SME

Test: Nové Suzuki je poctivé auto s atmosférou. Dizajn sa dá prepáčiť

Suzuki SX4 S-Cross prináša nárast priestoru a schopný diesel.

Suzuki Sx4 S-Cross prinieslo viac priestoru a lepšiu využiteľnosť oproti známemu SX4. Je to o triedu väčšie auto.Suzuki Sx4 S-Cross prinieslo viac priestoru a lepšiu využiteľnosť oproti známemu SX4. Je to o triedu väčšie auto. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Pomerne úspešné Suzuki SX4 stálo niekde na pol ceste medzi malým a kompaktným crossoverom. Novinka je plnohodnotné auto nižšej strednej triedy s vyššou svetlosťou podvozka a pohonom jednej alebo oboch náprav.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napíšte nám

o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

magazin@natankuj.sk.

Cenou a vlastnosťami zapadá presne medzi kompaktné crossovery a, ako naznačuje dizajnom zadnej časti, hlavným konkurentom je Nissan Qashqai.

SkryťVypnúť reklamu

Nebyť uvádzacieho bonusu 2-tisíc eur, ktorý si treba odpočítať od základných cien, Suzuki SX4 S-Cross sa cenou vyrovná Nissanu.

Cenová politika a nejasné vyznačenie reálnej ceny môže spotrebiteľa trochu zmiasť a na prvý pohľad vyzerá SX4 S-Cross draho, hoci oproti SX4 naozaj ide naozaj o väčšie auto, z inej triedy a preto aj drahšie.

Zároveň je to model, ktorý umožňuje súčasným zákazníkom SX4 postúpiť o triedu vyššie priestorom, kufrom, komfortom a vybavením. Dizajnovo to nie je veľký krok vpred, čo je však čisto subjektívna vec. Zadná časť SX4 S-Cross veľmi nevyšla.

Veľkosť ukazuje najmä vzaduParadoxne, zadok prináša jednu z hlavných výhod modelu, pretože batožinový priestor s nízkou nakladacou hranou a slušnou šírkou je dobre prístupný a využiteľný aj s dvojitým dnom.

SkryťVypnúť reklamu

To akoby bolo inšpirované koncernom Volkswagen, lebo sa s ním dobre manipuluje a môže ostať v aute aj v dolnej polohe.

Navýšenie základného objemu 430 litrov o ďalších desať litrov zmenou sklonu operadiel do kolmejšej polohy je smiešne, ale je.

Pohon všetkých kolies ponúka niekoľko režimov a citeľný rozdiel medzi ich nastavením. Fungovanie patrí medzi najsilnejšie stránky SX4 S-Cross.

Zadné operadlá nemajú tiahlo na sklápanie z kufra, ale nepotrebujú ho, pretože poisťovací mechanizmus dočiahnete aj odzadu.

Od kompaktného auta sme čakali viac v šírke na zadných aj predných sedadlách, teda zadok nie je pre tri, ale len dve autosedačky. Miesto vzadu vynikne skôr priestorom na nohy než šírkou a výškou.

Z testovacieho zápisníkaVozidlo

Suzuki

Suzuki

Verzia

SkryťVypnúť reklamu

1,6 Elegance +

1,6 DDiS Elegance+

Stav tachometra (km)

6363

5599

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1245

1380

Pneumatiky

Continental ContiEcoContact

Continental ContiEcoContact

Rozmer a index pneumatík

205/50 R17

205/50 R17

Spotreba - úsporne (l/100km)

5,2

4,3

Spotreba - záťaž (l/100km)

7,3

6,0

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

6,2

5,0

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

12,35

11,14

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,49

37,83

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

6,15

4,46

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

9,74

5,09

Výhľad od volantu potešíMožno aj z vonkajšieho dizajnu karosérie plynie veľký rozdiel v mieste nad hlavou v prospech vodiča a spolujazdca pred pasažiermi vzadu.

Samotný vnútorný priestor ponúka veľmi umné využitie v detailoch a najmä dobrú pozíciu šoféra s výborným výhľadom dopredu aj do strán.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výhľad šikmo je v S-Crosse oproti modelu SX4 podstatne lepší. Pozícia za volantom, kvalitné spracovanie kokpitu a pohodová jazda je presne to, čo dokáže v novom aute zaujať.

Dizajn zadnej časti pripomína niektorých konkurentov a pôsobí pomerne chaoticky. Bočný profil vyzerá dobre.

Zo starých čias treba tolerovať nepraktické ovládanie palubného počítača "tyčkami" v prístrojovom paneli. Popri modernom multifunkčnom volante s prehľadným ovládaním je to prinajmenšom trochu zvláštne.

Ovládanie palubného počítača je asi posledná vec, ktorá môže na ergonómii prekážať, pretože SX4 S-Cross padne každodennému užívateľovi vyslovene do ruky.

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

640

nakladacia hrana dnu (mm)

0-100

šírka kufra min./maximálna (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1030/1280

výška kufra po roletu (mm)

440

nakladací otvor výška/šírka(mm)

850/740/980

dĺžka kufra min./max (mm)

770/1550

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1260

šírka lakte vpredu (mm)

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1000-1050

dĺžka sedáku šofér (mm)

470

šírka v ramenách vzadu (mm)

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1400

výška krajné sedadlá (mm)

890

výška stredné sedadlo (mm)

890

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

480/480

Diesel ťahá nad pomery svojho objemuV snahe uľahčiť výber verzií sme na test zobrali všetky dve ponúkané motorizácie s rovnakým objemom 1,6 litra a rovnakým výkonom 88 kW.

To sú však posledné dve veci, ktoré majú spoločné, pretože jeden je benzín, druhý diesel a krútiaci moment naftového motora je raz taký veľký ako pri benzínovej verzii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naftový motor, drahší rádovo o 1800 eur, má neporovnateľne lepšiu dynamiku v pružnosti pri predbiehaní a šesťstupňovú prevodovku.

Oproti benzínovej verzii je diesel až nepochopiteľne ťažší o 135 kilogramov. Krútiaci moment 320 Nm je však aj na pomery rovnako veľkých naftových motorov veľmi slušný a dáva autu pri predbiehaní výbornú dynamiku.

Batožinový priestor má prijateľne nízko nakladaciu hranu a dobre využiteľnú šírku na bokoch. Objemom 430 litrov sa výrazne odlišuje od modelu SX4.

Napokon, namerané údaje pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h jasne naznačujú, že nie je 120 koní ako 120 koní.

Z testu jasne vyplýva dominancia diesela na diaľnici aj pri vyššom tempe jazdy. Bude teda dobrý ako typické služobné auto.

Aj v teréne pri výjazde do kopca bola cítiť jasná výhoda ťahu motora. Nehovoriac o šiestom prevodovom stupni a pohode pri diaľničnej rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Domov vyberte radšej benzínAkurát okrem cenového rozdielu rovnako vybavených verzií treba zobrať do úvahy fakt, že benzínový motor dostanete k dispozícii s pohonom 4WD aj v najnižšej výbave a diesel nie.

Benzín je veľmi úsporný a pri bežnom jazdení neurobil diesel väčšiu úsporu ako 1,5 litra na sto kilometrov. Pri malom počte kilometrov a krátkych jazdách odporúčame jednoznačne benzínový motor, hoci jeho 88 kW vyznieva mysticky a naozaj len pri veľmi vysokých otáčkach.

Benzínový štvorvalec bude dobrý domácky motor s výborne navrhnutými prevodmi do mesta a jeho blízkeho okolia. Jednu či dve dovolenky v roku s ním hravo zvládnete, aj keď si v stúpaní diaľnice podradíte.

Lahoda, s akou si v meste radíte a užívate ticho, je v porovnaní s nafťákom výrazná a diesel jednoznačne potrebuje širší rozlet a dlhšie trasy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vodič má dobrý výhľad dopredu aj do strán a všetok potrebný komfort. Interiér vyniká kvalitou spracovania.

Až pohľad do technických údajov na veľký rozdiel v hmotnosti prednej časti nám vysvetlil rozdiel v pocite z krútenia volantom.

Na benzínovom SX4 S-Cross nám vyslovene prekážala charakteristika posilňovača riadenia na diaľnici. Zrejme je nastavený na vyššiu hmotnosť, pretože jeho proaktívne posilňovanie, keď to nečakáte, nie je v naftovej verzii tak citeľné, hoci badateľné.

Vodiči s rukami citlivými na spätnú väzbu riadenia si kupujú iné autá než S-Cross, avšak aj pri čisto užitočnom pohľade na auto by si benzínová verzia zaslúžila lepší posilňovač riadenia. Zato pohon všetkých kolies je na pomery tejto triedy áut super.

Pohon všetkých kolies postúpilNa šmykľavom podklade a pri strmom výjazde do kopca sme cítili rozdiel v jednotlivých režimoch a snahu auta o výbornú trakciu. Počkáme si ešte na podrobnejší test na snehu, avšak pred pohonom 4WD klobúk dole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V teréne bolo pekne cítiť, že pri vypnutom systéme ESP bola tiaž celej trakcie len na medzinápravovej spojke a pri zapnutom ESP je pomáhala aj trakčná kontrola, čo sa prejavilo kontinuálnejším záberom bez návalov veľkého preklzu kolies.

Prepnutím z AUTO režimu na SNEH a BLATO elektronika povolí efektívny preklz a v športovom režime jemne preferuje zadnú nápravu.

Vyrovnanosti záberu oboch náprav v blate zase citeľne pomáha LOCK. Je dobré, ak na prejave pohonu cítite zmenu po prepnutí jednotlivých režimov.

Suzuki neprichádza často s novým modelom, ale keď sa už tak stane, je to prepracované hodnotné auto s vysokým pomerom úžitku aj vo vzťahu k dostupnosti pohonu všetkých kolies.

Vôbec nie je potrebné siahnuť po výbave Elegance+, ba naopak lepšia je Premium, lebo má kolesá 205/60 R16 a nie nízkoprofilové plášte testovanej verzie, ktoré výrazne zhoršujú komfort a pohyb v teréne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve filozofia Suzuki v rozsiahlej základnej výbave vyniká vo verzii Premium a tá vyzerá pri dvojtisícovom bonuse s pohonom 4WD dosť atraktívne.

Kupujem-nekupujem (osobný názor)V kategórii, do ktorej sa Suzuki posunulo modelom SX4 S-Cross, je naozaj z čoho vyberať. Pozícia Suzuki je neľahká. Stačilo mi však sadnúť si za volant, nasať atmosféru poctivo urobeného auta, aby som vedel, že kupujem. Dizajn ma neláka, skôr naopak, nepáči sa mi, ale jazda a praktické využitie s pohonom všetkých kolies ho zatienia. Na zlé cesty neodporúčam najluxusnejšie obutie na nízkoprofilových ekologických pneumatikách.

Rasťo ChválaTechnické parametreZnačka

Suzuki

Suzuki

Model

SX4 S-Cross Elegance+

SX4 S-Cross

Elegance+

Motor

1,6 L VVT benzín

1,6 DDiS Diesel

Počet valcov/ventilov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4/16

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1586

1598

Výkon (kw(k))

88 (120)

88 (120)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

3750

Krútiaci moment (Nm)

156

320

Pri otáčkach (ot./min)

4400

1750

Rázvor náprav (mm)

2600

2600

Dĺžka (mm)

4300

4300

Šírka (mm)

1765

1765

Výška (mm)

1570 - 1580

1570-1580

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1245

1380

Objem palivovej nádrže (l)

46

46

Objem batož. priestoru (l)

430-440 (1269)

430-440 (1269)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

12,0

13,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

175

Spotreba mesto(l/100 km)

7,1

5,7

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,1

4,0

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,9

4,6

Cena modelu od

14.000

17.500

Cena modelu 4WD od (eur)

19.000

22.300

Cena testovanej verzie od (eur)

21.750

23.550

Užívateľské postrehyRezervné koleso

dojazdové

Hrdlo nádrže

tradičný uzáver, odomykanie od vodiča, japonská klasika

Otváranie veka kufra a madlá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

madlá na zatváranie výborné, mikrospínač a gumové tlačidlo odomykania pre bezkľúčový

Sklápanie zadných operadiel

do jednej roviny bez vyberania hlavových opierok, na dosah z kufra, teoreticky dve polohy sklonu operadla

Nastavovanie sedadiel vpredu

manuálne, výškovo jazdec aj spolujazdec, kožené čalúnenie, nastavovanie sklonu operadla pákovým mechanizmom

Nastavovanie sedadiel vzadu

žiadne

Dvojité dno kufra

áno, vyberateľná podôlaha, dobrá manipulácia, vrchné dno možno zložiť do dolnej polohy nbez nutnosti vyberať z kufra, rozsah dvojitého dna približne 10 centimetrov

Upevnenie nákladu

oká na sieť, dva menšie boxy po stranách s odoberateľnou deliacou priečkou

Čalúnenie interiéru a zhotovenie

koža/plast, klasické Suzuki, perfektné lícovanie a kvalitné dielenské vyhotovenie, tvarovo aj materiálovo fádne ale veľmi poctivo urobené

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohodlie nastupovania

veľmi široké otváranie dverí, vzadu pomerne vysoký prah, zadné operadlá krátke, treba opierky vysúvať vysoko, aby netlačili do chrbta, priestor vzadu na danú triedu veľmi slušný

Odomykanie/vstup do auta

bezklucovy vstup aj startovanie, gumene gombiky na prednych dverach vratane kufra

Ochrana prahov pred špinou

slabá hlavne pri 4WD chýba

Otváranie kapoty

priemerne dostupné, bez plynových vzpier

Doplnenie ostrekovača

dostupné, malé hrdlo

Kontrola oleja

príkladná

Predné svetlá technika

bi-xenon

Predné svetlá účinok

lepší priemer, hlavne diaľkové svetlo celkom slušné v zákrutách

Výhľad vodiča, posed

príjemný posed s vyššou polohou sedadla a výborným výhľadom, vodič sa rýchlo udomácni, výborný výhľad do strán, dozadu treba používať najmä spätné zrkadlá,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazyk auta

anglický

Jazyk navigácie

nemá navigáciu

Ovládanie palubného počítača

jednotlačidlové blízko prístrojov, nepraktické a zastarané, funkcie palubného počítača prehľadné a dobré

Ovládanie navigácie

nie je

Grafika displeja zobrazovanie

priemerná, jednoduchý displej rádia a palubného počítača

ESP

áno, vypínateľné

Komfort podvozka - kvalita

dobre zachytáva kmity a dynamické impulzy karosérie od vĺn cesty, nízkoprofilové ekologicky tvrdé pneumatiky znižujú komfort na záplatách ciest

Kvalita radenia

presné, japonsky tvrdé, u benzínu lepšie ako pri naftovom motore

Okná, zrkadlá

plne elektrické, s elektrickým sklápaním

Klimatizácia - funkcia

dvojzónová plne automatická

Odkladacie priestory

priemerné

Suzuki
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 61 073
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 128
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 693
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 826
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 960
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 151
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 90 204
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 094
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 240
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 873
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 220
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu