SME
Nedeľa, 24. október, 2021 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Na horskom priechode sme testovali Peugeot 208 GTi a Ford Fiesta ST

Peugeot stíha Fiestu aj v zákrutách. Spolu s čitateľmi sme testovali na špeciálne uzavretej trati v Hutách.

Fiesta vyzerá na prvý pohľad agresívnejšie a navonok sa javí ako športovejšie auto. Peugeot 208 GTi jej však v zákrutách stíha.Fiesta vyzerá na prvý pohľad agresívnejšie a navonok sa javí ako športovejšie auto. Peugeot 208 GTi jej však v zákrutách stíha. (Zdroj: autor)

Tento rok praje malým ostrým autám s prívlastkom hot hatch, pretože po Renaulte Clio R.S. prišli na trh jeho hlavní konkurenti Ford Fiesta ST a Peugeot 208 GTi.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

K prvému testu Fiesty ST sme pridali aj Peugeot 208 GTi a obe autá sme porovnali v plnom nasadení na trati pretekov do vrchu. Test na kľukatých cestách mal ukázať, ktoré auto je lepšie ovládateľné a rýchlejšie.

Papierovo mal niekoľko koní navyše a lepšie zrýchlenie Peugeot 208 GTi a, naozaj, pri porovnávaní zrýchlenia z 0 na 100 km/h aj bol rýchlejší.

Po prekročení tejto hranice išla do vedenia Fiesta ST vďaka dobre navrhnutej trojke. Peugeot ostal mierne vzadu v slalome, ale s lepšie nastaveným ABS a ostrejšími brzdami vyhral na letiskovej rýchlostnej skúške.

Pred štartom pretekov do vrchu na Hutách, kde sme robili predjazdcov a zbierali údaje z telemetrie, bol súboj nerozhodný.

Fiesta ST si niesla do súboja ostrejší zvuk, strmšie riadenie, krátky tretí prevodový stupeň, temperamentný motor a všeobecné sympatie publika.

Peugeot s civilnejším vzhľadom mal vyšší výkon, vyladené brzdy, ale dlhšie prevody.

Na krásnej trati so šmykľavým asfaltom mala rozhodnúť trakcia, prevodovka, brzdy a v neposlednom rade motor.

Vo videu sa dozviete, ktoré auto bolo napokon vo finálovej disciplíne rýchlejšie. Na bežných cestách ponúka komfortnejšiu jazdu Peugeot GTi, lebo dunivý zvuk motora Fiesta ST je zábavný prvých dvesto kilometrov. Potom by ste si priali aj tichšie auto.

Vozidlo

Peugeot 208

Ford Fiesta

Verzia

GTi

ST

Stav tachometra (km)

8.277

14.955

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1265

1211

Počasie počas testu

jasno

jasno

Teplota (°C)

+17

+17

Stabilizačný systém

áno/ vypínateľný

áno/ vypínateľný

Pneumatiky

Michelin Pilot Exalto

Continental ContiSportContact

Rozmer a index pneumatík

205/45 R17

205/40 R17

Spotreba - záťaž (l/100km)

9,9

10,2

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

7,4

6,8

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,40

7,77

Brzdy 100 km/h - 0 (m)

41,12

42,27

Čas v slalome (s)

13:24

12,68

Čas na okruhu LETISKO (m:s)

1:05,19

1:05,33

Čas v pretekoch do vrchu ČASOMIERA

video

video

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,40

3,20

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,34

3,68

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min.

2050

2200

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min.

1650

1600

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min.

2300

2500

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6) ot./min.

2000

2100

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6) ot./min.

2900

3050

ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Fiesta ST je auto prvého dojmu s výborne tuhým podvozkom a presným riadením. Navonok strhne viac než Peugeot 208 GTi a pri jeho obhajobe som bol obyčajne v menšine, lebo väčšine rezala Fiesta.

Napokon, Peugeot 208 GTi ma v rýchlosti nesklamal a najmä jeho ABS je v športovom režime pri vypnutom ESP veľmi dobré.

Na neskoré brzdenie s ABS Fiesty ST sa pri ostrom režime jazdy neviem spoľahnúť, a preto si z tejto dvojice vyberám rýchlejší Peugeot 208 GTi.

Obe autá si zaslúžia uznanie, pretože vo výsledkovej listine pretekov do vrchu neskončili na konci.

Rastislav Chvála

Technické parametre a konkurent Clio R.S.

Značka

Renault

Ford

Peugeot

Model

Clio R.S.

Fiesta ST

208 GTI

Motor

1,6T R.S.200

1,6 EcoBoost

1,6 THP BVM6

Počet valcov/ventilov

4/16

4/16

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1618

1597

1598

Výkon (kw(k))

147 (200)

134 (182)

147 (200)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

5700

6000

Krútiaci moment (Nm)

240

240

275

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1600

1700

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2589

2489

2538

Dĺžka (mm)

4090

3975

3962

Šírka (mm)

1732

1709

1829

Výška (mm)

1432

1456

1460

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1204

1211

1265

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

6,7

6,9

6,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

230

220

230

Cena test. modelu od (eur)

22.290

20.990

20.950

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  6. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 936
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 7 595
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 270
  4. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 4 837
  5. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 586
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 326
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 314
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 2 885
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 787
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 446
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Protestov proti reforme národných parkov sa zúčastňujú extrémisti, poľovníci, lesníci aj nespokojní občania.

Vezú sa na vlne nenávisti a strachu a zbierajú nové hlasy.


22. okt
Peter Schut.

Summit neveští svetlú budúcnosť v otázke drahých energií.


4 h
Barbora Jakobsen

Barbora Jakobsen je psychoterapeutkou v Nórsku.


19. okt
Keď naposledy prešiel sprísňujúci návrh do druhého čítania, ženy v Bratislave protestovali.

Myslel som na svoje žiačky zo Šarišských Bohdanoviec, ako sa ich predkladaný interrupčný zákon dotkne.


Juraj Čokyna 19. okt

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Ladislav Halász: Najstarší slovenský greenwashing
  2. Július Kovács: Adrian Jenčo šéf verejnej štátnej správy, poskok Kaliňáka a dnes poskok Mikulca
  3. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: ako som to prežila
  4. Štefan Vidlár: The Last Yesterday Evening Folk Song
  5. Peter Kollega: Súdruh Fico vnímam ťa ako vlastizradcu a vraha
  6. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (17.diel) - Jesenná Kršlenica a Jelenia hora
  7. Miroslava Moncmanová: Exotické leto Gauguina - láska, múza, tajný život,...
  8. Štefan Vidlár: Zlyhaný politológ
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 575
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 15 886
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 11 247
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 607
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 052
  6. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 5 175
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 4 949
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 697
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu