Test: Toyotu Corollu netreba pre dizajn podceniť

Nový sedan Toyoty má široký kufor, dobrý motor a veľa miesta na nohy. Chýba mu rezervné koleso a viac miesta nad hlavou vzadu.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Nová Corolla v tejto podobe zrejme neprichádza spasiť mobilitu sveta ako niekoľko ďalších lacných sedanov na kompaktnom podvozku.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Toyota natiahla rázvor nového auta s menom najpredávanejšej Toyoty všetkých čias na hornú hranicu kompaktnej triedy a niekdajší začiatok strednej triedy.

Corolla teda výbavou, veľkosťou a cenou nepatrí do vstupnej úrovne automobilového sveta pod 10-tisíc eur, ale radí sa vyššie.

Úprimne povedané, jej zaradenie trochu zaskočí a bez prvých vstupných informácií budete čakať nižšiu cenu.

Najmä dizajn karosérie a jednoduché vonkajšie detaily evokujú pocity, akoby šlo o lacný segment.

Dizajn neláka

Spoznávajúc jazdné vlastnosti, motor a výbavu s dvojzónovou klimatizáciou už nepríde Corolla ako premrštene drahá.

Skôr je to auto, ktoré brnká na strunu motoristom túžiacim mať za 15-tisíc eur veľké auto. Corolla je totiž priestorom, rázvorom a kufrom konkurenčným autom pre mnohých zástupcov strednej triedy.

Veľkosť auta a v podstate tiež výbava zodpovedajú cene, hoci Toyota by mohla byť ústretovejšia v ponuke navigácie a rezervného kolesa. Najmä ak systém Toyota Touch2 disponuje tlačidlom navigácie.

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

Toyota Corolla

Verzia

1,6 Valvematic

Stav tachometra (km)

7764

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1280

Počasie počas testu

hocako

Pneumatiky

Michelin Energy Saver

Rozmer a index pneumatík

205/55 R16

Spotreba - úsporne (l/100km)

5,7

Spotreba - záťaž (l/100km)

7,4

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

6,6

Ponúka pohodu za volantom

Ťažko detailne opísať, čo je na Corolle príťažlivé, pretože za jej volantom sa cítite jednoducho dobre a pohodlne. Možno sa dostáva pod kožu vnútorným priestorom, možno kvalitným vyhotovením detailov alebo dobrým mechanickým zladením auta.

Konštruktéri vhodne navrhli prevody k danému motoru a verzia 1,6 Valvematic je dobrým autom na krátke aj dlhšie cesty.

Bez problémov dokážete udržať spotrebu na uzde a jazdiť okolo 6,5 litra na 100 kilometrov. V meste a pri záťaži ľahko prekročíte prijateľnú sedemlitrovú hranicu.

Vodič má aj v meste dobrý výhľad do všetkých strán. Prístrojová doska neulahodí každému, ale je tu aj druhý efekt obľúbenia si ostrých tvarov a horizontálneho členenia. Corolla asi najviac zapôsobí jazdou, lebo medzi pekné autá nepatrí.

Použiteľný výkon postačuje

Zvlášť na nižších prevodových stupňoch ide motor veľmi dobre do otáčok a nevyžaduje zbytočné podraďovanie. Samozrejme výkon 97 kW berte s rezervou, lebo k jeho hodnote sa málokedy otáčkami dostanete.

Dokonca bežne netlačíte otáčkomer ani k vrcholu krútiaceho momentu pri 4400 otáčkach. Pocitovo jazdí Corolla tak, akoby ste mali pod kapotou dobrých 81 kW a to už kompaktu na každý deň stačí.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

680

nakladacia hrana dnu (mm)

165

šírka kufra min./maximálna (mm)

995/1560

výška kufra po roletu (mm)

540

nakladací otvor výška šikmo/šírka (mm)

530/465

dĺžka kufra min./max (mm)

1060/1900

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1395

šírka lakte vpredu (mm)

1485

výška na hlavu šofér max. (mm)

1200

dĺžka sedáku šofér (mm)

500

šírka v ramenách vzadu (mm)

1385

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1455

výška krajné sedadlá (mm)

880

výška stredné sedadlo (mm)

870

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

490/470

Bez lacných efektov

Za označením Corolla si dnes môžete predstaviť pomerne veľký sedan s výborne využiteľným kufrom do šírky aj dĺžky, s príjemným benzínovým motorom a priestranným interiérom.

Od zvažujúcej sa strechy nečakajte veľa miesta nad hlavou vzadu. Mäkké sedadlá nevynikajú výraznou bočnou oporou, ale ponúkajú príjemné nastupovanie.

Corolla je viac než na prvý pohľad vyzerá a len pre dizajn ju nemožno podceniť. Rozhodne to nie je auto prvého efektu.

ico

Kupujem - nekupujem

Toyota Corolla patrí medzi autá, ktoré ma dokážu osloviť. Jednoduchá mechanika, príjemný posed za volantom, dobrá spätná väzba a pohodový motor.

V podstate Corolla nie je ničím výnimočná, avšak je autom, ktoré by som dokázal každý deň šoférovať. Pocitovo dostáva značku kupujem, hoci by som ju kúpil, iba ak by mi dali rezervné koleso grátis.

Rastislav Chvála

Užívateľské postrehy

Rezervné koleso

bez rezervného kolesa, len lepiaca sada na opravu malého defektu,

Hrdlo nádrže

klasický otočný uzáver, otváranie plechových dvierok iba od vodiča

Otváranie veka kufra, madlá

otváranie mikrospínačom, veľmi ľahko zdvíhateľné veko, možnosť otvorenia veka aj od vodiča, pánty príliš nezasahujú do vnútra kufra, možnosť otvoriť veko aj tlačidlom na kľúči, v podstate pri manipulácii s kufrom ostávajú čisté ruky aj keď je auto špinavé

Sklápanie operadiel

zadné operadlá možno sklopiť nešikovným tiahlom z priestoru pre posádku, operadlá začínajú na úrovni dna kufra avšak po sklopení nepadnú úplne do roviny, vznikne priestor vhodný najmä na prevoz dlhých predmetov, bez problémov s dĺžkou

Nastavovanie sedadiel vpredu

manuálne, vodičove sedadlo aj výškovo, spolujazdcove len pozdĺžne, sklon operadla nastaviteľný pákou

Nastavovanie sedadiel vzadu

neponúka nastavovanie sklonu operadiel ani posúvanie zadných sedadiel, takmer rovná podlaha vzadu a veľa miesta na nohy

Dvojité dno kufra

nemá dvojité dno ani horizontálne rozdelenie batožinového priestoru, jeho tvar je veľmi dobre využiteľný akurát nakladacia hrana je pomerne vysoko

Upevnenie nákladu

chýbajú kovové oká alebo aspoň plastové háčiky, náklad si nemáte ako upevniť

Čalúnenie interiéru

látkové čalúnenie, prístrojový panel bez koženého poťahu, klasicky plastový, veľmi precízne lícovanie jednotlivých dielcov, textilné poťahy príjemné na dotyk, ale vidno na nich prach a omrvinky pomerne skoro

Pohodlie nastupovania

Corolla vyniká miestom na nohy vpredu a najmä vzadu, nastupovaniu niet čo vytýkať, vysoké postavy si musia vzadu dávať pozor na hlavu , hoci to platí všeobecne, nastupovanie je veľmi príjemné

Odomykanie/vstup do auta

kľúč s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, samostatné tlačidlo na otváranie veka kufra, po odistení sa veko samé pootvorí

Ochrana prahov pred špinou

žiadna, dvere nemajú špeciálnu tesniacu gumu ani nie su potiahnuté nižšie aby chránili okraj prahov pred špinou

Otváranie kapoty

dobre prístupné odistenie, bez plynovej vzpery klasická tyčka na podpretie, relatívne dobrá manipulácia

Doplnenie ostrekovača

malé úzke hrdlo, pomerne ďaleko od okraja auta

Kontrola oleja

s mierkou sa ľahko manipuluje, dobre viditeľná hladina oleja

Predné svetlá technika

klasické halogénové žiarovky H7, denné LED svetlá, klasické hmlovky

Predné svetlá účinok

priemerný, ničím zvláštny ale ani nie je rušivý, zvlášť diaľkové svetlo obstojné

Výhľad vodiča, posed

výborný výhľad, šofér nie je utopený za volantom, vyšší posed, vhodné aj pre vyššie postavy

Jazyk auta

slovenský

Jazyk navigácie

navigácia nie, je hoci predný panel multimediálneho systému a autorádia Toyota Touch2 má tlačidlo NAV, za navigáciu a teda rozšírenie systému na Toyota Touch2 s NAV zaplatíte 660 eur v oboch výbavách (Style aj Active)

Ovládanie palubného počítača

z multifunkčného volantu tlačidlom DISP

Ovládanie navigácie

nemá navigačný systém

Grafika displeja zobrazovanie

logika ovládania autorádia vyhovuje aj starším, displej patrí grafikou medzi priemer, celkom dobre viditeľné údaje v slnečnom počasí

ESP

vypínateľné, pomerne prísne reaguje, najmä pri rozbehu na šmykľavom povrchu zasahuje dosť razantne

Komfort podvozka - kvalita

od vyšších pneumatík sme čakali viac komfortu na priečnych nerovnostiach a záplatách, Toyota vyvažuje tvrdší podvozok slušným prejazdom zákrut, od sedanu sme čakali väčšie náklony a nevýrazné jazdné vlastnosti, ale opak bol pravdou, možno by bolo auto komfortnejšie na normálnych plášťoch a nie s nízkym valivým odporom

Kvalita radenia

presné, japonsky tvrdšie radenie na úrovni modelov Auris

Okná, zrkadlá

plné elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, rovnako nastavovanie zrkadiel elektrické

Klimatizácia - funkcia

dvojzónová, ľahko ovládateľná aj s jemným soft režimom, dobre zvláda zmeny nastavenia a dobre reaguje ak vyjde slnko a kabína sa začne prehrievať

Odkladacie priestory

slušná skrinka pred radiacou pákou, auto pripravené na každodenný život a krátke jazdy

Technické parametre

Značka

Toyota

Model

Corolla

Motor

1,6 Valvematic

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1598

Výkon (kw(k))

97 (132)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

160

Pri otáčkach (ot./min)

4400

Emisie CO2 (g/km)

139

Prevodovka/počet stupňov

manuálna/6

Rázvor náprav (mm)

2700

Dĺžka (mm)

4620

Šírka (mm)

1775

Výška (mm)

1465

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1280

Objem palivovej nádrže (l)

51

Objem batož. priestoru (l)

452

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10

Maximálna rýchlosť (km/h)

200

Spotreba mesto(l/100 km)

8,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,9

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,0

Cena modelu od (eur)

14.990

Cena verzie 1,6 od (eur)

15.690

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 957
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 671
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 996
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 797
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 199
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 188
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 118
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 962
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 917

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.