SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Honda Civic drží aj tam, kde by to nikto nečakal

Ak by niekto z vás premýšľal nad Civicom na bežné vozenie alebo "ľahké preteky", je to prijateľná voľba za optimálne peniaze, myslí si majiteľ auta.

(Zdroj: Branislav Olejník)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Chcel by som vám predstaviť Hondu Civic s typovým označením motora D16V1, ktorú vyrobili v roku 2001.

Je to Japonec, nemá stredový tunel a je pohodlný. Okrem toho bol za rozumnú cenu, tak som si povedal, že si Hondu Civic kúpim.

Dosť ľudí mi potvrdilo, že na Japonca sa dá spoľahnúť. Konštatujem, že mali pravdu. Ak nenatrafíte na nepodarok, budete veľmi spokojní.

Ak by niekto z vás premýšľal nad Civicom na bežné vozenie alebo "ľahké preteky", je to prijateľná voľba za optimálne peniaze. Výkon auta má síce niekedy citeľný deficit, ale dá sa bez ťažkostí konkurovať aj oveľa silnejším vozidlám.

Motor a prevodovka je zohraná pekne, auto je celkove veľmi agilné a prispôsobí sa akémukoľvek jazdnému štýlu.

Citlivé ABS by mohlo vadiť

Auto poháňa štvorvalcový benzínový motor s technológiou Vtec, ktorý má objem 1 590 cm3. Dosahuje výkon 81kW (110 koní) pri 5600 otáčkach za minútu. Točivý moment dosahuje pri 4 300 otáčkach za minútu 152 Nm. O prevody sa stará manuálna 5-stupňová prevodovka

Vzhľadom na hmotnosť 1 135 kg ide auto veľmi pekne. Nielen na rovine ale aj v ostrých zákrutách. Keďže je vpredu Mcpherson a vzadu 5-prvková náprava, drží aj tam, kde by to človek už ani nečakal ... aj keď v niektorých situáciách má svoje limity.

Jediné, čo by niektorým mohlo vadiť, je dosť citlivý systém ABS. No ja som si už zvykol.

Spotreba auta klasicky závisí iba od vodiča. Podarilo sa mi zajazdiť už aj 5,5 litra na 100 km, ale to je skôr spodná hranica ako pravidlo. V normálnych podmienkach jazdí so spotrebou 6 až 6,5 litra na 100 km. Pri výkone auta to považujem za peknú spotrebu. Auto ale dokáže spotrebovať aj 8 litrov na 100 km.

Výbava je obsiahla, ale klíma zapadá prachom

Moja Honda Civic má dosť obsiahli výbavu. Zahŕňa ABS a EBD, airbagy (vodič, spolujazdec a bočné), kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe vozu (strieborná metalíza), centrál, alarm a imobilizér.

Komfort auta zabezpečujú aj okná v elektrike, nastaviteľný volant a výškovo nastaviteľné sedadlá vodiča a spolujazdca. Má aj klímu, ktorú ale nepoužívam a zabudované autorádio so 6 reproduktormi.

honda01.jpg

Priame sanie zvýšilo výkon len o 1,4 koňa, ale ten zvuk ...

Vždy si nájdem čas moju Hondu povysávať a umyť. Raz za čas ju voskujem a čistím dôkladne aj interiér.

Keďže som zástancom úprav typu "čo nevidno je fajn", venoval som úsilie skôr do motorovej a podvozkovej časti.

Ako prvé som objednal nové pneu a disky. Pneu sú od firmy TOYO proxes 195/55 R15 a disky od firmy BBS RW.

Rozhodol som sa aj pre športovú vložku vzduchového filtra. Neskôr som ale zistil, že to boli zbytočne utratené peniaze. Nakoniec som zvolil priame sanie a osvedčilo sa. Výkon zdvihlo síce iba o 1,4 koňa, ale ten zvuk pri akcelerácii za to stojí.

Keďže má Honda motor od série Vtec, ostrá vačka by bola na nič. Na rade bola nová baterka a nové káble k zapaľovacím sviečkam od firmy NGK 3. Kontaktové irídiové sviečky NGK sa takisto osvedčili, najmä v zime a pri nižších vonkajších teplotách.

Podvozok je chránený striekaným náterom, aby náhodou nezačal kvitnúť.

Na pláne mám aj ďalšie úpravy, ale zatiaľ na ne nemám prostriedky.

Do servisu na kávu

Náhradné diely sú drahšie v porovnaní s VW alebo so Škodou. Honda Civic je ale spoľahlivé auto. Nekazí sa napriek tomu, že má najazdených 150 tisíc kilometrov.

Ak nepočítam klasický servis, ako výmena oleja a filtrov, tak som okrem zlomenej poloosi nemenil nič.

Pri servisovaní nikdy nebol problém. A keďže servis auta mi robí známy, vždy bol rád, keď som sa ukázal s autom. Ale na kávu, nie kvôli práci.

Servis a poplatky sú v prijateľnej hladine. Myslím si, že za tú kvalitu, akú dostanem, stojí za to dať tie peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 225
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 221
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 164
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 042
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 505
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 204 389
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 812
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 847
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 938
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 478
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 962
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu