SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

AutoFAQ: Porovnali sme Renault Captur, Peugeot 2008 a Nissan Juke

Zmysel crossoverov oproti malým autám nachádzame vo využiteľnejšom kufri, vyššom podvozku a lepšom pružení.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

V priamom porovnávacom teste dvoch noviniek a stáleho predstaviteľa triedy mestských crossoverov vynikli rozdiely, ktoré plynú zo samotnej koncepcie auta.

Renault Captur pasuje do mesta a ponúkne viac priestoru v kokpite ako Peugeot 2008. Lenže Renault nemá očakávanú tuhosť karosérie na nespevnenom povrchu a po skúsenostiach s Meganom, Grand Scénicom alebo Lagunou sme čakali kvalitnejšie materiály v kokpite.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nissan Juke, ktorý automobilky považujú za hlavného konkurenta v triede, potvrdil úlohu módneho výstrelku s malým interiérom a ťažko využiteľným batožinovým priestorom.

Ako jediný však môže ponúknuť pohon všetkých kolies a na zlých cestách je obratnejší. Tri crossovery v jednom teste sú zárukou toho, že sa s kolegami pri hľadaní najlepšej alternatívy pohádate.

Za všetko hovorí skutočnosť, že farebné výstrelky a doplnky Renaultu Captur dokážu inšpirovať motoristu v preddôchodkovom veku a pre farebný crossover zruší objednávku na kombi Megane Grandtour.

A to nie je jediná skúsenosť predajcov značky Renault po príchode modelu Captur.

Testované autá sme porovnali na cestách, v meste aj v ľahkom teréne motokrosového areálu Enduro v Brezne.

Peugeot vynikol komfortom

Komunikácie, ktoré spájajú časť Lúčky s Breznom, sú doslova ušité pre autá s robustnejším a vyšším podvozkom, pretože v zime sú ťažšie zjazdné a na mnohých miestach zničené od poľnohospodárskej techniky.

Najvyššiu mieru komfortu a naozaj o poznanie lepšie jazdné vlastnosti na záplatách preukázal Peugeot. Najlepšie filtroval nerovnosti a najmenej zvukov prenášal do interiéru. Najmä ak si to porovnáme so základným modelom 208.

Nissan dokázal na nízkoprofilových pneumatikách s rozmerom 225/45 R18 zvládnuť nástrahy zlých ciest a pri tvrdšie naladenom podvozku ukazuje poctivo zmontovaný interiér.

Peugeot mal pri hodnotení komfortu jasnú výhodu v 16 palcových celoročných pneumatikách s rozmerom 195/60 R16.

Naopak, celoročné plášte dodávané štandardne so systémom nastaviteľného programu trakčnej kontroly Grip Control diskvalifikovali auto pri brzdení a to aj pri štyroch stupňoch nad nulou.

Video v HD nájdete TU

Celoročné obutie vyžaduje pochopenie

Peugeot zastavil zo stovky na dráhe dlhšej o päť až šesť metrov než konkurenti. Celoročné plášte znamenajú drobnú výhodu na suchej hline a na štrkových cestách.

Takéto obutie možno vyhovuje motoristom v južnejšie položených regiónoch so slabšou zimou a vyžaduje prispôsobenie štýlu jazdy, pretože v každom ročnom období je to kompromis.

Podobne kompromisné je aj riešenie so systémom Grip Control. Elektronická pomôcka vie lepšie využiť prednú nápravu prepnutím do adekvátneho režimu.

Peugeot 2008 ľahšie prechádza terénom a istý rozdiel oproti Renaultu tam je, ale na suchom podklade sa Renault vyšplhal všade tam, kde Peugeot.

Najlepšie nastavené nárazníky na nerovný povrch má Nissan, avšak ten je iba okrajovým účastníkom testu, pretože má benzínový prepĺňaný motor, vysoký výkon a športovo ladený podvozok.

Celkovo je to iné auto pre ľudí so zmyslom pre extravaganciu a zobrali sme ho len preto, aby sme si urobili o ňom obraz.

Súboj chatárov medzi Renaultom a Peugeotom vyhráva model 2008 s tuhšou karosériou a lepším zvládaním nerovností. Vo využití vnútorného priestoru Renault nezaostáva, ba ponúka ešte viac.

Renault posúva zadné sedadlá

Posuvná zadná lavica Renaultu je cennejšia ako premyslené sklápanie operadiel v Peugeote. Tieto dve autá sú jasným príkladom toho, že údaje v tabuľke nemusia vyjadrovať úplne všetko.

V centimetroch lepší Peugeot nie je až tak dobre a prakticky využiteľným autom ako Captur. Prekvapujúco oproti modelu 208 nie je 2008 na zadných sedadlách oveľa priestrannejšie auto. Jasnou výhodou Peugeotu ostáva pohodlne dostupné dno v jednej rovine s nakladacou hranou kufra.

Vo výpočte výhod jedného alebo druhého auta treba spomenúť dobré odkladacie boxy v Peugeote a naproti tomu praktickú zásuvku pred spolujazdcom v Renaulte. Renault myslí na každodenné používanie aj poťahmi sedadiel so zipsom.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

Vozidlo

Peugeot 2008

Renault Captur

Nissan Juke

nakladacia hrana von (mm)

585

735

770

nakladacia hrana dnu (mm)

0

0-220

25-240

šírka kufra min./maximálna (mm)

1035/1185

1010

970/1400

výška kufra po roletu (mm)

485

390-595

375

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/775/900

775/685/880

845/675/900

dĺžka kufra min./max (mm)

735/1465

605/1440

655/1480

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1360

1370

1360

šírka lakte vpredu (mm)

1410

1395

1400

výška na hlavu šofér max. (mm)

970

1005

1020

dĺžka sedáku šofér (mm)

490

490

520

šírka v ramenách vzadu (mm)

1335

1335

1260

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1395

1390

1375

výška krajné sedadlá (mm)

905

885

855

výška stredné sedadlo (mm)

870

905

860

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

445/430

490/455

440/425

Vyberte správnu motorizáciu

Renault postavil úspech na prepĺňaných benzínových motoroch a z dieselov zatiaľ ponúka spoľahlivý a konštrukčne starší motor 1,5 dCi s jedinou verziou výkonu 66 kW a päťstupňovou prevodovkou. S dlhšími prevodmi a nižším výkonom zaostáva za Peugeotom 1,6 HDi (84 kW).

Do modelu 2008 sú na výber tri naftové variácie motorov 1,4 HDi a 1,6 HDi. V benzínoch Peugeot ponúka trojvalec 1,2 VTi a populárny štvorvalec 1,6 VTi.

Renault reaguje na dnešné trendy prepĺňaným trojvalcom 0,9 TCe a štvorvalcom 1,2 TCe s výkonom až 88 kW. Do mesta bude určite vhodné objednať Renault Captur 1,2 TCe alebo Peugeot 2008 1,6 VTi.

Pre Captur môže zohrať rozhodujúcu úlohu dvojspojková prevodovka EDC a jej dostupnosť v dvoch výbavách.

Peugeot ťahá v tomto zmysle za kratší koniec a ponúka okrem manuálu iba robotizovanú prevodovku, takže vlastne žiadny poriadny automat.

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

Peugeot

Renault

Nissan

Verzia

2008 1,6 e-HDi

Captur 1,5 dCi

Juke N-TEC 1,6 DIG-T

Výkon (kW)

84

66

140

Teplota (°C)

4

4

4

Pneumatiky

Goodyear Vector 4season

Michelin Primacy

Continental ContiSportContact 5

Rozmer a index pneumatík

195/60 R16

205/55 R17

225/45 R18

Spotreba - úsporne (l/100km)

4,1

3,9

5,6

Spotreba - záťaž (l/100km)

6,2

6,4

10,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

5,5

6,3

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

11,15

12,74

7,92

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

44,44

38,73

39,24

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

4,42

5,91

3,23

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,98

7,52

4,15

Pripomínajú módne doplnky

V priebehu jedného týždňa dostali testované autá poriadne do tela a ukázali isté výhody oproti klasickým malým autám.

Netreba ich však preceňovať len preto, že vzhľadom pripomínajú SUV, lebo v teréne ťažia len z mierne vyššieho podvozka.

Všetko ostatné je krehké ako v bežnom malom aute. V princípe ide o užitočnejšiu, drahšiu a pestrejšiu náhradu malého auta.

Kým Ford Fusion bol zameraný čisto na úžitok a v tomto ešte dnes dokáže novinky poraziť, jeho nasledovníci sú orientovaní viac na komfort, parádu a multimédiá za volantom.

Od Renaultu sme čakali kvalitnejší interiér a od Peugeotu viac miesta vzadu. S cenami si nemajú čo vyčítať, pretože obe autá začínajú od 11.990 eur a najluxusnejšie verzie sa vyšplhajú približne na 18.000 eur.

Užívateľské postrehy

Vozidlo

Peugeot 2008 Allure

Renault Captur Dynamique

Nissan Juke N-TEC

Rezervné koleso

dojazdové

dojazdové

dojazdové

Hrdlo nádrže

klasický uzáver, dokonca nešikovne na kľúč

klasický uzáver bez kľúča

otváranie od šoféra, klasický uzáver

Otváranie veka kufra

mikrospínač, madlá dobre sadnú do ruky, plató sa nevyklápa, len skladá a drží polohu po vyklopení, veľmi nepraktické plató

mikrospínač, madlá lepšie ako v Cliu, plató pôsobí lacno, ale lepšie ako v Peugeote 2008

mikrospínač, výborné madlá, plató sa vyklápa spolu s dverami

Sklápanie operadiel

výborné, do jednej roviny bez zasúvania opierok, z kufra sa nedajú operadlá sklápať

z kufra nie je, operadlá padnú do roviny s dvojitou podlahou, bez zasúvania opierok, posuvná lavica aj z kufra aj z vnútra

operadlá možno sklopiť iba z interiéru iba zvnútra do roviny s dvojitym dnom

Nastavovanie sedadiel vpredu, čalúnenie

manuálne nastavovanie, výškovo vodič aj spolujazdec, kožené, sklon operadla páčkou

manuálne nastavovanie, výškovo vodič aj spolujazdec, zips. poťahy, sklon operadla ružica zvnútra od stredového tunela

manuálne nastavovanie, výškovo vodič aj spolujazdec, sklon operadla páčkou

Nastavovanie sedadiel vzadu

žiadne

z kufra aj zvnútra

žiadne

Dvojité dno kufra

nemá

má, viacero polôh, obojstranné (plast/koberec), dá sa zložiť úplne na dno nad rezervu

má akoby druhé dno pod ním je veľká "vanička", zvláštne riešenie

Upevnenie nákladu

sieťka, oká aj na operadlách, sieťky aj na bokoch - výborne

rozdelenie kufra dvojitým dnom, úchytov málo

žiadne

Čalúnenie a obklad interiéru

koža/látka/plast

látka/tvrdý plast

latka/plast

Pohodlie nastupovania

dozadu príjemne, dosť miesta na hlavu aj nohy, hranatý otvor zadných dverí, chýbajú madlá nad dverami, dopredu veľmi dobré nastupovanie - vybraté na nohy

dozadu ťažšie nastupovanie ako v Peugeote, naopak na nohy viac miesta ako v 2008, nastupovanie dopredu porovnateľné z Peugeotom

volant iba vyskovo nastavitelny, inac v dozadu zlý prístup, , vzadu sú sedadlá príliš nízko a stehná bez opory

Odomykanie/vstup do auta

zaklápateľný klasický kľúč s diaľkovým ovládaním

bezkľúčové, karta Renault Hands Free

klasický kľúč, pripomína 80-te roky

Ochrana prahov pred špinou

slabá

výborná

žiadna, príliš vystúpený prah pod dverami

Otváranie kapoty

dobré

lankovo páčkovým mechanizmom, na prvý pohľad pohodlné ale môže v zime zamrznúť, nie je to dobré riešenie. plynové vzpery pod kapotou

prístupné

Doplnenie ostrekovača

nešikovné

úzke hrdlo, zle ako v Peugeote

úzke hrdlo, skryté za svetlom

Predné svetlá technika

diaľkové h7, projektory

diaľkové h7, projektory

kalogénové

Predné svetlá účinok

priemerný

priemerný

výborný

Výhľad vodiča, posed

nižšiemu vzrastu plne vyhovuje, vyššie postavy si musia vyskúšať auto pred kúpou

výhľad dobrý, zlý tvar spätných zrkadiel, posed vhodný aj pre vyššie postavy

zlá orientácia v spätných zrkadlách, posed zaujímavý, pôsobí však pomerne stiesnene, výborná pozícia radiacej páky

Jazyk auta

anglický

slovenský

slovenský

Jazyk navigácie

anglický

slovenský

slovenský

Ovládanie palubného počítača

výborné, jednoduché

intuitívne

na volante, prijateľné

Ovládanie navigácie

intuitivne

výborné a zrozumiteľné, najlepšie z porovnávaných áut

grafika výborná a zrozumiteľná, len pomalé prepínanie a oneskorené zobrazovanie

Grafika displeja zobrazovanie

výborná

perfektná

tri malé displeje a priemerná grafika

ESP

viac režimov, GRIP CONTROL

nevypínateľné

vypínateľné

Komfort podvozka - kvalita

priemer

priemer

slušný komfort vzhľadom na obutie

Kvalita radenia

na Peugeot fajn, inak priemer

priemer ako v Renaulte

japonsky presné ale mechanicky tvrdšie radenie

Okná, zrkadlá

všetko elektrické, el. sklápateľné spätné zrkadlá

všetko elektrické, el. sklápateľné spätné zrkadlá

všetko elektrické, el. nesklápateľné spätné zrkadlá

Klimatizácia - funkcia

dvojzónová výborná

jednozónová automatická

jednozonová automatická s prepínacím displejom

Odkladacie priestory

vo dverách aj tri PET fľaše, veľmi slušná ponuka,

vo dverách slabšie ale slušná zásuvka pred spolujazdcom

do dverí len pol litrová fľaša, v strede akože box na poháre, priestor pred pákou radenia slabý

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  5. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 070
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 660
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 562
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 683
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 016
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 891
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 329
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  2. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  4. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  5. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  6. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  7. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  8. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 178
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 773
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 372
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 219
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 986
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 723
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 189
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu