Mestá nevedia správne vyriešiť problémy s parkovaním

Primátori musia na seba zobrať zodpovednosť a povedať, že reguláciu chcú robiť týmto alebo oným spôsobom, tvrdí predseda Slovenskej parkovacej asociácie, Milan Taška.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

VYSOKÉ TATRY. Riešenie problémov s parkovaním na Slovensku je podľa predstaviteľov Slovenskej parkovacej asociácie stále aj politickým problémom.

„Je snaha to riešiť, ale je to veľmi nepopulárne a politicky dosť neprijateľné. Primátori musia na seba zobrať zodpovednosť a povedať, že reguláciu chceme robiť týmto alebo oným spôsobom,“ uviedol predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška.

Na Slovensku sa regulácia parkovania rieši takmer výlučne zavedením plateného parkovania v centrách miest.

Aj malé mestá už majú problém s parkovaním

O tom, že parkovanie je stále väčší problém, svedčí podľa Tašku aj skutočnosť, že problémy s parkovaním neriešia len veľké mestá, ale už aj troj- až päťtisícové mestečká.

„Ak chceme obmedziť počet áut v centrách miest, musíme ponúknuť aj nejakú alternatívu, ako sa tam dostať,“ uviedol Taška.

Platené parkovanie by malo byť pri komplexnom riešení problémov s parkovaním až jedným z posledných bodov. Najskôr by sa mali podľa Tašku riešiť chodci, cyklisti, verejná doprava, rôzne požičovne a až potom parkovanie áut priamo v centrách miest.

Zahlcovanie parkoviskami na úkor zelene

„Ak niekto príde do mesta autom, musí si za túto službu zaplatiť, možno v oveľa vyššej miere ako doteraz. Ak neponúkneme ľuďom alternatívu, tak v skutočnosti len zahlcujeme verejný priestor, ktorý si takto nevážime,“ uviedol Taška.

Nedostatok parkovacích miest sa u nás rieši neustálou výstavbou nových parkovísk na úkor zelene a zahlcovaním verejného priestoru.

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie nepozná na Slovensku príklad jediného mesta, ktoré by riešilo problémy s parkovaním v nadväznosti na verejnú dopravu.

Mestá nemajú jasnú parkovaciu koncepciu

„Mestá nemajú ujasnenú parkovaciu koncepciu či stratégiu,“ povedal Taška.

Slovenská parkovacia asociácia aj preto pripravila pre samosprávy návod, ako si môžu takúto mestskú parkovaciu stratégiu pripraviť.

„Je to taká kuchárka pre všetky mestá, a nielen pre tie, ktoré ešte nemajú spracovanú stratégiu parkovania. Takúto stratégiu by mali mať mestá nie na jedno volebné obdobie, ale aspoň na 15 až 20 rokov,“ uviedol Milan Taška.

V mnohých prípadoch bude podľa Tašku komplexné riešenie parkovania zložité, keďže mestá už rozpredali všetky vhodné miesta pre výstavbu hromadných podzemných či nadzemných garáží.

Parkovanie pritom nie je problémom dnešných dní. „Ak by mali mestá parkovaciu stratégiu možno už pred 20 rokmi, možno by už bolo neskoro. Vlečie sa to už aj 40 rokov a nerieši sa to,“ povedal Taška.

Tým, že mestá nemajú spracované parkovacie stratégie, nevedia sa podľa neho pohnúť ďalej v riešení problémov s parkovaním.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  4. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  8. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  9. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 62 717
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 692
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 902
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 488
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 8 722
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 6 488
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 801
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 902
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 424
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 413

Téma: Parkovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Vidíte lídra? Lebo ľudia nie

Nevidno nikoho, kto by to vedel zlepiť.

Neprehliadnite tiež

Nová Mazda 3 pozná slovenské ceny. Spôsobí revolúciu nielen motorom?

Sebavedomá základná cena už obsahuje bohatú výbavu.

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.