SME

Nissan Terrano

plus


FOTO – ARCHÍV


podvozok

motor s dobrým ťahom

dielenské spracovanie

mínus

chýbajúca stredná opierka hlavy na zadných sedadlách

nižšia obratnosť v teréne

Automobilka Nissan má v stavbe solídnych terénnych automobilov bohatú históriu. V Európe oslávil premiéru automobil s názvom Terrano II na prelome rokov 1992/1993. V roku 1996 nastal čas omladzovania, v roku 2000 nasledoval ďalší facelift. Príchod tohtoročnej jari privítal na automobilovej oblohe omladené Terrano, už len so vznetovými motormi. Potomok značky Nissan ponúka vlastnosti schopného terénneho a luxusného cestovného automobilu.Exteriér: nenápadný, uhladený a nie agresívny, salónny, solídny vzhľad. Trocha ázijská predná maska. Čistokrvné terénne vozidlo s robustným priehradovým rámom zaručujúcim dostatočnú tuhosť, pevnosť a životnosť. Veľká svetlá výška, zmenený predný nárazník a maska chladiča. Päťdverová karoséria s rámom, spojená pružnými silentblokmi, chráni kabínu pred otrasmi a vibráciami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér: prepracovaný a zmodernizovaný, priestranný najmä pri sedemmiestnej verzii. Zmenený prístrojový panel a ukazovatele, iné sú výplne dverí. Pohodlné, dobre nastaviteľné predné sedadlá, dobrá variabilita vnútorného priestoru, po sklopení druhého radu sedadiel a vybratí tretieho vznikne kapacita batožinového priestoru takmer dva metre kubické.

Ergonómia: prehľadné a dobre čitateľné prístroje, dobré ovládanie vozidla, posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, intuitívne ovládanie ovládacích prvkov, bezproblémové a jednoznačné ovládanie manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Batožinový priestor: dobre tvarovaný, v základnom usporiadaní interiéru 115 dm3, po sklopení druhého radu a vybratí tretieho 1900 dm3.

Motor: štvorvalcový vznetový šestnásťventilový, prepĺňaný turbodúchadlom, maximálny výkon 113 kW (154 k), dobrý ťah vďaka krútiacemu momentu 304 Nm od nízkych otáčok, trvalý pohon zadnej nápravy, pripojiteľný pohon prednej nápravy, pohon všetkých kolies 4x4.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, bezproblémové radenie.

Bezpečnosť: tuhý skelet karosérie, veľmi dobrý podvozok, rámová konštrukcia, brzdy s posilňovačom, predné kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové. Dva airbagy, ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD, absencia tretej (strednej) opierky hlavy na zadných sedadlách.

Jazda: suverénne terénne a luxusné cestovné vozidlo, dobrá dynamika jazdy, zdolávanie stúpania až 39 stupňov (86 %), bočný náklon až neuveriteľných 48 stupňov. Brodivosť 45 cm, zmena pohonu na trvalý náhon 4x4 prostredníctvom páky prídavnej prevodovky. Priemerná spotreba nafty počas testu 9,5 l/100 km.

Záver: dobrý automobil v teréne aj na bežných cestách, teda dobrá alternatíva kombinácie off-roadu a vozidla pohybujúceho sa na bežnej ceste. JOZEF VYDRA

SkryťVypnúť reklamu

Nissan Terrano

Cena: 1 483 000 Sk (1 221 951 Sk bez DPH)

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadnej nápravy, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2953 cm3

Max. výkon: 113 kW (154 k)/3600 min–1

Max. krút. moment: 304 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 472 x 175,5 x 181 x 265 cm

Pohot. hmotnosť: od 1870 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,8/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 115/1900 dm3

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s

Uvedenie na trh: facelift 2002

Mitsubishi Pajero 3,2 DI Sport

Cena: 1 663 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 3200 cm3

Max. výkon: 121 kW (165 k)/3800 min–1

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Max. krút. moment: 373 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 461 x 177,5 x 178 x 272,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1920 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,4/7,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neuvádza

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 2,2 DTI

Cena: 1 539 900 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2172 cm3

Max. výkon: 85 kW (116 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 260 Nm/1900 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: od 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,1/7,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 155 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Toyota Land Cruiser 90 3,0 D-4D

Cena: 1 890 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2982 cm3

Max. výkon: 120 kW (164 k)/3400 min–1

Max. krút. moment: 343 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 477 x 182 x 192 x 266,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1900 kg

Priemer otáčania: 12,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,7/8,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: 169/1150 dm3

Max. rýchlosť: 165 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: október 1996

FOTO – ARCHÍV

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 514
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 457
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 143
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 833
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 281
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 749
  7. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 128
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 1 968
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  2. Vladimír Bojničan: Cui bono? Izraelská vojna, Netanjahu a dar z nebies pre autoritára
  3. Patrik Benčík: Denník advokáta: Fashion & Business show Michalovce 06.07.2025
  4. Jaroslav Liptak: Pán Kotlár, a čo tak prizvať si ruských odborníkov?
  5. Igor Vojtek: MIT a MBZUAI spájajú sily pre revolúciu v umelej inteligencii
  6. Martin Škopec Antal: Slovensko nepotrebuje svojho druhého Dzurindu
  7. Milan Hutera: Výstava Tutanchamón opäť odhaľuje poklady mladého faraóna
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (17. - 23.10.1925)
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 277
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 336
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 506
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 234
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 006
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 6 894
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 252
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 057
  1. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  3. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  4. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  5. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  6. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  7. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  8. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
SkryťZatvoriť reklamu