SME

Presvedčivá prax

Trojjediný automobil: Touareg. Ak pridáme Volkswagen, je jasné, že hovoríme o prvom terénnom automobile tejto nemeckej značky. Prečo trojjediný? Okrem potuliek náročným terénom ponúka nositeľ mena obyvateľov africkej púšte aj športovosť a luxus.


FOTO – ARCHÍV



FOTO – ARCHÍV


Tieto vlastnosti sme mali možnosť otestovať neďaleko Barcelony, metropoly Katalánska. Motokrosový areál ponúkol všetko, čo môže zdolať len automobil s nadpriemernými schopnosťami. Na sedadle spolujazdca sedel skúsený inštruktor, zišiel sa pri absolvovaní mnohých hraničných situácií, ktoré bežný šofér určite nikdy nezažije.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poďme teda najprv do terénu. Tu sme absolvovali bočné náklony, prudké výjazdy, zrázy, preklápacie vlny a vyskúšali sme si brzdový asistent pri jazde do kopca a z kopca. Dovolený bočný náklon vozidla je 35 stupňov (45 stupňov staticky), stúpanie a klesanie 45 stupňov (teda 100 %). Pri jazde s aktivovanou redukčnou prevodovkou a jazde do vrchu sme si vyskúšali asistent podporujúci rozjazd do kopca. Po uvoľnení akceleračného pedálu (bez ovládania spojky či brzdy) sa automobil automaticky zabrzdí a ak sa rozhodnete pokračovať, odbrzdí sa samočinne postupným pritlačením na akceleračný pedál tak, aby sa automobil vôbec nepohol dozadu.

SkryťVypnúť reklamu

Rozcvička prišla vhod pri jazde po kamenistých zrázoch a stúpaniach, brodoch, blatistých a hlinistých úsekoch ciest. Všetko sme bez problémov zvládli a zároveň museli uznať, že Touareg to naozaj vie. Potom už nasledoval asi 130-kilometrový návrat do Barcelony. Na bežných cestách sa potvrdili najmä dve ďalšie vlastnosti luxus a športovosť.

A teraz trochu techniky: Najprv sme jazdili s Touaregom vybaveným zážihovým 3,2-litrovým motorom V6, potom so vznetovým 5-litrovým motorom V10 TDI (obe verzie boli vybavené automatickou prevodovkou). Vidlicový šesťvalec má výkon 162 kW (220 k) a vyvinie krútiaci moment 305 Nm. Vynikajúci vznetový motor ponúka maximálny výkon 230 kW (313 k) a fascinujúci maximálny krútiaci moment 750 Nm (pri otáčkach 2000 min-1). Jeho ťah sme si vychutnali pri návrate do metropoly Katalánska.

SkryťVypnúť reklamu

K dispozícii sú tri elektronicky ovládané uzávierky troch diferenciálov a redukčná prevodovka pre jazdu v ťažkom teréne. Pri rovnakých adhéznych a jazdných podmienkach je rozdelenie poháňacej sily v pomere 50:50. V závislosti od jazdnej situácie sa môže preniesť na jednotlivé nápravy až 100 percent poháňacej sily.

Brodivosť vozidla je 500 mm, pri vzduchovom odpružení (na objednávku) až 580 mm. Aj základná miera pre terénnu spôsobilosť – svetlá výška – patrí pri 237 mm (pri vzduchovom odpružení až 300 mm) medzi suverénne znaky terénneho vozidla. Základné nastavenia regulácie vzduchového odpruženia a tlmenia sa ovládajú združenými prepínačmi na stredovej konzole. Vľavo je otočný prepínač pre pohon všetkých kolies, vpravo rovnaký prepínač na vzduchové odpruženie, medzi nimi je otočný valček na nastavenie tlmenia. V režime Auto Niveau sa svetlá výška podvozku riadi pre optimalizáciu jazdných vlastností na ceste alebo diaľnici automaticky, podľa rýchlosti jazdy vozidla. (ben)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 722
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 889
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 704
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 838
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 993
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 515
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 807
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu