Mestá nevedia správne vyriešiť problémy s parkovaním

Primátori musia na seba zobrať zodpovednosť a povedať, že reguláciu chcú robiť týmto alebo oným spôsobom, tvrdí predseda Slovenskej parkovacej asociácie, Milan Taška.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

VYSOKÉ TATRY. Riešenie problémov s parkovaním na Slovensku je podľa predstaviteľov Slovenskej parkovacej asociácie stále aj politickým problémom.

„Je snaha to riešiť, ale je to veľmi nepopulárne a politicky dosť neprijateľné. Primátori musia na seba zobrať zodpovednosť a povedať, že reguláciu chceme robiť týmto alebo oným spôsobom,“ uviedol predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška.

Na Slovensku sa regulácia parkovania rieši takmer výlučne zavedením plateného parkovania v centrách miest.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj malé mestá už majú problém s parkovaním

O tom, že parkovanie je stále väčší problém, svedčí podľa Tašku aj skutočnosť, že problémy s parkovaním neriešia len veľké mestá, ale už aj troj- až päťtisícové mestečká.

„Ak chceme obmedziť počet áut v centrách miest, musíme ponúknuť aj nejakú alternatívu, ako sa tam dostať,“ uviedol Taška.

Platené parkovanie by malo byť pri komplexnom riešení problémov s parkovaním až jedným z posledných bodov. Najskôr by sa mali podľa Tašku riešiť chodci, cyklisti, verejná doprava, rôzne požičovne a až potom parkovanie áut priamo v centrách miest.

Zahlcovanie parkoviskami na úkor zelene

„Ak niekto príde do mesta autom, musí si za túto službu zaplatiť, možno v oveľa vyššej miere ako doteraz. Ak neponúkneme ľuďom alternatívu, tak v skutočnosti len zahlcujeme verejný priestor, ktorý si takto nevážime,“ uviedol Taška.

Nedostatok parkovacích miest sa u nás rieši neustálou výstavbou nových parkovísk na úkor zelene a zahlcovaním verejného priestoru.

Predseda Slovenskej parkovacej asociácie nepozná na Slovensku príklad jediného mesta, ktoré by riešilo problémy s parkovaním v nadväznosti na verejnú dopravu.

Mestá nemajú jasnú parkovaciu koncepciu

„Mestá nemajú ujasnenú parkovaciu koncepciu či stratégiu,“ povedal Taška.

Slovenská parkovacia asociácia aj preto pripravila pre samosprávy návod, ako si môžu takúto mestskú parkovaciu stratégiu pripraviť.

„Je to taká kuchárka pre všetky mestá, a nielen pre tie, ktoré ešte nemajú spracovanú stratégiu parkovania. Takúto stratégiu by mali mať mestá nie na jedno volebné obdobie, ale aspoň na 15 až 20 rokov,“ uviedol Milan Taška.

V mnohých prípadoch bude podľa Tašku komplexné riešenie parkovania zložité, keďže mestá už rozpredali všetky vhodné miesta pre výstavbu hromadných podzemných či nadzemných garáží.

Parkovanie pritom nie je problémom dnešných dní. „Ak by mali mestá parkovaciu stratégiu možno už pred 20 rokmi, možno by už bolo neskoro. Vlečie sa to už aj 40 rokov a nerieši sa to,“ povedal Taška.

Tým, že mestá nemajú spracované parkovacie stratégie, nevedia sa podľa neho pohnúť ďalej v riešení problémov s parkovaním.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  2. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  3. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  4. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Rozprávkové tankovanie
  8. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 13 043
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 936
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 399
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 580
  6. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 9 508
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 565
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 348
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 916
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 450

Téma: Parkovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kocian: Funkcionári mi dávali odporúčania, kto má hrať. Mali však smolu

Žilinská cesta je normálna, tvrdí Kocian.

BRATISLAVA

Kleinert sa vzdala kandidatúry, lebo stavala bez povolenia

Kontajnery Na Riviére začali Kleinertovci stavať bez povolenia. Už si ho vybavujú.

Neprehliadnite tiež

V Nemecku chcú ponúknuť elektrické dodávky zadarmo

Projekt využije autá ako reklamnú plochu.