SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Presvedčivá prax

Trojjediný automobil: Touareg. Ak pridáme Volkswagen, je jasné, že hovoríme o prvom terénnom automobile tejto nemeckej značky. Prečo trojjediný? Okrem potuliek náročným terénom ponúka nositeľ mena obyvateľov africkej púšte aj športovosť a luxus.


FOTO – ARCHÍV


FOTO – ARCHÍV

Tieto vlastnosti sme mali možnosť otestovať neďaleko Barcelony, metropoly Katalánska. Motokrosový areál ponúkol všetko, čo môže zdolať len automobil s nadpriemernými schopnosťami. Na sedadle spolujazdca sedel skúsený inštruktor, zišiel sa pri absolvovaní mnohých hraničných situácií, ktoré bežný šofér určite nikdy nezažije.

Poďme teda najprv do terénu. Tu sme absolvovali bočné náklony, prudké výjazdy, zrázy, preklápacie vlny a vyskúšali sme si brzdový asistent pri jazde do kopca a z kopca. Dovolený bočný náklon vozidla je 35 stupňov (45 stupňov staticky), stúpanie a klesanie 45 stupňov (teda 100 %). Pri jazde s aktivovanou redukčnou prevodovkou a jazde do vrchu sme si vyskúšali asistent podporujúci rozjazd do kopca. Po uvoľnení akceleračného pedálu (bez ovládania spojky či brzdy) sa automobil automaticky zabrzdí a ak sa rozhodnete pokračovať, odbrzdí sa samočinne postupným pritlačením na akceleračný pedál tak, aby sa automobil vôbec nepohol dozadu.

Rozcvička prišla vhod pri jazde po kamenistých zrázoch a stúpaniach, brodoch, blatistých a hlinistých úsekoch ciest. Všetko sme bez problémov zvládli a zároveň museli uznať, že Touareg to naozaj vie. Potom už nasledoval asi 130-kilometrový návrat do Barcelony. Na bežných cestách sa potvrdili najmä dve ďalšie vlastnosti luxus a športovosť.

A teraz trochu techniky: Najprv sme jazdili s Touaregom vybaveným zážihovým 3,2-litrovým motorom V6, potom so vznetovým 5-litrovým motorom V10 TDI (obe verzie boli vybavené automatickou prevodovkou). Vidlicový šesťvalec má výkon 162 kW (220 k) a vyvinie krútiaci moment 305 Nm. Vynikajúci vznetový motor ponúka maximálny výkon 230 kW (313 k) a fascinujúci maximálny krútiaci moment 750 Nm (pri otáčkach 2000 min-1). Jeho ťah sme si vychutnali pri návrate do metropoly Katalánska.

K dispozícii sú tri elektronicky ovládané uzávierky troch diferenciálov a redukčná prevodovka pre jazdu v ťažkom teréne. Pri rovnakých adhéznych a jazdných podmienkach je rozdelenie poháňacej sily v pomere 50:50. V závislosti od jazdnej situácie sa môže preniesť na jednotlivé nápravy až 100 percent poháňacej sily.

Brodivosť vozidla je 500 mm, pri vzduchovom odpružení (na objednávku) až 580 mm. Aj základná miera pre terénnu spôsobilosť – svetlá výška – patrí pri 237 mm (pri vzduchovom odpružení až 300 mm) medzi suverénne znaky terénneho vozidla. Základné nastavenia regulácie vzduchového odpruženia a tlmenia sa ovládajú združenými prepínačmi na stredovej konzole. Vľavo je otočný prepínač pre pohon všetkých kolies, vpravo rovnaký prepínač na vzduchové odpruženie, medzi nimi je otočný valček na nastavenie tlmenia. V režime Auto Niveau sa svetlá výška podvozku riadi pre optimalizáciu jazdných vlastností na ceste alebo diaľnici automaticky, podľa rýchlosti jazdy vozidla. (ben)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 681
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 989
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 231
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 525
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 861
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 842
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 992
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 774
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 323
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.