Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Po odjazdení niekoľko tisíc km s ojazdenými autami som sa rozhodol, že je na čase si zadovážiť nové auto. Investovanie do náhradných dielov ma už prestalo baviť. Aj keď kúpu nového auta nazvať investíciou je vcelku smiešne.
Na začiatku som si určil cenovú hladinu a výbavu auta.
Určite som chcel auto s ESP a ABS, s elektricky ovládanými spätnými zrkadlami a oknami vpredu, s diaľkovým centrálom, so štyrmi airbagmi, s výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča a s klimatizáciou. Jednoducho, klasický štandard, ktorý by mal byť samozrejmosťou v každom novom aute súčasnosti.
Po motorickej stránke to mal byť benzínový atmosférický štvorvalec s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Najmä nie trojvalec a turbo motor. Mnou stanovená cena bola do 10 000 eur.
Vodič má miesta na rozdávanie
Suzuki Swift 1.2 GLX AC sa mi zdal ako vhodná voľba. Ponúka skvelú výbavu, slušný výkon a nízke prevádzkové náklady.
Za 9250 eur som dostal všetko, čo som hľadal. Okrem toho mi pridali zimné pneumatiky Micheline Alpin A4, kožený volant, vstup na USB, sedem airbagov vrátane kolenného, ovládanie rádia na volante, palubný počítač a dokonca vypínateľné ESP.
Interiér autíčka je jednoduchý a prehľadný, dominujú tvrdé plasty.
Pre vodiča je miesta na rozdávanie, bol som veľmi milo prekvapený.
Krásny trojramenný volant padne presne do ruky, dá sa aj výškovo nastaviť. Spolu s výškovým nastavením sedadla umožňuje nájsť optimálnu polohu za volantom.
Veľkosť kufra a miesta na zadných sedadlách nemá zmysel komentovať, je ho po menej. Pre mňa to ale nehralo veľkú úlohu, keďže nemám rodinu a pre dvoch autíčko stačí aj na dovolenku do Chorvátska.
Papierovú spotrebu nedosiahnem
Motor 1.2 16V s výkonom 94 koní je podľa mňa najlepšia atmosférická jednadvojka na trhu. Na voľnobeh motor ani nepočuť a pri vyšších otáčkach má krásny zvuk.
Prvých tisíc kilometrov som jazdil pokojne, auto som veľmi nevytáčal, presne ako píšu v prevádzkovej knihe. Priemerná spotreba so „surovým“ motorom bola 6,2 litra na 100 km. Auto som kupoval v zime.
Techničák sľuboval spotrebu 5 litrov, bol som teda zvedavý, kedy vysnívanú hodnotu dosiahnem.
Ani po 15 000 km sa papierová spotreba pri mojom jazdení nedostavila. Prečo? Suzuki Swift je zábavné autíčko, veľmi rád a ochotne sa nechá vytočiť do 6 000 otáčok. Na „okreskách“ sa cíti ako ryba vo vode, podvozok je trošku tvrdší, ale správne. Ale hlavne je rýchlejší ako motor a drží stopu.
S autíčkom jazdím prevažne v meste, ale užije si aj „okresky“ a diaľnice po víkendoch. Moja priemerná spotreba sa pohybuje od 5,5 do 6 litrov na 100 km, čo je super hodnota.
Vodič s jemnejším plynom by však podľa mňa hodnotu 5 litrov na 100 km v pohode dosiahol.
Vôňu nového auta v bazári nezoženiete
Ako som písal v úvode, mal som zopár „jazdeniek“. Vyskúšal som si Felíciu, Megan, či Octaviu. No keď si sadnete do nového auta a zhlboka sa nadýchnete, zistite, že nie nadarmo sa hovorí „Nové je nové“.
Vôňa nového auta sa nedá zohnať v bazári alebo na internete.
So Swiftom som maximálne spokojný a odporučil by som ho každému, kto má záujem o kúpu nového malého auta.
Za servis pri prvej servisnej prehliadke po 15 000 som zaplatil 122 EUR, samozrejme v autorizovanom servise.
Autor: Ján Zima