TEST MÔJHO AUTA

Subaru Legacy je so 100-tisíc kilometrami prakticky v zábehu

Vlastník mu dopraje 100-oktánový benzín. Chýba mu ale úložný priestor na fľaše. Inak je Subaru Legacy priestranné a má 21 rokov.

(Zdroj: Branislav Dubšík)

Určite poznáte ten pocit chcieť byť iný, zaujať, aby sa každý pozrel. Chce to niečo zriedkavé, niečo, čo na cestách v našich končinách tak často nevidno.

Chce to kus histórie a predovšetkým moje Subaru.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

So Subaru Legacy pomohla mama

K môjmu Subaru Legacy som sa dostal celkom nenápadne, cez internetovú inzerciu.

Chcel som niečo, čo nie je moc drahé a keďže Subaru sme mali v rodine od roku 1996, voľba bola jasná. Po Subaru sme išli v máji tohto roku do okolia Prievidze.

Z vlastnej skúsenosti viem, že ženské oko vidí viac a tak som k prezretiu auta zobral aj mamu. Po obhliadke a skúšobnej jazde nám bolo hneď jasné, že domov pôjdeme na dvoch autách.

K Subaru Legacy som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Auto má 21 rokov, vyrobili ho 28. mája 1992. Je to Subaru Legacy prvej generácie po facelifte. Na Slovensko sa dostalo v roku 2010, predtým ho vlastnil starší pán v Nemecku.

K autu som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Pravá zábava sa začne s príchodom snehu

Pod kapotou sa nachádza 16-ventilový dvojlitrový benzínový motor s výkonom 85 kW (116 PS) pri 5600 otáčkach. Je to motor typu boxer 2. generácie. Dosahuje krútiaci moment 164 Nm pri 4600 otáčkach. Pohonu sekunduje systém AWD (teda 4x4) a 5-stupňová manuálna prevodovka.

Motor krásne pradie, ale zvuk je lepšie počuť ako o ňom písať.

Prevodovka je slabšou stránkou auta. Je krátka a má klasicky tvrdé Subaru radenie. Pri rýchlosti 90 km/h točí na 5. prevodovom stupni skoro šialených 3 000 otáčok. Hluku sa ale obávať netreba, pretože kabína je skvele odhlučnená.

Systém AWD, teda symetrický náhon s rozložením krútiaceho pomeru 50:50, patrí k legende tohto auta. Spolu s uvedením Legacy prišlo Subaru aj s pohonom všetkých kolies cez visko spojku. Od roku 1988 sa prakticky používa dodnes.

Myslím si, že pravá zábava sa začne, keď napadne prvý sneh.

subaru_legacy_02_r9724.jpg

Subaru Legacy jazdí na 100 oktánov

Spotreba auta je špecifická. Jazdím len na 100-oktánový benzín, aby mi motor viac vydržal. Navyše pri 100-oktánovom benzíne mám spotrebu o čosi lepšiu.

Auto si v meste vypýta 10 až 11 litrov na 100 km, mimo mesto zhruba 8 až 9 litrov. Podľa mňa je to na 21-ročné auto perfektné. Škoda len tej prevodovky.

Interiér nepáchne, je priestranný, no chýba priestor pre fľaše

subaru_legacy_03.jpgInteriér je jednoducho skvelý, zachovalý, nepáchne, nevŕzga a je vynikajúco odhlučnený. Jeho hlavnou devízou je priestrannosť. Nebál by som sa Subaru Legacy používať aj ako rodinné auto.

Rozhľad na okolitý svet zo strany vodiča je na výbornú. Budíky sú prehľadné, sedadlá perfektne spracované pre moju postavu a miesto si bez problémov nájde i väčší chlap.

Volant sa drží perfektne – padne presne do rúk.

Chýba mi ale úložný priestor na fľaše.

Palubná doska je zhotovená z mäkkého plastu a na priamom slnku sa až tak neodráža na čelnom skle.

Mimochodom na tú dobu auto ponúka elektricky ovládané všetky okná, elektrické ovládanie zrkadiel, ABS, elektrické strešné okno a kufor s veľkými rozmermi.

S kamarátom dáme do kufra celú rybársku výbavu (stoličky, udice, atď.) a stále ostáva veľa miesta.

Vzadu sa sedí skvele, je tam dostatok miesta na nohy. Napriek tomu, že karoséria je sedan, aj hlavy majú priestor.

Namiesto farby a laku je auto polepené bielou fóliou. Vďaka tomu je Subaru z veľkej časti zakonzervované. Som tomu rád, pretože karoséria nie je ošetrená zinkom.

S autom nechodím do autoumyvárne, pretože fólie sú náchylné na poškriabanie a vyblednutie.

Cez 100 tisíc km a auto prakticky v zábehu

O servis auta sa stará veľmi dobrý kamarát z Bratislavy. Jediné, čo sa na aute menil, sú dve manžety, olej v motore, prevodovke a diferáku. Auto si pri 114-tisíc kilometroch zaslúžilo aj novú spojku.

Dnes má auto na konte málo po 126 000 km. Prakticky je to auto v zábehu.

Údržba sa ničím nelíši od iného vozidla. Treba kontrolovať náplne a filtre. Na aute vidno, že aj predchádzajúci majitelia sa o auto veľmi dobre starali.

Do auta som domontoval autorádio a osem reproduktorov. Nemôžem zabudnúť spomenúť ani štartovanie cez tlačidlo. Inak je auto v sériovom stave.

Moje Subaru Legacy sa tvári ako nenápadné auto, ktoré si ľudia často mýlia s Audi alebo Deawoo. No rev motora a výfuku je so spomínanými značkami nezameniteľný, a preto ich to veľmi rýchlo vyvedie z omylu.

subaru_legacy_04.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 817
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 483
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 368
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 026
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 664
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 608
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 292
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 880
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 650
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 003

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop