SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
TEST MÔJHO AUTA

Honda Civic drží aj tam, kde by to nikto nečakal

Ak by niekto z vás premýšľal nad Civicom na bežné vozenie alebo "ľahké preteky", je to prijateľná voľba za optimálne peniaze, myslí si majiteľ auta.

(Zdroj: Branislav Olejník)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Chcel by som vám predstaviť Hondu Civic s typovým označením motora D16V1, ktorú vyrobili v roku 2001.

Je to Japonec, nemá stredový tunel a je pohodlný. Okrem toho bol za rozumnú cenu, tak som si povedal, že si Hondu Civic kúpim.

Dosť ľudí mi potvrdilo, že na Japonca sa dá spoľahnúť. Konštatujem, že mali pravdu. Ak nenatrafíte na nepodarok, budete veľmi spokojní.

Ak by niekto z vás premýšľal nad Civicom na bežné vozenie alebo "ľahké preteky", je to prijateľná voľba za optimálne peniaze. Výkon auta má síce niekedy citeľný deficit, ale dá sa bez ťažkostí konkurovať aj oveľa silnejším vozidlám.

Motor a prevodovka je zohraná pekne, auto je celkove veľmi agilné a prispôsobí sa akémukoľvek jazdnému štýlu.

Citlivé ABS by mohlo vadiť

Auto poháňa štvorvalcový benzínový motor s technológiou Vtec, ktorý má objem 1 590 cm3. Dosahuje výkon 81kW (110 koní) pri 5600 otáčkach za minútu. Točivý moment dosahuje pri 4 300 otáčkach za minútu 152 Nm. O prevody sa stará manuálna 5-stupňová prevodovka

Vzhľadom na hmotnosť 1 135 kg ide auto veľmi pekne. Nielen na rovine ale aj v ostrých zákrutách. Keďže je vpredu Mcpherson a vzadu 5-prvková náprava, drží aj tam, kde by to človek už ani nečakal ... aj keď v niektorých situáciách má svoje limity.

Jediné, čo by niektorým mohlo vadiť, je dosť citlivý systém ABS. No ja som si už zvykol.

Spotreba auta klasicky závisí iba od vodiča. Podarilo sa mi zajazdiť už aj 5,5 litra na 100 km, ale to je skôr spodná hranica ako pravidlo. V normálnych podmienkach jazdí so spotrebou 6 až 6,5 litra na 100 km. Pri výkone auta to považujem za peknú spotrebu. Auto ale dokáže spotrebovať aj 8 litrov na 100 km.

Výbava je obsiahla, ale klíma zapadá prachom

Moja Honda Civic má dosť obsiahli výbavu. Zahŕňa ABS a EBD, airbagy (vodič, spolujazdec a bočné), kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe vozu (strieborná metalíza), centrál, alarm a imobilizér.

Komfort auta zabezpečujú aj okná v elektrike, nastaviteľný volant a výškovo nastaviteľné sedadlá vodiča a spolujazdca. Má aj klímu, ktorú ale nepoužívam a zabudované autorádio so 6 reproduktormi.

honda01.jpg

Priame sanie zvýšilo výkon len o 1,4 koňa, ale ten zvuk ...

Vždy si nájdem čas moju Hondu povysávať a umyť. Raz za čas ju voskujem a čistím dôkladne aj interiér.

Keďže som zástancom úprav typu "čo nevidno je fajn", venoval som úsilie skôr do motorovej a podvozkovej časti.

Ako prvé som objednal nové pneu a disky. Pneu sú od firmy TOYO proxes 195/55 R15 a disky od firmy BBS RW.

Rozhodol som sa aj pre športovú vložku vzduchového filtra. Neskôr som ale zistil, že to boli zbytočne utratené peniaze. Nakoniec som zvolil priame sanie a osvedčilo sa. Výkon zdvihlo síce iba o 1,4 koňa, ale ten zvuk pri akcelerácii za to stojí.

Keďže má Honda motor od série Vtec, ostrá vačka by bola na nič. Na rade bola nová baterka a nové káble k zapaľovacím sviečkam od firmy NGK 3. Kontaktové irídiové sviečky NGK sa takisto osvedčili, najmä v zime a pri nižších vonkajších teplotách.

Podvozok je chránený striekaným náterom, aby náhodou nezačal kvitnúť.

Na pláne mám aj ďalšie úpravy, ale zatiaľ na ne nemám prostriedky.

Do servisu na kávu

Náhradné diely sú drahšie v porovnaní s VW alebo so Škodou. Honda Civic je ale spoľahlivé auto. Nekazí sa napriek tomu, že má najazdených 150 tisíc kilometrov.

Ak nepočítam klasický servis, ako výmena oleja a filtrov, tak som okrem zlomenej poloosi nemenil nič.

Pri servisovaní nikdy nebol problém. A keďže servis auta mi robí známy, vždy bol rád, keď som sa ukázal s autom. Ale na kávu, nie kvôli práci.

Servis a poplatky sú v prijateľnej hladine. Myslím si, že za tú kvalitu, akú dostanem, stojí za to dať tie peniaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 729
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 009
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 541
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 277
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 552
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 462
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 301
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 321
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 602
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Test môjho auta

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk, Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.