
FOTO – ARCHÍV
podvozok
motor s dobrým ťahom
dielenské spracovanie
mínus
chýbajúca stredná opierka hlavy na zadných sedadlách
nižšia obratnosť v teréne
Automobilka Nissan má v stavbe solídnych terénnych automobilov bohatú históriu. V Európe oslávil premiéru automobil s názvom Terrano II na prelome rokov 1992/1993. V roku 1996 nastal čas omladzovania, v roku 2000 nasledoval ďalší facelift. Príchod tohtoročnej jari privítal na automobilovej oblohe omladené Terrano, už len so vznetovými motormi. Potomok značky Nissan ponúka vlastnosti schopného terénneho a luxusného cestovného automobilu.Exteriér: nenápadný, uhladený a nie agresívny, salónny, solídny vzhľad. Trocha ázijská predná maska. Čistokrvné terénne vozidlo s robustným priehradovým rámom zaručujúcim dostatočnú tuhosť, pevnosť a životnosť. Veľká svetlá výška, zmenený predný nárazník a maska chladiča. Päťdverová karoséria s rámom, spojená pružnými silentblokmi, chráni kabínu pred otrasmi a vibráciami.
Interiér: prepracovaný a zmodernizovaný, priestranný najmä pri sedemmiestnej verzii. Zmenený prístrojový panel a ukazovatele, iné sú výplne dverí. Pohodlné, dobre nastaviteľné predné sedadlá, dobrá variabilita vnútorného priestoru, po sklopení druhého radu sedadiel a vybratí tretieho vznikne kapacita batožinového priestoru takmer dva metre kubické.
Ergonómia: prehľadné a dobre čitateľné prístroje, dobré ovládanie vozidla, posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, intuitívne ovládanie ovládacích prvkov, bezproblémové a jednoznačné ovládanie manuálnej päťstupňovej prevodovky.
Batožinový priestor: dobre tvarovaný, v základnom usporiadaní interiéru 115 dm3, po sklopení druhého radu a vybratí tretieho 1900 dm3.
Motor: štvorvalcový vznetový šestnásťventilový, prepĺňaný turbodúchadlom, maximálny výkon 113 kW (154 k), dobrý ťah vďaka krútiacemu momentu 304 Nm od nízkych otáčok, trvalý pohon zadnej nápravy, pripojiteľný pohon prednej nápravy, pohon všetkých kolies 4x4.
Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, bezproblémové radenie.
Bezpečnosť: tuhý skelet karosérie, veľmi dobrý podvozok, rámová konštrukcia, brzdy s posilňovačom, predné kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové. Dva airbagy, ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD, absencia tretej (strednej) opierky hlavy na zadných sedadlách.
Jazda: suverénne terénne a luxusné cestovné vozidlo, dobrá dynamika jazdy, zdolávanie stúpania až 39 stupňov (86 %), bočný náklon až neuveriteľných 48 stupňov. Brodivosť 45 cm, zmena pohonu na trvalý náhon 4x4 prostredníctvom páky prídavnej prevodovky. Priemerná spotreba nafty počas testu 9,5 l/100 km.
Záver: dobrý automobil v teréne aj na bežných cestách, teda dobrá alternatíva kombinácie off-roadu a vozidla pohybujúceho sa na bežnej ceste. JOZEF VYDRA
Nissan Terrano
Cena: 1 483 000 Sk (1 221 951 Sk bez DPH)
Koncepcia: terénny automobil, pohon zadnej nápravy, pripojiteľný predný pohon
Zdvih. objem motora: 2953 cm3
Max. výkon: 113 kW (154 k)/3600 min–1
Max. krút. moment: 304 Nm/1600 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 472 x 175,5 x 181 x 265 cm
Pohot. hmotnosť: od 1870 kg
Priemer otáčania: 10,8 m
Spotreba (mesto/mimo): 11,8/7,6 l/100 km
Objem pal. nádrže: 80 l
Objem bat. priestoru: 115/1900 dm3
Max. rýchlosť: 170 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s
Uvedenie na trh: facelift 2002
Mitsubishi Pajero 3,2 DI Sport
Cena: 1 663 000 Sk
Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon
Zdvih. objem motora: 3200 cm3
Max. výkon: 121 kW (165 k)/3800 min–1
Max. krút. moment: 373 Nm/2000 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 461 x 177,5 x 178 x 272,5 cm
Pohot. hmotnosť: od 1920 kg
Priemer otáčania: 11,8 m
Spotreba (mesto/mimo): 12,4/7,9 l/100 km
Objem pal. nádrže: 90 l
Objem bat. priestoru: výrobca neuvádza
Max. rýchlosť: 170 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s
Uvedenie na trh: jeseň 1999
Opel Frontera 2,2 DTI
Cena: 1 539 900 Sk
Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon
Zdvih. objem motora: 2172 cm3
Max. výkon: 85 kW (116 k)/3800 min–1
Max. krút. moment: 260 Nm/1900 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 466 x 178,5 x 174 x 270 cm
Pohot. hmotnosť: od 1780 kg
Priemer otáčania: 12,1 m
Spotreba (mesto/mimo): 11,1/7,1 l/100 km
Objem pal. nádrže: 75 l
Objem bat. priestoru: 390/1790 l
Max. rýchlosť: 155 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s
Uvedenie na trh: jeseň 1998
Toyota Land Cruiser 90 3,0 D-4D
Cena: 1 890 000 Sk
Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon
Zdvih. objem motora: 2982 cm3
Max. výkon: 120 kW (164 k)/3400 min–1
Max. krút. moment: 343 Nm/1600 min–1
Rozmery (d x š x v x rázvor): 477 x 182 x 192 x 266,5 cm
Pohot. hmotnosť: od 1900 kg
Priemer otáčania: 12,2 m
Spotreba (mesto/mimo): 11,7/8,2 l/100 km
Objem pal. nádrže: 90 l
Objem bat. priestoru: 169/1150 dm3
Max. rýchlosť: 165 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s
Uvedenie na trh: október 1996
FOTO – ARCHÍV