Na čitateľský podnet a tiež zo zvedavosti sme vyskúšali malý trojvalcový diesel pod kapotou modelu Hyundai i20. Motor bol napokon najslabším článkom auta, pretože do i20 by lepšie pasoval benzínový motor a auto má iné, podstatnejšie prednosti.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Neexistuje veľa malých áut, v ktorých sa takto pohodlne odvezú traja dospelí vzadu.
Kokpit vodiča ponúka plastový volant aj v druhom stupni vybavenia a veľmi jednoduché tvary, avšak šofér má výborný výhľad vo všetkých smeroch.
Najsilnejšou stránkou je podvozok, ktorý na pneumatikách s profilovým číslom 60 dobre filtruje nerovnosti a pritom ponúka celkom presné vedenie stopy.
Napríklad v testovacom slalome veľmi dobre absorboval prenášanie hmotnosti zo strany na stranu. Dosiahnutý čas je vzhľadom na motorizáciu výborný.
Vzhľadom na úzky rozsah činných otáčok a prevodové pomery je pružnosť zo 70 na 100 km/h na 4. stupni takmer rovnaká ako na treťom, pretože trojka dosiahne stovku na takmer maximálnych otáčkach a tam diesel zrýchľuje veľmi pomaly.
To nemožno povedať o zrýchlení na stovku a pružnosti motora. Diesel nás nezaujal ani spotrebou a neodporúčame ho. Radšej treba ušetrené peniaze venovať výbave.
Napokon základná výbava má všetky bezpečnostné prvky a na pomery značky výborné svetlá.
Hyundai má momentálne celkom slušné benzínové motory a s nimi môže byť model i20 trochu nenápadné, ale hlavne veľmi užitočné auto.
Automobilka v tomto prípade povýšila úžitok a pohodlie nad vonkajší efekt. A o to ide väčšine šoférov.
Technické parametre
Značka | Hyundai |
Model | i20 1,1 CRDi |
Motor | trojvalec diesel |
Počet valcov/ventilov | 3/12 |
Zdvihový objem (cm3) | 1120 |
Výkon (kw(k)) | 55 kW (75k) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 180 Nm |
Pri otáčkach (ot./min) | 1750-2500 |
Emisie CO2 (g/km) | 99 |
Prevodovka / počet stupňov | manuálna/6 |
Rázvor náprav (mm) | 2525 |
Dĺžka (mm) | 3995 |
Šírka (mm) | 1710 |
Výška (mm) | 1490 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1155 |
Objem palivovej nádrže (l) | 45 |
Objem batož. priestoru (l) | 295 |
Pneumatiky | Dunlop Sport 01 |
Rozmer pneumatík | 185/60 R15 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 15,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 160 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 4,6 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 3,4 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 3,8 |
Spotreba v teste (l/100km) | 4,9 |
Cena modelu od (eur) | 8.990 |
Cena testovanej verzie od (eur) | 11.390 |
Z testovacieho zápisníka
Vozidlo | Hyundai |
Verzia | i20 1,1 CRDi |
Stav tachometra (km) | 6585 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1155 |
Počasie počas testu | jasno, slnečno |
Teplota (°C) | 25 |
Pneumatiky | Dunlop Sport 01 |
Rozmer a index pneumatík | 185/60 R15 |
Spotreba - úsporne (l/100km) | 4,1 |
Spotreba - záťaž (l/100km) | 5,7 |
Spotreba - bežný priemer (l/100km) | 4,9 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 16,6 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 41,25 |
Čas v slalome (s) | 13,82 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s) | 9,69 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s) | 9,97 |