SME

Nový Land Cruiser prichádza na Slovensko v troch výbavách

Toyota Motor Slovakia uvádza na slovenský trh modernizovanú verziu legendárneho terénneho modelu Land Cruiser.

(Zdroj: Toyota)


Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Model Land Cruiser nadväzuje na viac než 60 rokov skúseností vo výrobe terénnych vozidiel. Vďaka svojím terénnym schopnostiam a trvanlivosti si vybudoval povesť jedného z najrobustnejších a najspoľahlivejších vozidiel s pohonom 4x4.

Modernizácia modelu sa okrem výraznejšieho dizajnu hlavne prednej časti dotkla technológie na podvozku vozidla a pohonu všetkých kolies. Kľúčom k terénnym schopnostiam je aj naďalej pevná rámová konštrukcia.

SkryťVypnúť reklamu

Päť režimov systému Multi-terrain Select umožňuje zvoliť správny spôsob prejazdu terénom a zároveň automaticky reguluje výkon a zásahy brzdného systému. Päťstupňový systém pre plazivú jazdu (Crawl Control) pomáha zvládnuť aj tie najextrémnejšie prekážky.

Nový Land Cruiser je teraz vybavený zjednoteným panelom spínačov na stredovej konzole. Na novom 4,2-palcovom farebnom multiinformačnom TFT displeji sa zobrazujú údaje terénnych asistenčných systémov.

Bude komfortnejší na ceste

Land Cruiser profituje z prepracovanej prednej nápravy s nezávislým dvojitým lichobežníkovým zavesením kolies a zadnej nápravy so štvorprvkovým zavesením s bočnou tyčou.

Štandardné zavesenie kolies aj elektronicky modulovaný systém zavesenia KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) sa dočkali viacerých úprav, čím by sa mala zlepšiť stabilita aj komfort pri jazde na ceste.

SkryťVypnúť reklamu

Pri jazde v teréne systém KDSS prakticky odpojí predné aj zadné stabilizátory, čím umožní väčší výkyv kolies a zaistí kontakt všetkých pneumatík so zemou aj v tom najnáročnejšom teréne.

Stály pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je použitý v modeli Land Cruiser, spolupracuje s medzinápravovým diferenciálom Torsen (LSD) s uzávierkou. Dokáže automaticky meniť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá od hodnoty 50:50 až po približne 30:70. Okrem toho je možné zadný diferenciál úplne uzamknúť.

V ponuke benzínový aj naftový motor

Na pohon nového Land Cruisera budú slúžiť dve pohonné jednotky: 4,0-litrový zážihový motor V6 (207 kW/282 k pri 5 600 ot./min. - 385 Nm pri 4 400 ot./min.) alebo 3,0-litrový štvorvalcový turbodiesel (140 kW/190 k pri 3 400 ot./min. - 420 Nm od 1 600 ). Vďaka potrebným úpravám spĺňa trojlitrový vznetový motor emisnú normu Euro 5.

SkryťVypnúť reklamu

Zážihový motor V6 je spojený s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Vznetový motor môže pracovať buď so šesťstupňovou manuálnou, alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Vonkajšie rozmery nového modelu Land Cruiser sa zväčšili len minimálne. Pri celkovej dĺžke 4 780 mm je nový 5-dverový model o 20 mm dlhší než jeho predchodca. Dĺžka 3-dverového modelu sa taktiež zväčšila o 20 mm na hodnotu 4 335 mm.

Hodnoty rázvoru a zadného previsu zostali pri oboch modeloch rovnaké. Zväčšený je predný previs o 20 mm na hodnotu 915 mm.

Predný nájazdový uhol sa nezmenil a zostal na hodnote 32 stupňov. Zachované ostali aj hodnoty zadného nájazdového uhla (25 stupňov) a prejazdového uhla (22 stupňov).

Trojdverová verzia pod 40-tisíc eur

Modernizovaná verzia modelu Land Cruiser sa bude na slovenskom trhu ponúkať v troch stupňoch výbav – Power, Active a Style.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V základnej novej výbave Power je Land Cruiser vybavený okrem iného automatickou klimatizáciou, systémom Smart Entry & Start, rozhraním Bluetooth hands-free, alebo audiosústavou CD/USB/Aux-in so 6 reproduktormi.

Výbava Active pridáva ďalšie prvky, napríklad 17“ zliatinové kolesá, nový multimediálny systém Toyota Touch 2, parkovaciu kameru, LED svetlomety vrátane svetiel denného svietenia, tempomat alebo parkovacie senzory.

Najvyšší stupeň výbavy Style, charakterizujú napríklad 18“ zliatinové kolesá, kožené sedadlá, špičkový audiosystém JBL so 14 reproduktormi, nový multimediálny systém Toyota Touch 2 s navigáciou v slovenskom jazyku, podvozkové systémy KDDS+AHC+AVS, uzávierku zadného diferenciálu, inovovaný systém pre jazdu v teréne Crowl control, adaptívny tempomat či prednárazový bezpečnostný systém (PCS).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Základná cena modernizovaného modelu Land Cruiser zostala zachovaná - 39 500 eru vrátane DPH za trojdverovú verziu a 42 500 eur vrátane DPH za päťdverovú verziu.

Oficiálny predpredaj modernizovaného modelu Land Cruiser začal 21.10.2013 a prvé vozidlá budú u všetkých autorizovaných predajcov v Slovenskej republike v priebehu novembra tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 549
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 321
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 709
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 669
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 631
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 212
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 429
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  2. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  3. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  6. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  7. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  8. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 38 410
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 564
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 074
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 060
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 976
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 274
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 607
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 872
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu