Tento rok praje malým ostrým autám s prívlastkom hot hatch, pretože po Renaulte Clio R.S. prišli na trh jeho hlavní konkurenti Ford Fiesta ST a Peugeot 208 GTi.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Kliknite SEM
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
magazin@natankuj.sk.
K prvému testu Fiesty ST sme pridali aj Peugeot 208 GTi a obe autá sme porovnali v plnom nasadení na trati pretekov do vrchu. Test na kľukatých cestách mal ukázať, ktoré auto je lepšie ovládateľné a rýchlejšie.
Papierovo mal niekoľko koní navyše a lepšie zrýchlenie Peugeot 208 GTi a, naozaj, pri porovnávaní zrýchlenia z 0 na 100 km/h aj bol rýchlejší.
Po prekročení tejto hranice išla do vedenia Fiesta ST vďaka dobre navrhnutej trojke. Peugeot ostal mierne vzadu v slalome, ale s lepšie nastaveným ABS a ostrejšími brzdami vyhral na letiskovej rýchlostnej skúške.
Pred štartom pretekov do vrchu na Hutách, kde sme robili predjazdcov a zbierali údaje z telemetrie, bol súboj nerozhodný.
Fiesta ST si niesla do súboja ostrejší zvuk, strmšie riadenie, krátky tretí prevodový stupeň, temperamentný motor a všeobecné sympatie publika.
Peugeot s civilnejším vzhľadom mal vyšší výkon, vyladené brzdy, ale dlhšie prevody.
Na krásnej trati so šmykľavým asfaltom mala rozhodnúť trakcia, prevodovka, brzdy a v neposlednom rade motor.
Vo videu sa dozviete, ktoré auto bolo napokon vo finálovej disciplíne rýchlejšie. Na bežných cestách ponúka komfortnejšiu jazdu Peugeot GTi, lebo dunivý zvuk motora Fiesta ST je zábavný prvých dvesto kilometrov. Potom by ste si priali aj tichšie auto.
Vozidlo
Peugeot 208
Ford Fiesta
Verzia
GTi
ST
Stav tachometra (km)
8.277
14.955
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1265
1211
Počasie počas testu
jasno
jasno
Teplota (°C)
+17
+17
Stabilizačný systém
áno/ vypínateľný
áno/ vypínateľný
Pneumatiky
Michelin Pilot Exalto
Continental ContiSportContact
Rozmer a index pneumatík
205/45 R17
205/40 R17
Spotreba - záťaž (l/100km)
9,9
10,2
Spotreba - bežný priemer (l/100km)
7,4
6,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)
7,40
7,77
Brzdy 100 km/h - 0 (m)
41,12
42,27
Čas v slalome (s)
13:24
12,68
Čas na okruhu LETISKO (m:s)
1:05,19
1:05,33
Čas v pretekoch do vrchu ČASOMIERA
video
video
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)
3,40
3,20
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)
4,34
3,68
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min.
2050
2200
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min.
1650
1600
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min.
2300
2500
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6) ot./min.
2000
2100
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6) ot./min.
2900
3050
KUPUJEM - NEKUPUJEM
Fiesta ST je auto prvého dojmu s výborne tuhým podvozkom a presným riadením. Navonok strhne viac než Peugeot 208 GTi a pri jeho obhajobe som bol obyčajne v menšine, lebo väčšine rezala Fiesta.
Napokon, Peugeot 208 GTi ma v rýchlosti nesklamal a najmä jeho ABS je v športovom režime pri vypnutom ESP veľmi dobré.
Na neskoré brzdenie s ABS Fiesty ST sa pri ostrom režime jazdy neviem spoľahnúť, a preto si z tejto dvojice vyberám rýchlejší Peugeot 208 GTi.
Obe autá si zaslúžia uznanie, pretože vo výsledkovej listine pretekov do vrchu neskončili na konci.
Rastislav Chvála
Technické parametre a konkurent Clio R.S.
Značka
Renault
Ford
Peugeot
Model
Clio R.S.
Fiesta ST
208 GTI
Motor
1,6T R.S.200
1,6 EcoBoost
1,6 THP BVM6
Počet valcov/ventilov
4/16
4/16
4/16
Zdvihový objem (cm3)
1618
1597
1598
Výkon (kw(k))
147 (200)
134 (182)
147 (200)
Pri otáčkach (ot./min.)
6000
5700
6000
Krútiaci moment (Nm)
240
240
275
Pri otáčkach (ot./min)
1750
1600
1700
Rozmery
Rázvor náprav (mm)
2589
2489
2538
Dĺžka (mm)
4090
3975
3962
Šírka (mm)
1732
1709
1829
Výška (mm)
1432
1456
1460
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1204
1211
1265
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
6,7
6,9
6,8
Maximálna rýchlosť (km/h)
230
220
230
Cena test. modelu od (eur)
22.290
20.990
20.950