SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

AutoFAQ: Hyundai i20 si vyberte radšej s benzínovým motorom

Malý Hyundai má slušný priestor vzadu a vyslovene účelný interiér. Nájdete v ňom veľký kufor a dobrý podvozok. Na diesel zabudnite.

Hyundai i20 nemá zbytočné ozdoby, ale ponúka dobre využiteľný interiér.Hyundai i20 nemá zbytočné ozdoby, ale ponúka dobre využiteľný interiér. (Zdroj: autor)

Na čitateľský podnet a tiež zo zvedavosti sme vyskúšali malý trojvalcový diesel pod kapotou modelu Hyundai i20. Motor bol napokon najslabším článkom auta, pretože do i20 by lepšie pasoval benzínový motor a auto má iné, podstatnejšie prednosti.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Neexistuje veľa malých áut, v ktorých sa takto pohodlne odvezú traja dospelí vzadu.

Kokpit vodiča ponúka plastový volant aj v druhom stupni vybavenia a veľmi jednoduché tvary, avšak šofér má výborný výhľad vo všetkých smeroch.

Najsilnejšou stránkou je podvozok, ktorý na pneumatikách s profilovým číslom 60 dobre filtruje nerovnosti a pritom ponúka celkom presné vedenie stopy.

Napríklad v testovacom slalome veľmi dobre absorboval prenášanie hmotnosti zo strany na stranu. Dosiahnutý čas je vzhľadom na motorizáciu výborný.

Vzhľadom na úzky rozsah činných otáčok a prevodové pomery je pružnosť zo 70 na 100 km/h na 4. stupni takmer rovnaká ako na treťom, pretože trojka dosiahne stovku na takmer maximálnych otáčkach a tam diesel zrýchľuje veľmi pomaly.

To nemožno povedať o zrýchlení na stovku a pružnosti motora. Diesel nás nezaujal ani spotrebou a neodporúčame ho. Radšej treba ušetrené peniaze venovať výbave.

Napokon základná výbava má všetky bezpečnostné prvky a na pomery značky výborné svetlá.

Hyundai má momentálne celkom slušné benzínové motory a s nimi môže byť model i20 trochu nenápadné, ale hlavne veľmi užitočné auto.

Automobilka v tomto prípade povýšila úžitok a pohodlie nad vonkajší efekt. A o to ide väčšine šoférov.

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

i20 1,1 CRDi

Motor

trojvalec diesel

Počet valcov/ventilov

3/12

Zdvihový objem (cm3)

1120

Výkon (kw(k))

55 kW (75k)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

180 Nm

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

99

Prevodovka / počet stupňov

manuálna/6

Rázvor náprav (mm)

2525

Dĺžka (mm)

3995

Šírka (mm)

1710

Výška (mm)

1490

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1155

Objem palivovej nádrže (l)

45

Objem batož. priestoru (l)

295

Pneumatiky

Dunlop Sport 01

Rozmer pneumatík

185/60 R15

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

160

Spotreba mesto(l/100 km)

4,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

3,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

3,8

Spotreba v teste (l/100km)

4,9

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena testovanej verzie od (eur)

11.390

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

Hyundai

Verzia

i20 1,1 CRDi

Stav tachometra (km)

6585

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1155

Počasie počas testu

jasno, slnečno

Teplota (°C)

25

Pneumatiky

Dunlop Sport 01

Rozmer a index pneumatík

185/60 R15

Spotreba - úsporne (l/100km)

4,1

Spotreba - záťaž (l/100km)

5,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

4,9

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

16,6

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,25

Čas v slalome (s)

13,82

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

9,69

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

9,97

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 659
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 476
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 14 174
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 692
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 913
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 139
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 044
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 333
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson