami nedbajú na jej bezpečnosť a plynulosť?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Miesto na zastavovanie vyberá veliteľ hliadky

Fotografie so žiadosťou o stanovisko sme poslali na Bratislavské krajské policajné riaditeľstvo.

"Snahou Policajného zboru pri výkone dohľadu nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky v Bratislave, s prihliadnutím na dopravnú situáciu, je eliminovať vytváranie prekážok obmedzujúcich plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," uviedla policajná hovorkyňa Karina Považanová.

O konkrétnom mieste, kde budú policajti kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel a zastavovať autá rozhoduje veliteľ hliadky.

Podmienkou podľa Považanovej je to, aby stanovište hliadky a plnenie jej úloh nemohlo ohroziť účastníkov cestnej premávky alebo členov hliadky.

"Miesto na zastavovanie vozidiel a vykonávanie služobných zákrokov teda veliteľ hliadky určuje tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti členov hliadky, bezpečnosti alebo plynulosti cestnej premávky a aby zisťované priestupky mohli byť realizované mimo frekventovaných jazdných pruhov," dodala policajná hovorkyňa.

Policajti nemali zastavovať autá uprostred cesty

Z fotiek Jakuba vyplýva, že veliteľ policajnej hliadky, ktorý meral rýchlosť áut na ceste pri obchodnom centre, dovolil nielen obmedziť plynulosť cestnej premávky, ale ju aj ohroziť.

Fotky vznikli v čase krátko pred obedom, kedy tam premávka nie je zanedbateľná.

Pri zastavovaní tmavého Mercedesu, ktorého zadná časť zasahuje do vozovky, nemali vodičovi dovoliť, aby auto nechal tak, ako to vidno na fotografiách. Riskovali tak vznik kolízie prípadne kolón.

Kolíznu situáciu vytvorili aj tým, že polícia merala a zastavovala tak, že zablokoval vjazd na stavenisko. Ako Jakub správne podotkol, nákladné vozidlá by mali možnosť na stavenisko vojsť len cez protismer.

Ideálne podľa nás nie je ani to, že policajti zastavovali vozidlá uprostred cesty a zároveň krátko pred výjazdom na diaľnicu. Zastavenie vozidiel a ich výjazd na miesto, kde sa začína diaľnica, takmer s istotou spomalí premávku na frekventovanom mieste.

Vhodnejšie miesto na meranie rýchlosti a zastavovanie mali policajti pri pravom okraji vozovky, kde je dostatočne široká krajnica.

Za zastavenie vozidla je zodpovedný policajt

V prípade, že by sa tam stala dopravná nehoda, je skutočne zodpovednosťou policajta, ak za nehodu môže spôsob zastavenia vozidla.

Vodič je povinný poslúchnuť pokyn policajta pod hrozbou pokuty a zákazu šoférovania až na dva roky.

Policajt by sa však nemal spoliehať na to, že si akúkoľvek situáciu obháji, tak ako to napísal Jakub.

Ani oprávnenie kontrolovať dodržiavanie dopravných pravidiel nedáva policajtom možnosť zbytočne riskovať poškodenie cudzieho majetku alebo zdravie človeka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 880
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 525
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 173
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 352
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 097
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 325
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 884
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 153
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 152
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 043
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 037
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 887
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu