Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Autosalón Tokio i šou v Los Angeles privíta ďalšiu z verzií najmenšieho modelu nemeckej značky Volkswagen.
Funkčný koncept twin-up rozšíri modelový rad up! o ďalší hybrid, tentoraz už s overenou technikou.
Základnom pohonu je modifikovaný hybridný systém vozidla XL1. Kombinácia malého naftového dvojvalca so zdvihovým objemom 800 cm3 a výkonom 35 kW (48 k), ku ktorému sa pripája elektromotor, ostala zachovaná.
Výkon elektromotora zvýšili z pôvodných 20 kW (27 k) na 35 kW (48 k) a to najmä pre váhu vyššiu o 410 kg voči modelu XL1. V porovnaní s klasickým modelom up! je novinka ťažšia o 250 kg.
Zvýšená je aj kapacita akumulátorov (8,6 kWh), ktoré si svoje miesto našli v zadnej časti auta – medzi sedadlami a kufrom. Nádrž na kvapalné palivo odnesie 33 litrov nafty.
Celkový výkon hybridnej sústavy a 215 Nm krútiaceho momentu sa dostáva na kolesá prednej nápravy prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG.
Automobilka Volkswagen deklaruje, že automobil vážiaci 1205 kg si vystačí v priemere len s 1,1 litra nafty na 100 km jazdy.
Koncept twin-up je tzv. „full hybrid“, teda je schopný aj prevádzky v čisto elektrickom režime a to až do vzdialenosti 50 km.
Najvyššia rýchlosť najmenšieho hybridného modelu značky je elektronicky obmedzená na 140 km/h.
Na 100 km/h sa vozidlo z pokoja dostane za 15,7 sekundy.
Nový funkčný prototyp twin-up bude na prestížnych autosalónoch stáť vedľa plne elektrického modelu e-up!.
Predstavitelia automobilky aj na základe reakcií verejnosti rozhodnú, ktorý z dvojice sa dostane na produkčné linky.
zdroj: ts Volkswagen