SME

Test: Toyotu Corollu netreba pre dizajn podceniť

Nový sedan Toyoty má široký kufor, dobrý motor a veľa miesta na nohy. Chýba mu rezervné koleso a viac miesta nad hlavou vzadu.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Nová Corolla v tejto podobe zrejme neprichádza spasiť mobilitu sveta ako niekoľko ďalších lacných sedanov na kompaktnom podvozku.

Napíšte nám

o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kliknite SEM

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

magazin@natankuj.sk.

Toyota natiahla rázvor nového auta s menom najpredávanejšej Toyoty všetkých čias na hornú hranicu kompaktnej triedy a niekdajší začiatok strednej triedy.

Corolla teda výbavou, veľkosťou a cenou nepatrí do vstupnej úrovne automobilového sveta pod 10-tisíc eur, ale radí sa vyššie.

SkryťVypnúť reklamu

Úprimne povedané, jej zaradenie trochu zaskočí a bez prvých vstupných informácií budete čakať nižšiu cenu.

Najmä dizajn karosérie a jednoduché vonkajšie detaily evokujú pocity, akoby šlo o lacný segment.

Dizajn nelákaSpoznávajúc jazdné vlastnosti, motor a výbavu s dvojzónovou klimatizáciou už nepríde Corolla ako premrštene drahá.

Skôr je to auto, ktoré brnká na strunu motoristom túžiacim mať za 15-tisíc eur veľké auto. Corolla je totiž priestorom, rázvorom a kufrom konkurenčným autom pre mnohých zástupcov strednej triedy.

Veľkosť auta a v podstate tiež výbava zodpovedajú cene, hoci Toyota by mohla byť ústretovejšia v ponuke navigácie a rezervného kolesa. Najmä ak systém Toyota Touch2 disponuje tlačidlom navigácie.

Z testovacieho zápisníka

Vozidlo

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Corolla

Verzia

1,6 Valvematic

Stav tachometra (km)

7764

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1280

Počasie počas testu

hocako

Pneumatiky

Michelin Energy Saver

Rozmer a index pneumatík

205/55 R16

Spotreba - úsporne (l/100km)

5,7

Spotreba - záťaž (l/100km)

7,4

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

6,6

Ponúka pohodu za volantomŤažko detailne opísať, čo je na Corolle príťažlivé, pretože za jej volantom sa cítite jednoducho dobre a pohodlne. Možno sa dostáva pod kožu vnútorným priestorom, možno kvalitným vyhotovením detailov alebo dobrým mechanickým zladením auta.

Konštruktéri vhodne navrhli prevody k danému motoru a verzia 1,6 Valvematic je dobrým autom na krátke aj dlhšie cesty.

Bez problémov dokážete udržať spotrebu na uzde a jazdiť okolo 6,5 litra na 100 kilometrov. V meste a pri záťaži ľahko prekročíte prijateľnú sedemlitrovú hranicu.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič má aj v meste dobrý výhľad do všetkých strán. Prístrojová doska neulahodí každému, ale je tu aj druhý efekt obľúbenia si ostrých tvarov a horizontálneho členenia. Corolla asi najviac zapôsobí jazdou, lebo medzi pekné autá nepatrí.

Použiteľný výkon postačujeZvlášť na nižších prevodových stupňoch ide motor veľmi dobre do otáčok a nevyžaduje zbytočné podraďovanie. Samozrejme výkon 97 kW berte s rezervou, lebo k jeho hodnote sa málokedy otáčkami dostanete.

Dokonca bežne netlačíte otáčkomer ani k vrcholu krútiaceho momentu pri 4400 otáčkach. Pocitovo jazdí Corolla tak, akoby ste mali pod kapotou dobrých 81 kW a to už kompaktu na každý deň stačí.

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

680

nakladacia hrana dnu (mm)

165

šírka kufra min./maximálna (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

995/1560

výška kufra po roletu (mm)

540

nakladací otvor výška šikmo/šírka (mm)

530/465

dĺžka kufra min./max (mm)

1060/1900

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1395

šírka lakte vpredu (mm)

1485

výška na hlavu šofér max. (mm)

1200

dĺžka sedáku šofér (mm)

500

šírka v ramenách vzadu (mm)

1385

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1455

výška krajné sedadlá (mm)

880

výška stredné sedadlo (mm)

870

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

490/470

Bez lacných efektovZa označením Corolla si dnes môžete predstaviť pomerne veľký sedan s výborne využiteľným kufrom do šírky aj dĺžky, s príjemným benzínovým motorom a priestranným interiérom.

Od zvažujúcej sa strechy nečakajte veľa miesta nad hlavou vzadu. Mäkké sedadlá nevynikajú výraznou bočnou oporou, ale ponúkajú príjemné nastupovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Corolla je viac než na prvý pohľad vyzerá a len pre dizajn ju nemožno podceniť. Rozhodne to nie je auto prvého efektu.

Kupujem - nekupujem Toyota Corolla patrí medzi autá, ktoré ma dokážu osloviť. Jednoduchá mechanika, príjemný posed za volantom, dobrá spätná väzba a pohodový motor.

V podstate Corolla nie je ničím výnimočná, avšak je autom, ktoré by som dokázal každý deň šoférovať. Pocitovo dostáva značku kupujem, hoci by som ju kúpil, iba ak by mi dali rezervné koleso grátis.

Rastislav ChválaUžívateľské postrehyRezervné koleso

bez rezervného kolesa, len lepiaca sada na opravu malého defektu,

Hrdlo nádrže

klasický otočný uzáver, otváranie plechových dvierok iba od vodiča

Otváranie veka kufra, madlá

otváranie mikrospínačom, veľmi ľahko zdvíhateľné veko, možnosť otvorenia veka aj od vodiča, pánty príliš nezasahujú do vnútra kufra, možnosť otvoriť veko aj tlačidlom na kľúči, v podstate pri manipulácii s kufrom ostávajú čisté ruky aj keď je auto špinavé

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sklápanie operadiel

zadné operadlá možno sklopiť nešikovným tiahlom z priestoru pre posádku, operadlá začínajú na úrovni dna kufra avšak po sklopení nepadnú úplne do roviny, vznikne priestor vhodný najmä na prevoz dlhých predmetov, bez problémov s dĺžkou

Nastavovanie sedadiel vpredu

manuálne, vodičove sedadlo aj výškovo, spolujazdcove len pozdĺžne, sklon operadla nastaviteľný pákou

Nastavovanie sedadiel vzadu

neponúka nastavovanie sklonu operadiel ani posúvanie zadných sedadiel, takmer rovná podlaha vzadu a veľa miesta na nohy

Dvojité dno kufra

nemá dvojité dno ani horizontálne rozdelenie batožinového priestoru, jeho tvar je veľmi dobre využiteľný akurát nakladacia hrana je pomerne vysoko

Upevnenie nákladu

chýbajú kovové oká alebo aspoň plastové háčiky, náklad si nemáte ako upevniť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čalúnenie interiéru

látkové čalúnenie, prístrojový panel bez koženého poťahu, klasicky plastový, veľmi precízne lícovanie jednotlivých dielcov, textilné poťahy príjemné na dotyk, ale vidno na nich prach a omrvinky pomerne skoro

Pohodlie nastupovania

Corolla vyniká miestom na nohy vpredu a najmä vzadu, nastupovaniu niet čo vytýkať, vysoké postavy si musia vzadu dávať pozor na hlavu , hoci to platí všeobecne, nastupovanie je veľmi príjemné

Odomykanie/vstup do auta

kľúč s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, samostatné tlačidlo na otváranie veka kufra, po odistení sa veko samé pootvorí

Ochrana prahov pred špinou

žiadna, dvere nemajú špeciálnu tesniacu gumu ani nie su potiahnuté nižšie aby chránili okraj prahov pred špinou

Otváranie kapoty

dobre prístupné odistenie, bez plynovej vzpery klasická tyčka na podpretie, relatívne dobrá manipulácia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doplnenie ostrekovača

malé úzke hrdlo, pomerne ďaleko od okraja auta

Kontrola oleja

s mierkou sa ľahko manipuluje, dobre viditeľná hladina oleja

Predné svetlá technika

klasické halogénové žiarovky H7, denné LED svetlá, klasické hmlovky

Predné svetlá účinok

priemerný, ničím zvláštny ale ani nie je rušivý, zvlášť diaľkové svetlo obstojné

Výhľad vodiča, posed

výborný výhľad, šofér nie je utopený za volantom, vyšší posed, vhodné aj pre vyššie postavy

Jazyk auta

slovenský

Jazyk navigácie

navigácia nie, je hoci predný panel multimediálneho systému a autorádia Toyota Touch2 má tlačidlo NAV, za navigáciu a teda rozšírenie systému na Toyota Touch2 s NAV zaplatíte 660 eur v oboch výbavách (Style aj Active)

Ovládanie palubného počítača

z multifunkčného volantu tlačidlom DISP

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ovládanie navigácie

nemá navigačný systém

Grafika displeja zobrazovanie

logika ovládania autorádia vyhovuje aj starším, displej patrí grafikou medzi priemer, celkom dobre viditeľné údaje v slnečnom počasí

ESP

vypínateľné, pomerne prísne reaguje, najmä pri rozbehu na šmykľavom povrchu zasahuje dosť razantne

Komfort podvozka - kvalita

od vyšších pneumatík sme čakali viac komfortu na priečnych nerovnostiach a záplatách, Toyota vyvažuje tvrdší podvozok slušným prejazdom zákrut, od sedanu sme čakali väčšie náklony a nevýrazné jazdné vlastnosti, ale opak bol pravdou, možno by bolo auto komfortnejšie na normálnych plášťoch a nie s nízkym valivým odporom

Kvalita radenia

presné, japonsky tvrdšie radenie na úrovni modelov Auris

Okná, zrkadlá

plné elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, rovnako nastavovanie zrkadiel elektrické

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klimatizácia - funkcia

dvojzónová, ľahko ovládateľná aj s jemným soft režimom, dobre zvláda zmeny nastavenia a dobre reaguje ak vyjde slnko a kabína sa začne prehrievať

Odkladacie priestory

slušná skrinka pred radiacou pákou, auto pripravené na každodenný život a krátke jazdy

Technické parametreZnačka

Toyota

Model

Corolla

Motor

1,6 Valvematic

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1598

Výkon (kw(k))

97 (132)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

160

Pri otáčkach (ot./min)

4400

Emisie CO2 (g/km)

139

Prevodovka/počet stupňov

manuálna/6

Rázvor náprav (mm)

2700

Dĺžka (mm)

4620

Šírka (mm)

1775

Výška (mm)

1465

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1280

Objem palivovej nádrže (l)

51

Objem batož. priestoru (l)

452

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10

Maximálna rýchlosť (km/h)

200

Spotreba mesto(l/100 km)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,9

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,0

Cena modelu od (eur)

14.990

Cena verzie 1,6 od (eur)

15.690

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 936
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 806
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 499
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 017
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 177
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 624
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 150
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  2. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  3. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  4. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  5. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  6. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  7. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 006
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 776
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 622
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 280
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 323
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 865
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 623
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 584
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu