Ako sa vyhnúť policajnému autu? Spomaliť alebo zrýchliť?

Najčastejšie sa treba policajtom vyhýbať v obciach, kde vodiči môžu na jazdu využiť ktorýkoľvek pruh.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Peter: "Pokiaľ idem súbežne na ceste s dvoma pruhmi v jednom smere a idem v ľavom pruhu najvyššou povolenou rýchlosťou, ako mám uvoľniť pruh policajnému autu, aby som mu nebránil vo výkone služby?

Mám pridať a zaradiť sa do pravého, alebo mám začať brzdiť a zaradiť sa (ale zároveň tak spomalím aj policajné auto)?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajné auto, ktoré má zapnutý maják a sirénu, je vozidlo s právom prednostnej jazdy. Takémuto vozidlu musíte umožniť bezpečný a plynulý prejazd.

Ak maják a sirénu nepoužíva, aj tak by ste sa podľa pravidiel mali rýchlejšiemu vozidlu v ľavom pruhu vyhnúť do pravého.

Samozrejme, musí nastať situácia, kedy by vozidlá idúce v obci súčasne vo všetkých jazdných pruhoch bránili v jazde rýchlejšie idúcemu vozidlu. Komukoľvek rýchlejšiemu vtedy musíte čo najskôr uvoľniť ľavý pruh - ak nepredbiehate, neobchádzate a ani sa nechystáte otočiť alebo odbočiť vľavo.

Mimo obce budete policajtom zavadzať málokedy

Mimo obce by sa vám nemalo stať, že sa ocitnete v ľavom jazdnom pruhu na tak dlhú dobu, aby ste si nevšimli blížiace sa policajné auto.

Na viacpruhových cestách mimo obce by ste sa mali držať v pravom pruhu a ostatné pruhy využívať len na predchádzanie, obchádzanie, otáčanie alebo odbočovanie.

Keď sa rozhodnete predchádzať, nemali by ste sa pri tom zdržiavať. Zároveň však nesmiete zabúdať na pravidlá predchádzania či na najvyššiu povolenú rýchlosť.

Niekedy sa však môže stať, že aj keď pri predbiehaní dodržíte dopravné predpisy a urobíte všetky preventívne opatrenia pre prípad, aby ste nebránili prejazdu prípadnému vozidlu s právom prednostnej jazdy, stane sa pravý opak. Napríklad, ak vozidlá v pravom pruhu nedodržiavajú medzi sebou predpísané rozostupy.

To, o čom napísal Peter, sa však najčastejšie stáva v obciach, kde vodiči môžu na jazdu využiť ktorýkoľvek jazdný pruh na viacpruhových cestách.

Nespomaliť, radšej zrýchliť, no neohroziť

Keďže je vašou povinnosťou umožniť autu so zapnutým majákom a sirénou plynulý prejazd a do pravého pruhu sa nemôžete bezpečne zaradiť, zákon vám prikazuje vyhnúť sa. Ak je to nevyhnutné, mali by ste zastaviť na takom mieste, kde by ste neprekážali.

V prípade, že sa nemáte kam vyhnúť a vaše spomalenie alebo zastavenie by obmedzilo plynulý prejazd vozidla s právom prednostnej jazdy, predpisy vám dovoľujú porušiť dopravné pravidlá o rýchlostiach a nebude sa to považovať za priestupok.

Vtedy by ste mali pridať plyn na nevyhnutnú dobu, aby ste sa mohli čo najskôr bezpečne zaradiť do pravého jazdného pruhu. Nikto vás však nesmie nútiť ísť tak rýchlo, aby vás to ohrozilo. Vodič vozidla s právom prednostnej jazdy nesmie nikoho ohroziť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 549
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 750
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 083
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 068
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 178
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 632
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 627
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 050

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.