AutoFAQ: Hyundai i20 si vyberte radšej s benzínovým motorom

Malý Hyundai má slušný priestor vzadu a vyslovene účelný interiér. Nájdete v ňom veľký kufor a dobrý podvozok. Na diesel zabudnite.

Hyundai i20 nemá zbytočné ozdoby, ale ponúka dobre využiteľný interiér.(Zdroj: autor)

Na čitateľský podnet a tiež zo zvedavosti sme vyskúšali malý trojvalcový diesel pod kapotou modelu Hyundai i20. Motor bol napokon najslabším článkom auta, pretože do i20 by lepšie pasoval benzínový motor a auto má iné, podstatnejšie prednosti.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Neexistuje veľa malých áut, v ktorých sa takto pohodlne odvezú traja dospelí vzadu.

Kokpit vodiča ponúka plastový volant aj v druhom stupni vybavenia a veľmi jednoduché tvary, avšak šofér má výborný výhľad vo všetkých smeroch.

Najsilnejšou stránkou je podvozok, ktorý na pneumatikách s profilovým číslom 60 dobre filtruje nerovnosti a pritom ponúka celkom presné vedenie stopy.

Napríklad v testovacom slalome veľmi dobre absorboval prenášanie hmotnosti zo strany na stranu. Dosiahnutý čas je vzhľadom na motorizáciu výborný.

Vzhľadom na úzky rozsah činných otáčok a prevodové pomery je pružnosť zo 70 na 100 km/h na 4. stupni takmer rovnaká ako na treťom, pretože trojka dosiahne stovku na takmer maximálnych otáčkach a tam diesel zrýchľuje veľmi pomaly.

To nemožno povedať o zrýchlení na stovku a pružnosti motora. Diesel nás nezaujal ani spotrebou a neodporúčame ho. Radšej treba ušetrené peniaze venovať výbave.

Napokon základná výbava má všetky bezpečnostné prvky a na pomery značky výborné svetlá.

Hyundai má momentálne celkom slušné benzínové motory a s nimi môže byť model i20 trochu nenápadné, ale hlavne veľmi užitočné auto.

Automobilka v tomto prípade povýšila úžitok a pohodlie nad vonkajší efekt. A o to ide väčšine šoférov.

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

i20 1,1 CRDi

Motor

trojvalec diesel

Počet valcov/ventilov

3/12

Zdvihový objem (cm3)

1120

Výkon (kw(k))

55 kW (75k)

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

Krútiaci moment (Nm)

180 Nm

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

99

Prevodovka / počet stupňov

manuálna/6

Rázvor náprav (mm)

2525

Dĺžka (mm)

3995

Šírka (mm)

1710

Výška (mm)

1490

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1155

Objem palivovej nádrže (l)

45

Objem batož. priestoru (l)

295

Pneumatiky

Dunlop Sport 01

Rozmer pneumatík

185/60 R15

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

160

Spotreba mesto(l/100 km)

4,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

3,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

3,8

Spotreba v teste (l/100km)

4,9

Cena modelu od (eur)

8.990

Cena testovanej verzie od (eur)

11.390

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

Hyundai

Verzia

i20 1,1 CRDi

Stav tachometra (km)

6585

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1155

Počasie počas testu

jasno, slnečno

Teplota (°C)

25

Pneumatiky

Dunlop Sport 01

Rozmer a index pneumatík

185/60 R15

Spotreba - úsporne (l/100km)

4,1

Spotreba - záťaž (l/100km)

5,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

4,9

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

16,6

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,25

Čas v slalome (s)

13,82

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

9,69

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

9,97

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.