SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela
TEST MÔJHO AUTA

Investoval do nového Suzuki Swift

Po viacerých ojazdených autách bolo nové auto príjemným prekvapením. Je malé, no na „okreskách“ sa cíti ako ryba vo vode, tvrdí o ňom vlastník.

(Zdroj: Ján Zima)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Po odjazdení niekoľko tisíc km s ojazdenými autami som sa rozhodol, že je na čase si zadovážiť nové auto. Investovanie do náhradných dielov ma už prestalo baviť. Aj keď kúpu nového auta nazvať investíciou je vcelku smiešne.

Na začiatku som si určil cenovú hladinu a výbavu auta.

Určite som chcel auto s ESP a ABS, s elektricky ovládanými spätnými zrkadlami a oknami vpredu, s diaľkovým centrálom, so štyrmi airbagmi, s výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča a s klimatizáciou. Jednoducho, klasický štandard, ktorý by mal byť samozrejmosťou v každom novom aute súčasnosti.

Po motorickej stránke to mal byť benzínový atmosférický štvorvalec s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Najmä nie trojvalec a turbo motor. Mnou stanovená cena bola do 10 000 eur.

Vodič má miesta na rozdávanie

Suzuki Swift 1.2 GLX AC sa mi zdal ako vhodná voľba. Ponúka skvelú výbavu, slušný výkon a nízke prevádzkové náklady.

Za 9250 eur som dostal všetko, čo som hľadal. Okrem toho mi pridali zimné pneumatiky Micheline Alpin A4, kožený volant, vstup na USB, sedem airbagov vrátane kolenného, ovládanie rádia na volante, palubný počítač a dokonca vypínateľné ESP.

Interiér autíčka je jednoduchý a prehľadný, dominujú tvrdé plasty.

Pre vodiča je miesta na rozdávanie, bol som veľmi milo prekvapený.

Krásny trojramenný volant padne presne do ruky, dá sa aj výškovo nastaviť. Spolu s výškovým nastavením sedadla umožňuje nájsť optimálnu polohu za volantom.

Veľkosť kufra a miesta na zadných sedadlách nemá zmysel komentovať, je ho po menej. Pre mňa to ale nehralo veľkú úlohu, keďže nemám rodinu a pre dvoch autíčko stačí aj na dovolenku do Chorvátska.

Papierovú spotrebu nedosiahnem

Motor 1.2 16V s výkonom 94 koní je podľa mňa najlepšia atmosférická jednadvojka na trhu. Na voľnobeh motor ani nepočuť a pri vyšších otáčkach má krásny zvuk.

Prvých tisíc kilometrov som jazdil pokojne, auto som veľmi nevytáčal, presne ako píšu v prevádzkovej knihe. Priemerná spotreba so „surovým“ motorom bola 6,2 litra na 100 km. Auto som kupoval v zime.

Techničák sľuboval spotrebu 5 litrov, bol som teda zvedavý, kedy vysnívanú hodnotu dosiahnem.

Ani po 15 000 km sa papierová spotreba pri mojom jazdení nedostavila. Prečo? Suzuki Swift je zábavné autíčko, veľmi rád a ochotne sa nechá vytočiť do 6 000 otáčok. Na „okreskách“ sa cíti ako ryba vo vode, podvozok je trošku tvrdší, ale správne. Ale hlavne je rýchlejší ako motor a drží stopu.

S autíčkom jazdím prevažne v meste, ale užije si aj „okresky“ a diaľnice po víkendoch. Moja priemerná spotreba sa pohybuje od 5,5 do 6 litrov na 100 km, čo je super hodnota.

Vodič s jemnejším plynom by však podľa mňa hodnotu 5 litrov na 100 km v pohode dosiahol.

Vôňu nového auta v bazári nezoženiete

Ako som písal v úvode, mal som zopár „jazdeniek“. Vyskúšal som si Felíciu, Megan, či Octaviu. No keď si sadnete do nového auta a zhlboka sa nadýchnete, zistite, že nie nadarmo sa hovorí „Nové je nové“.

Vôňa nového auta sa nedá zohnať v bazári alebo na internete.

So Swiftom som maximálne spokojný a odporučil by som ho každému, kto má záujem o kúpu nového malého auta.

Za servis pri prvej servisnej prehliadke po 15 000 som zaplatil 122 EUR, samozrejme v autorizovanom servise.

suzuki_swift_02_r7454.jpg

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  8. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  9. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  10. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  1. Prohibition of competition after employment termination
  2. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  3. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  4. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  5. Zálohovanie PET fliaš je úspech, stopka výrubom bola prioritou
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  7. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  8. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  9. Tipy na darčeky z Tokaja...
  10. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 267
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 12 817
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 998
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 9 431
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 9 168
  6. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 554
  7. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 8 229
  8. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 659
  9. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 7 448
  10. Večer bola voda pitná, ráno už nie 7 298

Téma: Suzuki


Článok je zaradený aj do ďalších tém Test môjho auta

Hlavné správy zo Sme.sk

Predvolebná debata SME

Minúta po minúte: Traja obvinení v kauze výbuchu bytovky idú do väzby

Bytovku budú rozstrihávať špeciálnymi kliešťami.

Jeden z trojice obvinených. Prešovský súd ich vzal do väzby, sú stíhaní pre trestný čin všeobecného ohrozenia.

Ministerka zdravotníctva Kalavská podá demisiu

Informovala o tom hovorkyňa ministerstva.

Kalavská (nominantka Smeru) podá demisiu.
KOMENTÁR EDUARDA ŽITŇANSKÉHO

Parlament rozvrátil dôchodky

Posledná zmena zákona o sociálnom poistení je najhoršou od roku 2004.

Eduard Žitňanský

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Nivus

Peugeot 2008 začal napodobňovať väčšieho brata (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet