SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
TEST MÔJHO AUTA

Wartburg je dokonalé auto. Ak máte zmysel pre recesiu

Je to priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť. Má stabilnú spotrebu, stabilne vysokú. Dobre filtruje nerovnosti a pri prejazde zákrut sa nakláňa.

(Zdroj: Andrej Šillík)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Pre Wartburg 353 W s rokom výroby 1974 sme sa spolu s bratom rozhodli z recesie.

Naši sme ho na internete v jednom autobazári na Liptove. Na fotkách vyzeral pekne a aj cena bola viac než lákavá

Šli sme po Wartburg na istotu s tým, že sa naspäť domov budeme vracať v ňom.

Dvojtakt s unikátnym zvukom

Wartburg poháňa trojvalcový dvojtaktný motor s unikátnym zvukom. Jeho parametre:

  • objem motora: 999 cm3,
  • výkon 37 kW pri 4250 otáčkach za minútu,
  • točivý moment 98 Nm pri 3000 otáčkach za minútu.

O prenos výkonu sa stará štvorstupňová prevodovka s radením na stĺpiku riadenia.

Spotreba je stabilná. Stabilne vysoká

Spotreba vozidla je kapitola sama o sebe. Permanentne sa pohybuje na hranici 12 až 12,5 litra na 100 km bez rozdielu, či sa s autom jazdí v meste alebo v kombinovanom režime.

Vozidlo má voľnobežku, ktorá prerušuje prenos sily medzi prevodovkou a zotrvačníkom. Otáčky motora klesnú, čo umožňuje plachtenie zotrvačnosťou so zaradeným prevodovým stupňom, kdekoľvek to len ide. Vďaka voľnobežke môžem aj podraďovať prevodové stupne bez nutnosti vytláčať spojku, stačí len dať nohu dolu z plynového pedála.

O zastavenie vozidla sa starajú štyri bubnové brzdy.

Wartburg je obutý na pneumatikách Barum OR 34 R 13.

02.jpg

Wartburg je priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť

Na tomto vozidle sa v podstate nemá čo pokaziť, konštrukčne je jednoduché.

Na podvozkový rám v tvare harfy je uchytená štvordverová karoséria.

Karoséria je až prekvapivo priestranná vzhľadom na vonkajšie rozmery. Poskytuje priestor pre piatich cestujúcich a 525 litrov batožinového priestoru.

Sedadlá sú dostatočne pohodlné a dajú sa sklopiť, čím vytvoria jednu rovinu a navyše v interiéri neprekáža stredový tunel.

Wartburg má nezávislé zavesenie oboch náprav, vďaka čomu je dostatočne pohodlný a dobre filtruje nerovnosti. Vyladenie podvozka je mäkké a pri prejazde zákrut vyššími rýchlosťami sa značne nakláňa.

V zime nejazdí, veď je skoro ako nové

Bezpečnosť vozidla na dnešnú dobu je veľmi slabá, predstavujú ju len bezpečnostné pásy na predných sedadlách a deformovateľný stĺpik volantu.

Na aute je zrepasovaný motor, zrepasovaná brzdová sústava, vyčistená palivová sústava a chladiaca sústava, nová baterka a štartér. V zime je nejazdené, garážované a každé tri mesiace je karoséria ošetrená voskom.

Vozidlo je využívané na každodenné vozenie.

Ako každé staršie vozidlo si vyžaduje zvýšenú starostlivosť a pozornosť. Jazda vo Wartburgu je radosť, vyžaduje si určitú súhru medzi vodičom a autom, všetko je to o prostej mechanike.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  2. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  3. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  4. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  5. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  6. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 984
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 074
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 165
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 813
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 797
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 734
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 337
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 302
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 103
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 097
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 6 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak anebo sedm pražských zastavení. Dnes první, všehochuť bez ladu a skladu (pragomix).
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  3. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  4. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  5. Anton Kaiser: Florencia I.
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #20 - Vyšetrenia a kontroly počas domácej liečby
  7. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  8. Martin Šuraba: Dvojčatá z Osvienčimu
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 519
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 6 943
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 455
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 410
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 209
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 563
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu