Ako dať správne prednosť v kruhových objazdoch

Prečítajte si aj o kruháči, kde nikto netuší, kto má prednosť a vodiči tam jazdia podľa virtuálnych značiek.

(Zdroj: Gabriel)

Gabriel: "Posielam vám video, na ktorom je kruhový objazd, v Nitre pod Zoborom, s dvomi pruhmi.

Autobus vchádza do kruhového objazdu a ďalej pokračuje v ňom. No už predtým, ako on vošiel do kruháča, šlo vozidlo BMW, ktoré z kruháča chce vyjsť z vnútorného pruhu. Kto má prednosť a kto nemá?

Myslím si, že BMW malo správne dať prednosť, avšak ak vodič autobusu videl, že ešte prechádza BMW, prečo vošiel do kruhového objazdu? Ako to má byť správne?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Prednosť pri vjazde do kruhového objazdu

Pri vjazde do kruhového objazdu je dopravná značka Daj prednosť v jazde. Vozidlá ktoré do kruháča vchádzajú, tak musia dať prednosť vozidlám idúcim v kruhovom objazde.

Dať prednosť pritom znamená neprinútiť toho, kto má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Do kruhového objazdu ústi cesta s dvomi jazdnými pruhmi. Vozidlo, ktoré tadiaľ vchádza z ľavého pruhu, je povinné dať prednosť vozidlu, z pravého jazdného pruhu.

Vodič autobusu tak mal dať a podľa videa aj dal pri vjazde do kruháča prednosť vozidlám v kruhovom objazde. Zároveň mal prednosť pred autami vchádzajúcimi do kruhového objazdu z ľavého pruhu.

Prednosti v kruhovom objazde

Keďže je kruhový objazd pod Zoborom dvojpruhový, platia tam aj prednosti platné pre prejazd z jedného pruhu do druhého.

Tí, ktorí z vonkajšieho pruhu prechádzali do vnútorného, museli dať prednosť vozidlám jazdiacim vo vnútornom pruhu. A keď chceli vyjsť z kruháča, no jazdili vo vnútornom pruhu, museli najprv dať prednosť vozidlám vo vonkajšom pruhu.

Autobusár jazdiaci vo vonkajšom pruhu mal podľa videa prednosť, keď pokračoval cez kruhový objazd ďalej. Preto aj vozidlá vo vnútornom pruhu, ktorých vodiči chceli vyjsť z kruháča, zastavili, aby dali prednosť autobusu.

Kruháč je sústava križovatiek

Kruhový objazd je sústava križovatiek kruhového objazdu s cestami, ktoré sa doň napájajú. Každá z týchto križovatiek sa končí na vzdialenejšej hranici križovatky.

V mieste, kde sa križovali jazdné smery autobusu a BMW, však už obe vozidlá boli za hranicou križovatky, kde by autobus bol na vedľajšej ceste a BMW na hlavnej.

Preto vodič BMW urobil správne, keď dal prednosť autobusu. Jeho povinnosťou pri prejazde z vnútorného jazdného pruhu do vonkajšieho bolo neprinútiť autobus náhle zmeniť smer a ani rýchlosť jazdy.

Frekventovaný kruháč, kde nemá nikto prednosť

Nedávno sme vás upozornili na kruhový objazd, kde chýbajúce dopravné značky a aj dopravné riešenie kruhového objazdu núti vodičov dávať si prednosť.

Prednosť musia dávať nielen tí, ktorí vchádzajú do kruháča, ale aj tí, ktorí sú v ňom. Chýbajú tam totiž značky Hlavná cesta.

Neďaleko je ešte jeden kruhový objazd s rovnakým problémom. Cez tento kruháč však jazdí viac áut.

Vodiči tam automaticky prechádzajú, akoby tam značky Hlavná cesta boli. Stačí ale, aby si niektorý z vodičov všímal dopravné značenie a riadil sa ním, ostatní budú prekvapení, prečo dáva prednosť.

Martin: "Ide o kruháč Mlynské Nivy - Plynárenská. Tam nielenže nie je vyznačená nikde hlavná, ale smerom od Prístavnej tam nie je ani Daj prednosť v jazde. Nedávno som tam dával prednosť sprava policajtom a tí tam len stáli a pozerali sa, prečo nejdem. Tento kruháč sa mi zdá o dosť nebezpečnejší, ako pri Baumaxe, vzhľadom na jeho veľkosť a množstvo áut, ktoré tadiaľ denne prejdú."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 509
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 095
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 175
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 298
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 097
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 655
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 275
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 102
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 789
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 813

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.