Tento rok praje malým ostrým autám s prívlastkom hot hatch, pretože po Renaulte Clio R.S. prišli na trh jeho hlavní konkurenti Ford Fiesta ST a Peugeot 208 GTi.
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
K prvému testu Fiesty ST sme pridali aj Peugeot 208 GTi a obe autá sme porovnali v plnom nasadení na trati pretekov do vrchu. Test na kľukatých cestách mal ukázať, ktoré auto je lepšie ovládateľné a rýchlejšie.
Papierovo mal niekoľko koní navyše a lepšie zrýchlenie Peugeot 208 GTi a, naozaj, pri porovnávaní zrýchlenia z 0 na 100 km/h aj bol rýchlejší.
Po prekročení tejto hranice išla do vedenia Fiesta ST vďaka dobre navrhnutej trojke. Peugeot ostal mierne vzadu v slalome, ale s lepšie nastaveným ABS a ostrejšími brzdami vyhral na letiskovej rýchlostnej skúške.
Pred štartom pretekov do vrchu na Hutách, kde sme robili predjazdcov a zbierali údaje z telemetrie, bol súboj nerozhodný.
Fiesta ST si niesla do súboja ostrejší zvuk, strmšie riadenie, krátky tretí prevodový stupeň, temperamentný motor a všeobecné sympatie publika.
Peugeot s civilnejším vzhľadom mal vyšší výkon, vyladené brzdy, ale dlhšie prevody.
Na krásnej trati so šmykľavým asfaltom mala rozhodnúť trakcia, prevodovka, brzdy a v neposlednom rade motor.
Vo videu sa dozviete, ktoré auto bolo napokon vo finálovej disciplíne rýchlejšie. Na bežných cestách ponúka komfortnejšiu jazdu Peugeot GTi, lebo dunivý zvuk motora Fiesta ST je zábavný prvých dvesto kilometrov. Potom by ste si priali aj tichšie auto.
Vozidlo | Peugeot 208 | Ford Fiesta |
Verzia | GTi | ST |
Stav tachometra (km) | 8.277 | 14.955 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1265 | 1211 |
Počasie počas testu | jasno | jasno |
Teplota (°C) | +17 | +17 |
Stabilizačný systém | áno/ vypínateľný | áno/ vypínateľný |
Pneumatiky | Michelin Pilot Exalto | Continental ContiSportContact |
Rozmer a index pneumatík | 205/45 R17 | 205/40 R17 |
Spotreba - záťaž (l/100km) | 9,9 | 10,2 |
Spotreba - bežný priemer (l/100km) | 7,4 | 6,8 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 7,40 | 7,77 |
Brzdy 100 km/h - 0 (m) | 41,12 | 42,27 |
Čas v slalome (s) | 13:24 | 12,68 |
Čas na okruhu LETISKO (m:s) | 1:05,19 | 1:05,33 |
Čas v pretekoch do vrchu ČASOMIERA | video | video |
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s) | 3,40 | 3,20 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s) | 4,34 | 3,68 |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min. | 2050 | 2200 |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min. | 1650 | 1600 |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min. | 2300 | 2500 |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6) ot./min. | 2000 | 2100 |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6) ot./min. | 2900 | 3050 |

KUPUJEM - NEKUPUJEM
Fiesta ST je auto prvého dojmu s výborne tuhým podvozkom a presným riadením. Navonok strhne viac než Peugeot 208 GTi a pri jeho obhajobe som bol obyčajne v menšine, lebo väčšine rezala Fiesta.
Napokon, Peugeot 208 GTi ma v rýchlosti nesklamal a najmä jeho ABS je v športovom režime pri vypnutom ESP veľmi dobré.
Na neskoré brzdenie s ABS Fiesty ST sa pri ostrom režime jazdy neviem spoľahnúť, a preto si z tejto dvojice vyberám rýchlejší Peugeot 208 GTi.
Obe autá si zaslúžia uznanie, pretože vo výsledkovej listine pretekov do vrchu neskončili na konci.
Rastislav Chvála
Technické parametre a konkurent Clio R.S.
Značka | Renault | Ford | Peugeot |
Model | Clio R.S. | Fiesta ST | 208 GTI |
Motor | 1,6T R.S.200 | 1,6 EcoBoost | 1,6 THP BVM6 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1618 | 1597 | 1598 |
Výkon (kw(k)) | 147 (200) | 134 (182) | 147 (200) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6000 | 5700 | 6000 |
Krútiaci moment (Nm) | 240 | 240 | 275 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1750 | 1600 | 1700 |
Rozmery | |||
Rázvor náprav (mm) | 2589 | 2489 | 2538 |
Dĺžka (mm) | 4090 | 3975 | 3962 |
Šírka (mm) | 1732 | 1709 | 1829 |
Výška (mm) | 1432 | 1456 | 1460 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1204 | 1211 | 1265 |
Prevádzkové hodnoty | |||
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 6,7 | 6,9 | 6,8 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 230 | 220 | 230 |
Cena test. modelu od (eur) | 22.290 | 20.990 | 20.950 |