SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Prvých vozidiel na vzduch sa dočkáme až v roku 2015

Technológia HybridAir koncernu PSA stále žije. Malým autám sľubuje spotrebu tri litre. Výrobcovia sa tešia na nenáročný proces výroby.

(Zdroj: PSA)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Čas od času sa opäť na verejnosti objavia informácie ohľadom technológie HybridAir, na ktorej pracuje koncern PSA. Prototypy vozidiel sme už videli aj na viacerých predchádzajúcich autosalónoch.

Aby sme nezabudli, automobilka Peugeot nám pripomína princíp technológie. Dve nádoby na stlačený vzduch nahrádzajú ťažké a drahé akumulátory. Kompresor a hydromotor implementovaný do prevodovky zas supluje elektromotor.

Počas brzdenia kompresor rekuperuje zostávajúcu kinetickú energiu stláčaním vzduchu do hlavnej tlakovej nádoby. V opačnom procese stlačený vzduch roztáča lopatky hydromotora, ktorý odovzdáva krútiaci moment do prevodovky.

Podľa informácií portálu Autoexpress, Peugeot pracuje na produkčnej verzii Peugeotu 208 HybridAir. Na trhu sa však neobjaví skôr ako v roku 2015.

Peugeot verí, že technológia prinesie úsporu paliva a zníži výrobné náklady, voči klasickým hybridom. Problémom by nemala byť ani životnosť, či spoľahlivosť, keďže technológia nie je mimoriadne technologicky náročná.

Výhodou je aj použitie dostupných a životnému prostrediu menej zaťažujúcich materiálov.

V prenesení do spotrebovaného množstva paliva, by sme mohli očakávať priemerné spotreby okolo troch litrov paliva na 100 km jazdy. Všetko však záleží na spôsobe jazdy a umiestnenia vozidla. Rovnako ako je to v prípadne elektrických hybridov, aj HybridAir bude najúčinnejší v mestách.

Systém HybridAir je schopný pracovať aj v čisto „vzduchovom“ režime za predpokladom, že tlaková nádoba obsahuje dostatočné množstvo stlačeného vzduchu.

To čo platí dnes, nemusí platiť o dva roky. Či sa vozidlá „na vzduch“ skutočné dostanú do reálnej prevádzky a či potvrdia svoje prednosti ukáže čas a dopyt trhu.

Situácia sa môže zmeniť aj v prípade, že Európska únia prehodnotí (v pozitívnom zmysle) nereálne emisné normy.

zdroj: AutoExpress.com

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 944
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 841
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 611
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 670
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 147
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 11 899
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 460
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 389
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 675
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 403
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 1 312 nových prípadov koronavírusu (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Testovanie na nový koronavírus.
Polícia bude naďalej kontrolovať dodržiavanie opatrení.
Dnes píše Nataša Holinová

Sme jednotky. A nuly

Pri tlačovkách nepretržite schytáva občan, ktorý by milerád zabojoval proti šíreniu hnusoby.

Nataša Holinová
V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.
Cynická obluda

Kotleba môže všetko

Keď sa novinári pýtali polície, ako budú riešiť porušenie nariadení Kotlebom, odpoveď bola, že nijako.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR