TEST MÔJHO AUTA

Investoval do nového Suzuki Swift

Po viacerých ojazdených autách bolo nové auto príjemným prekvapením. Je malé, no na „okreskách“ sa cíti ako ryba vo vode, tvrdí o ňom vlastník.

(Zdroj: Ján Zima)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Po odjazdení niekoľko tisíc km s ojazdenými autami som sa rozhodol, že je na čase si zadovážiť nové auto. Investovanie do náhradných dielov ma už prestalo baviť. Aj keď kúpu nového auta nazvať investíciou je vcelku smiešne.

Na začiatku som si určil cenovú hladinu a výbavu auta.

Určite som chcel auto s ESP a ABS, s elektricky ovládanými spätnými zrkadlami a oknami vpredu, s diaľkovým centrálom, so štyrmi airbagmi, s výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča a s klimatizáciou. Jednoducho, klasický štandard, ktorý by mal byť samozrejmosťou v každom novom aute súčasnosti.

Po motorickej stránke to mal byť benzínový atmosférický štvorvalec s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Najmä nie trojvalec a turbo motor. Mnou stanovená cena bola do 10 000 eur.

Vodič má miesta na rozdávanie

Suzuki Swift 1.2 GLX AC sa mi zdal ako vhodná voľba. Ponúka skvelú výbavu, slušný výkon a nízke prevádzkové náklady.

Za 9250 eur som dostal všetko, čo som hľadal. Okrem toho mi pridali zimné pneumatiky Micheline Alpin A4, kožený volant, vstup na USB, sedem airbagov vrátane kolenného, ovládanie rádia na volante, palubný počítač a dokonca vypínateľné ESP.

Interiér autíčka je jednoduchý a prehľadný, dominujú tvrdé plasty.

Pre vodiča je miesta na rozdávanie, bol som veľmi milo prekvapený.

Krásny trojramenný volant padne presne do ruky, dá sa aj výškovo nastaviť. Spolu s výškovým nastavením sedadla umožňuje nájsť optimálnu polohu za volantom.

Veľkosť kufra a miesta na zadných sedadlách nemá zmysel komentovať, je ho po menej. Pre mňa to ale nehralo veľkú úlohu, keďže nemám rodinu a pre dvoch autíčko stačí aj na dovolenku do Chorvátska.

Papierovú spotrebu nedosiahnem

Motor 1.2 16V s výkonom 94 koní je podľa mňa najlepšia atmosférická jednadvojka na trhu. Na voľnobeh motor ani nepočuť a pri vyšších otáčkach má krásny zvuk.

Prvých tisíc kilometrov som jazdil pokojne, auto som veľmi nevytáčal, presne ako píšu v prevádzkovej knihe. Priemerná spotreba so „surovým“ motorom bola 6,2 litra na 100 km. Auto som kupoval v zime.

Techničák sľuboval spotrebu 5 litrov, bol som teda zvedavý, kedy vysnívanú hodnotu dosiahnem.

Ani po 15 000 km sa papierová spotreba pri mojom jazdení nedostavila. Prečo? Suzuki Swift je zábavné autíčko, veľmi rád a ochotne sa nechá vytočiť do 6 000 otáčok. Na „okreskách“ sa cíti ako ryba vo vode, podvozok je trošku tvrdší, ale správne. Ale hlavne je rýchlejší ako motor a drží stopu.

S autíčkom jazdím prevažne v meste, ale užije si aj „okresky“ a diaľnice po víkendoch. Moja priemerná spotreba sa pohybuje od 5,5 do 6 litrov na 100 km, čo je super hodnota.

Vodič s jemnejším plynom by však podľa mňa hodnotu 5 litrov na 100 km v pohode dosiahol.

Vôňu nového auta v bazári nezoženiete

Ako som písal v úvode, mal som zopár „jazdeniek“. Vyskúšal som si Felíciu, Megan, či Octaviu. No keď si sadnete do nového auta a zhlboka sa nadýchnete, zistite, že nie nadarmo sa hovorí „Nové je nové“.

Vôňa nového auta sa nedá zohnať v bazári alebo na internete.

So Swiftom som maximálne spokojný a odporučil by som ho každému, kto má záujem o kúpu nového malého auta.

Za servis pri prvej servisnej prehliadke po 15 000 som zaplatil 122 EUR, samozrejme v autorizovanom servise.

suzuki_swift_02_r7454.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 150
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 859
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 800
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 071
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 570
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 653
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 466
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 602
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 693
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 768

Téma: Suzuki SX4, Swift, Vitara, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Boj proti establišmentu? Ako prežiť nápor terorizmu a fanatizmu

Kým panuje zmätok, je možné za teroristu označiť kohokoľvek, kto nám oponuje.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

ŠPORT

Na Gire sa ukázali talenty i šprintér, ktorý bude trápiť Sagana

Najzaujímavejšie momenty stého ročníka Giro d'Italia.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.