SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
TEST MÔJHO AUTA

Wartburg je dokonalé auto. Ak máte zmysel pre recesiu

Je to priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť. Má stabilnú spotrebu, stabilne vysokú. Dobre filtruje nerovnosti a pri prejazde zákrut sa nakláňa.

(Zdroj: Andrej Šillík)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Pre Wartburg 353 W s rokom výroby 1974 sme sa spolu s bratom rozhodli z recesie.

Naši sme ho na internete v jednom autobazári na Liptove. Na fotkách vyzeral pekne a aj cena bola viac než lákavá

Šli sme po Wartburg na istotu s tým, že sa naspäť domov budeme vracať v ňom.

Dvojtakt s unikátnym zvukom

Wartburg poháňa trojvalcový dvojtaktný motor s unikátnym zvukom. Jeho parametre:

  • objem motora: 999 cm3,
  • výkon 37 kW pri 4250 otáčkach za minútu,
  • točivý moment 98 Nm pri 3000 otáčkach za minútu.

O prenos výkonu sa stará štvorstupňová prevodovka s radením na stĺpiku riadenia.

Spotreba je stabilná. Stabilne vysoká

Spotreba vozidla je kapitola sama o sebe. Permanentne sa pohybuje na hranici 12 až 12,5 litra na 100 km bez rozdielu, či sa s autom jazdí v meste alebo v kombinovanom režime.

Vozidlo má voľnobežku, ktorá prerušuje prenos sily medzi prevodovkou a zotrvačníkom. Otáčky motora klesnú, čo umožňuje plachtenie zotrvačnosťou so zaradeným prevodovým stupňom, kdekoľvek to len ide. Vďaka voľnobežke môžem aj podraďovať prevodové stupne bez nutnosti vytláčať spojku, stačí len dať nohu dolu z plynového pedála.

O zastavenie vozidla sa starajú štyri bubnové brzdy.

Wartburg je obutý na pneumatikách Barum OR 34 R 13.

02.jpg

Wartburg je priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť

Na tomto vozidle sa v podstate nemá čo pokaziť, konštrukčne je jednoduché.

Na podvozkový rám v tvare harfy je uchytená štvordverová karoséria.

Karoséria je až prekvapivo priestranná vzhľadom na vonkajšie rozmery. Poskytuje priestor pre piatich cestujúcich a 525 litrov batožinového priestoru.

Sedadlá sú dostatočne pohodlné a dajú sa sklopiť, čím vytvoria jednu rovinu a navyše v interiéri neprekáža stredový tunel.

Wartburg má nezávislé zavesenie oboch náprav, vďaka čomu je dostatočne pohodlný a dobre filtruje nerovnosti. Vyladenie podvozka je mäkké a pri prejazde zákrut vyššími rýchlosťami sa značne nakláňa.

V zime nejazdí, veď je skoro ako nové

Bezpečnosť vozidla na dnešnú dobu je veľmi slabá, predstavujú ju len bezpečnostné pásy na predných sedadlách a deformovateľný stĺpik volantu.

Na aute je zrepasovaný motor, zrepasovaná brzdová sústava, vyčistená palivová sústava a chladiaca sústava, nová baterka a štartér. V zime je nejazdené, garážované a každé tri mesiace je karoséria ošetrená voskom.

Vozidlo je využívané na každodenné vozenie.

Ako každé staršie vozidlo si vyžaduje zvýšenú starostlivosť a pozornosť. Jazda vo Wartburgu je radosť, vyžaduje si určitú súhru medzi vodičom a autom, všetko je to o prostej mechanike.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Test môjho auta

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan