SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Dacia uvádza na trh nový Duster, v základnej výbave stojí desaťtisíc eur

Viac ako zovňajšku sa modernizácia dotkla rozšírenej výbavy interiéru a zlepšenia akustického komfortu.

(Zdroj: Dacia)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

S prihliadnutím na minimálne zásoby súčasnej generácie Dacie Duster, zverejnil slovenský importér ceny jej modernizovanej verzie s malým predstihom.

Azda najzásadnejšiu vizuálnou zmenou zovňajšku je nová grafika predných svetlometov s denným svietením a nový tvar mriežky chladiča s pochrómovanými pásmi. Automobilka doplnila vozidlo o výraznejšie strešné nosiče s podpornými priečkami a iné logo 4x4 v zadnej časti auta.

Dacia Duster môže byť skrášlený aj o nové príplatkové 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Interiér prichádza so štyrmi novými typmi čalúnenia, vrátane kože. Komfort by mal zvýšiť aj nový tvar sedadiel a spevnené operadlá na zadnej lavici.

Dotyková navigácia a ovládanie okien vo dverách

Rumunská značka sa chváli kompletným multimediálnym systémom s navigáciou a pripojením Bluetooth a ďalšími užitočnými pomocníkmi, akými sú napríklad tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory (v závislosti od verzie), automatické uzamykanie dverí po rozbehnutí, či teplomer.

Ovládače elektrických okien sa teraz nachádzajú vo dverách.

Nová Dacia Duster by mala mať o niečo priestrannejšiu kabínu. Batožinový priestor sa rozrástol na 475 litrov (v závislosti od verzie). Duster môže po sklopení zadných sedadiel odviezť objekty dlhé 2,7 metra a ponúka odkladacie priestory v objeme 3,3 litra.

Nový odnímateľný regál zjednoduší prístup k obsahu batožinového priestoru a pomôže lepšie zorganizovať nakladanie.

Tichší od podvozka i motora

Podľa legislatívy Európskej únie aj nová Dacia Duster dostala štandardne stabilizačný program ESP (modely Euro 5). V štandardnej výbave je aj brzdový asistent (AFU), ktorý dopĺňa ABS.

Zadným sedadlám nechýba systém Isofix, ktorý umožňuje jednoduché a rýchle upevnenie detských sedačiek.

Z pohonných jednotiek pozíciu novinky zastáva prepĺňaný štvorvalcový motor TCe 125. S objemom valcov 1,2-litra a priamym vstrekovaním paliva ponúka 90 % maximálneho krútiaceho momentu pri 1 500 ot/min.

Novému agregátu by na prevádzku malo stačiť 6,2 litra benzínu, pričom bezúdržbová rozvodová reťaz vydrží počas celej životnosti motora. TCe 125 je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor s objemom valcov 1,6-litra, 16 ventilmi a výkonom 77 kW (105 k) bude aj naďalej poháňať verzie 4x2 a 4x4. Na Slovensku je k dispozícii aj verzia benzín-LPG s nižšími prevádzkovými nákladmi.

Nová Dacia Duster je dostupná s dieselovým motorom 1,5 dCi v dvoch výkonových verziách 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).

Podľa informácií automobilky by nová Dacia Duster mala ponúknuť lepší akustický komfort a to vďaka štedrejšej izolácii kabíny. Prejaviť by sa to malo nie len nižším hlukom motora v kabíne, ale aj nižším aerodynamickým hlukom.

Najvýkonnejšiemu agregátu chýba pohon 4x4

Pohľad do cenníka prezrádza, že najlacnejším Dusterom je „prednokolka“ s motorom 1,6-litra 16 V (77 kW/105 k). V najnižšom výbavovom stupni Acces podlieza desaťtisícovú hranicu o 10 eur.

Za verziu spaľujúcu aj LPG si značka vypýta 11 590 eur, stále si však budete musieť vystačiť s jednou poháňanou nápravou.

Prvou „štvorkolkou“ je Dacia Duster v druhom výbavovom stupni a s benzínovým motorom 1,6 16 V v cene od 12 790 eur. Ak by ste pohon všetkých štyroch kolies chceli kombinovať s naftovým motorom 1,5 dCi (81 kW/110 k), museli by ste siahnuť po treťom výbavovom stupni Arctica – 15 690 eur.

Najvýkonnejším Dusterom v ponuke je vozidlo s novým 1,2-litrovým agregátom a výkonom 92 kW (125 k), ponúkaný žiaľ len s pohonom prednej nápravy. Sekunduje mu najdrahší Duster 4x4 s naftovým motorom 1,5 dCi – 16 490 eur.

Najvyššej výbave Exception však už nechýba tempomat, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, kožený volant a radiaca páka, palubný počítač, manuálna klimatizácia, elektricky ovládané predné okná alebo dotykový multimediálny navigačný systém Media Nav.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 540
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 721
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 538
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 394
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 951
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 784
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 430
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 394
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 321
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 192
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dacia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N