SME

Toyota chce v roku 2015 uviesť na trh koncept FCV na vodík

V čase keď Toyota predstavila hybridný model Prius, nejeden z nás sa zasmial. Dnes sú na cestách bežné. Podarí sa Toyote to isté aj v prípade palivových článkov?

(Zdroj: Toyota)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na autosalón v Tokiu sa poctivo pripravujú hlavne domáce japonské značky. Toyota určite nie je výnimkou a okrem produkčných modelov predstaví aj niekoľko koncepčných vozidiel.

Zaujal nás koncept FCV, ktorý má predstavovať praktické auto. Jeho výnimočnosť sa ukrýva vo vnútri, kde zdrojom energie sú vodíkové palivové články. Samotný automobil poháňajú elektromotory.

SkryťVypnúť reklamu

Nové auto na vodík príde o dva roky

Japonská značka plánuje koncept FCV s palivovými článkami uviesť na trh približne v roku 2015 ako priekopnícky model vo vývoji vozidiel na vodíkový pohon.

Vozidlo disponuje jazdným dosahom najmenej 500 km a možno ho natankovať za tri minúty, teda približne za rovnaký čas ako konvenčný automobil spaľujúci benzín.

Dizajn exteriéru tohto konceptu má stelesňovať kľúčové vlastnosti vozidla na vodík: „premenu vzduchu na vodu a dynamické zrýchlenie.“ Prednej časti dominujú dve, po stranách osadené veľké prívody vzduchu. Mriežka chladiča je posunutá nižšie a končí tesne nad vozovkou.

Palivové články sú menšie a výkonnejšie

Štvormiestne koncepčné vozidlo Toyota FCV Concept používa malú zostavu palivových článkov (FC Stack) vlastnej výroby a dve vysokotlakové nádrže na vodík (70 MPa) umiestnené v spodnej časti karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Palivové články Toyota FC Stack ponúkajú výkonovú hustotu 3 kW/l, čo by malo byť viac ako dvojnásobok oproti palivovým článkom používaným v súčasnom modeli „Toyota FCHV-adv“.

Výkon pohonnej sústavy je minimálne 100 kW. Pohon, kde zdrojom energie sú palivové články, okrem toho používa menič napätia, ktorý napätie vyprodukované palivovým článkom ešte zvýši. Toyote to umožnilo zmenšiť rozmery elektromotora a počet palivových článkov.

Spomenuté riešenie má ušetriť nie len váhu a rozmery, ale priniesť aj vyšší výkon a nižšie výrobné náklady.

Toyota tvrdí, že vozidlo po úplnom natankovaní dokáže vygenerovať dostatok elektriny na splnenie každodenných potrieb priemernej japonskej domácnosti na viac ako jeden týždeň.

zdroj: ts Toyota

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  1. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  2. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  3. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  4. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 140
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 12 556
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 043
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 401
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 783
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 898
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 674
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 167
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: V čom tu dnes máme problém, alebo kde je pes zakopaný
  2. Ivan Mlynár: Odbožštený homo kleptomanicus Robert Fico a 47.
  3. Elena Antalová: Zázrak menom gulag, včera prisľúbený článok, odkladám na niekedy, prepáčte
  4. Michal Pavlík: Sú riešením predčasné voľby?
  5. Branko Štefanatný: Každú stredu po celý rok jeden článok
  6. Miroslav Pollák: Ak neutralitu, tak na plochej Zemi
  7. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLVII.
  8. Vladimír Krátky: „ Slovensko stále odoberá väčšinu plynu z Ruska . “
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 189 004
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 344
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 448
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 892
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 780
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 546
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 355
  8. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 3 612
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťZatvoriť reklamu