SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Dacia uvádza na trh nový Duster, v základnej výbave stojí desaťtisíc eur

Viac ako zovňajšku sa modernizácia dotkla rozšírenej výbavy interiéru a zlepšenia akustického komfortu.

(Zdroj: Dacia)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

S prihliadnutím na minimálne zásoby súčasnej generácie Dacie Duster, zverejnil slovenský importér ceny jej modernizovanej verzie s malým predstihom.

Azda najzásadnejšiu vizuálnou zmenou zovňajšku je nová grafika predných svetlometov s denným svietením a nový tvar mriežky chladiča s pochrómovanými pásmi. Automobilka doplnila vozidlo o výraznejšie strešné nosiče s podpornými priečkami a iné logo 4x4 v zadnej časti auta.

Dacia Duster môže byť skrášlený aj o nové príplatkové 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Interiér prichádza so štyrmi novými typmi čalúnenia, vrátane kože. Komfort by mal zvýšiť aj nový tvar sedadiel a spevnené operadlá na zadnej lavici.

Dotyková navigácia a ovládanie okien vo dverách

Rumunská značka sa chváli kompletným multimediálnym systémom s navigáciou a pripojením Bluetooth a ďalšími užitočnými pomocníkmi, akými sú napríklad tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory (v závislosti od verzie), automatické uzamykanie dverí po rozbehnutí, či teplomer.

Ovládače elektrických okien sa teraz nachádzajú vo dverách.

Nová Dacia Duster by mala mať o niečo priestrannejšiu kabínu. Batožinový priestor sa rozrástol na 475 litrov (v závislosti od verzie). Duster môže po sklopení zadných sedadiel odviezť objekty dlhé 2,7 metra a ponúka odkladacie priestory v objeme 3,3 litra.

Nový odnímateľný regál zjednoduší prístup k obsahu batožinového priestoru a pomôže lepšie zorganizovať nakladanie.

Tichší od podvozka i motora

Podľa legislatívy Európskej únie aj nová Dacia Duster dostala štandardne stabilizačný program ESP (modely Euro 5). V štandardnej výbave je aj brzdový asistent (AFU), ktorý dopĺňa ABS.

Zadným sedadlám nechýba systém Isofix, ktorý umožňuje jednoduché a rýchle upevnenie detských sedačiek.

Z pohonných jednotiek pozíciu novinky zastáva prepĺňaný štvorvalcový motor TCe 125. S objemom valcov 1,2-litra a priamym vstrekovaním paliva ponúka 90 % maximálneho krútiaceho momentu pri 1 500 ot/min.

Novému agregátu by na prevádzku malo stačiť 6,2 litra benzínu, pričom bezúdržbová rozvodová reťaz vydrží počas celej životnosti motora. TCe 125 je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor s objemom valcov 1,6-litra, 16 ventilmi a výkonom 77 kW (105 k) bude aj naďalej poháňať verzie 4x2 a 4x4. Na Slovensku je k dispozícii aj verzia benzín-LPG s nižšími prevádzkovými nákladmi.

Nová Dacia Duster je dostupná s dieselovým motorom 1,5 dCi v dvoch výkonových verziách 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).

Podľa informácií automobilky by nová Dacia Duster mala ponúknuť lepší akustický komfort a to vďaka štedrejšej izolácii kabíny. Prejaviť by sa to malo nie len nižším hlukom motora v kabíne, ale aj nižším aerodynamickým hlukom.

Najvýkonnejšiemu agregátu chýba pohon 4x4

Pohľad do cenníka prezrádza, že najlacnejším Dusterom je „prednokolka“ s motorom 1,6-litra 16 V (77 kW/105 k). V najnižšom výbavovom stupni Acces podlieza desaťtisícovú hranicu o 10 eur.

Za verziu spaľujúcu aj LPG si značka vypýta 11 590 eur, stále si však budete musieť vystačiť s jednou poháňanou nápravou.

Prvou „štvorkolkou“ je Dacia Duster v druhom výbavovom stupni a s benzínovým motorom 1,6 16 V v cene od 12 790 eur. Ak by ste pohon všetkých štyroch kolies chceli kombinovať s naftovým motorom 1,5 dCi (81 kW/110 k), museli by ste siahnuť po treťom výbavovom stupni Arctica – 15 690 eur.

Najvýkonnejším Dusterom v ponuke je vozidlo s novým 1,2-litrovým agregátom a výkonom 92 kW (125 k), ponúkaný žiaľ len s pohonom prednej nápravy. Sekunduje mu najdrahší Duster 4x4 s naftovým motorom 1,5 dCi – 16 490 eur.

Najvyššej výbave Exception však už nechýba tempomat, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, kožený volant a radiaca páka, palubný počítač, manuálna klimatizácia, elektricky ovládané predné okná alebo dotykový multimediálny navigačný systém Media Nav.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 195
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 154
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 743
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 6 178
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 907
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 541
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 141
  8. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 170
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Chtelnica
  3. Jan Pražák: Samota ve dvou
  4. Ľuboš Vodička: Pohanské Pohansko pri Břeclavi
  5. Vlasta Sedláková: Jánovi Kuciakovi a Martine Kušnírovej sme urobili krásny kríž. Nikto sa o tom nemal dozvedieť.
  6. Jozef Sitko: Novinár nemá šíriť strach a byť len kritikom (3.)
  7. Ivan Čáni: Naozaj sú Matovičove „atómovky“ len obyčajné blbosti?
  8. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 1.
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 12 846
  2. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 10 340
  3. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 8 932
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 672
  5. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 211
  6. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 529
  7. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 841
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 5 278
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
SkryťZatvoriť reklamu