SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Nissan Terrano

plus


FOTO – ARCHÍV

podvozok

motor s dobrým ťahom

dielenské spracovanie

mínus

chýbajúca stredná opierka hlavy na zadných sedadlách

nižšia obratnosť v teréne

Automobilka Nissan má v stavbe solídnych terénnych automobilov bohatú históriu. V Európe oslávil premiéru automobil s názvom Terrano II na prelome rokov 1992/1993. V roku 1996 nastal čas omladzovania, v roku 2000 nasledoval ďalší facelift. Príchod tohtoročnej jari privítal na automobilovej oblohe omladené Terrano, už len so vznetovými motormi. Potomok značky Nissan ponúka vlastnosti schopného terénneho a luxusného cestovného automobilu.Exteriér: nenápadný, uhladený a nie agresívny, salónny, solídny vzhľad. Trocha ázijská predná maska. Čistokrvné terénne vozidlo s robustným priehradovým rámom zaručujúcim dostatočnú tuhosť, pevnosť a životnosť. Veľká svetlá výška, zmenený predný nárazník a maska chladiča. Päťdverová karoséria s rámom, spojená pružnými silentblokmi, chráni kabínu pred otrasmi a vibráciami.

Interiér: prepracovaný a zmodernizovaný, priestranný najmä pri sedemmiestnej verzii. Zmenený prístrojový panel a ukazovatele, iné sú výplne dverí. Pohodlné, dobre nastaviteľné predné sedadlá, dobrá variabilita vnútorného priestoru, po sklopení druhého radu sedadiel a vybratí tretieho vznikne kapacita batožinového priestoru takmer dva metre kubické.

Ergonómia: prehľadné a dobre čitateľné prístroje, dobré ovládanie vozidla, posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, intuitívne ovládanie ovládacích prvkov, bezproblémové a jednoznačné ovládanie manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Batožinový priestor: dobre tvarovaný, v základnom usporiadaní interiéru 115 dm3, po sklopení druhého radu a vybratí tretieho 1900 dm3.

Motor: štvorvalcový vznetový šestnásťventilový, prepĺňaný turbodúchadlom, maximálny výkon 113 kW (154 k), dobrý ťah vďaka krútiacemu momentu 304 Nm od nízkych otáčok, trvalý pohon zadnej nápravy, pripojiteľný pohon prednej nápravy, pohon všetkých kolies 4x4.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, dobre odstupňovaná, bezproblémové radenie.

Bezpečnosť: tuhý skelet karosérie, veľmi dobrý podvozok, rámová konštrukcia, brzdy s posilňovačom, predné kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové. Dva airbagy, ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD, absencia tretej (strednej) opierky hlavy na zadných sedadlách.

Jazda: suverénne terénne a luxusné cestovné vozidlo, dobrá dynamika jazdy, zdolávanie stúpania až 39 stupňov (86 %), bočný náklon až neuveriteľných 48 stupňov. Brodivosť 45 cm, zmena pohonu na trvalý náhon 4x4 prostredníctvom páky prídavnej prevodovky. Priemerná spotreba nafty počas testu 9,5 l/100 km.

Záver: dobrý automobil v teréne aj na bežných cestách, teda dobrá alternatíva kombinácie off-roadu a vozidla pohybujúceho sa na bežnej ceste. JOZEF VYDRA

Nissan Terrano

Cena: 1 483 000 Sk (1 221 951 Sk bez DPH)

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadnej nápravy, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2953 cm3

Max. výkon: 113 kW (154 k)/3600 min–1

Max. krút. moment: 304 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 472 x 175,5 x 181 x 265 cm

Pohot. hmotnosť: od 1870 kg

Priemer otáčania: 10,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,8/7,6 l/100 km

Objem pal. nádrže: 80 l

Objem bat. priestoru: 115/1900 dm3

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,6 s

Uvedenie na trh: facelift 2002

Mitsubishi Pajero 3,2 DI Sport

Cena: 1 663 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 3200 cm3

Max. výkon: 121 kW (165 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 373 Nm/2000 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 461 x 177,5 x 178 x 272,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1920 kg

Priemer otáčania: 11,8 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,4/7,9 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: výrobca neuvádza

Max. rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12 s

Uvedenie na trh: jeseň 1999

Opel Frontera 2,2 DTI

Cena: 1 539 900 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2172 cm3

Max. výkon: 85 kW (116 k)/3800 min–1

Max. krút. moment: 260 Nm/1900 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 466 x 178,5 x 174 x 270 cm

Pohot. hmotnosť: od 1780 kg

Priemer otáčania: 12,1 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,1/7,1 l/100 km

Objem pal. nádrže: 75 l

Objem bat. priestoru: 390/1790 l

Max. rýchlosť: 155 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 13,9 s

Uvedenie na trh: jeseň 1998

Toyota Land Cruiser 90 3,0 D-4D

Cena: 1 890 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil, pohon zadných kolies, pripojiteľný predný pohon

Zdvih. objem motora: 2982 cm3

Max. výkon: 120 kW (164 k)/3400 min–1

Max. krút. moment: 343 Nm/1600 min–1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 477 x 182 x 192 x 266,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1900 kg

Priemer otáčania: 12,2 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,7/8,2 l/100 km

Objem pal. nádrže: 90 l

Objem bat. priestoru: 169/1150 dm3

Max. rýchlosť: 165 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,5 s

Uvedenie na trh: október 1996

FOTO – ARCHÍV

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 705
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 092
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 156
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 871
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 723
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 521
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 775
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 141
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 958
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 619
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.