Dacia uvádza na trh nový Duster, v základnej výbave stojí desaťtisíc eur

Viac ako zovňajšku sa modernizácia dotkla rozšírenej výbavy interiéru a zlepšenia akustického komfortu.

(Zdroj: Dacia)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

S prihliadnutím na minimálne zásoby súčasnej generácie Dacie Duster, zverejnil slovenský importér ceny jej modernizovanej verzie s malým predstihom.

Azda najzásadnejšiu vizuálnou zmenou zovňajšku je nová grafika predných svetlometov s denným svietením a nový tvar mriežky chladiča s pochrómovanými pásmi. Automobilka doplnila vozidlo o výraznejšie strešné nosiče s podpornými priečkami a iné logo 4x4 v zadnej časti auta.

Dacia Duster môže byť skrášlený aj o nové príplatkové 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Interiér prichádza so štyrmi novými typmi čalúnenia, vrátane kože. Komfort by mal zvýšiť aj nový tvar sedadiel a spevnené operadlá na zadnej lavici.

Dotyková navigácia a ovládanie okien vo dverách

Rumunská značka sa chváli kompletným multimediálnym systémom s navigáciou a pripojením Bluetooth a ďalšími užitočnými pomocníkmi, akými sú napríklad tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory (v závislosti od verzie), automatické uzamykanie dverí po rozbehnutí, či teplomer.

Ovládače elektrických okien sa teraz nachádzajú vo dverách.

Nová Dacia Duster by mala mať o niečo priestrannejšiu kabínu. Batožinový priestor sa rozrástol na 475 litrov (v závislosti od verzie). Duster môže po sklopení zadných sedadiel odviezť objekty dlhé 2,7 metra a ponúka odkladacie priestory v objeme 3,3 litra.

Nový odnímateľný regál zjednoduší prístup k obsahu batožinového priestoru a pomôže lepšie zorganizovať nakladanie.

Tichší od podvozka i motora

Podľa legislatívy Európskej únie aj nová Dacia Duster dostala štandardne stabilizačný program ESP (modely Euro 5). V štandardnej výbave je aj brzdový asistent (AFU), ktorý dopĺňa ABS.

Zadným sedadlám nechýba systém Isofix, ktorý umožňuje jednoduché a rýchle upevnenie detských sedačiek.

Z pohonných jednotiek pozíciu novinky zastáva prepĺňaný štvorvalcový motor TCe 125. S objemom valcov 1,2-litra a priamym vstrekovaním paliva ponúka 90 % maximálneho krútiaceho momentu pri 1 500 ot/min.

Novému agregátu by na prevádzku malo stačiť 6,2 litra benzínu, pričom bezúdržbová rozvodová reťaz vydrží počas celej životnosti motora. TCe 125 je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Motor s objemom valcov 1,6-litra, 16 ventilmi a výkonom 77 kW (105 k) bude aj naďalej poháňať verzie 4x2 a 4x4. Na Slovensku je k dispozícii aj verzia benzín-LPG s nižšími prevádzkovými nákladmi.

Nová Dacia Duster je dostupná s dieselovým motorom 1,5 dCi v dvoch výkonových verziách 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).

Podľa informácií automobilky by nová Dacia Duster mala ponúknuť lepší akustický komfort a to vďaka štedrejšej izolácii kabíny. Prejaviť by sa to malo nie len nižším hlukom motora v kabíne, ale aj nižším aerodynamickým hlukom.

Najvýkonnejšiemu agregátu chýba pohon 4x4

Pohľad do cenníka prezrádza, že najlacnejším Dusterom je „prednokolka“ s motorom 1,6-litra 16 V (77 kW/105 k). V najnižšom výbavovom stupni Acces podlieza desaťtisícovú hranicu o 10 eur.

Za verziu spaľujúcu aj LPG si značka vypýta 11 590 eur, stále si však budete musieť vystačiť s jednou poháňanou nápravou.

Prvou „štvorkolkou“ je Dacia Duster v druhom výbavovom stupni a s benzínovým motorom 1,6 16 V v cene od 12 790 eur. Ak by ste pohon všetkých štyroch kolies chceli kombinovať s naftovým motorom 1,5 dCi (81 kW/110 k), museli by ste siahnuť po treťom výbavovom stupni Arctica – 15 690 eur.

Najvýkonnejším Dusterom v ponuke je vozidlo s novým 1,2-litrovým agregátom a výkonom 92 kW (125 k), ponúkaný žiaľ len s pohonom prednej nápravy. Sekunduje mu najdrahší Duster 4x4 s naftovým motorom 1,5 dCi – 16 490 eur.

Najvyššej výbave Exception však už nechýba tempomat, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, kožený volant a radiaca páka, palubný počítač, manuálna klimatizácia, elektricky ovládané predné okná alebo dotykový multimediálny navigačný systém Media Nav.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 615
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 778
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 411
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 099
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 831
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 829
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 644
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 530
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 143
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 104

Téma: Dacia


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan s novým imidžom opäť pobavil. Poľsko bola jasná voľba, tvrdí

Peter Sagan sa po predčasnom odchode z Tour de France vracia do pelotónu

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.