Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
V lete sme informovali o novom športovom kupé z dielní Lexus. Model RC predstaví značka už 20. novembra na autosalóne v Tokiu, a to hneď v dvoch vyhotoveniach – ako klasiku i hybrid.
Zástupcom klasického pohonu so spaľovacím motorom je model RC 350 s 3,5-litrovou benzínovou pohonnou jednotkou V6. Hybridná technika modelu 250 h je zložená z plne hybridného pohonu kombinujúceho benzínový 2,5-litrový motor a elektromotor.
Návrhári automobilky Lexus dopriali modelu RC krivky, ktoré sa v modelovom rade značky doteraz neobjavili. Typická maska chladiča v tvare vretena je historicky údajne najširšia a najnižšia. Miery vozidla dokazujú, že nepôjde o žiadneho drobca.
Lexus RC | |
Dĺžka | 4 695 mm |
Výška | 1 395 mm |
Šírka | 1 840 mm |
Rázvor | 2 730 mm |
Počet cestujúcich | 4 |
Športový charakter Lexusu RC pripomínajú trojuholníkové svetlomety a netypické stvárnenie LED svetiel s tromi zdrojmi. V prípade stretávacích svetiel má optický podpis tvar písmena L. Rovnaký symbol by ste našli aj pri ostrých a tenkých zadných združených svetlách.
Interiér automobilu nezaprie inšpiráciu v ostatných úspešných konceptoch značky. Špeciálnu atmosféru má pripraviť nový spôsob osvetlenia kabíny v smere zdola nahor.
Horná časť kokpitu vodiča je rozdelená na oblasť ovládania a zobrazovania s prístrojovým panelom a sedempalcovou obrazovkou navigácie. Súčasťou stredovej konzoly je nový združený ovládač Remote Touch.
Japonci nezabudli, že pravé športové auto má mať nekompromisné sedadlá. Pri výrobe „korýtok“ do modelu RS uplatnil Lexus tzv. integrovanú penovú konštrukciu – podobne ako pri tvarovaní skutočných sedadiel pretekárskych vozidiel.
Na autosalón do Tokia prinesie Lexus aj koncept kompaktného crossoveru SUV, ktorý sme pod názvom LF-NX videli naživo na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.
zdroj: ts Lexus