SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Agresívny vodič predbiehal na diaľnici dve autá, šiel priamo medzi nimi

Napriek riziku, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, veľa času neušetril.

(Zdroj: Václav)

Václav: "Vracali sme sa do Bratislavy v jednu nedeľu popoludní. Celá cesta naprieč Slovenskom prešla bez najmenších problémov. Slnko svietilo, cesta bola suchá, nikam sme sa neponáhľali. Tempomat sme mali nastavený na 110 km/h. A aj ostatní vodiči boli pomerne pokojní.

Veľmi nepríjemný zážitok nastal na D1 medzi Hlohovcom a Trnavou. Išli sme v pravom pruhu pri krajnici, pravidelne som kontroloval situáciu za sebou v spätnom zrkadle. Snažím sa mať prehľad tak, ako ma to učili - dívať sa 50% času pred seba a 50% času za seba. Nepostrehol som ale nič výnimočné.

Zrazu okolo mňa preletel Mercedes v čase, keď sa na mojej úrovni v ľavom pruhu nachádzalo strieborné BMW. V určitom okamihu sme boli 3 autá vedľa seba. Nebola to náhoda, pretože tento agresívny a arogantný vodič predišiel sprava 3 autá a tento manéver znovu zopakoval a aspoň dvaja vodiči preto museli pribrzdiť. Takýmto bezohľadným, nebezpečným a agresívnym štýlom jazdy vytváral situácie s veľkým rizikom kolízie.

Veľakrát sa stane, že vodič jazdiaci pri krajnici musí mierne vybočiť a priblížiť s k ľavému okraju svojho pruhu, keď sa vyhýba kamiónmi vyjazdenými koľajami v asfalte. Keby som sa sa vtedy takto vyhýbal a prešiel bližšie k stredu vozovky bez opustenia svojho pruhu, tak by sme havarovali. Človek proste nepredpokladá, že sa v jeho pruhu a na jeho úrovni bude nachádzať ešte iné auto."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Václav jazdil podľa predpisov. Na diaľnici mimo obce smie ísť vodič motorového vozidla rýchlosťou od 80 do 130 km/h, ak dopravná značka neurčuje inak. Môže ísť aj pomalšie, ale len v týchto prípadoch,

  • ak vchádza na diaľnicu,
  • ak vychádza z diaľnice,
  • pri súbežnej jazde a
  • v iných prípadoch, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Vodič je tiež povinný jazdiť pri pravom okraji jazdného pruhu a zároveň v pravom pruhu na viacpruhových cestách. Iné pruhy smie použiť len na predchádzanie, obchádzanie, odbočovanie alebo otáčanie.

Podľa videa šiel Václav o niečo pomalšie ako 110 km/h v pravom pruhu. Predchádzala ho kolóna áut.

Predchádzaním ohrozoval iné autá

Vodič Mercedesu, na ktorého Václav upozornil, porušil pravidlá predchádzania. Predchádzal sprava, nenechal medzi vozidlami dostatočný bočný odstup a ohrozil bezpečnosť ľudí vo vozidlách, okolo ktorých sa prehnal.

Spôsob predchádzania, ktorý si zvolil vodič Mercedesu, bol aj mimoriadne nebezpečný. Stačila drobná nepozornosť alebo nečakaná prekážka na ceste a mohlo sa to skončiť hromadnou dopravnou nehodou.

Pritom riziko, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, vôbec nezodpovedá "zisku".

Agresívnou jazdou veľa času nezískal

Iných vodičov vystresoval a pre seba získal minimum času navyše.

Vozidlá idúce napríklad od Hlohovca do Bratislavy najvyššou povolenou rýchlosťou potrebuje na to, aby sa dostalo k Prístavnému mostu približne 33 minút. Približne 16 km môžu ísť autá 130 km/h, od Trnavy 110 km/h a v Bratislave 90 km/h.

Ak by vozidlo išlo priemernou rýchlosťou 130 km/h v celom úseku, čo zodpovedá hustote premávky, v ktorej sa viezol Václav, dostal by sa k Prístavnému mostu o 5 minút skôr.

Ak by aj vodič Mercedesu ušetril svojim spôsobom jazdy viac času, nestojí to za ohrozovanie iných vodičov.

Napriek tomu ako šofér Mercedesu jazdil, nemohol by od policajtov dostať viac ako 60-eurovú pokutu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  2. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  3. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 869
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 243
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 944
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 745
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 007
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu