SME
Sobota, 16. október, 2021 | Meniny má VladimíraKrížovkyKrížovky

Presvedčivá prax

Trojjediný automobil: Touareg. Ak pridáme Volkswagen, je jasné, že hovoríme o prvom terénnom automobile tejto nemeckej značky. Prečo trojjediný? Okrem potuliek náročným terénom ponúka nositeľ mena obyvateľov africkej púšte aj športovosť a luxus.


FOTO – ARCHÍV


FOTO – ARCHÍV

Tieto vlastnosti sme mali možnosť otestovať neďaleko Barcelony, metropoly Katalánska. Motokrosový areál ponúkol všetko, čo môže zdolať len automobil s nadpriemernými schopnosťami. Na sedadle spolujazdca sedel skúsený inštruktor, zišiel sa pri absolvovaní mnohých hraničných situácií, ktoré bežný šofér určite nikdy nezažije.

Poďme teda najprv do terénu. Tu sme absolvovali bočné náklony, prudké výjazdy, zrázy, preklápacie vlny a vyskúšali sme si brzdový asistent pri jazde do kopca a z kopca. Dovolený bočný náklon vozidla je 35 stupňov (45 stupňov staticky), stúpanie a klesanie 45 stupňov (teda 100 %). Pri jazde s aktivovanou redukčnou prevodovkou a jazde do vrchu sme si vyskúšali asistent podporujúci rozjazd do kopca. Po uvoľnení akceleračného pedálu (bez ovládania spojky či brzdy) sa automobil automaticky zabrzdí a ak sa rozhodnete pokračovať, odbrzdí sa samočinne postupným pritlačením na akceleračný pedál tak, aby sa automobil vôbec nepohol dozadu.

Rozcvička prišla vhod pri jazde po kamenistých zrázoch a stúpaniach, brodoch, blatistých a hlinistých úsekoch ciest. Všetko sme bez problémov zvládli a zároveň museli uznať, že Touareg to naozaj vie. Potom už nasledoval asi 130-kilometrový návrat do Barcelony. Na bežných cestách sa potvrdili najmä dve ďalšie vlastnosti luxus a športovosť.

A teraz trochu techniky: Najprv sme jazdili s Touaregom vybaveným zážihovým 3,2-litrovým motorom V6, potom so vznetovým 5-litrovým motorom V10 TDI (obe verzie boli vybavené automatickou prevodovkou). Vidlicový šesťvalec má výkon 162 kW (220 k) a vyvinie krútiaci moment 305 Nm. Vynikajúci vznetový motor ponúka maximálny výkon 230 kW (313 k) a fascinujúci maximálny krútiaci moment 750 Nm (pri otáčkach 2000 min-1). Jeho ťah sme si vychutnali pri návrate do metropoly Katalánska.

K dispozícii sú tri elektronicky ovládané uzávierky troch diferenciálov a redukčná prevodovka pre jazdu v ťažkom teréne. Pri rovnakých adhéznych a jazdných podmienkach je rozdelenie poháňacej sily v pomere 50:50. V závislosti od jazdnej situácie sa môže preniesť na jednotlivé nápravy až 100 percent poháňacej sily.

Brodivosť vozidla je 500 mm, pri vzduchovom odpružení (na objednávku) až 580 mm. Aj základná miera pre terénnu spôsobilosť – svetlá výška – patrí pri 237 mm (pri vzduchovom odpružení až 300 mm) medzi suverénne znaky terénneho vozidla. Základné nastavenia regulácie vzduchového odpruženia a tlmenia sa ovládajú združenými prepínačmi na stredovej konzole. Vľavo je otočný prepínač pre pohon všetkých kolies, vpravo rovnaký prepínač na vzduchové odpruženie, medzi nimi je otočný valček na nastavenie tlmenia. V režime Auto Niveau sa svetlá výška podvozku riadi pre optimalizáciu jazdných vlastností na ceste alebo diaľnici automaticky, podľa rýchlosti jazdy vozidla. (ben)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  5. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  6. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  7. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  10. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  8. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 15 560
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 573
  3. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 136
  4. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 5 928
  5. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 5 117
  6. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 232
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 214
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 724
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 127
  10. Odišli, ale nezabúdame. Spomínajte s Korzárom 2 870
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alena Lettrichová

Príbeh Aleny Lettrichovej.


15. okt
Herec a architekt David Vávra, zakladateľ divadla Sklep.

S politikom treba sedieť v krčme, aby ste ho spoznali, hovorí.


14. okt

Akokoľvek je lákavé deliť svet na "my a oni", je to cesta do pekla.


15. okt
Marianna Mojžišová

Príbeh Marianny Mojžišovej.


15. okt

Neprehliadnite tiež

Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt
Peugeot 308 GT

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in hybrid.


12. okt

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Po hradoch - 48 Jasenov
  2. Martina Meriačová: Cesta k sebe ...
  3. Andrej Csino: Prax Dr. Schamana 11 / Beštia
  4. Roman Kebísek: Básnik Šulek (nar. 1822) Koléniovej: Tvoríš mi úžasný svet a vnášaš pokoj
  5. Štefan Vidlár: Nebojte sa, dobre bude!
  6. Jozef Drahovský: Vyhadzovanie smeroviek do priekopy
  7. Anton Sládek: Dunaj XII. Pohľady z hradného vrchu.
  8. Štefan Vidlár: "Chudobný" zbohatlík
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 17 968
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 9 177
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 986
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 175
  5. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 5 301
  6. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 4 658
  7. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 3 879
  8. Peter Chudý: Pribudnú ďalšie „biele kone“ v policajnej uniforme, prečo vyšetrovateľka Santusová neabsolvovala detektor lži, aké sú dôvody jej konca na inšpekcii? 3 789
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu