SME

Policajti smú ísť prirýchlo a hasičov smiete predbehnúť

Predbehnúť hasičov smiete, ak im umožníte bezpečný a plynulý prejazd. A policajti majú výnimku z povolených rýchlostí.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Martin: "Keď som naposledy išiel cez Nemecko, išiel som v úplne ľavom pruhu rýchlosťou približne 160 km/h. Všetko bolo fajn, až kým som sa nepriblížil k hasičskému autu v strednom pruhu.

Išiel asi 110 Km/h a mal zapnutú svetelnú aj zvukovú signalizáciu. Mohol som ho predbehnúť? Na Slovensku som nikdy v takejto situácii nebol."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Slovensku má vozidlo so zapnutou sirénou a modrým alebo červeným majákom právo prednostnej jazdy. Vodič takéhoto vozidla môže ignorovať väčšinu dopravných pravidiel s výnimkou jedného: nesmie nikoho ohroziť. Predpokladáme, že to isté platí aj v Nemecku a ďalších krajinách Európy.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo s právom prednostnej jazdy nesmú iní vodiči nielen ohroziť a obmedziť. Musia mu umožniť bezpečný a plynulý prejazd.

Pri dodržaní týchto pravidiel vám nesmie nikto brániť predísť vozidlo so zapnutým majákom a sirénou.

Policajti išli prirýchlo

Gabo: "Bol som zhruba medzi Trnovcom nad Váhom a Jatovom. Išiel som 93 km/h, keď som uvidel v protismere rýchlo sa približujúce vozidlo. Bola to polícia rútiaca sa odhadom asi 130 km/h, možno aj viac. Bez majákov a bez zvukovej signalizácie. Pripájam video daného vozidla.

Ak by mali zapnuté zvukové a signalizačné zaradenie, viem, že si robia svoju prácu. Ale keď nemajú, tak skrátka len využívajú svoje postavenie a svoju moc, aby sa trošku vybláznili. A potom, keď nedajboh spôsobia nehodu, už bude neskoro."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Zákon o cestnej premávke umožňuje policajtom využiť niekoľko výnimiek. Nemusia pritom vôbec použiť maják a sirénu.

V mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch smú ignorovať zákazové značky. Teda aj značky upravujúce najvyššiu povolenú rýchlosť. Podmienkou je, že pritom nikoho neohrozia.

Ďalšia výnimka im umožňuje prekročiť najvyššiu povolenú rýchlosť, ktorú určuje zákon. Musí si to ale vyžadovať plnenie osobitných úloh, ktorých okruh určil minister vnútra.

Z videa sa nedá jednoznačne určiť a ani odhadnúť, akou rýchlosťou policajti išli. Ak však aj išli rýchlosťou 130 km/h bez majáka a sirény, predpisy porušiť nemuseli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 772
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 215
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 062
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 295
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 612
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 974
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 178
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 053
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 473
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 073
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 666
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 208
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 543
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 226
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 768
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu