SME
Sobota, 10. jún, 2023 | Meniny má Margaréta
reklama

Dlhodobý test: Kia zvládla 60-tisíc kilometrov bez poruchy

Na konci dlhodobého testu sme porovnali ojazdené auto s novým priamo na testovacej dráhe automobilky.

Kia Ceed sa po 60.000 kilometroch a 18 mesiacoch vrátila na testovaciu dráhu výrobného závodu v Žiline.Kia Ceed sa po 60.000 kilometroch a 18 mesiacoch vrátila na testovaciu dráhu výrobného závodu v Žiline. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Vyššie opotrebenie jednej z pneumatík určilo poškodenie geometrie na jarných havarijných cestách. Jemné vychýlenie vozidla od priamky na predpísanej testovacej dráhe bolo jediným výraznejším rozdielom oproti rovnakému novému autu.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ojazdená Kia vykazovala na jednom z testovacích povrchov slabšie utlmenie podvozka a vyššiu hlučnosť v oblasti zavesenia kolies.

Naopak na väčších vlnách a pri radení prevodových stupňov išla ojazdená Kia ešte lahodnejšie ako nový model.

Podľa testovacieho jazdca aj po 60-tisíc kilometroch by mohla teoreticky Kia opustiť brány továrne.

Akurát by bolo nutné doladiť geometriu podvozka a vymeniť opotrebované pneumatiky.

Pneumatiky mali už dosť

Testom výstupnej kontroly by prešla bez potreby doladenia aj ručná brzda. Pred nástupom zimy a sychravých dní sme výrazne pocítili rozdiel medzi novými pneumatikami a ojazdenými už aj na suchom asfalte.

Pri skúške vedenia stopy na testovacom okruhu boli opotrebované plášte Hankook Ventus Prime II podstatne horšie oproti rovnakým plášťom na novom aute.

Jazdenie a priame porovnanie s novým kusom ukázalo, že kupujúci by si na ojazdenom aute nemal pocitovo na čo sťažovať.

Testovací jazdec upozornil len na nesprávnu geometriu. Kilometre pozitívne pôsobili na chod auta oproti novému a surovému. Napríklad motor bol citeľne živší a lepšie reagoval na plynový pedál.

Diesel potreboval kilometre

Dynamika auta sa po kilometroch extrémne nezmenila, avšak o iných reakciách na plynový pedál svedčia namerané údaje.

Pri overovaní zrýchlenia zo 70 na 100 km/h na začiatku testu ostal motor pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni chvíľu v rozpakoch a až po zdvihnutí otáčok začal ťahať. Preto sme vtedy dosiahli zlý čas zrýchlenia.

Teraz, keď mala Kia cee´d 60.000 kilometrov, motor hneď reagoval na plyn aj pod 70 km/h pri štvrtom prevodovom stupni.

Po 18 mesiacoch používania naftový štvorvalec dozrel a jazdí pocitovo lepšie. Spotreba klesla len minimálne a s celkovým priemerom 5 litrov na 100 kilometrov sme nedosiahli údaj výrobcu, ktorý sľubuje 4,1 l/100 km.

Na základe nášho rozsiahlejšieho testu vieme garantovať, že 5 l/100 kilometrov je spotreba služobnej Kie cee´d 1,6 CRDi, ktorú drancuje zamestnanec.

Boli iba opravy po poškodení

V celkovom hodnotení môžeme povedať, že jediné servisné zásahy na aute mimo štandardných prehliadok si vyžiadalo fyzické poškodenie.

Raz to boli káble poškodené hlodavcom, potom nám bok auta ošuchol nárazníkom iný vodič. Žiarovky hlavných svetlometov ušetrilo používanie LED denných svetiel.

kia_kotuc_r2751.jpg

Brzdy v podstate nemajú horší účinok, ale kotúče pomaly dozrievajú na výmenu. Predný má rezervu do predpísanej výmeny ešte 1,5 mm a zadný 1,1 milimetra.

Motorový priestor by mohol mať lepšiu ochranu proti zašpineniu a naftový štvorvalec tichší chod po naštartovaní. V princípe prešlo auto náročný test aj bez najmenšej poruchy.

Silnou stránkou okrem spoľahlivosti je interiér, odolné materiály pred ošúchaním a dobré sedadlá s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou.

Namerané údaje

Stav tachometra (km)

4.627

33.560

60.352

Priemerná spotreba (l/100km)

5,1

4,9

5,0

Počasie testu a teplota (°C)

jasno /23

oblačno /6

jasno /16

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

10,91

10,11

10,6

Brzdná dráha 100 km/h-0 (studené brzdy)

41,7 (L)

42,6 (Z)

40,2 (L)

Brzdná dráha 100 km/h-0 (horúce brzdy)

42,2 (L)

43,02 (Z)

42,5 (L)

Čas v slalome (s)

14,30

-

13,17

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

4,3

5,11

4,3

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

12,1

6,1

5,9

Autorádio výborne komunikuje s telefónom a multimediálnym svetom cez bluetooth. Najbližšia modernizácia by mala vyriešiť polohovanie predných okien, pretože nájsť vhodnú polohu otvorenia býva veľmi ťažké.

Prekážalo nám trasúce sa spätné zrkadielko na vodičovej strane. Kia cee´d 1,6 CRDi je spoľahlivé auto s výborným interiérom a naozaj pohodlným jazdením.

Motoru akoby občas chýbala iskra a čakali sme o pol litra nižšiu spotrebu. Po podrobnej prehliadke v súkromnom neznačkovom servise jej dávame za odvedenú službu jedna mínus.

Pochopiteľne ešte pred našou súkromnou prehliadkou prešla Kia Cee´d štandardným servisom po 60.000 km u autorizovaného predajcu, kde celý proces fotil Tomáš Kelement.

Náklady na palivo, servis a prevádzku

Začiatok testu: 892 km

Konečný stav km: 61.782 km

Najazdené kilometre: 60.890 km

Spotrebované litre nafty: 3044,5 litrov

Priemerná spotreba: 5,0 l/100 km

Náklady na palivo: 4292,75 eur

Servisná prehliadka 30.000 km: 311,46 eur

Servisná prehliadka 60.000 km: 303,90 eur

Zimné pneumatiky : 232 eur

Náklady na dennú údržbu, náplne ostrekovača a umývanie: 142 eur

Orientačné celkové náklady na 60.890 km bez poistenia: 5282, 11 eur

Naše postrehy z testu

  • kvalitne spracovaný interiér
  • ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí
  • zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska
  • výborné predné sedadlá
  • prakticky navrhnuté odkladacie priestory
  • presná kulisa radenia, ľahký chod radiacej páky
  • priemerná dynamika motora, ospalejší nástup pod 2000 otáčkami
  • vyššia nakladacia hrana kufra
  • ľahké nastupovanie dopredu
  • slušná torzná tuhosť karosérie
  • priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade
  • pôvodné letné pneumatiky vydržali 60.000 km
  • citlivý zásah ESP na snehu
  • jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej
  • slabé diaľkové svetlá sústredené do jedného bodu, horšie osvetlenie krajnice
  • vyššia spotreba oproti očakávaniam a predpisu výrobcu
  • zrkadlová časť vo vodičovom spätnom zrkadle sa na diaľnici chveje
  • rohové osvetľovanie hmlovkami po natočení volantu sa nezapína plynule ale skokom, bliknutie ruší vodiča
  • niektoré ovládače z multifunkčného volantu mohli byť na páčkach pred volantom
  • výborný technický stav po náročných 60.000 kilometrov
  • ani najmenšia porucha alebo zhoršenie technického stavu
  • brzdové platničky majú rezervu približne na 10.000 kilometrov
  • do výbavy odporúčame cúvacie senzory, ktoré nemalo testované vozidlo
  • excelentne zvládnuté odkladacie priestory pre denné potreby vodiča aj posádky
  • auto ako celok je ideálna verzia pre firemnú flotilu, súkromníkovi radšej benzínovú alternatívu
  • poctivé dielenské spracovanie vozidla
  • slabšia ochrana pred znečistením motora
  • v riadiacej jednotke nebolo za celý čas 18 mesačnej prevádzky žiadne chybové hlásenie
  • na testovacej dráhe pre nové vozidlá továrne v Žiline neboli výrazné rozdiely medzi novým a ojazdeným autom
ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Na základe technického stavu po našom teste by som našiel tú dôveru auto kúpiť. Na test sme dostali diesel, avšak osobne by som si od značky Kia vybral benzínový atmosférický motor.

Najmä pri kúpe nového auta na domáce použitie sa tak dajú ušetriť významné peniaze. Na test (50.000 km) sme mali aj cee´d prvej generácie a tak môžem porovnávať.

Dvojka bola podstatne lepšie auto v detailoch a odhlučnení. O podvozku nehovoriac.

Rasťo Chvála

Kia cee´d 1,6 CRDi VGT EX – základné údaje

Cena modelu od (eur) 13.290
Cena test. verzie od (eur) 16.390
Cena test. Auta (eur) 18 420
Motor 1,6 CRDi VGT
Objem (cm3) 1582
Výkon (kW(k)) 94 (128)
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min.) 1900 - 2750
Priemerná spotreba (l/100km) 4,1
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Prevodovka manuálna
Počet stupňov 6
Pneumatiky Hankook Ventus Prime II
Rozmer a index pneumatík 205/55 R16, 91H
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu kotúčové
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1375
Rezervné koleso dojazdové
Servisný interval (km/rok) 30000/1
Dĺžka (mm) 4310
Rázvor náprav (mm) 2650
Šírka (mm) 1780
Výška (mm) 1470
Základný objem kufra (l) 380
Delenie sedadiel 2/3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  3. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  4. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo
  1. Blúdia parazity aj vo vašom tele?
  2. Hráči získali päťtisíc eur a stretnú sa s Ronaldom
  3. Ojazdených elektromobilov je v SR 3x viac než pred covidom
  4. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  5. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  6. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  7. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  8. Super zábava, super deň
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 16 139
  2. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 771
  3. Ako znížiť vysoký cholesterol? 5 356
  4. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 191
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 000
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 914
  7. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 4 636
  8. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska? 4 202
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Záznam z dopravnej nehody : "Poľahčujúca okolnosť - bol opitý".
  2. Jozef Varga: Krkavci / 12. /
  3. Anna Miľanová: Experimenty v modrom...
  4. Jozef Varga: Judas Priest 50 rokov parádna muzička...
  5. Jozef Sitko: Budem voliť Dorotu Nvotovú ...
  6. Jozef Varga: Motorhead boli a sú vždy v mojej TOP 10...
  7. Anton Kovalčík: Kto skutočne vládne Rusku? 1. časť.
  8. Peter Svoreň: Slováci takmer vôbec neinvestujú. Aj to je dôvod nízkeho finančného majetku
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 23 483
  2. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 10 602
  3. Vlasta Sedláková: Ako je to s naším štátnym dlhom? Je nižší ako za čias Fica a Pellegriniho. 8 451
  4. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 7 894
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 6 542
  6. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 500
  7. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 5 027
  8. Rastislav Puchala: Nezakazujme Bibliu! 4 878
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu