SME
reklama

Nissan Terrano

plus


FOTO – ARCHÍV

podvozok

motor s dobrým ťahom

dielenské spracovanie

mínus

chýbajúca stredná opierka hlavy na zadných sedadlách

nižšia obratnosť v teréne

Automobilka Nissan má v stavbe solídnych terénnych automobilov bohatú históriu. V Európe oslávil premiéru automobil s názvom Terrano II na prelome rokov 1992/1993. V roku 1996 nastal čas omladzovania, v roku 2000 nasledoval ďalší facelift. Príchod tohtoročnej jari privítal na automobilovej oblohe omladené Terrano, už len so vznetovými motormi. Potomok značky Nissan ponúka vlastnosti schopného terénneho a luxusného cestovného automobilu.Exteriér: nenápadný, uhladený a nie agresívny, salónny, solídny vzhľad. Trocha ázijská predná maska. Čistokrvné terénne vozidlo s robustným priehradovým rámom zaručujúcim dostatočnú tuhosť, pevnosť a životnosť. Veľká svetlá výška, zmenený predný nárazník a maska chladiča. Päťdverová karoséria s rámom, spojená pružnými silentblokmi, chráni kabínu pred otrasmi a vibráciami.

Interiér: prepracovaný a zmodernizovaný, priestranný najmä pri sedemmiestnej verzii. Zmenený prístrojový panel a ukazovatele, iné sú výplne dverí. Pohodlné, dobre nastaviteľné predné sedadlá, dobrá variabilita vnútorného priestoru, po sklopení druhého radu sedadiel a vybratí tretieho vznikne kapacita batožinového priestoru takmer dva metre kubické.

Ergonómia: prehľadné a dobre čitateľné prístroje, dobré ovládanie vozidla, posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, intuitívne ovládanie ovládacích prvkov, bezproblémové a jednoznačné ovládanie manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Batožinový priestor: dobre tvarovaný, v základnom usporiadaní interiéru 115 dm3, po sklopení druhého radu a vybratí tretieho 1900 dm3.

Motor: štvorvalcový vznetový šestnásťventilový, prepĺňaný turbodúchadlom, maximálny výkon 113 kW (154 k), dobrý ťah vďaka krútiacemu momentu 304 Nm od nízkych otáčok, trvalý pohon zadnej nápravy, pripojiteľný pohon prednej nápravy, pohon všetkých kolies 4x4.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, bezproblémové radenie.

Bezpečnosť: tuhý skelet karosérie, veľmi dobrý podvozok, rámová konštrukcia, brzdy s posilňovačom, predné kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové. Dva airbagy, ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD, absencia tretej (strednej) opierky hlavy na zadných sedadlách.

Jazda: suverénne terénne a luxusné cestovné vozidlo, dobrá dynamika jazdy, zdolávanie stúpania až 39 stupňov (86 %), bočný náklon až neuveriteľných 48 stupňov. Brodivosť 45 cm, zmena pohonu na trvalý náhon 4x4 prostredníctvom páky prídavnej prevodovky. Priemerná spotreba nafty počas testu 9,5 l/100 km.

Záver: dobrý automobil v teréne aj na bežných cestách, teda dobrá alternatíva kombinácie off-roadu a vozidla pohybujúceho sa na bežnej ceste. JOZEF VYDRA

Nissan Terrano

Cena: 1 483 000 Sk (1 221 951 Sk bez DPH)

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadnej nápravy, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2953 cm3

Max. výkon: 113 kW (154 k)/3600 min–1

Max. krút. moment: 304 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 472 x 175,5 x 181 x 265 cm

Pohot. hmotnosť: od 1870 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,8/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 115/1900 dm3

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s

Uvedenie na trh: facelift 2002

Mitsubishi Pajero 3,2 DI Sport

Cena: 1 663 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 3200 cm3

Max. výkon: 121 kW (165 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 373 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 461 x 177,5 x 178 x 272,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1920 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,4/7,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neuvádza

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 2,2 DTI

Cena: 1 539 900 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2172 cm3

Max. výkon: 85 kW (116 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 260 Nm/1900 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: od 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,1/7,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 155 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Toyota Land Cruiser 90 3,0 D-4D

Cena: 1 890 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2982 cm3

Max. výkon: 120 kW (164 k)/3400 min–1

Max. krút. moment: 343 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 477 x 182 x 192 x 266,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1900 kg

Priemer otáčania: 12,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,7/8,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: 169/1150 dm3

Max. rýchlosť: 165 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: október 1996

FOTO – ARCHÍV

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 649
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 459
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 436
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 312
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 032
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 802
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Ježek: Prelet nad kukučím, pardón, orlím hniezdom
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi
  3. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  4. Peter Franek: Facka od ľudí.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  6. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  7. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  8. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 704
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 982
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 581
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 211
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 226
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 716
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 595
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu