Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Pre Wartburg 353 W s rokom výroby 1974 sme sa spolu s bratom rozhodli z recesie.
Naši sme ho na internete v jednom autobazári na Liptove. Na fotkách vyzeral pekne a aj cena bola viac než lákavá
Šli sme po Wartburg na istotu s tým, že sa naspäť domov budeme vracať v ňom.
Dvojtakt s unikátnym zvukom
Wartburg poháňa trojvalcový dvojtaktný motor s unikátnym zvukom. Jeho parametre:
- objem motora: 999 cm3,
- výkon 37 kW pri 4250 otáčkach za minútu,
- točivý moment 98 Nm pri 3000 otáčkach za minútu.
O prenos výkonu sa stará štvorstupňová prevodovka s radením na stĺpiku riadenia.
Spotreba je stabilná. Stabilne vysoká
Spotreba vozidla je kapitola sama o sebe. Permanentne sa pohybuje na hranici 12 až 12,5 litra na 100 km bez rozdielu, či sa s autom jazdí v meste alebo v kombinovanom režime.
Vozidlo má voľnobežku, ktorá prerušuje prenos sily medzi prevodovkou a zotrvačníkom. Otáčky motora klesnú, čo umožňuje plachtenie zotrvačnosťou so zaradeným prevodovým stupňom, kdekoľvek to len ide. Vďaka voľnobežke môžem aj podraďovať prevodové stupne bez nutnosti vytláčať spojku, stačí len dať nohu dolu z plynového pedála.
O zastavenie vozidla sa starajú štyri bubnové brzdy.
Wartburg je obutý na pneumatikách Barum OR 34 R 13.
Wartburg je priestranné auto, na ktorom sa nemá čo pokaziť
Na tomto vozidle sa v podstate nemá čo pokaziť, konštrukčne je jednoduché.
Na podvozkový rám v tvare harfy je uchytená štvordverová karoséria.
Karoséria je až prekvapivo priestranná vzhľadom na vonkajšie rozmery. Poskytuje priestor pre piatich cestujúcich a 525 litrov batožinového priestoru.
Sedadlá sú dostatočne pohodlné a dajú sa sklopiť, čím vytvoria jednu rovinu a navyše v interiéri neprekáža stredový tunel.
Wartburg má nezávislé zavesenie oboch náprav, vďaka čomu je dostatočne pohodlný a dobre filtruje nerovnosti. Vyladenie podvozka je mäkké a pri prejazde zákrut vyššími rýchlosťami sa značne nakláňa.
V zime nejazdí, veď je skoro ako nové
Bezpečnosť vozidla na dnešnú dobu je veľmi slabá, predstavujú ju len bezpečnostné pásy na predných sedadlách a deformovateľný stĺpik volantu.
Na aute je zrepasovaný motor, zrepasovaná brzdová sústava, vyčistená palivová sústava a chladiaca sústava, nová baterka a štartér. V zime je nejazdené, garážované a každé tri mesiace je karoséria ošetrená voskom.
Vozidlo je využívané na každodenné vozenie.
Ako každé staršie vozidlo si vyžaduje zvýšenú starostlivosť a pozornosť. Jazda vo Wartburgu je radosť, vyžaduje si určitú súhru medzi vodičom a autom, všetko je to o prostej mechanike.
Autor: Andrej Šillík