Po troch rokoch už tradičné stretnutie priaznivcov motoristického športu pri poslednej rely sťažil dážď a chladné počasie.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Trate Auto Show Slovakia Ring 2013 verne pripomínali jesenné cesty s miestami výborným asfaltom, inde vyťahaným štrkom alebo nánosom blata. Rely jazdci sa aspoň necítili mimo svojej disciplíny a v nezáväznom zápolení si užili šmyky a zábavu za volantom.
Pochopiteľne prvé tri miesta sú vecou prestíže a to bolo viac než zrejmé aj z vystúpenia Jozefa Béreša, ktorý bezchybnou jazdou posunul Subaru Impreza na druhé miesto, tesne za víťazný Ford Fiesta WRC s Tomášom Kostkom za volantom.
Český rely jazdec Kostka zase využil potenciál auta a vyhral všetky štyri rýchlostné skúšky. Rovnako Jozef Béreš dokončil všetky merané testy na druhom mieste a potvrdil si pozíciu pred dotieravým Grzegorzom Grzybom na novom Forde Fiesta R5.
Mitsubishi pripomenuli zašlú slávu
Pokiaľ ide o techniku, Auto Show so zaplnenou hlavnou tribúnou bola prezentáciou zaujímavej techniky so záplavou rôznych alternácií súťažnej legendy Mitsubishi Lancer Evo.
Je veľká škoda, že automobilka nepokračuje v úspešnom vývoji a ťažení, pretože mladý talent Martin Koči sa modelom EVO VIII vyšplhal až na štvrté miesto absolútne.
Na jednom z mnohých Mitsubishi išla aj naša redakcia a po štyroch rokoch sme stáli opäť na štarte rely. Tomu zodpovedala miestami neistá a kostrbatá jazda, na druhej strane užili sme si jazdu a splnili cieľ doviesť auto do cieľa. Okrem asi troch cúvaní sme v poslednej rýchlostnej skúške stratili takmer minútu pre výpadok elektriky v aute.
V tuneli nastala tma
Spolujazdec a fanúšik auto.sme.sk, ktorý na poslednej skúške vystriedal Zuzanu Lieskovcovú s jej rozpisom v rukách, nechtiac "ťukol" pri nastupovaní do hlavného odpojovača elektrickej sústavy a ten sa "docvakol" presne pri vjazde do tunela.
Vypadnutý odpojovač sme na trati provizórne opravili a s veľkou stratou prešli cieľom. Získali sme však veľa podkladov k príprave materiálov o bezpečnom jazdení na jeseň, ktoré pripravujeme na auto.sme.sk.
Pre lepšiu predstavu o tom, aké boli rýchlostné skúšky, ponúkame obe z pohľadu spolujazdca v Mitsubishi EVO IX. Na zázname z telemetrie presne vidieť chyby jazdca a tiež pomerne náročnú trať. K podujatiu sa onedlho vrátime aj s názormi jazdcov.