SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

AutoFAQ: Hyundai i20 si vyberte radšej s benzínovým motorom

Malý Hyundai má slušný priestor vzadu a vyslovene účelný interiér. Nájdete v ňom veľký kufor a dobrý podvozok. Na diesel zabudnite.

Hyundai i20 nemá zbytočné ozdoby, ale ponúka dobre využiteľný interiér.Hyundai i20 nemá zbytočné ozdoby, ale ponúka dobre využiteľný interiér. (Zdroj: autor)

Na čitateľský podnet a tiež zo zvedavosti sme vyskúšali malý trojvalcový diesel pod kapotou modelu Hyundai i20. Motor bol napokon najslabším článkom auta, pretože do i20 by lepšie pasoval benzínový motor a auto má iné, podstatnejšie prednosti.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Neexistuje veľa malých áut, v ktorých sa takto pohodlne odvezú traja dospelí vzadu.

Kokpit vodiča ponúka plastový volant aj v druhom stupni vybavenia a veľmi jednoduché tvary, avšak šofér má výborný výhľad vo všetkých smeroch.

Najsilnejšou stránkou je podvozok, ktorý na pneumatikách s profilovým číslom 60 dobre filtruje nerovnosti a pritom ponúka celkom presné vedenie stopy.

Napríklad v testovacom slalome veľmi dobre absorboval prenášanie hmotnosti zo strany na stranu. Dosiahnutý čas je vzhľadom na motorizáciu výborný.

Vzhľadom na úzky rozsah činných otáčok a prevodové pomery je pružnosť zo 70 na 100 km/h na 4. stupni takmer rovnaká ako na treťom, pretože trojka dosiahne stovku na takmer maximálnych otáčkach a tam diesel zrýchľuje veľmi pomaly.

To nemožno povedať o zrýchlení na stovku a pružnosti motora. Diesel nás nezaujal ani spotrebou a neodporúčame ho. Radšej treba ušetrené peniaze venovať výbave.

Napokon základná výbava má všetky bezpečnostné prvky a na pomery značky výborné svetlá.

Hyundai má momentálne celkom slušné benzínové motory a s nimi môže byť model i20 trochu nenápadné, ale hlavne veľmi užitočné auto.

Automobilka v tomto prípade povýšila úžitok a pohodlie nad vonkajší efekt. A o to ide väčšine šoférov.

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

i20 1,1 CRDi

Motor

trojvalec diesel

Počet valcov/ventilov

3/12

Zdvihový objem (cm3)

1120

Výkon (kw(k))

55 kW (75k)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

180 Nm

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

99

Prevodovka / počet stupňov

manuálna/6

Rázvor náprav (mm)

2525

Dĺžka (mm)

3995

Šírka (mm)

1710

Výška (mm)

1490

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1155

Objem palivovej nádrže (l)

45

Objem batož. priestoru (l)

295

Pneumatiky

Dunlop Sport 01

Rozmer pneumatík

185/60 R15

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

160

Spotreba mesto(l/100 km)

4,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

3,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

3,8

Spotreba v teste (l/100km)

4,9

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena testovanej verzie od (eur)

11.390

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

Hyundai

Verzia

i20 1,1 CRDi

Stav tachometra (km)

6585

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1155

Počasie počas testu

jasno, slnečno

Teplota (°C)

25

Pneumatiky

Dunlop Sport 01

Rozmer a index pneumatík

185/60 R15

Spotreba - úsporne (l/100km)

4,1

Spotreba - záťaž (l/100km)

5,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

4,9

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

16,6

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,25

Čas v slalome (s)

13,82

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

9,69

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

9,97

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 070
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 310
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 643
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 668
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 084
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


12 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  3. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  8. Anna Miľanová: Škriatok rodinný... 2022
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 645
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 999
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 758
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 688
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 936
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 755
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu