SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Nissan Terrano

plus


FOTO – ARCHÍV

podvozok

motor s dobrým ťahom

dielenské spracovanie

mínus

chýbajúca stredná opierka hlavy na zadných sedadlách

nižšia obratnosť v teréne

Automobilka Nissan má v stavbe solídnych terénnych automobilov bohatú históriu. V Európe oslávil premiéru automobil s názvom Terrano II na prelome rokov 1992/1993. V roku 1996 nastal čas omladzovania, v roku 2000 nasledoval ďalší facelift. Príchod tohtoročnej jari privítal na automobilovej oblohe omladené Terrano, už len so vznetovými motormi. Potomok značky Nissan ponúka vlastnosti schopného terénneho a luxusného cestovného automobilu.Exteriér: nenápadný, uhladený a nie agresívny, salónny, solídny vzhľad. Trocha ázijská predná maska. Čistokrvné terénne vozidlo s robustným priehradovým rámom zaručujúcim dostatočnú tuhosť, pevnosť a životnosť. Veľká svetlá výška, zmenený predný nárazník a maska chladiča. Päťdverová karoséria s rámom, spojená pružnými silentblokmi, chráni kabínu pred otrasmi a vibráciami.

Interiér: prepracovaný a zmodernizovaný, priestranný najmä pri sedemmiestnej verzii. Zmenený prístrojový panel a ukazovatele, iné sú výplne dverí. Pohodlné, dobre nastaviteľné predné sedadlá, dobrá variabilita vnútorného priestoru, po sklopení druhého radu sedadiel a vybratí tretieho vznikne kapacita batožinového priestoru takmer dva metre kubické.

Ergonómia: prehľadné a dobre čitateľné prístroje, dobré ovládanie vozidla, posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, intuitívne ovládanie ovládacích prvkov, bezproblémové a jednoznačné ovládanie manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Batožinový priestor: dobre tvarovaný, v základnom usporiadaní interiéru 115 dm3, po sklopení druhého radu a vybratí tretieho 1900 dm3.

Motor: štvorvalcový vznetový šestnásťventilový, prepĺňaný turbodúchadlom, maximálny výkon 113 kW (154 k), dobrý ťah vďaka krútiacemu momentu 304 Nm od nízkych otáčok, trvalý pohon zadnej nápravy, pripojiteľný pohon prednej nápravy, pohon všetkých kolies 4x4.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, bezproblémové radenie.

Bezpečnosť: tuhý skelet karosérie, veľmi dobrý podvozok, rámová konštrukcia, brzdy s posilňovačom, predné kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové. Dva airbagy, ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD, absencia tretej (strednej) opierky hlavy na zadných sedadlách.

Jazda: suverénne terénne a luxusné cestovné vozidlo, dobrá dynamika jazdy, zdolávanie stúpania až 39 stupňov (86 %), bočný náklon až neuveriteľných 48 stupňov. Brodivosť 45 cm, zmena pohonu na trvalý náhon 4x4 prostredníctvom páky prídavnej prevodovky. Priemerná spotreba nafty počas testu 9,5 l/100 km.

Záver: dobrý automobil v teréne aj na bežných cestách, teda dobrá alternatíva kombinácie off-roadu a vozidla pohybujúceho sa na bežnej ceste. JOZEF VYDRA

Nissan Terrano

Cena: 1 483 000 Sk (1 221 951 Sk bez DPH)

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadnej nápravy, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2953 cm3

Max. výkon: 113 kW (154 k)/3600 min–1

Max. krút. moment: 304 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 472 x 175,5 x 181 x 265 cm

Pohot. hmotnosť: od 1870 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,8/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 115/1900 dm3

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s

Uvedenie na trh: facelift 2002

Mitsubishi Pajero 3,2 DI Sport

Cena: 1 663 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 3200 cm3

Max. výkon: 121 kW (165 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 373 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 461 x 177,5 x 178 x 272,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1920 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,4/7,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neuvádza

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 2,2 DTI

Cena: 1 539 900 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2172 cm3

Max. výkon: 85 kW (116 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 260 Nm/1900 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: od 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,1/7,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 155 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Toyota Land Cruiser 90 3,0 D-4D

Cena: 1 890 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2982 cm3

Max. výkon: 120 kW (164 k)/3400 min–1

Max. krút. moment: 343 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 477 x 182 x 192 x 266,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1900 kg

Priemer otáčania: 12,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,7/8,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: 169/1150 dm3

Max. rýchlosť: 165 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: október 1996

FOTO – ARCHÍV

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Odpady nad zlato
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  6. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  7. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  8. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 914
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 266
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 175
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 607
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 069
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 555
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 452
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 313
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 274
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  2. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  3. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  4. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  5. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  6. Robert Škerko: Moja cesta na vidiek
  7. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  8. Roland Vizner: Krach Evergrande je vážny, dlhy dosahujú 3-násobok HDP Slovenska. No nie je to Lehman. Pripomína skôr Arca či Váhostav po Čínsky, teda krát 300 :)
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 296
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 292
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 925
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 654
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 055
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 491
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 4 501
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 742
Skryť Zatvoriť reklamu