SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Test: Krásne Volvo XC60 sleduje premávku a upozorňuje

Proti bezpečiu nemožno nič namietať, no modernizované Volvo XC60 vystríha akosi často.

(Zdroj: Martin Vosko)

Najpredávanejšie SUV značky Volvo, ktoré vedie svoju triedu aj v rebríčkoch predaja na anglickom trhu, prešlo prednedávnom medzigeneračnou modernizáciou.

Tvorcovia vylepšili palubnú elektroniku, prístrojový panel a sčasti dizajn. Volvo XC60 ostáva po drobných kozmetických zmenách samé sebou a zrejme budete súhlasiť, že je jedným z najkrajších stredných SUV vôbec.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Predná maska je teraz v prípade kolízie ešte šetrnejšia k chodcom, akurát zjemňuje tradičné črty Volva. Denné LED svetlá ostali na okraji nárazníkov a akoby mimo konceptu prednej časti.

Nečudo, že si hľadajú svoje miesto, pretože základný model vznikol ešte pred érou denných LED.

Vietor okolo kabíny stíchol

Subjektívne považujeme úroveň aerodynamického hluku za veľmi nízku a prekvapivú na pomerne vysoké auto. V tichu od aerodynamiky však dostáva priestor hlučnejší naftový päťvalec D5.

Najmä v meste ho počuť v kokpite viac, než by sme si na fajnové auto tohto segmentu želali. Mimo mesta sa citeľnejšie ozýva pri podradení automatickej prevodovky a nezaprie svoj typicky chrapľavý a drsný zvuk.

Predvedenému jazdnému komfortu, použitým materiálom a noblese, ktorú chce Volvo vtisnúť svojim modelom, by sem patril tichší diesel alebo benzínová alternatíva.

Pôvodný 2,4 litrový päťvalec vyznieva v dobrom aute trochu staromódne. Negatívny postoj možno spôsobili naše spomienky na D5 so starým automatom vo Volve S40.

Isteže, výkon 158 kW má svoje prednosti v zrýchlení a spotrebe na diaľnici, pretože pri tempe 130 km/h má obrovskú rezervu výkonu a spotrebu bez problémov pod šesť litrov.

Keď treba kŕmiť 215 koní v meste, počítajte minimálne s 8,9 litrami. Šesťstupňový automat celkom dobre využíva krútiaci moment 440 Nm.

Test ukázal, že veľkému a výkonnému motoru D5 krátke cesty v meste nevoňajú. Aby bol tichší a naplno prejavil svoje nadanie, potrebuje vysoké rýchlosti.

Tým chceme pripomenúť len správny výber motora, nakoľko XC60 stretávame vo veľkej miere v mestách.

motor_r1062.jpg

Nahrádza ďalší zmysel

Ešte máme v živej pamäti premiéru XC60 a prvé skúšky systému City Safety, ktoré bolo v tom čase a v tejto triede v podstate originálne.

Automobilka medzičasom pridala niekoľko ďalších systémov a ich najnovšími verziami doslova prešpikovala modernizovaný model XC60.

Ak chcete mať vo Volve XC60 AWD D5 s automatom aj všetky doplnky, ľahko sa môže stať, že cenu modelu 42.690 eur navýšite aj o 17-tisíc eur.

Vstupnou bránou k XC 60 je verzia D3 od 33.390 eur. V testovanom aute neriešime jeho nákupnú cenu, pretože to je už vec kupujúceho, ale to, ako sa auto so všetkou výbavou správa.

V prvom rade máte pocit, že vo Volve XC60 necestujete sami, hoci v interiéri nikto iný nesedí. Volvo XC60 stále monitoruje okolie a v reálnej premávke našich ciest pomerne často pípne alebo svieti červeným výstražným svetlom.

Nemožno nič namietať oproti snahe techniky dopraviť posádku bezpečne domov, len veľa bežných situácií na cestách si auto vyhodnotí ako kritické.

Zrejme to bude aj tým, že u nás nie sú cyklocesty a cyklisti sa musia s autom deliť o jazdný pruh. Akoby bolo Volvo XC60 nastavené na švédsku cestnú infraštruktúru a ich štýl jazdenia.

Kto tam šoféroval, vie o čom hovoríme. Nič proti bezpečnosti, len za volantom Volva XC60 netreba zabudnúť, že základom bezpečnosti je pozornosť šoféra a zdravý ľudský úsudok.

panel_r7466.jpg

Cyklistu rozpozná veľmi presne

Kým aktívne predné svetlá pracujú v snahe osvietiť tienisté miesta a pritom neoslepiť protiidúcich vodičov v zákrute priveľmi aktívne, systém rozpoznávania cyklistov funguje doslova excelentne.

Stačilo, aby bicyklista urobil pri krajnici vlnovku, systém okamžite varuje vodiča. Pokiaľ šofér Volva XC60 nezneužije systémy aktívnej bezpečnosti na poľavenie pozornosti a písanie SMS správ za volantom, potom sú všetky systémy úplne na mieste.

Odhliadnuc od zásahov strážcov jazdy považujeme Volvo XC60 za veľmi príjemné auto na cestovanie, ktoré ničím neobťažuje a má svoju noblesu.

Navyše testovaný model mal komfortnú verziu podvozka a zosilnené bočné sklá proti vniknutiu a hluku. Samotný interiér počíta s maximálne štvorčlennou rodinou a dvomi dobre využiteľnými miestami na sedenie vzadu.

budiky_r5652.jpg

Komfort a luxus má svoju hmotnosť

Batožinový priestor s objemom 495 litrov je excelentnou ukážkou využitia miesta v aute a tiež príkladom zmyslu pre detail. Napríklad oddeľovacia výklopná stena môže byť užitočná pri čiastočnom naložení kufra.

Volvu s novým displejom namiesto klasických palubných prístrojov nemožno uprieť zmysel pre detail a jednoduchosť.

Napokon, už sme sa naučili ovládať funkcie celého palubného systému od volantu. Ak sa prispôsobíte švédskemu pohľadu na vec, potom to môže byť pomerne jednoduché.

kufor_r7313.jpg

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

760

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1130/1330

výška kufra po roletu (mm)

460

nakladací otvor výška šikmo/výška kolmo/šírka (mm)

870/745

dĺžka kufra min./max (mm)

970/1810

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1435

šírka lakte vpredu (mm)

1480

výška na hlavu šofér max. (mm)

1030

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1400

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1475

výška krajné sedadlá (mm)

990

výška stredné sedadlo (mm)

1000

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/420

Auto s tritisíc najazdenými kilometrami sme v teréne netrápili, akurát sme si overili v extrémne strmom kopci, že zjazdový asistent môžete aktivovať len v manuálnom režime radenia a len na prvom prevodovom stupni.

Výbava auta, veľký motor a robustná konštrukcia majú svoju daň v podobe pohotovostnej hmotnosti 1912 kilogramov a s tým treba pri prejazde zákrut a samozrejme na snehu počítať.

Kto sa rozhodne pre Volvo XC60, rozhodne nebude sklamaný z interiéru, z komfortu jazdy ani pohonu všetkých kolies. Akurát v tejto cenovej hladine by sme bez váhania volili benzínovú verziu.

ico

Kupujem-nekupujem (osobný názor)

Zo skúsenosti na snehu považujem pohon všetkých kolies vo Volve XC60 za prijateľný a páči sa mi atmosféra interiéru a pohodlie cestovania. Nesadli sme si celkom s ovládaním elektronických prvkov a osobne mám v aute veľa zákazov, obmedzení a upozornení. Nekupujem pre automatickú prevodovku a motor D5.

Rastislav Chvála

Technické parametre

Značka

Volvo

Model

XC60 AWD aut.

Motor

D5

Počet valcov/ventilov

5/20

Zdvihový objem (cm3)

2400

Výkon (kw(k))

158 (215)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

440

Pri otáčkach (ot./min)

1500-3000

Pneumatiky typ

Continental ContiEcoContact

Pneumatiky rozmer

235/55 R19 XL

Rázvor náprav (mm)

2774

Dĺžka (mm)

4644

Šírka (mm)

1891

Výška (mm)

1713

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1912

Objem palivovej nádrže (l)

70

Objem batož. priestoru (l)

495

Počet najazdených kilometrov

3992

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,3

Prevodovka/počet stupňov

aut./6

Spotreba výrobca (l/100 km)

6,4

Spotreba v teste (l/100km)

7,2

Cena modelu od (eur)

33.390

Cena test. modelu od (eur)

42.690

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 769
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 515
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 435
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 618
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 823
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 788
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
McDonald's v Rusku končí.

McDonald nám nič dobré nepriniesol, hovoria Rusi a chystajú sa otvoriť jeho kópiu.


27. máj
Ľuboš Bartečko

V Nashville trénuje juniorský tím a riadi klub.


Nikola Baďová 7 h
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 21 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


23 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  2. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  3. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  4. Věra Tepličková: Revolúcia zamatová versus za/Matovičová
  5. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  6. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  7. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  8. Jano Richter: Motoristické hody tohoto víkendu - Indy500, Monako, Nordschleife24 ...
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 191
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 663
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 793
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 160
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 774
  6. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 735
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 663
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 595
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu