SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Toyota chce v roku 2015 uviesť na trh koncept FCV na vodík

V čase keď Toyota predstavila hybridný model Prius, nejeden z nás sa zasmial. Dnes sú na cestách bežné. Podarí sa Toyote to isté aj v prípade palivových článkov?

(Zdroj: Toyota)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Na autosalón v Tokiu sa poctivo pripravujú hlavne domáce japonské značky. Toyota určite nie je výnimkou a okrem produkčných modelov predstaví aj niekoľko koncepčných vozidiel.

Zaujal nás koncept FCV, ktorý má predstavovať praktické auto. Jeho výnimočnosť sa ukrýva vo vnútri, kde zdrojom energie sú vodíkové palivové články. Samotný automobil poháňajú elektromotory.

Nové auto na vodík príde o dva roky

Japonská značka plánuje koncept FCV s palivovými článkami uviesť na trh približne v roku 2015 ako priekopnícky model vo vývoji vozidiel na vodíkový pohon.

Vozidlo disponuje jazdným dosahom najmenej 500 km a možno ho natankovať za tri minúty, teda približne za rovnaký čas ako konvenčný automobil spaľujúci benzín.

Dizajn exteriéru tohto konceptu má stelesňovať kľúčové vlastnosti vozidla na vodík: „premenu vzduchu na vodu a dynamické zrýchlenie.“ Prednej časti dominujú dve, po stranách osadené veľké prívody vzduchu. Mriežka chladiča je posunutá nižšie a končí tesne nad vozovkou.

Palivové články sú menšie a výkonnejšie

Štvormiestne koncepčné vozidlo Toyota FCV Concept používa malú zostavu palivových článkov (FC Stack) vlastnej výroby a dve vysokotlakové nádrže na vodík (70 MPa) umiestnené v spodnej časti karosérie.

Palivové články Toyota FC Stack ponúkajú výkonovú hustotu 3 kW/l, čo by malo byť viac ako dvojnásobok oproti palivovým článkom používaným v súčasnom modeli „Toyota FCHV-adv“.

Výkon pohonnej sústavy je minimálne 100 kW. Pohon, kde zdrojom energie sú palivové články, okrem toho používa menič napätia, ktorý napätie vyprodukované palivovým článkom ešte zvýši. Toyote to umožnilo zmenšiť rozmery elektromotora a počet palivových článkov.

Spomenuté riešenie má ušetriť nie len váhu a rozmery, ale priniesť aj vyšší výkon a nižšie výrobné náklady.

Toyota tvrdí, že vozidlo po úplnom natankovaní dokáže vygenerovať dostatok elektriny na splnenie každodenných potrieb priemernej japonskej domácnosti na viac ako jeden týždeň.

zdroj: ts Toyota

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 43 358
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 225
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 631
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 419
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 847
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 976
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 504
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 242
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 008
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 439
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

15 h
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

5 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

21 h

Pandémia si vyžiadala 11 990 obetí.

8 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

3 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

21 h
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj