Prvých vozidiel na vzduch sa dočkáme až v roku 2015

Technológia HybridAir koncernu PSA stále žije. Malým autám sľubuje spotrebu tri litre. Výrobcovia sa tešia na nenáročný proces výroby.

(Zdroj: PSA)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Čas od času sa opäť na verejnosti objavia informácie ohľadom technológie HybridAir, na ktorej pracuje koncern PSA. Prototypy vozidiel sme už videli aj na viacerých predchádzajúcich autosalónoch.

Aby sme nezabudli, automobilka Peugeot nám pripomína princíp technológie. Dve nádoby na stlačený vzduch nahrádzajú ťažké a drahé akumulátory. Kompresor a hydromotor implementovaný do prevodovky zas supluje elektromotor.

Počas brzdenia kompresor rekuperuje zostávajúcu kinetickú energiu stláčaním vzduchu do hlavnej tlakovej nádoby. V opačnom procese stlačený vzduch roztáča lopatky hydromotora, ktorý odovzdáva krútiaci moment do prevodovky.

Podľa informácií portálu Autoexpress, Peugeot pracuje na produkčnej verzii Peugeotu 208 HybridAir. Na trhu sa však neobjaví skôr ako v roku 2015.

Peugeot verí, že technológia prinesie úsporu paliva a zníži výrobné náklady, voči klasickým hybridom. Problémom by nemala byť ani životnosť, či spoľahlivosť, keďže technológia nie je mimoriadne technologicky náročná.

Výhodou je aj použitie dostupných a životnému prostrediu menej zaťažujúcich materiálov.

V prenesení do spotrebovaného množstva paliva, by sme mohli očakávať priemerné spotreby okolo troch litrov paliva na 100 km jazdy. Všetko však záleží na spôsobe jazdy a umiestnenia vozidla. Rovnako ako je to v prípadne elektrických hybridov, aj HybridAir bude najúčinnejší v mestách.

Systém HybridAir je schopný pracovať aj v čisto „vzduchovom“ režime za predpokladom, že tlaková nádoba obsahuje dostatočné množstvo stlačeného vzduchu.

To čo platí dnes, nemusí platiť o dva roky. Či sa vozidlá „na vzduch“ skutočné dostanú do reálnej prevádzky a či potvrdia svoje prednosti ukáže čas a dopyt trhu.

Situácia sa môže zmeniť aj v prípade, že Európska únia prehodnotí (v pozitívnom zmysle) nereálne emisné normy.

zdroj: AutoExpress.com

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 779
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 036
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 689
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 138
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 009
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 761

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.