Honda oprášila model Beat z 90. rokov

Koncept Honda S660 uvidia návštevníci autosalónu v Tokiu. Ľahký roadster s motorom uprostred bude vážiť len 900 kg.

(Zdroj: Honda)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Už na budúci mesiac otvorí svoje brány medzinárodný autosalón v Tokiu. Jeho expozície doplní aj koncept roadstera S660 z dielní Honda.

Základ konceptu by sme mohli nájsť aj v štúdii EV-Ster predstavenú automobilkou v roku 2011.

Pôvodne elektrický pohon, použitý v minulosti, nahradil spaľovací prepĺňaný agregát s troma valcami. Je uložený v strede vozidla, disponuje zdvihovým objemom 660 cm3 a vyprodukuje 64 konských síl.

Honda S660 sa môže objaviť na japonskom trhu aj vo svojej sériovej podobe niekedy okolo roku 2015. Špekuluje sa aj o verzii pre európsky trh, s výkonnejším pohonným ústrojenstvom.

Pôvodný motor by mohol nahradiť spaľovací agregát s objemom jeden liter, vďaka čomu by prepĺňaná jednotka vyprodukovala približne 100 koní.

S ohľadom na pohotovostnú hmotnosť od asi 850 do 900 kilometrov, „európsky“ výkon malému kabrioletu bude na zábavu stačiť.

Produkčná verzia príde aj so sklápacou strechou. Zatiaľ bez zmienky o tom, či bude pevná, alebo plátenná.

Koncept Honda S660 nie je prvým malým roadsterom japonskej značky. Automobilka už v rokoch 1991 až 1996 vyrábala model Beat navrhnutý perom dizajnérskeho štúdia Pininfarina.

Rovnako ako koncept S660, aj Honda Beat disponovala trojvalcovým motorom s objemom 656 cm3 uloženým v strede vozidla.

Aj výkon pohonnej jednotky sa vtedy pohyboval na rovnakej úrovni, na jeho získanie však bolo potrebných až 8100 otáčok za minútu. Motor mal samozrejme atmosférické nasávanie, bez prepĺňania turbom.

Rozdiel bol aj v použití prevodovky. Atmosférický motor bol kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, modernejší prepĺňaný motor sa spolieha na prednastavených sedem stupňov prevodovky CVT.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 28 178
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 22 005
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 990
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 592
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 050
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 644

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.