SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

Prvých vozidiel na vzduch sa dočkáme až v roku 2015

Technológia HybridAir koncernu PSA stále žije. Malým autám sľubuje spotrebu tri litre. Výrobcovia sa tešia na nenáročný proces výroby.

(Zdroj: PSA)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Čas od času sa opäť na verejnosti objavia informácie ohľadom technológie HybridAir, na ktorej pracuje koncern PSA. Prototypy vozidiel sme už videli aj na viacerých predchádzajúcich autosalónoch.

Aby sme nezabudli, automobilka Peugeot nám pripomína princíp technológie. Dve nádoby na stlačený vzduch nahrádzajú ťažké a drahé akumulátory. Kompresor a hydromotor implementovaný do prevodovky zas supluje elektromotor.

Počas brzdenia kompresor rekuperuje zostávajúcu kinetickú energiu stláčaním vzduchu do hlavnej tlakovej nádoby. V opačnom procese stlačený vzduch roztáča lopatky hydromotora, ktorý odovzdáva krútiaci moment do prevodovky.

Podľa informácií portálu Autoexpress, Peugeot pracuje na produkčnej verzii Peugeotu 208 HybridAir. Na trhu sa však neobjaví skôr ako v roku 2015.

Peugeot verí, že technológia prinesie úsporu paliva a zníži výrobné náklady, voči klasickým hybridom. Problémom by nemala byť ani životnosť, či spoľahlivosť, keďže technológia nie je mimoriadne technologicky náročná.

Výhodou je aj použitie dostupných a životnému prostrediu menej zaťažujúcich materiálov.

V prenesení do spotrebovaného množstva paliva, by sme mohli očakávať priemerné spotreby okolo troch litrov paliva na 100 km jazdy. Všetko však záleží na spôsobe jazdy a umiestnenia vozidla. Rovnako ako je to v prípadne elektrických hybridov, aj HybridAir bude najúčinnejší v mestách.

Systém HybridAir je schopný pracovať aj v čisto „vzduchovom“ režime za predpokladom, že tlaková nádoba obsahuje dostatočné množstvo stlačeného vzduchu.

To čo platí dnes, nemusí platiť o dva roky. Či sa vozidlá „na vzduch“ skutočné dostanú do reálnej prevádzky a či potvrdia svoje prednosti ukáže čas a dopyt trhu.

Situácia sa môže zmeniť aj v prípade, že Európska únia prehodnotí (v pozitívnom zmysle) nereálne emisné normy.

zdroj: AutoExpress.com

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  9. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 070
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 815
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 207
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 482
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 422
  6. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 756
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 564
  8. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 384
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 279
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 6 965
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mesto Svidník.

Bytovú krízu berú na východe do vlastných rúk.

19 h
Vakcína proti covidu od AstraZeneca.

Úmrtie už u nás spôsobil aj Pfizer.

4 h
Ministerka Kolíková

Ministerka má podporu SaS aj Sme rodina.

4 h
Čínska raketa Dlhý pochod 5B vo štvrtok 29. apríla vypustila do vesmíru prvý modul budúcej orbitálnej staniceTchien-che 1. Raketa sa teraz neriadene vracia do zemskej atmosféry.

Dlhý pochod sa vracia na Zem neriadene.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

5 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj