SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Dlhodobý test: Kia zvládla 60-tisíc kilometrov bez poruchy

Na konci dlhodobého testu sme porovnali ojazdené auto s novým priamo na testovacej dráhe automobilky.

Kia Ceed sa po 60.000 kilometroch a 18 mesiacoch vrátila na testovaciu dráhu výrobného závodu v Žiline.Kia Ceed sa po 60.000 kilometroch a 18 mesiacoch vrátila na testovaciu dráhu výrobného závodu v Žiline. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Vyššie opotrebenie jednej z pneumatík určilo poškodenie geometrie na jarných havarijných cestách. Jemné vychýlenie vozidla od priamky na predpísanej testovacej dráhe bolo jediným výraznejším rozdielom oproti rovnakému novému autu.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ojazdená Kia vykazovala na jednom z testovacích povrchov slabšie utlmenie podvozka a vyššiu hlučnosť v oblasti zavesenia kolies.

Naopak na väčších vlnách a pri radení prevodových stupňov išla ojazdená Kia ešte lahodnejšie ako nový model.

Podľa testovacieho jazdca aj po 60-tisíc kilometroch by mohla teoreticky Kia opustiť brány továrne.

Akurát by bolo nutné doladiť geometriu podvozka a vymeniť opotrebované pneumatiky.

Pneumatiky mali už dosť

Testom výstupnej kontroly by prešla bez potreby doladenia aj ručná brzda. Pred nástupom zimy a sychravých dní sme výrazne pocítili rozdiel medzi novými pneumatikami a ojazdenými už aj na suchom asfalte.

Pri skúške vedenia stopy na testovacom okruhu boli opotrebované plášte Hankook Ventus Prime II podstatne horšie oproti rovnakým plášťom na novom aute.

Jazdenie a priame porovnanie s novým kusom ukázalo, že kupujúci by si na ojazdenom aute nemal pocitovo na čo sťažovať.

Testovací jazdec upozornil len na nesprávnu geometriu. Kilometre pozitívne pôsobili na chod auta oproti novému a surovému. Napríklad motor bol citeľne živší a lepšie reagoval na plynový pedál.

Diesel potreboval kilometre

Dynamika auta sa po kilometroch extrémne nezmenila, avšak o iných reakciách na plynový pedál svedčia namerané údaje.

Pri overovaní zrýchlenia zo 70 na 100 km/h na začiatku testu ostal motor pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni chvíľu v rozpakoch a až po zdvihnutí otáčok začal ťahať. Preto sme vtedy dosiahli zlý čas zrýchlenia.

Teraz, keď mala Kia cee´d 60.000 kilometrov, motor hneď reagoval na plyn aj pod 70 km/h pri štvrtom prevodovom stupni.

Po 18 mesiacoch používania naftový štvorvalec dozrel a jazdí pocitovo lepšie. Spotreba klesla len minimálne a s celkovým priemerom 5 litrov na 100 kilometrov sme nedosiahli údaj výrobcu, ktorý sľubuje 4,1 l/100 km.

Na základe nášho rozsiahlejšieho testu vieme garantovať, že 5 l/100 kilometrov je spotreba služobnej Kie cee´d 1,6 CRDi, ktorú drancuje zamestnanec.

Boli iba opravy po poškodení

V celkovom hodnotení môžeme povedať, že jediné servisné zásahy na aute mimo štandardných prehliadok si vyžiadalo fyzické poškodenie.

Raz to boli káble poškodené hlodavcom, potom nám bok auta ošuchol nárazníkom iný vodič. Žiarovky hlavných svetlometov ušetrilo používanie LED denných svetiel.

kia_kotuc_r2751.jpg

Brzdy v podstate nemajú horší účinok, ale kotúče pomaly dozrievajú na výmenu. Predný má rezervu do predpísanej výmeny ešte 1,5 mm a zadný 1,1 milimetra.

Motorový priestor by mohol mať lepšiu ochranu proti zašpineniu a naftový štvorvalec tichší chod po naštartovaní. V princípe prešlo auto náročný test aj bez najmenšej poruchy.

Silnou stránkou okrem spoľahlivosti je interiér, odolné materiály pred ošúchaním a dobré sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou.

Namerané údaje

Stav tachometra (km)

4.627

33.560

60.352

Priemerná spotreba (l/100km)

5,1

4,9

5,0

Počasie testu a teplota (°C)

jasno /23

oblačno /6

jasno /16

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,91

10,11

10,6

Brzdná dráha 100 km/h-0 (studené brzdy)

41,7 (L)

42,6 (Z)

40,2 (L)

Brzdná dráha 100 km/h-0 (horúce brzdy)

42,2 (L)

43,02 (Z)

42,5 (L)

Čas v slalome (s)

14,30

-

13,17

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

4,3

5,11

4,3

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

12,1

6,1

5,9

Autorádio výborne komunikuje s telefónom a multimediálnym svetom cez bluetooth. Najbližšia modernizácia by mala vyriešiť polohovanie predných okien, pretože nájsť vhodnú polohu otvorenia býva veľmi ťažké.

Prekážalo nám trasúce sa spätné zrkadielko na vodičovej strane. Kia cee´d 1,6 CRDi je spoľahlivé auto s výborným interiérom a naozaj pohodlným jazdením.

Motoru akoby občas chýbala iskra a čakali sme o pol litra nižšiu spotrebu. Po podrobnej prehliadke v súkromnom neznačkovom servise jej dávame za odvedenú službu jedna mínus.

Pochopiteľne ešte pred našou súkromnou prehliadkou prešla Kia Cee´d štandardným servisom po 60.000 km u autorizovaného predajcu, kde celý proces fotil Tomáš Kelement.

Náklady na palivo, servis a prevádzku

Začiatok testu: 892 km

Konečný stav km: 61.782 km

Najazdené kilometre: 60.890 km

Spotrebované litre nafty: 3044,5 litrov

Priemerná spotreba: 5,0 l/100 km

Náklady na palivo: 4292,75 eur

Servisná prehliadka 30.000 km: 311,46 eur

Servisná prehliadka 60.000 km: 303,90 eur

Zimné pneumatiky : 232 eur

Náklady na dennú údržbu, náplne ostrekovača a umývanie: 142 eur

Orientačné celkové náklady na 60.890 km bez poistenia: 5282, 11 eur

Naše postrehy z testu

  • kvalitne spracovaný interiér
  • ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí
  • zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska
  • výborné predné sedadlá
  • prakticky navrhnuté odkladacie priestory
  • presná kulisa radenia, ľahký chod radiacej páky
  • priemerná dynamika motora, ospalejší nástup pod 2000 otáčkami
  • vyššia nakladacia hrana kufra
  • ľahké nastupovanie dopredu
  • slušná torzná tuhosť karosérie
  • priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade
  • pôvodné letné pneumatiky vydržali 60.000 km
  • citlivý zásah ESP na snehu
  • jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej
  • slabé diaľkové svetlá sústredené do jedného bodu, horšie osvetlenie krajnice
  • vyššia spotreba oproti očakávaniam a predpisu výrobcu
  • zrkadlová časť vo vodičovom spätnom zrkadle sa na diaľnici chveje
  • rohové osvetľovanie hmlovkami po natočení volantu sa nezapína plynule ale skokom, bliknutie ruší vodiča
  • niektoré ovládače z multifunkčného volantu mohli byť na páčkach pred volantom
  • výborný technický stav po náročných 60.000 kilometrov
  • ani najmenšia porucha alebo zhoršenie technického stavu
  • brzdové platničky majú rezervu približne na 10.000 kilometrov
  • do výbavy odporúčame cúvacie senzory, ktoré nemalo testované vozidlo
  • excelentne zvládnuté odkladacie priestory pre denné potreby vodiča aj posádky
  • auto ako celok je ideálna verzia pre firemnú flotilu, súkromníkovi radšej benzínovú alternatívu
  • poctivé dielenské spracovanie vozidla
  • slabšia ochrana pred znečistením motora
  • v riadiacej jednotke nebolo za celý čas 18 mesačnej prevádzky žiadne chybové hlásenie
  • na testovacej dráhe pre nové vozidlá továrne v Žiline neboli výrazné rozdiely medzi novým a ojazdeným autom
ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Na základe technického stavu po našom teste by som našiel tú dôveru auto kúpiť. Na test sme dostali diesel, avšak osobne by som si od značky Kia vybral benzínový atmosférický motor.

Najmä pri kúpe nového auta na domáce použitie sa tak dajú ušetriť významné peniaze. Na test (50.000 km) sme mali aj cee´d prvej generácie a tak môžem porovnávať.

Dvojka bola podstatne lepšie auto v detailoch a odhlučnení. O podvozku nehovoriac.

Rasťo Chvála

Kia cee´d 1,6 CRDi VGT EX – základné údaje

Cena modelu od (eur) 13.290
Cena test. verzie od (eur) 16.390
Cena test. Auta (eur) 18 420
Motor 1,6 CRDi VGT
Objem (cm3) 1582
Výkon (kW(k)) 94 (128)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min.) 1900 - 2750
Priemerná spotreba (l/100km) 4,1
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Hankook Ventus Prime II
Rozmer a index pneumatík 205/55 R16, 91H
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375
Rezervné koleso dojazdové
Servisný interval (km/rok) 30000/1
Dĺžka (mm) 4310
Rázvor náprav (mm) 2650
Šírka (mm) 1780
Výška (mm) 1470
Základný objem kufra (l) 380
Delenie sedadiel 2/3

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 975
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 367
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 524
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 338
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 636
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 417
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 107
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 913
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 822
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 494
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Pandémia nám nadelila ďalší typ megaškandálu

Demisia sa pod rúškom udržania Smeru od moci scvrkáva na činy priamej korupcie.

Peter Schutz

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Fajka zhasla. Alebo nie?

Nadšenci fajok súťažia na medzinárodnej úrovni a nejde im o rýchlosť, práve naopak.

Fajčenie fajky je rituál, treba dbať, aby nezhasla.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.