SME

Subaru Legacy je so 100-tisíc kilometrami prakticky v zábehu

Vlastník mu dopraje 100-oktánový benzín. Chýba mu ale úložný priestor na fľaše. Inak je Subaru Legacy priestranné a má 21 rokov.

(Zdroj: Branislav Dubšík)

Určite poznáte ten pocit chcieť byť iný, zaujať, aby sa každý pozrel. Chce to niečo zriedkavé, niečo, čo na cestách v našich končinách tak často nevidno.

Chce to kus histórie a predovšetkým moje Subaru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

So Subaru Legacy pomohla mama

K môjmu Subaru Legacy som sa dostal celkom nenápadne, cez internetovú inzerciu.

SkryťVypnúť reklamu

Chcel som niečo, čo nie je moc drahé a keďže Subaru sme mali v rodine od roku 1996, voľba bola jasná. Po Subaru sme išli v máji tohto roku do okolia Prievidze.

Z vlastnej skúsenosti viem, že ženské oko vidí viac a tak som k prezretiu auta zobral aj mamu. Po obhliadke a skúšobnej jazde nám bolo hneď jasné, že domov pôjdeme na dvoch autách.

K Subaru Legacy som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Auto má 21 rokov, vyrobili ho 28. mája 1992. Je to Subaru Legacy prvej generácie po facelifte. Na Slovensko sa dostalo v roku 2010, predtým ho vlastnil starší pán v Nemecku.

K autu som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Pravá zábava sa začne s príchodom snehu

Pod kapotou sa nachádza 16-ventilový dvojlitrový benzínový motor s výkonom 85 kW (116 PS) pri 5600 otáčkach. Je to motor typu boxer 2. generácie. Dosahuje krútiaci moment 164 Nm pri 4600 otáčkach. Pohonu sekunduje systém AWD (teda 4x4) a 5-stupňová manuálna prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

Motor krásne pradie, ale zvuk je lepšie počuť ako o ňom písať.

Prevodovka je slabšou stránkou auta. Je krátka a má klasicky tvrdé Subaru radenie. Pri rýchlosti 90 km/h točí na 5. prevodovom stupni skoro šialených 3 000 otáčok. Hluku sa ale obávať netreba, pretože kabína je skvele odhlučnená.

Systém AWD, teda symetrický náhon s rozložením krútiaceho pomeru 50:50, patrí k legende tohto auta. Spolu s uvedením Legacy prišlo Subaru aj s pohonom všetkých kolies cez visko spojku. Od roku 1988 sa prakticky používa dodnes.

Myslím si, že pravá zábava sa začne, keď napadne prvý sneh.

subaru_legacy_02_r9724.jpg

Subaru Legacy jazdí na 100 oktánov

Spotreba auta je špecifická. Jazdím len na 100-oktánový benzín, aby mi motor viac vydržal. Navyše pri 100-oktánovom benzíne mám spotrebu o čosi lepšiu.

SkryťVypnúť reklamu

Auto si v meste vypýta 10 až 11 litrov na 100 km, mimo mesto zhruba 8 až 9 litrov. Podľa mňa je to na 21-ročné auto perfektné. Škoda len tej prevodovky.

Interiér nepáchne, je priestranný, no chýba priestor pre fľaše

subaru_legacy_03.jpgInteriér je jednoducho skvelý, zachovalý, nepáchne, nevŕzga a je vynikajúco odhlučnený. Jeho hlavnou devízou je priestrannosť. Nebál by som sa Subaru Legacy používať aj ako rodinné auto.

Rozhľad na okolitý svet zo strany vodiča je na výbornú. Budíky sú prehľadné, sedadlá perfektne spracované pre moju postavu a miesto si bez problémov nájde i väčší chlap.

Volant sa drží perfektne – padne presne do rúk.

Chýba mi ale úložný priestor na fľaše.

Palubná doska je zhotovená z mäkkého plastu a na priamom slnku sa až tak neodráža na čelnom skle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mimochodom na tú dobu auto ponúka elektricky ovládané všetky okná, elektrické ovládanie zrkadiel, ABS, elektrické strešné okno a kufor s veľkými rozmermi.

S kamarátom dáme do kufra celú rybársku výbavu (stoličky, udice, atď.) a stále ostáva veľa miesta.

Vzadu sa sedí skvele, je tam dostatok miesta na nohy. Napriek tomu, že karoséria je sedan, aj hlavy majú priestor.

Namiesto farby a laku je auto polepené bielou fóliou. Vďaka tomu je Subaru z veľkej časti zakonzervované. Som tomu rád, pretože karoséria nie je ošetrená zinkom.

S autom nechodím do autoumyvárne, pretože fólie sú náchylné na poškriabanie a vyblednutie.

Cez 100 tisíc km a auto prakticky v zábehu

O servis auta sa stará veľmi dobrý kamarát z Bratislavy. Jediné, čo sa na aute menil, sú dve manžety, olej v motore, prevodovke a diferáku. Auto si pri 114-tisíc kilometroch zaslúžilo aj novú spojku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes má auto na konte málo po 126 000 km. Prakticky je to auto v zábehu.

Údržba sa ničím nelíši od iného vozidla. Treba kontrolovať náplne a filtre. Na aute vidno, že aj predchádzajúci majitelia sa o auto veľmi dobre starali.

Do auta som domontoval autorádio a osem reproduktorov. Nemôžem zabudnúť spomenúť ani štartovanie cez tlačidlo. Inak je auto v sériovom stave.

Moje Subaru Legacy sa tvári ako nenápadné auto, ktoré si ľudia často mýlia s Audi alebo Deawoo. No rev motora a výfuku je so spomínanými značkami nezameniteľný, a preto ich to veľmi rýchlo vyvedie z omylu.

subaru_legacy_04.jpg

Autor: Branislav Dubšík

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  3. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  4. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  5. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 10 564
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 006
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 991
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 367
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 605
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 280
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 202
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 2 208
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podpredseda Demokratov Juraj Šeliga.

Podpredseda Demokratov vníma stredajší zásah ako objednávku.


6
Peter Tkačenko.

Nominácia Dubéciho je chyba bez ohľadu na to, či bude zvolený.


59
Záchranári nesú telo nájdené pod troskami.

Počas útoku na Kyjev zahynulo 15 ľudí.


a 3 ďalší 6

Dubéci získal v tajnej voľby 78 hlasov.


TASR 9
reklama
  1. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  2. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  3. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  4. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  5. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  6. Dagmar Szabó: „Pretože som ich matka“ Príbeh úteku, odvahy a zápasu proti systému, ktorý nepočúva deti
  7. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad
  8. Dušan Koniar: Obujem si kanady a dupnem si do vlády
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 691
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 748
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 076
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 135
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 764
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 880
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 107
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 877
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťZatvoriť reklamu