SME

Agresívny vodič predbiehal na diaľnici dve autá, šiel priamo medzi nimi

Napriek riziku, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, veľa času neušetril.

(Zdroj: Václav)

Václav: "Vracali sme sa do Bratislavy v jednu nedeľu popoludní. Celá cesta naprieč Slovenskom prešla bez najmenších problémov. Slnko svietilo, cesta bola suchá, nikam sme sa neponáhľali. Tempomat sme mali nastavený na 110 km/h. A aj ostatní vodiči boli pomerne pokojní.

Veľmi nepríjemný zážitok nastal na D1 medzi Hlohovcom a Trnavou. Išli sme v pravom pruhu pri krajnici, pravidelne som kontroloval situáciu za sebou v spätnom zrkadle. Snažím sa mať prehľad tak, ako ma to učili - dívať sa 50% času pred seba a 50% času za seba. Nepostrehol som ale nič výnimočné.

Zrazu okolo mňa preletel Mercedes v čase, keď sa na mojej úrovni v ľavom pruhu nachádzalo strieborné BMW. V určitom okamihu sme boli 3 autá vedľa seba. Nebola to náhoda, pretože tento agresívny a arogantný vodič predišiel sprava 3 autá a tento manéver znovu zopakoval a aspoň dvaja vodiči preto museli pribrzdiť. Takýmto bezohľadným, nebezpečným a agresívnym štýlom jazdy vytváral situácie s veľkým rizikom kolízie.

Veľakrát sa stane, že vodič jazdiaci pri krajnici musí mierne vybočiť a priblížiť s k ľavému okraju svojho pruhu, keď sa vyhýba kamiónmi vyjazdenými koľajami v asfalte. Keby som sa sa vtedy takto vyhýbal a prešiel bližšie k stredu vozovky bez opustenia svojho pruhu, tak by sme havarovali. Človek proste nepredpokladá, že sa v jeho pruhu a na jeho úrovni bude nachádzať ešte iné auto."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Václav jazdil podľa predpisov. Na diaľnici mimo obce smie ísť vodič motorového vozidla rýchlosťou od 80 do 130 km/h, ak dopravná značka neurčuje inak. Môže ísť aj pomalšie, ale len v týchto prípadoch,

  • ak vchádza na diaľnicu,
  • ak vychádza z diaľnice,
  • pri súbežnej jazde a
  • v iných prípadoch, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Vodič je tiež povinný jazdiť pri pravom okraji jazdného pruhu a zároveň v pravom pruhu na viacpruhových cestách. Iné pruhy smie použiť len na predchádzanie, obchádzanie, odbočovanie alebo otáčanie.

Podľa videa šiel Václav o niečo pomalšie ako 110 km/h v pravom pruhu. Predchádzala ho kolóna áut.

Predchádzaním ohrozoval iné autá

Vodič Mercedesu, na ktorého Václav upozornil, porušil pravidlá predchádzania. Predchádzal sprava, nenechal medzi vozidlami dostatočný bočný odstup a ohrozil bezpečnosť ľudí vo vozidlách, okolo ktorých sa prehnal.

SkryťVypnúť reklamu

Spôsob predchádzania, ktorý si zvolil vodič Mercedesu, bol aj mimoriadne nebezpečný. Stačila drobná nepozornosť alebo nečakaná prekážka na ceste a mohlo sa to skončiť hromadnou dopravnou nehodou.

Pritom riziko, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, vôbec nezodpovedá "zisku".

Agresívnou jazdou veľa času nezískal

Iných vodičov vystresoval a pre seba získal minimum času navyše.

Vozidlá idúce napríklad od Hlohovca do Bratislavy najvyššou povolenou rýchlosťou potrebuje na to, aby sa dostalo k Prístavnému mostu približne 33 minút. Približne 16 km môžu ísť autá 130 km/h, od Trnavy 110 km/h a v Bratislave 90 km/h.

Ak by vozidlo išlo priemernou rýchlosťou 130 km/h v celom úseku, čo zodpovedá hustote premávky, v ktorej sa viezol Václav, dostal by sa k Prístavnému mostu o 5 minút skôr.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by aj vodič Mercedesu ušetril svojim spôsobom jazdy viac času, nestojí to za ohrozovanie iných vodičov.

Napriek tomu ako šofér Mercedesu jazdil, nemohol by od policajtov dostať viac ako 60-eurovú pokutu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 107
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 734
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 524
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 049
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 723
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 357
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 645
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 524
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu