SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Nissan Qashqai na váhe schudol, no pribral novú techniku

Po šiestich rokoch prichádza zásadná generačný výmena kompaktného SUV Nissan Qashqai. Výrobca tvrdí, že je ľahší, s úspornejšími motormi a technicky vyspelejší.

(Zdroj: Nissan)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Svetové trhy, kde sa obľube tešia kompaktné SUV a crossovery dostal nový prírastok.

Aby sme boli presní, nie celkom nový, pretože Nissan predáva model Qashqai úspešne už do roku 2007. Od vtedy sa mu podarilo predať viac ako dva milióny kusov vozidla, ktoré poznáme v päť i sedemmiestnom usporiadaní sedadiel (Qashqai +2).

Cieľom novej generácie vozidla je „upevnenie vedúcej pozície značky Nissan v segmente crossoverov“.

Nový Nissan Qashqai je o 49 mm dlhší ako súčasný model a zároveň o niečo nižší a širší. Charakteristické prvky, ako napríklad kapota v tvare lastúry, zachovávajú modelu príjemný vzhľad a vďaka tomu nepôsobí obézne.

V mene novej techniky

Technológia bezpečnostného štítu spoločnosti Nissan teraz zahŕňa aj automatické núdzové brzdenie, systém podpory bdelosti vodiča a rozpoznávanie dopravných značiek. Inteligentný parkovací systém poskytne vodičom dodatočný komfort počas parkovania.

Nová generácia modelu Qashqai príde na trh so širšou ponukou motorov. Každý agregát využíva turbodúchadlo, pre ktoré sa Nissan rozhodol aby znížil objem svojich motorov pri súčasnom zachovaní výkonu. Je samozrejmé, že očakáva aj nižšiu spotrebu svojich pohonných jednotiek.

Viac efektívne ako zmenšenie motorov je zníženie hmotnosti. Qashqai v novom kabáte je ľahší o približne 40 kg.

Chce byť kvalitnejší a priestrannejší

I keď väčší podiel vozidiel predaných na väčšine trhov by mali tvoriť modely s pohonom prednej nápravy, k dispozícii budú aj verzie so systémom pohonu oboch náprav (ALL-MODE 4×4-i). Zákazníci si tiež budú môcť vyberať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a modernizovanou bezstupňovou prevodovkou CVT ( XTronic).

Nissan sľubuje kvalitnejšie materiály v interiéri vozidla, zároveň s ich prepracovanejším dizajnom. Viac miesta chce ponúknuť pasažierom i batožine. Kufor nového modelu je obohatený o systém variabilnej podlahy s možnosťou uložiť kryt batožinového priestoru do podlahy, ak sa práve nepoužíva.

Nový Qashqai bude prvým modelom v predaji postaveným na platforme CMF (Common Module Family), spoločnom projekte spoločností Renault a Nissan.

Crossover Nissan Qashqai navrhli dizajnové centrá v Európe, kde značka očakáva aj jeho najväčší predaj. Vyrábať ho bude továreň v Sunderlande v Spojenom kráľovstve.

zdroj: ts Nissan

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Vytvor si svoju budúcnosť
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 268
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 260
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 211
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 037
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 511
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  6. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  7. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 202 914
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 930
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 415
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 048
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu