SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Na horskom priechode sme testovali Peugeot 208 GTi a Ford Fiesta ST

Peugeot stíha Fiestu aj v zákrutách. Spolu s čitateľmi sme testovali na špeciálne uzavretej trati v Hutách.

Fiesta vyzerá na prvý pohľad agresívnejšie a navonok sa javí ako športovejšie auto. Peugeot 208 GTi jej však v zákrutách stíha.Fiesta vyzerá na prvý pohľad agresívnejšie a navonok sa javí ako športovejšie auto. Peugeot 208 GTi jej však v zákrutách stíha. (Zdroj: autor)

Tento rok praje malým ostrým autám s prívlastkom hot hatch, pretože po Renaulte Clio R.S. prišli na trh jeho hlavní konkurenti Ford Fiesta ST a Peugeot 208 GTi.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

K prvému testu Fiesty ST sme pridali aj Peugeot 208 GTi a obe autá sme porovnali v plnom nasadení na trati pretekov do vrchu. Test na kľukatých cestách mal ukázať, ktoré auto je lepšie ovládateľné a rýchlejšie.

Papierovo mal niekoľko koní navyše a lepšie zrýchlenie Peugeot 208 GTi a, naozaj, pri porovnávaní zrýchlenia z 0 na 100 km/h aj bol rýchlejší.

Po prekročení tejto hranice išla do vedenia Fiesta ST vďaka dobre navrhnutej trojke. Peugeot ostal mierne vzadu v slalome, ale s lepšie nastaveným ABS a ostrejšími brzdami vyhral na letiskovej rýchlostnej skúške.

Pred štartom pretekov do vrchu na Hutách, kde sme robili predjazdcov a zbierali údaje z telemetrie, bol súboj nerozhodný.

Fiesta ST si niesla do súboja ostrejší zvuk, strmšie riadenie, krátky tretí prevodový stupeň, temperamentný motor a všeobecné sympatie publika.

Peugeot s civilnejším vzhľadom mal vyšší výkon, vyladené brzdy, ale dlhšie prevody.

Na krásnej trati so šmykľavým asfaltom mala rozhodnúť trakcia, prevodovka, brzdy a v neposlednom rade motor.

Vo videu sa dozviete, ktoré auto bolo napokon vo finálovej disciplíne rýchlejšie. Na bežných cestách ponúka komfortnejšiu jazdu Peugeot GTi, lebo dunivý zvuk motora Fiesta ST je zábavný prvých dvesto kilometrov. Potom by ste si priali aj tichšie auto.

Vozidlo

Peugeot 208

Ford Fiesta

Verzia

GTi

ST

Stav tachometra (km)

8.277

14.955

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1265

1211

Počasie počas testu

jasno

jasno

Teplota (°C)

+17

+17

Stabilizačný systém

áno/ vypínateľný

áno/ vypínateľný

Pneumatiky

Michelin Pilot Exalto

Continental ContiSportContact

Rozmer a index pneumatík

205/45 R17

205/40 R17

Spotreba - záťaž (l/100km)

9,9

10,2

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

7,4

6,8

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

7,40

7,77

Brzdy 100 km/h - 0 (m)

41,12

42,27

Čas v slalome (s)

13:24

12,68

Čas na okruhu LETISKO (m:s)

1:05,19

1:05,33

Čas v pretekoch do vrchu ČASOMIERA

video

video

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,40

3,20

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,34

3,68

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min.

2050

2200

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min.

1650

1600

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min.

2300

2500

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6) ot./min.

2000

2100

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6) ot./min.

2900

3050

ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Fiesta ST je auto prvého dojmu s výborne tuhým podvozkom a presným riadením. Navonok strhne viac než Peugeot 208 GTi a pri jeho obhajobe som bol obyčajne v menšine, lebo väčšine rezala Fiesta.

Napokon, Peugeot 208 GTi ma v rýchlosti nesklamal a najmä jeho ABS je v športovom režime pri vypnutom ESP veľmi dobré.

Na neskoré brzdenie s ABS Fiesty ST sa pri ostrom režime jazdy neviem spoľahnúť, a preto si z tejto dvojice vyberám rýchlejší Peugeot 208 GTi.

Obe autá si zaslúžia uznanie, pretože vo výsledkovej listine pretekov do vrchu neskončili na konci.

Rastislav Chvála

Technické parametre a konkurent Clio R.S.

Značka

Renault

Ford

Peugeot

Model

Clio R.S.

Fiesta ST

208 GTI

Motor

1,6T R.S.200

1,6 EcoBoost

1,6 THP BVM6

Počet valcov/ventilov

4/16

4/16

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1618

1597

1598

Výkon (kw(k))

147 (200)

134 (182)

147 (200)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

5700

6000

Krútiaci moment (Nm)

240

240

275

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1600

1700

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2589

2489

2538

Dĺžka (mm)

4090

3975

3962

Šírka (mm)

1732

1709

1829

Výška (mm)

1432

1456

1460

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1204

1211

1265

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

6,7

6,9

6,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

230

220

230

Cena test. modelu od (eur)

22.290

20.990

20.950

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 690
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 135
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 157
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 734
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 683
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 021
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


13 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 656
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 256
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 657
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 959
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 826
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu