SME
reklama

McLaren P1 dosiahne 300 kilometrov za hodinu za 16,5 sekundy

Najrýchlejší McLaren v histórii zatiaľ neprekonal Koenigsegg AgeruR, ale ponúka fascinujúce zrýchlenie a brzdy. Stovku zastaví na tridsiatich metroch.

(Zdroj: McLaren)

V McLarene doposiaľ definovali väčšinu dynamických parametrov hybridného superauta P1 len veľmi orientačne v štýle "menej ako" alebo "viac ako".

Sotva dva týždne po začatí malosériovej výroby automobilka sprístupnila presné údaje o zrýchlení a brzdách. Teraz už vieme, že zrýchlenie na stovku za menej ako tri sekundy znamená 2,8 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkon hybridnej sústavy 916 koní vystrelí auto na dvestovku v priebehu 6,8 sekundy a 16,5 sekundy po štarte uháňa tristokilometrovou rýchlosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V šprinte na magických 300 km/h je model P1 o 5,5 sekundy lepší ako legendárny McLaren F1 z roku 1992. V tomto prípade museli maximálnu rýchlosť elektronicky obmedziť na 350 kilometrov za hodinu.

Pre lepšiu predstavu o zrýchlení, McLaren P1 dosiahne dvestovku rýchlejšie ako mnohé hot-hatch polovičnú rýchlosť.

Štvrť míľu pod desať sekúnd

Ďalšou disciplínou pre vyjadrenie dynamiky automobilu býva šprint na štvrť míle, ktorý P1 zvládne za 9,8 sekundy a po 400 metroch uháňa rýchlosťou 245 kilometrov za hodinu.

Asi najmenej uveriteľný údaj zo všetkých je priemerná spotreba 8,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Do kalkulácie normovanej spotreby zrejme zahrnuli 11 kilometrový úsek, ktorý prejde McLaren P1 na batérie v plne elektrickom režime.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O niečo dôveryhodnejšie pôsobia údaje o brzdných dráhach, ktoré posúvajú McLaren P1 na špičku automobilmi dosiahnuteľných údajov.

Nebude najrýchlejší

Zo stovky zastaví na dráhe 30,2 metra, dvestovku skrotí na 116 metroch a z 300 km/h zastaví na 246 metroch (6,2 sekundy). Čisto teoreticky by McLaren P1 zvládol šprint z 0 na 300km/h a opätovné zastavenie za 22,7 s.

Podobný šprint, nie čiastkovo zložený z údajov ale na jeden krát, zvládol automobil Koenigsegg AgeraR za 21,19 sekundy aj zo zápisom do Guinnessovej knihy rekordov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 18 357
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 936
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 958
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 462
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 431
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 944
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 504
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 392
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 656
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 459
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 838
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 379
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 346
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu