TEST MÔJHO AUTA

Wartburg je dokonalé auto. Ak máte zmysel pre recesiu

Je to priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť. Má stabilnú spotrebu, stabilne vysokú. Dobre filtruje nerovnosti a pri prejazde zákrut sa nakláňa.

(Zdroj: Andrej Šillík)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Pre Wartburg 353 W s rokom výroby 1974 sme sa spolu s bratom rozhodli z recesie.

Naši sme ho na internete v jednom autobazári na Liptove. Na fotkách vyzeral pekne a aj cena bola viac než lákavá

Šli sme po Wartburg na istotu s tým, že sa naspäť domov budeme vracať v ňom.

Dvojtakt s unikátnym zvukom

Wartburg poháňa trojvalcový dvojtaktný motor s unikátnym zvukom. Jeho parametre:

  • objem motora: 999 cm3,
  • výkon 37 kW pri 4250 otáčkach za minútu,
  • točivý moment 98 Nm pri 3000 otáčkach za minútu.

O prenos výkonu sa stará štvorstupňová prevodovka s radením na stĺpiku riadenia.

Spotreba je stabilná. Stabilne vysoká

Spotreba vozidla je kapitola sama o sebe. Permanentne sa pohybuje na hranici 12 až 12,5 litra na 100 km bez rozdielu, či sa s autom jazdí v meste alebo v kombinovanom režime.

Vozidlo má voľnobežku, ktorá prerušuje prenos sily medzi prevodovkou a zotrvačníkom. Otáčky motora klesnú, čo umožňuje plachtenie zotrvačnosťou so zaradeným prevodovým stupňom, kdekoľvek to len ide. Vďaka voľnobežke môžem aj podraďovať prevodové stupne bez nutnosti vytláčať spojku, stačí len dať nohu dolu z plynového pedála.

O zastavenie vozidla sa starajú štyri bubnové brzdy.

Wartburg je obutý na pneumatikách Barum OR 34 R 13.

02.jpg

Wartburg je priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť

Na tomto vozidle sa v podstate nemá čo pokaziť, konštrukčne je jednoduché.

Na podvozkový rám v tvare harfy je uchytená štvordverová karoséria.

Karoséria je až prekvapivo priestranná vzhľadom na vonkajšie rozmery. Poskytuje priestor pre piatich cestujúcich a 525 litrov batožinového priestoru.

Sedadlá sú dostatočne pohodlné a dajú sa sklopiť, čím vytvoria jednu rovinu a navyše v interiéri neprekáža stredový tunel.

Wartburg má nezávislé zavesenie oboch náprav, vďaka čomu je dostatočne pohodlný a dobre filtruje nerovnosti. Vyladenie podvozka je mäkké a pri prejazde zákrut vyššími rýchlosťami sa značne nakláňa.

V zime nejazdí, veď je skoro ako nové

Bezpečnosť vozidla na dnešnú dobu je veľmi slabá, predstavujú ju len bezpečnostné pásy na predných sedadlách a deformovateľný stĺpik volantu.

Na aute je zrepasovaný motor, zrepasovaná brzdová sústava, vyčistená palivová sústava a chladiaca sústava, nová baterka a štartér. V zime je nejazdené, garážované a každé tri mesiace je karoséria ošetrená voskom.

Vozidlo je využívané na každodenné vozenie.

Ako každé staršie vozidlo si vyžaduje zvýšenú starostlivosť a pozornosť. Jazda vo Wartburgu je radosť, vyžaduje si určitú súhru medzi vodičom a autom, všetko je to o prostej mechanike.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 286
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 936
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 115
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 765
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 963
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 800
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 621
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 977

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.