Agresívny vodič predbiehal na diaľnici dve autá, šiel priamo medzi nimi

Napriek riziku, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, veľa času neušetril.

(Zdroj: Václav)

Václav: "Vracali sme sa do Bratislavy v jednu nedeľu popoludní. Celá cesta naprieč Slovenskom prešla bez najmenších problémov. Slnko svietilo, cesta bola suchá, nikam sme sa neponáhľali. Tempomat sme mali nastavený na 110 km/h. A aj ostatní vodiči boli pomerne pokojní.

Veľmi nepríjemný zážitok nastal na D1 medzi Hlohovcom a Trnavou. Išli sme v pravom pruhu pri krajnici, pravidelne som kontroloval situáciu za sebou v spätnom zrkadle. Snažím sa mať prehľad tak, ako ma to učili - dívať sa 50% času pred seba a 50% času za seba. Nepostrehol som ale nič výnimočné.

Zrazu okolo mňa preletel Mercedes v čase, keď sa na mojej úrovni v ľavom pruhu nachádzalo strieborné BMW. V určitom okamihu sme boli 3 autá vedľa seba. Nebola to náhoda, pretože tento agresívny a arogantný vodič predišiel sprava 3 autá a tento manéver znovu zopakoval a aspoň dvaja vodiči preto museli pribrzdiť. Takýmto bezohľadným, nebezpečným a agresívnym štýlom jazdy vytváral situácie s veľkým rizikom kolízie.

Veľakrát sa stane, že vodič jazdiaci pri krajnici musí mierne vybočiť a priblížiť s k ľavému okraju svojho pruhu, keď sa vyhýba kamiónmi vyjazdenými koľajami v asfalte. Keby som sa sa vtedy takto vyhýbal a prešiel bližšie k stredu vozovky bez opustenia svojho pruhu, tak by sme havarovali. Človek proste nepredpokladá, že sa v jeho pruhu a na jeho úrovni bude nachádzať ešte iné auto."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Václav jazdil podľa predpisov. Na diaľnici mimo obce smie ísť vodič motorového vozidla rýchlosťou od 80 do 130 km/h, ak dopravná značka neurčuje inak. Môže ísť aj pomalšie, ale len v týchto prípadoch,

  • ak vchádza na diaľnicu,
  • ak vychádza z diaľnice,
  • pri súbežnej jazde a
  • v iných prípadoch, ak je to potrebné z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.

Vodič je tiež povinný jazdiť pri pravom okraji jazdného pruhu a zároveň v pravom pruhu na viacpruhových cestách. Iné pruhy smie použiť len na predchádzanie, obchádzanie, odbočovanie alebo otáčanie.

Podľa videa šiel Václav o niečo pomalšie ako 110 km/h v pravom pruhu. Predchádzala ho kolóna áut.

Predchádzaním ohrozoval iné autá

Vodič Mercedesu, na ktorého Václav upozornil, porušil pravidlá predchádzania. Predchádzal sprava, nenechal medzi vozidlami dostatočný bočný odstup a ohrozil bezpečnosť ľudí vo vozidlách, okolo ktorých sa prehnal.

Spôsob predchádzania, ktorý si zvolil vodič Mercedesu, bol aj mimoriadne nebezpečný. Stačila drobná nepozornosť alebo nečakaná prekážka na ceste a mohlo sa to skončiť hromadnou dopravnou nehodou.

Pritom riziko, ktoré šofér Mercedesu podstúpil a prinútil ho podstúpiť aj iných, vôbec nezodpovedá "zisku".

Agresívnou jazdou veľa času nezískal

Iných vodičov vystresoval a pre seba získal minimum času navyše.

Vozidlá idúce napríklad od Hlohovca do Bratislavy najvyššou povolenou rýchlosťou potrebuje na to, aby sa dostalo k Prístavnému mostu približne 33 minút. Približne 16 km môžu ísť autá 130 km/h, od Trnavy 110 km/h a v Bratislave 90 km/h.

Ak by vozidlo išlo priemernou rýchlosťou 130 km/h v celom úseku, čo zodpovedá hustote premávky, v ktorej sa viezol Václav, dostal by sa k Prístavnému mostu o 5 minút skôr.

Ak by aj vodič Mercedesu ušetril svojim spôsobom jazdy viac času, nestojí to za ohrozovanie iných vodičov.

Napriek tomu ako šofér Mercedesu jazdil, nemohol by od policajtov dostať viac ako 60-eurovú pokutu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 56 782
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 742
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 221
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 952
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 688
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 777
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 939
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 733
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 221
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 953