TEST MÔJHO AUTA

Ford Focus s prezývkou Raketka odvezie aj piatich chlapov

Pri výbere Fordu Focusu rozhodla jeho šírka. Jazdí na benzín a aj na LPG, má veľký batožinový priestor a do originálneho servisu by ho už majiteľ neposlal.

(Zdroj: Ján Zakuťanský)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ford Focus II 1,6 16V som kupoval ojazdené, keď malo asi 3 roky a najazdených necelých 76-tisíc kilometrov. Dnes Focus vlastním 4 roky a najazdených mám 217-tisíc kilometrov.

Po predchádzajúcich skúsenostiach so Škodou Fabia I HTP som dal môjmu Fofovi prezývku Raketka. Ford Focus je ale mojim prvým autom.

Autu ako takému nemám čo vytknúť. Má dostatočné odkladacie miesta, veľa miesta pre posádku, ani traja chlapi sa výrazne netlačia na zadných sedadlách. Jediné, čo bolo treba dorobiť, bolo svetlo nad zadnými sedadlami. Je to nevyhnutnosť, keď manipulujete s detskou autosedačkou.

Pri výbere rozhodla nakoniec šírka

Pred kúpou auta som si do užšieho výberu vybral Škodu Octaviu druhej generácie, Volkswagen Golf, Opel Astru H, či Nissan Almeru. Autá skupiny Volkswagen som vylúčil pre autíčkarov, aby som mohol v noci dobre spávať.

Astru mal švagor ako služobné auto, ale pre nedostatok odkladacích miest som Opel zamietol.

Nakoniec pre Ford Focus rozhodol argument o jeho šírke. Niekde som čítal, že je širší, ako Mercedes triedy E, čo pri šírke 1 840 mm aj súhlasilo.

Zvíťazil benzín nad naftou

Keď som si vyberal auto, požadoval som niečo väčšie, čo by ale nezruinovalo môj rozpočet a nebolo náročné na údržbu. Jazdený naftový TDCI motor som nechcel, hoci Focus s ním bol lacnejší o viac ako 1000 eur. Benzín je lepší nielen pre nenáročnú údržbu a stále sa mi to potvrdzuje.

Motor citeľne ožíva po prekročení hranice 4 tisíc otáčok, kde má maximálny krútiaci moment. Preto ani zrýchľovanie na diaľnici nad 130 km/h nerobí nejaké výrazné problémy a netreba ani podraďovať.

Ak potrebujem nejaké auto predbehnúť, podradenie na 3. rýchlostný stupeň všetko vyrieši.

Pri zvyšovaní otáčok má motor nádherný zvuk, pri vysokých otáčkach neobťažuje.

Aj s plným autom sa dá dosiahnuť slušná spotreba

Väčšinou jazdím naloženým autom - buď osobami, alebo kombináciou batožiny a osôb. A musím povedať, čím je auto viac naložené, tým ide lepšie. Aspoň podľa môjho subjektívneho pocitu.

Robím trasy, Bratislava – Bardejov, teraz denne Piešťany – Bratislava a samozrejme víkendové výlety s rodinkou po Slovensku a Čechách. Niekoľkokrát sme boli autom aj na dovolenke v Chorvátsku.

Spotreba sa na dlhých cestách pohybuje od 6,2 litra na 100 km (úsporná jazda v zime) až po 7,7 litra na 100 km (rýchly presun medzi Bratislavou a Bardejovom).

V meste, najmä v zime, v ranných zápchach a so studeným motorom, Raketka dokázala vypýtať aj 10 až 12 litrov, ale aspoň som nemrzol na zastávke. Inak, v meste sa dá jazdiť do 9 litrov.

Auto jazdí už aj na LPG

x.jpgKeď som najazdil 40-tisíc km, tak som ho nechal prerobiť na LPG. S týmto pohonom som prešiel zhruba 100-tisíc km a LPG môžem len odporučiť.

Žiadnu zmenu výkonu som nepocítil. Dlhodobú spotrebu na plyn mám na úrovni 8,5-9,5 litra LPG na 100 km.

Najväčším problémom pri prestavbe bola byrokracia slovenských úradov. To ma stálo najviac nervov. Všetky vybavovačky trvali 7 mesiacov, keďže to bola individuálna prestavba. Investícia sa však vrátila už po 9 mesiacoch jazdenia.

LPG bolo potrebné na začiatku trochu vyladiť. Najmä riadiaca jednotka potrebovala dostatok údajov do palivových máp.

Mali by sa síce používať sviečky určené pre LPG, ale ja používam výhradne originál sviečky FoMoCo. Ich životnosť sa pohybuje na úrovni 35-tisíc km.

Ford Focus originálny servis nepozná

Originálny servis? Na to rovno zabudnite. Chcel som si dať vymeniť silentbloky, no pre prestavbu mi auto nechceli prijať. Preto teraz olej a aj ostatný materiál nakupujem cez internet a výmenu riešim individuálne.

Za 4 roky som musel nechať na Forde repasovať nápravy. Mimochodom, silentbloky, ktoré "sa porúčali", som dal vymeniť aj s ramenami. No a teraz mi odišlo palivové čerpadlo.

Nádrž na LPG neubrala veľa z batožinového priestoru

Batožinový priestor, je aj po namontovaní LPG nádrže dostatočné veľký. A to aj napriek tomu, že prišiel asi o 8 cm výšky.

Na zbalenie kočiara a batožiny pre trojčlennú rodinu na týždennú dovolenku to bohato stačí.

Do auta sme sa zmestili už aj štyria s dieťaťom, kočíkom a batožinou na týždennú dovolenku do Chorvátska. Samozrejme, bez truhly na streche by to nešlo, ale zmestili sme sa.

Už sa však obzerám po kombi verzii, láka ma opäť Focus. Ten najnovší sa mi ale nepáči. Skôr by som si vybral starší model po facelifte a opäť s benzínovým motorom.

dscn2481_r6533.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 14 894
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 371
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 261
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 084
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 272
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 973
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 922
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 359
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 153

Téma: Test môjho auta


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.