Agresívny vodič predbiehal na diaľnici dve autá, šiel priamo medzi nimi

Napriek riziku, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, veľa času neušetril.

(Zdroj: Václav)

Václav: "Vracali sme sa do Bratislavy v jednu nedeľu popoludní. Celá cesta naprieč Slovenskom prešla bez najmenších problémov. Slnko svietilo, cesta bola suchá, nikam sme sa neponáhľali. Tempomat sme mali nastavený na 110 km/h. A aj ostatní vodiči boli pomerne pokojní.

Veľmi nepríjemný zážitok nastal na D1 medzi Hlohovcom a Trnavou. Išli sme v pravom pruhu pri krajnici, pravidelne som kontroloval situáciu za sebou v spätnom zrkadle. Snažím sa mať prehľad tak, ako ma to učili - dívať sa 50% času pred seba a 50% času za seba. Nepostrehol som ale nič výnimočné.

Zrazu okolo mňa preletel Mercedes v čase, keď sa na mojej úrovni v ľavom pruhu nachádzalo strieborné BMW. V určitom okamihu sme boli 3 autá vedľa seba. Nebola to náhoda, pretože tento agresívny a arogantný vodič predišiel sprava 3 autá a tento manéver znovu zopakoval a aspoň dvaja vodiči preto museli pribrzdiť. Takýmto bezohľadným, nebezpečným a agresívnym štýlom jazdy vytváral situácie s veľkým rizikom kolízie.

Veľakrát sa stane, že vodič jazdiaci pri krajnici musí mierne vybočiť a priblížiť s k ľavému okraju svojho pruhu, keď sa vyhýba kamiónmi vyjazdenými koľajami v asfalte. Keby som sa sa vtedy takto vyhýbal a prešiel bližšie k stredu vozovky bez opustenia svojho pruhu, tak by sme havarovali. Človek proste nepredpokladá, že sa v jeho pruhu a na jeho úrovni bude nachádzať ešte iné auto."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Václav jazdil podľa predpisov. Na diaľnici mimo obce smie ísť vodič motorového vozidla rýchlosťou od 80 do 130 km/h, ak dopravná značka neurčuje inak. Môže ísť aj pomalšie, ale len v týchto prípadoch,

  • ak vchádza na diaľnicu,
  • ak vychádza z diaľnice,
  • pri súbežnej jazde a
  • v iných prípadoch, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Vodič je tiež povinný jazdiť pri pravom okraji jazdného pruhu a zároveň v pravom pruhu na viacpruhových cestách. Iné pruhy smie použiť len na predchádzanie, obchádzanie, odbočovanie alebo otáčanie.

Podľa videa šiel Václav o niečo pomalšie ako 110 km/h v pravom pruhu. Predchádzala ho kolóna áut.

Predchádzaním ohrozoval iné autá

Vodič Mercedesu, na ktorého Václav upozornil, porušil pravidlá predchádzania. Predchádzal sprava, nenechal medzi vozidlami dostatočný bočný odstup a ohrozil bezpečnosť ľudí vo vozidlách, okolo ktorých sa prehnal.

Spôsob predchádzania, ktorý si zvolil vodič Mercedesu, bol aj mimoriadne nebezpečný. Stačila drobná nepozornosť alebo nečakaná prekážka na ceste a mohlo sa to skončiť hromadnou dopravnou nehodou.

Pritom riziko, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, vôbec nezodpovedá "zisku".

Agresívnou jazdou veľa času nezískal

Iných vodičov vystresoval a pre seba získal minimum času navyše.

Vozidlá idúce napríklad od Hlohovca do Bratislavy najvyššou povolenou rýchlosťou potrebuje na to, aby sa dostalo k Prístavnému mostu približne 33 minút. Približne 16 km môžu ísť autá 130 km/h, od Trnavy 110 km/h a v Bratislave 90 km/h.

Ak by vozidlo išlo priemernou rýchlosťou 130 km/h v celom úseku, čo zodpovedá hustote premávky, v ktorej sa viezol Václav, dostal by sa k Prístavnému mostu o 5 minút skôr.

Ak by aj vodič Mercedesu ušetril svojim spôsobom jazdy viac času, nestojí to za ohrozovanie iných vodičov.

Napriek tomu ako šofér Mercedesu jazdil, nemohol by od policajtov dostať viac ako 60-eurovú pokutu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 526
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 107
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 948
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 10 576
  5. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 10 427
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 569
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 327
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 5 788
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 609
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Biskupov prípad údajného obťažovania už rieši prokuratúra

Polícia tvrdí, že skutok sexuálneho zneužívania sa nestal.

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

DOMOV

Odchod Matoviča už Danko nerieši, poslanci o ňom nehlasovali

Parlamentný výbor navrhol pokutu pre šéfa OĽaNO ešte vlani v marci.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.