Vyššie opotrebenie jednej z pneumatík určilo poškodenie geometrie na jarných havarijných cestách. Jemné vychýlenie vozidla od priamky na predpísanej testovacej dráhe bolo jediným výraznejším rozdielom oproti rovnakému novému autu.
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Ojazdená Kia vykazovala na jednom z testovacích povrchov slabšie utlmenie podvozka a vyššiu hlučnosť v oblasti zavesenia kolies.
Naopak na väčších vlnách a pri radení prevodových stupňov išla ojazdená Kia ešte lahodnejšie ako nový model.
Podľa testovacieho jazdca aj po 60-tisíc kilometroch by mohla teoreticky Kia opustiť brány továrne.
Akurát by bolo nutné doladiť geometriu podvozka a vymeniť opotrebované pneumatiky.
Pneumatiky mali už dosť
Testom výstupnej kontroly by prešla bez potreby doladenia aj ručná brzda. Pred nástupom zimy a sychravých dní sme výrazne pocítili rozdiel medzi novými pneumatikami a ojazdenými už aj na suchom asfalte.
Pri skúške vedenia stopy na testovacom okruhu boli opotrebované plášte Hankook Ventus Prime II podstatne horšie oproti rovnakým plášťom na novom aute.
Jazdenie a priame porovnanie s novým kusom ukázalo, že kupujúci by si na ojazdenom aute nemal pocitovo na čo sťažovať.
Testovací jazdec upozornil len na nesprávnu geometriu. Kilometre pozitívne pôsobili na chod auta oproti novému a surovému. Napríklad motor bol citeľne živší a lepšie reagoval na plynový pedál.
Diesel potreboval kilometre
Dynamika auta sa po kilometroch extrémne nezmenila, avšak o iných reakciách na plynový pedál svedčia namerané údaje.
Pri overovaní zrýchlenia zo 70 na 100 km/h na začiatku testu ostal motor pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni chvíľu v rozpakoch a až po zdvihnutí otáčok začal ťahať. Preto sme vtedy dosiahli zlý čas zrýchlenia.
Teraz, keď mala Kia cee´d 60.000 kilometrov, motor hneď reagoval na plyn aj pod 70 km/h pri štvrtom prevodovom stupni.
Po 18 mesiacoch používania naftový štvorvalec dozrel a jazdí pocitovo lepšie. Spotreba klesla len minimálne a s celkovým priemerom 5 litrov na 100 kilometrov sme nedosiahli údaj výrobcu, ktorý sľubuje 4,1 l/100 km.
Na základe nášho rozsiahlejšieho testu vieme garantovať, že 5 l/100 kilometrov je spotreba služobnej Kie cee´d 1,6 CRDi, ktorú drancuje zamestnanec.
Boli iba opravy po poškodení
V celkovom hodnotení môžeme povedať, že jediné servisné zásahy na aute mimo štandardných prehliadok si vyžiadalo fyzické poškodenie.
Raz to boli káble poškodené hlodavcom, potom nám bok auta ošuchol nárazníkom iný vodič. Žiarovky hlavných svetlometov ušetrilo používanie LED denných svetiel.
![]() |
Brzdy v podstate nemajú horší účinok, ale kotúče pomaly dozrievajú na výmenu. Predný má rezervu do predpísanej výmeny ešte 1,5 mm a zadný 1,1 milimetra. |
Motorový priestor by mohol mať lepšiu ochranu proti zašpineniu a naftový štvorvalec tichší chod po naštartovaní. V princípe prešlo auto náročný test aj bez najmenšej poruchy.
Silnou stránkou okrem spoľahlivosti je interiér, odolné materiály pred ošúchaním a dobré sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou.
Namerané údaje
Stav tachometra (km) | 4.627 | 33.560 | 60.352 |
Priemerná spotreba (l/100km) | 5,1 | 4,9 | 5,0 |
Počasie testu a teplota (°C) | jasno /23 | oblačno /6 | jasno /16 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 10,91 | 10,11 | 10,6 |
Brzdná dráha 100 km/h-0 (studené brzdy) | 41,7 (L) | 42,6 (Z) | 40,2 (L) |
Brzdná dráha 100 km/h-0 (horúce brzdy) | 42,2 (L) | 43,02 (Z) | 42,5 (L) |
Čas v slalome (s) | 14,30 | - | 13,17 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s) | 4,3 | 5,11 | 4,3 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s) | 12,1 | 6,1 | 5,9 |
Autorádio výborne komunikuje s telefónom a multimediálnym svetom cez bluetooth. Najbližšia modernizácia by mala vyriešiť polohovanie predných okien, pretože nájsť vhodnú polohu otvorenia býva veľmi ťažké.
Prekážalo nám trasúce sa spätné zrkadielko na vodičovej strane. Kia cee´d 1,6 CRDi je spoľahlivé auto s výborným interiérom a naozaj pohodlným jazdením.
Motoru akoby občas chýbala iskra a čakali sme o pol litra nižšiu spotrebu. Po podrobnej prehliadke v súkromnom neznačkovom servise jej dávame za odvedenú službu jedna mínus.
Pochopiteľne ešte pred našou súkromnou prehliadkou prešla Kia Cee´d štandardným servisom po 60.000 km u autorizovaného predajcu, kde celý proces fotil Tomáš Kelement.
Náklady na palivo, servis a prevádzku
Začiatok testu: 892 km
Konečný stav km: 61.782 km
Najazdené kilometre: 60.890 km
Spotrebované litre nafty: 3044,5 litrov
Priemerná spotreba: 5,0 l/100 km
Náklady na palivo: 4292,75 eur
Servisná prehliadka 30.000 km: 311,46 eur
Servisná prehliadka 60.000 km: 303,90 eur
Zimné pneumatiky : 232 eur
Náklady na dennú údržbu, náplne ostrekovača a umývanie: 142 eur
Orientačné celkové náklady na 60.890 km bez poistenia: 5282, 11 eur
Naše postrehy z testu
- kvalitne spracovaný interiér
- ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí
- zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska
- výborné predné sedadlá
- prakticky navrhnuté odkladacie priestory
- presná kulisa radenia, ľahký chod radiacej páky
- priemerná dynamika motora, ospalejší nástup pod 2000 otáčkami
- vyššia nakladacia hrana kufra
- ľahké nastupovanie dopredu
- slušná torzná tuhosť karosérie
- priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade
- pôvodné letné pneumatiky vydržali 60.000 km
- citlivý zásah ESP na snehu
- jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej
- slabé diaľkové svetlá sústredené do jedného bodu, horšie osvetlenie krajnice
- vyššia spotreba oproti očakávaniam a predpisu výrobcu
- zrkadlová časť vo vodičovom spätnom zrkadle sa na diaľnici chveje
- rohové osvetľovanie hmlovkami po natočení volantu sa nezapína plynule ale skokom, bliknutie ruší vodiča
- niektoré ovládače z multifunkčného volantu mohli byť na páčkach pred volantom
- výborný technický stav po náročných 60.000 kilometrov
- ani najmenšia porucha alebo zhoršenie technického stavu
- brzdové platničky majú rezervu približne na 10.000 kilometrov
- do výbavy odporúčame cúvacie senzory, ktoré nemalo testované vozidlo
- excelentne zvládnuté odkladacie priestory pre denné potreby vodiča aj posádky
- auto ako celok je ideálna verzia pre firemnú flotilu, súkromníkovi radšej benzínovú alternatívu
- poctivé dielenské spracovanie vozidla
- slabšia ochrana pred znečistením motora
- v riadiacej jednotke nebolo za celý čas 18 mesačnej prevádzky žiadne chybové hlásenie
- na testovacej dráhe pre nové vozidlá továrne v Žiline neboli výrazné rozdiely medzi novým a ojazdeným autom
KUPUJEM - NEKUPUJEM
Na základe technického stavu po našom teste by som našiel tú dôveru auto kúpiť. Na test sme dostali diesel, avšak osobne by som si od značky Kia vybral benzínový atmosférický motor.
Najmä pri kúpe nového auta na domáce použitie sa tak dajú ušetriť významné peniaze. Na test (50.000 km) sme mali aj cee´d prvej generácie a tak môžem porovnávať.
Dvojka bola podstatne lepšie auto v detailoch a odhlučnení. O podvozku nehovoriac.
Rasťo Chvála
Kia cee´d 1,6 CRDi VGT EX – základné údaje
Cena modelu od (eur) | 13.290 |
Cena test. verzie od (eur) | 16.390 |
Cena test. Auta (eur) | 18 420 |
Motor | 1,6 CRDi VGT |
Objem (cm3) | 1582 |
Výkon (kW(k)) | 94 (128) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 260 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 1900 - 2750 |
Priemerná spotreba (l/100km) | 4,1 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 10,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 197 |
Prevodovka | manuálna |
Počet stupňov | 6 |
Pneumatiky | Hankook Ventus Prime II |
Rozmer a index pneumatík | 205/55 R16, 91H |
Brzdy vpredu | kotúčové |
Brzdy vzadu | kotúčové |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1375 |
Rezervné koleso | dojazdové |
Servisný interval (km/rok) | 30000/1 |
Dĺžka (mm) | 4310 |
Rázvor náprav (mm) | 2650 |
Šírka (mm) | 1780 |
Výška (mm) | 1470 |
Základný objem kufra (l) | 380 |
Delenie sedadiel | 2/3 |