TEST MÔJHO AUTA

Wartburg je dokonalé auto. Ak máte zmysel pre recesiu

Je to priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť. Má stabilnú spotrebu, stabilne vysokú. Dobre filtruje nerovnosti a pri prejazde zákrut sa nakláňa.

(Zdroj: Andrej Šillík)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Pre Wartburg 353 W s rokom výroby 1974 sme sa spolu s bratom rozhodli z recesie.

Naši sme ho na internete v jednom autobazári na Liptove. Na fotkách vyzeral pekne a aj cena bola viac než lákavá

Šli sme po Wartburg na istotu s tým, že sa naspäť domov budeme vracať v ňom.

Dvojtakt s unikátnym zvukom

Wartburg poháňa trojvalcový dvojtaktný motor s unikátnym zvukom. Jeho parametre:

  • objem motora: 999 cm3,
  • výkon 37 kW pri 4250 otáčkach za minútu,
  • točivý moment 98 Nm pri 3000 otáčkach za minútu.

O prenos výkonu sa stará štvorstupňová prevodovka s radením na stĺpiku riadenia.

Spotreba je stabilná. Stabilne vysoká

Spotreba vozidla je kapitola sama o sebe. Permanentne sa pohybuje na hranici 12 až 12,5 litra na 100 km bez rozdielu, či sa s autom jazdí v meste alebo v kombinovanom režime.

Vozidlo má voľnobežku, ktorá prerušuje prenos sily medzi prevodovkou a zotrvačníkom. Otáčky motora klesnú, čo umožňuje plachtenie zotrvačnosťou so zaradeným prevodovým stupňom, kdekoľvek to len ide. Vďaka voľnobežke môžem aj podraďovať prevodové stupne bez nutnosti vytláčať spojku, stačí len dať nohu dolu z plynového pedála.

O zastavenie vozidla sa starajú štyri bubnové brzdy.

Wartburg je obutý na pneumatikách Barum OR 34 R 13.

02.jpg

Wartburg je priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť

Na tomto vozidle sa v podstate nemá čo pokaziť, konštrukčne je jednoduché.

Na podvozkový rám v tvare harfy je uchytená štvordverová karoséria.

Karoséria je až prekvapivo priestranná vzhľadom na vonkajšie rozmery. Poskytuje priestor pre piatich cestujúcich a 525 litrov batožinového priestoru.

Sedadlá sú dostatočne pohodlné a dajú sa sklopiť, čím vytvoria jednu rovinu a navyše v interiéri neprekáža stredový tunel.

Wartburg má nezávislé zavesenie oboch náprav, vďaka čomu je dostatočne pohodlný a dobre filtruje nerovnosti. Vyladenie podvozka je mäkké a pri prejazde zákrut vyššími rýchlosťami sa značne nakláňa.

V zime nejazdí, veď je skoro ako nové

Bezpečnosť vozidla na dnešnú dobu je veľmi slabá, predstavujú ju len bezpečnostné pásy na predných sedadlách a deformovateľný stĺpik volantu.

Na aute je zrepasovaný motor, zrepasovaná brzdová sústava, vyčistená palivová sústava a chladiaca sústava, nová baterka a štartér. V zime je nejazdené, garážované a každé tri mesiace je karoséria ošetrená voskom.

Vozidlo je využívané na každodenné vozenie.

Ako každé staršie vozidlo si vyžaduje zvýšenú starostlivosť a pozornosť. Jazda vo Wartburgu je radosť, vyžaduje si určitú súhru medzi vodičom a autom, všetko je to o prostej mechanike.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 322
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 956
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 228
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 235
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 927
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 881
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 737
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 592
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 512
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 479

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Zapíše sa Sagan do dejín? Rozhodnúť môže jedna vec

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.