Prvých vozidiel na vzduch sa dočkáme až v roku 2015

Technológia HybridAir koncernu PSA stále žije. Malým autám sľubuje spotrebu tri litre. Výrobcovia sa tešia na nenáročný proces výroby.

(Zdroj: PSA)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Čas od času sa opäť na verejnosti objavia informácie ohľadom technológie HybridAir, na ktorej pracuje koncern PSA. Prototypy vozidiel sme už videli aj na viacerých predchádzajúcich autosalónoch.

Aby sme nezabudli, automobilka Peugeot nám pripomína princíp technológie. Dve nádoby na stlačený vzduch nahrádzajú ťažké a drahé akumulátory. Kompresor a hydromotor implementovaný do prevodovky zas supluje elektromotor.

Počas brzdenia kompresor rekuperuje zostávajúcu kinetickú energiu stláčaním vzduchu do hlavnej tlakovej nádoby. V opačnom procese stlačený vzduch roztáča lopatky hydromotora, ktorý odovzdáva krútiaci moment do prevodovky.

Podľa informácií portálu Autoexpress, Peugeot pracuje na produkčnej verzii Peugeotu 208 HybridAir. Na trhu sa však neobjaví skôr ako v roku 2015.

Peugeot verí, že technológia prinesie úsporu paliva a zníži výrobné náklady, voči klasickým hybridom. Problémom by nemala byť ani životnosť, či spoľahlivosť, keďže technológia nie je mimoriadne technologicky náročná.

Výhodou je aj použitie dostupných a životnému prostrediu menej zaťažujúcich materiálov.

V prenesení do spotrebovaného množstva paliva, by sme mohli očakávať priemerné spotreby okolo troch litrov paliva na 100 km jazdy. Všetko však záleží na spôsobe jazdy a umiestnenia vozidla. Rovnako ako je to v prípadne elektrických hybridov, aj HybridAir bude najúčinnejší v mestách.

Systém HybridAir je schopný pracovať aj v čisto „vzduchovom“ režime za predpokladom, že tlaková nádoba obsahuje dostatočné množstvo stlačeného vzduchu.

To čo platí dnes, nemusí platiť o dva roky. Či sa vozidlá „na vzduch“ skutočné dostanú do reálnej prevádzky a či potvrdia svoje prednosti ukáže čas a dopyt trhu.

Situácia sa môže zmeniť aj v prípade, že Európska únia prehodnotí (v pozitívnom zmysle) nereálne emisné normy.

zdroj: AutoExpress.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 947
  2. Od septembra opäť po starom 5 050
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 472
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 585
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 817
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 771
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 280
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 262
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 057
  10. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 026

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.