Test: Krásne Volvo XC60 sleduje premávku a upozorňuje

Proti bezpečiu nemožno nič namietať, no modernizované Volvo XC60 vystríha akosi často.

(Zdroj: Martin Vosko)

Najpredávanejšie SUV značky Volvo, ktoré vedie svoju triedu aj v rebríčkoch predaja na anglickom trhu, prešlo prednedávnom medzigeneračnou modernizáciou.

Tvorcovia vylepšili palubnú elektroniku, prístrojový panel a sčasti dizajn. Volvo XC60 ostáva po drobných kozmetických zmenách samé sebou a zrejme budete súhlasiť, že je jedným z najkrajších stredných SUV vôbec.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predná maska je teraz v prípade kolízie ešte šetrnejšia k chodcom, akurát zjemňuje tradičné črty Volva. Denné LED svetlá ostali na okraji nárazníkov a akoby mimo konceptu prednej časti.

Nečudo, že si hľadajú svoje miesto, pretože základný model vznikol ešte pred érou denných LED.

Vietor okolo kabíny stíchol

Subjektívne považujeme úroveň aerodynamického hluku za veľmi nízku a prekvapivú na pomerne vysoké auto. V tichu od aerodynamiky však dostáva priestor hlučnejší naftový päťvalec D5.

Najmä v meste ho počuť v kokpite viac, než by sme si na fajnové auto tohto segmentu želali. Mimo mesta sa citeľnejšie ozýva pri podradení automatickej prevodovky a nezaprie svoj typicky chrapľavý a drsný zvuk.

Predvedenému jazdnému komfortu, použitým materiálom a noblese, ktorú chce Volvo vtisnúť svojim modelom, by sem patril tichší diesel alebo benzínová alternatíva.

Pôvodný 2,4 litrový päťvalec vyznieva v dobrom aute trochu staromódne. Negatívny postoj možno spôsobili naše spomienky na D5 so starým automatom vo Volve S40.

Isteže, výkon 158 kW má svoje prednosti v zrýchlení a spotrebe na diaľnici, pretože pri tempe 130 km/h má obrovskú rezervu výkonu a spotrebu bez problémov pod šesť litrov.

Keď treba kŕmiť 215 koní v meste, počítajte minimálne s 8,9 litrami. Šesťstupňový automat celkom dobre využíva krútiaci moment 440 Nm.

Test ukázal, že veľkému a výkonnému motoru D5 krátke cesty v meste nevoňajú. Aby bol tichší a naplno prejavil svoje nadanie, potrebuje vysoké rýchlosti.

Tým chceme pripomenúť len správny výber motora, nakoľko XC60 stretávame vo veľkej miere v mestách.

motor_r1062.jpg

Nahrádza ďalší zmysel

Ešte máme v živej pamäti premiéru XC60 a prvé skúšky systému City Safety, ktoré bolo v tom čase a v tejto triede v podstate originálne.

Automobilka medzičasom pridala niekoľko ďalších systémov a ich najnovšími verziami doslova prešpikovala modernizovaný model XC60.

Ak chcete mať vo Volve XC60 AWD D5 s automatom aj všetky doplnky, ľahko sa môže stať, že cenu modelu 42.690 eur navýšite aj o 17-tisíc eur.

Vstupnou bránou k XC 60 je verzia D3 od 33.390 eur. V testovanom aute neriešime jeho nákupnú cenu, pretože to je už vec kupujúceho, ale to, ako sa auto so všetkou výbavou správa.

V prvom rade máte pocit, že vo Volve XC60 necestujete sami, hoci v interiéri nikto iný nesedí. Volvo XC60 stále monitoruje okolie a v reálnej premávke našich ciest pomerne často pípne alebo svieti červeným výstražným svetlom.

Nemožno nič namietať oproti snahe techniky dopraviť posádku bezpečne domov, len veľa bežných situácií na cestách si auto vyhodnotí ako kritické.

Zrejme to bude aj tým, že u nás nie sú cyklocesty a cyklisti sa musia s autom deliť o jazdný pruh. Akoby bolo Volvo XC60 nastavené na švédsku cestnú infraštruktúru a ich štýl jazdenia.

Kto tam šoféroval, vie o čom hovoríme. Nič proti bezpečnosti, len za volantom Volva XC60 netreba zabudnúť, že základom bezpečnosti je pozornosť šoféra a zdravý ľudský úsudok.

panel_r7466.jpg

Cyklistu rozpozná veľmi presne

Kým aktívne predné svetlá pracujú v snahe osvietiť tienisté miesta a pritom neoslepiť protiidúcich vodičov v zákrute priveľmi aktívne, systém rozpoznávania cyklistov funguje doslova excelentne.

Stačilo, aby bicyklista urobil pri krajnici vlnovku, systém okamžite varuje vodiča. Pokiaľ šofér Volva XC60 nezneužije systémy aktívnej bezpečnosti na poľavenie pozornosti a písanie SMS správ za volantom, potom sú všetky systémy úplne na mieste.

Odhliadnuc od zásahov strážcov jazdy považujeme Volvo XC60 za veľmi príjemné auto na cestovanie, ktoré ničím neobťažuje a má svoju noblesu.

Navyše testovaný model mal komfortnú verziu podvozka a zosilnené bočné sklá proti vniknutiu a hluku. Samotný interiér počíta s maximálne štvorčlennou rodinou a dvomi dobre využiteľnými miestami na sedenie vzadu.

budiky_r5652.jpg

Komfort a luxus má svoju hmotnosť

Batožinový priestor s objemom 495 litrov je excelentnou ukážkou využitia miesta v aute a tiež príkladom zmyslu pre detail. Napríklad oddeľovacia výklopná stena môže byť užitočná pri čiastočnom naložení kufra.

Volvu s novým displejom namiesto klasických palubných prístrojov nemožno uprieť zmysel pre detail a jednoduchosť.

Napokon, už sme sa naučili ovládať funkcie celého palubného systému od volantu. Ak sa prispôsobíte švédskemu pohľadu na vec, potom to môže byť pomerne jednoduché.

kufor_r7313.jpg

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

760

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1130/1330

výška kufra po roletu (mm)

460

nakladací otvor výška šikmo/výška kolmo/šírka (mm)

870/745

dĺžka kufra min./max (mm)

970/1810

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1435

šírka lakte vpredu (mm)

1480

výška na hlavu šofér max. (mm)

1030

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1400

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1475

výška krajné sedadlá (mm)

990

výška stredné sedadlo (mm)

1000

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/420

Auto s tritisíc najazdenými kilometrami sme v teréne netrápili, akurát sme si overili v extrémne strmom kopci, že zjazdový asistent môžete aktivovať len v manuálnom režime radenia a len na prvom prevodovom stupni.

Výbava auta, veľký motor a robustná konštrukcia majú svoju daň v podobe pohotovostnej hmotnosti 1912 kilogramov a s tým treba pri prejazde zákrut a samozrejme na snehu počítať.

Kto sa rozhodne pre Volvo XC60, rozhodne nebude sklamaný z interiéru, z komfortu jazdy ani pohonu všetkých kolies. Akurát v tejto cenovej hladine by sme bez váhania volili benzínovú verziu.

ico

Kupujem-nekupujem (osobný názor)

Zo skúsenosti na snehu považujem pohon všetkých kolies vo Volve XC60 za prijateľný a páči sa mi atmosféra interiéru a pohodlie cestovania. Nesadli sme si celkom s ovládaním elektronických prvkov a osobne mám v aute veľa zákazov, obmedzení a upozornení. Nekupujem pre automatickú prevodovku a motor D5.

Rastislav Chvála

Technické parametre

Značka

Volvo

Model

XC60 AWD aut.

Motor

D5

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

2400

Výkon (kw(k))

158 (215)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

440

Pri otáčkach (ot./min)

1500-3000

Pneumatiky typ

Continental ContiEcoContact

Pneumatiky rozmer

235/55 R19 XL

Rázvor náprav (mm)

2774

Dĺžka (mm)

4644

Šírka (mm)

1891

Výška (mm)

1713

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1912

Objem palivovej nádrže (l)

70

Objem batož. priestoru (l)

495

Počet najazdených kilometrov

3992

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Prevodovka/počet stupňov

aut./6

Spotreba výrobca (l/100 km)

6,4

Spotreba v teste (l/100km)

7,2

Cena modelu od (eur)

33.390

Cena test. modelu od (eur)

42.690

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 705
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 429
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 352
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 309
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 882
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 823
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 826
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 700
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 855
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 316

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

Neprehliadnite tiež

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.

Moderné autá majú príliš utesnenú kabínu, vydýchaný vzduch je nebezpečný

Pri dlhšej jazde môže oxid uhličitý predstavovať zdravotné riziko, či dokonca prispieť k havárii.

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.

Mitsubishi predstavuje rodinné MPV, zabudlo mu dať meno

MPV novej generácie má zaujať predovšetkým priestrannosťou a robustným dizajnom.