Nová Corolla v tejto podobe zrejme neprichádza spasiť mobilitu sveta ako niekoľko ďalších lacných sedanov na kompaktnom podvozku.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Kliknite SEM
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
magazin@natankuj.sk.
Toyota natiahla rázvor nového auta s menom najpredávanejšej Toyoty všetkých čias na hornú hranicu kompaktnej triedy a niekdajší začiatok strednej triedy.
Corolla teda výbavou, veľkosťou a cenou nepatrí do vstupnej úrovne automobilového sveta pod 10-tisíc eur, ale radí sa vyššie.
Úprimne povedané, jej zaradenie trochu zaskočí a bez prvých vstupných informácií budete čakať nižšiu cenu.
Najmä dizajn karosérie a jednoduché vonkajšie detaily evokujú pocity, akoby šlo o lacný segment.
Dizajn nelákaSpoznávajúc jazdné vlastnosti, motor a výbavu s dvojzónovou klimatizáciou už nepríde Corolla ako premrštene drahá.
Skôr je to auto, ktoré brnká na strunu motoristom túžiacim mať za 15-tisíc eur veľké auto. Corolla je totiž priestorom, rázvorom a kufrom konkurenčným autom pre mnohých zástupcov strednej triedy.
Veľkosť auta a v podstate tiež výbava zodpovedajú cene, hoci Toyota by mohla byť ústretovejšia v ponuke navigácie a rezervného kolesa. Najmä ak systém Toyota Touch2 disponuje tlačidlom navigácie.
Z testovacieho zápisníka
Vozidlo
Toyota Corolla
Verzia
1,6 Valvematic
Stav tachometra (km)
7764
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1280
Počasie počas testu
hocako
Pneumatiky
Michelin Energy Saver
Rozmer a index pneumatík
205/55 R16
Spotreba - úsporne (l/100km)
5,7
Spotreba - záťaž (l/100km)
7,4
Spotreba - bežný priemer (l/100km)
6,6
Ponúka pohodu za volantomŤažko detailne opísať, čo je na Corolle príťažlivé, pretože za jej volantom sa cítite jednoducho dobre a pohodlne. Možno sa dostáva pod kožu vnútorným priestorom, možno kvalitným vyhotovením detailov alebo dobrým mechanickým zladením auta.
Konštruktéri vhodne navrhli prevody k danému motoru a verzia 1,6 Valvematic je dobrým autom na krátke aj dlhšie cesty.
Bez problémov dokážete udržať spotrebu na uzde a jazdiť okolo 6,5 litra na 100 kilometrov. V meste a pri záťaži ľahko prekročíte prijateľnú sedemlitrovú hranicu.
Vodič má aj v meste dobrý výhľad do všetkých strán. Prístrojová doska neulahodí každému, ale je tu aj druhý efekt obľúbenia si ostrých tvarov a horizontálneho členenia. Corolla asi najviac zapôsobí jazdou, lebo medzi pekné autá nepatrí.
Použiteľný výkon postačujeZvlášť na nižších prevodových stupňoch ide motor veľmi dobre do otáčok a nevyžaduje zbytočné podraďovanie. Samozrejme výkon 97 kW berte s rezervou, lebo k jeho hodnote sa málokedy otáčkami dostanete.
Dokonca bežne netlačíte otáčkomer ani k vrcholu krútiaceho momentu pri 4400 otáčkach. Pocitovo jazdí Corolla tak, akoby ste mali pod kapotou dobrých 81 kW a to už kompaktu na každý deň stačí.
Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)
680
nakladacia hrana dnu (mm)
165
šírka kufra min./maximálna (mm)
995/1560
výška kufra po roletu (mm)
540
nakladací otvor výška šikmo/šírka (mm)
530/465
dĺžka kufra min./max (mm)
1060/1900
Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)
1395
šírka lakte vpredu (mm)
1485
výška na hlavu šofér max. (mm)
1200
dĺžka sedáku šofér (mm)
500
šírka v ramenách vzadu (mm)
1385
šírka v lakťoch vzadu(mm)
1455
výška krajné sedadlá (mm)
880
výška stredné sedadlo (mm)
870
dĺžka sedáku kraj/stred (mm)
490/470
Bez lacných efektovZa označením Corolla si dnes môžete predstaviť pomerne veľký sedan s výborne využiteľným kufrom do šírky aj dĺžky, s príjemným benzínovým motorom a priestranným interiérom.
Od zvažujúcej sa strechy nečakajte veľa miesta nad hlavou vzadu. Mäkké sedadlá nevynikajú výraznou bočnou oporou, ale ponúkajú príjemné nastupovanie.
Corolla je viac než na prvý pohľad vyzerá a len pre dizajn ju nemožno podceniť. Rozhodne to nie je auto prvého efektu.
Kupujem - nekupujem Toyota Corolla patrí medzi autá, ktoré ma dokážu osloviť. Jednoduchá mechanika, príjemný posed za volantom, dobrá spätná väzba a pohodový motor.
V podstate Corolla nie je ničím výnimočná, avšak je autom, ktoré by som dokázal každý deň šoférovať. Pocitovo dostáva značku kupujem, hoci by som ju kúpil, iba ak by mi dali rezervné koleso grátis.
Rastislav ChválaUžívateľské postrehyRezervné koleso
bez rezervného kolesa, len lepiaca sada na opravu malého defektu,
Hrdlo nádrže
klasický otočný uzáver, otváranie plechových dvierok iba od vodiča
Otváranie veka kufra, madlá
otváranie mikrospínačom, veľmi ľahko zdvíhateľné veko, možnosť otvorenia veka aj od vodiča, pánty príliš nezasahujú do vnútra kufra, možnosť otvoriť veko aj tlačidlom na kľúči, v podstate pri manipulácii s kufrom ostávajú čisté ruky aj keď je auto špinavé
Sklápanie operadiel
zadné operadlá možno sklopiť nešikovným tiahlom z priestoru pre posádku, operadlá začínajú na úrovni dna kufra avšak po sklopení nepadnú úplne do roviny, vznikne priestor vhodný najmä na prevoz dlhých predmetov, bez problémov s dĺžkou
Nastavovanie sedadiel vpredu
manuálne, vodičove sedadlo aj výškovo, spolujazdcove len pozdĺžne, sklon operadla nastaviteľný pákou
Nastavovanie sedadiel vzadu
neponúka nastavovanie sklonu operadiel ani posúvanie zadných sedadiel, takmer rovná podlaha vzadu a veľa miesta na nohy
Dvojité dno kufra
nemá dvojité dno ani horizontálne rozdelenie batožinového priestoru, jeho tvar je veľmi dobre využiteľný akurát nakladacia hrana je pomerne vysoko
Upevnenie nákladu
chýbajú kovové oká alebo aspoň plastové háčiky, náklad si nemáte ako upevniť
Čalúnenie interiéru
látkové čalúnenie, prístrojový panel bez koženého poťahu, klasicky plastový, veľmi precízne lícovanie jednotlivých dielcov, textilné poťahy príjemné na dotyk, ale vidno na nich prach a omrvinky pomerne skoro
Pohodlie nastupovania
Corolla vyniká miestom na nohy vpredu a najmä vzadu, nastupovaniu niet čo vytýkať, vysoké postavy si musia vzadu dávať pozor na hlavu , hoci to platí všeobecne, nastupovanie je veľmi príjemné
Odomykanie/vstup do auta
kľúč s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, samostatné tlačidlo na otváranie veka kufra, po odistení sa veko samé pootvorí
Ochrana prahov pred špinou
žiadna, dvere nemajú špeciálnu tesniacu gumu ani nie su potiahnuté nižšie aby chránili okraj prahov pred špinou
Otváranie kapoty
dobre prístupné odistenie, bez plynovej vzpery klasická tyčka na podpretie, relatívne dobrá manipulácia
Doplnenie ostrekovača
malé úzke hrdlo, pomerne ďaleko od okraja auta
Kontrola oleja
s mierkou sa ľahko manipuluje, dobre viditeľná hladina oleja
Predné svetlá technika
klasické halogénové žiarovky H7, denné LED svetlá, klasické hmlovky
Predné svetlá účinok
priemerný, ničím zvláštny ale ani nie je rušivý, zvlášť diaľkové svetlo obstojné
Výhľad vodiča, posed
výborný výhľad, šofér nie je utopený za volantom, vyšší posed, vhodné aj pre vyššie postavy
Jazyk auta
slovenský
Jazyk navigácie
navigácia nie, je hoci predný panel multimediálneho systému a autorádia Toyota Touch2 má tlačidlo NAV, za navigáciu a teda rozšírenie systému na Toyota Touch2 s NAV zaplatíte 660 eur v oboch výbavách (Style aj Active)
Ovládanie palubného počítača
z multifunkčného volantu tlačidlom DISP
Ovládanie navigácie
nemá navigačný systém
Grafika displeja zobrazovanie
logika ovládania autorádia vyhovuje aj starším, displej patrí grafikou medzi priemer, celkom dobre viditeľné údaje v slnečnom počasí
ESP
vypínateľné, pomerne prísne reaguje, najmä pri rozbehu na šmykľavom povrchu zasahuje dosť razantne
Komfort podvozka - kvalita
od vyšších pneumatík sme čakali viac komfortu na priečnych nerovnostiach a záplatách, Toyota vyvažuje tvrdší podvozok slušným prejazdom zákrut, od sedanu sme čakali väčšie náklony a nevýrazné jazdné vlastnosti, ale opak bol pravdou, možno by bolo auto komfortnejšie na normálnych plášťoch a nie s nízkym valivým odporom
Kvalita radenia
presné, japonsky tvrdšie radenie na úrovni modelov Auris
Okná, zrkadlá
plné elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, rovnako nastavovanie zrkadiel elektrické
Klimatizácia - funkcia
dvojzónová, ľahko ovládateľná aj s jemným soft režimom, dobre zvláda zmeny nastavenia a dobre reaguje ak vyjde slnko a kabína sa začne prehrievať
Odkladacie priestory
slušná skrinka pred radiacou pákou, auto pripravené na každodenný život a krátke jazdy
Technické parametreZnačka
Toyota
Model
Corolla
Motor
1,6 Valvematic
Počet valcov/ventilov
4/16
Zdvihový objem (cm3)
1598
Výkon (kw(k))
97 (132)
Pri otáčkach (ot./min.)
6400
Krútiaci moment (Nm)
160
Pri otáčkach (ot./min)
4400
Emisie CO2 (g/km)
139
Prevodovka/počet stupňov
manuálna/6
Rázvor náprav (mm)
2700
Dĺžka (mm)
4620
Šírka (mm)
1775
Výška (mm)
1465
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1280
Objem palivovej nádrže (l)
51
Objem batož. priestoru (l)
452
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10
Maximálna rýchlosť (km/h)
200
Spotreba mesto(l/100 km)
8,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km)
4,9
Kombinovaná spotreba (l/100km)
6,0
Cena modelu od (eur)
14.990
Cena verzie 1,6 od (eur)
15.690