SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Ford Focus s prezývkou Raketka odvezie aj piatich chlapov

Pri výbere Fordu Focusu rozhodla jeho šírka. Jazdí na benzín a aj na LPG, má veľký batožinový priestor a do originálneho servisu by ho už majiteľ neposlal.

(Zdroj: Ján Zakuťanský)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ford Focus II 1,6 16V som kupoval ojazdené, keď malo asi 3 roky a najazdených necelých 76-tisíc kilometrov. Dnes Focus vlastním 4 roky a najazdených mám 217-tisíc kilometrov.

Po predchádzajúcich skúsenostiach so Škodou Fabia I HTP som dal môjmu Fofovi prezývku Raketka. Ford Focus je ale mojim prvým autom.

Autu ako takému nemám čo vytknúť. Má dostatočné odkladacie miesta, veľa miesta pre posádku, ani traja chlapi sa výrazne netlačia na zadných sedadlách. Jediné, čo bolo treba dorobiť, bolo svetlo nad zadnými sedadlami. Je to nevyhnutnosť, keď manipulujete s detskou autosedačkou.

Pri výbere rozhodla nakoniec šírka

Pred kúpou auta som si do užšieho výberu vybral Škodu Octaviu druhej generácie, Volkswagen Golf, Opel Astru H, či Nissan Almeru. Autá skupiny Volkswagen som vylúčil pre autíčkarov, aby som mohol v noci dobre spávať.

Astru mal švagor ako služobné auto, ale pre nedostatok odkladacích miest som Opel zamietol.

Nakoniec pre Ford Focus rozhodol argument o jeho šírke. Niekde som čítal, že je širší, ako Mercedes triedy E, čo pri šírke 1 840 mm aj súhlasilo.

Zvíťazil benzín nad naftou

Keď som si vyberal auto, požadoval som niečo väčšie, čo by ale nezruinovalo môj rozpočet a nebolo náročné na údržbu. Jazdený naftový TDCI motor som nechcel, hoci Focus s ním bol lacnejší o viac ako 1000 eur. Benzín je lepší nielen pre nenáročnú údržbu a stále sa mi to potvrdzuje.

Motor citeľne ožíva po prekročení hranice 4 tisíc otáčok, kde má maximálny krútiaci moment. Preto ani zrýchľovanie na diaľnici nad 130 km/h nerobí nejaké výrazné problémy a netreba ani podraďovať.

Ak potrebujem nejaké auto predbehnúť, podradenie na 3. rýchlostný stupeň všetko vyrieši.

Pri zvyšovaní otáčok má motor nádherný zvuk, pri vysokých otáčkach neobťažuje.

Aj s plným autom sa dá dosiahnuť slušná spotreba

Väčšinou jazdím naloženým autom - buď osobami, alebo kombináciou batožiny a osôb. A musím povedať, čím je auto viac naložené, tým ide lepšie. Aspoň podľa môjho subjektívneho pocitu.

Robím trasy, Bratislava – Bardejov, teraz denne Piešťany – Bratislava a samozrejme víkendové výlety s rodinkou po Slovensku a Čechách. Niekoľkokrát sme boli autom aj na dovolenke v Chorvátsku.

Spotreba sa na dlhých cestách pohybuje od 6,2 litra na 100 km (úsporná jazda v zime) až po 7,7 litra na 100 km (rýchly presun medzi Bratislavou a Bardejovom).

V meste, najmä v zime, v ranných zápchach a so studeným motorom, Raketka dokázala vypýtať aj 10 až 12 litrov, ale aspoň som nemrzol na zastávke. Inak, v meste sa dá jazdiť do 9 litrov.

Auto jazdí už aj na LPG

x.jpgKeď som najazdil 40-tisíc km, tak som ho nechal prerobiť na LPG. S týmto pohonom som prešiel zhruba 100-tisíc km a LPG môžem len odporučiť.

Žiadnu zmenu výkonu som nepocítil. Dlhodobú spotrebu na plyn mám na úrovni 8,5-9,5 litra LPG na 100 km.

Najväčším problémom pri prestavbe bola byrokracia slovenských úradov. To ma stálo najviac nervov. Všetky vybavovačky trvali 7 mesiacov, keďže to bola individuálna prestavba. Investícia sa však vrátila už po 9 mesiacoch jazdenia.

LPG bolo potrebné na začiatku trochu vyladiť. Najmä riadiaca jednotka potrebovala dostatok údajov do palivových máp.

Mali by sa síce používať sviečky určené pre LPG, ale ja používam výhradne originál sviečky FoMoCo. Ich životnosť sa pohybuje na úrovni 35-tisíc km.

Ford Focus originálny servis nepozná

Originálny servis? Na to rovno zabudnite. Chcel som si dať vymeniť silentbloky, no pre prestavbu mi auto nechceli prijať. Preto teraz olej a aj ostatný materiál nakupujem cez internet a výmenu riešim individuálne.

Za 4 roky som musel nechať na Forde repasovať nápravy. Mimochodom, silentbloky, ktoré "sa porúčali", som dal vymeniť aj s ramenami. No a teraz mi odišlo palivové čerpadlo.

Nádrž na LPG neubrala veľa z batožinového priestoru

Batožinový priestor, je aj po namontovaní LPG nádrže dostatočné veľký. A to aj napriek tomu, že prišiel asi o 8 cm výšky.

Na zbalenie kočiara a batožiny pre trojčlennú rodinu na týždennú dovolenku to bohato stačí.

Do auta sme sa zmestili už aj štyria s dieťaťom, kočíkom a batožinou na týždennú dovolenku do Chorvátska. Samozrejme, bez truhly na streche by to nešlo, ale zmestili sme sa.

Už sa však obzerám po kombi verzii, láka ma opäť Focus. Ten najnovší sa mi ale nepáči. Skôr by som si vybral starší model po facelifte a opäť s benzínovým motorom.

dscn2481_r6533.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 147
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 117
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 421
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 320
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 2 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  6. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  7. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  8. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 088
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 269
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 566
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 531
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 116
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 948
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 874
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu