TEST MÔJHO AUTA

Subaru Legacy je so 100-tisíc kilometrami prakticky v zábehu

Vlastník mu dopraje 100-oktánový benzín. Chýba mu ale úložný priestor na fľaše. Inak je Subaru Legacy priestranné a má 21 rokov.

(Zdroj: Branislav Dubšík)

Určite poznáte ten pocit chcieť byť iný, zaujať, aby sa každý pozrel. Chce to niečo zriedkavé, niečo, čo na cestách v našich končinách tak často nevidno.

Chce to kus histórie a predovšetkým moje Subaru.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

So Subaru Legacy pomohla mama

K môjmu Subaru Legacy som sa dostal celkom nenápadne, cez internetovú inzerciu.

Chcel som niečo, čo nie je moc drahé a keďže Subaru sme mali v rodine od roku 1996, voľba bola jasná. Po Subaru sme išli v máji tohto roku do okolia Prievidze.

Z vlastnej skúsenosti viem, že ženské oko vidí viac a tak som k prezretiu auta zobral aj mamu. Po obhliadke a skúšobnej jazde nám bolo hneď jasné, že domov pôjdeme na dvoch autách.

K Subaru Legacy som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Auto má 21 rokov, vyrobili ho 28. mája 1992. Je to Subaru Legacy prvej generácie po facelifte. Na Slovensko sa dostalo v roku 2010, predtým ho vlastnil starší pán v Nemecku.

K autu som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Pravá zábava sa začne s príchodom snehu

Pod kapotou sa nachádza 16-ventilový dvojlitrový benzínový motor s výkonom 85 kW (116 PS) pri 5600 otáčkach. Je to motor typu boxer 2. generácie. Dosahuje krútiaci moment 164 Nm pri 4600 otáčkach. Pohonu sekunduje systém AWD (teda 4x4) a 5-stupňová manuálna prevodovka.

Motor krásne pradie, ale zvuk je lepšie počuť ako o ňom písať.

Prevodovka je slabšou stránkou auta. Je krátka a má klasicky tvrdé Subaru radenie. Pri rýchlosti 90 km/h točí na 5. prevodovom stupni skoro šialených 3 000 otáčok. Hluku sa ale obávať netreba, pretože kabína je skvele odhlučnená.

Systém AWD, teda symetrický náhon s rozložením krútiaceho pomeru 50:50, patrí k legende tohto auta. Spolu s uvedením Legacy prišlo Subaru aj s pohonom všetkých kolies cez visko spojku. Od roku 1988 sa prakticky používa dodnes.

Myslím si, že pravá zábava sa začne, keď napadne prvý sneh.

subaru_legacy_02_r9724.jpg

Subaru Legacy jazdí na 100 oktánov

Spotreba auta je špecifická. Jazdím len na 100-oktánový benzín, aby mi motor viac vydržal. Navyše pri 100-oktánovom benzíne mám spotrebu o čosi lepšiu.

Auto si v meste vypýta 10 až 11 litrov na 100 km, mimo mesto zhruba 8 až 9 litrov. Podľa mňa je to na 21-ročné auto perfektné. Škoda len tej prevodovky.

Interiér nepáchne, je priestranný, no chýba priestor pre fľaše

subaru_legacy_03.jpgInteriér je jednoducho skvelý, zachovalý, nepáchne, nevŕzga a je vynikajúco odhlučnený. Jeho hlavnou devízou je priestrannosť. Nebál by som sa Subaru Legacy používať aj ako rodinné auto.

Rozhľad na okolitý svet zo strany vodiča je na výbornú. Budíky sú prehľadné, sedadlá perfektne spracované pre moju postavu a miesto si bez problémov nájde i väčší chlap.

Volant sa drží perfektne – padne presne do rúk.

Chýba mi ale úložný priestor na fľaše.

Palubná doska je zhotovená z mäkkého plastu a na priamom slnku sa až tak neodráža na čelnom skle.

Mimochodom na tú dobu auto ponúka elektricky ovládané všetky okná, elektrické ovládanie zrkadiel, ABS, elektrické strešné okno a kufor s veľkými rozmermi.

S kamarátom dáme do kufra celú rybársku výbavu (stoličky, udice, atď.) a stále ostáva veľa miesta.

Vzadu sa sedí skvele, je tam dostatok miesta na nohy. Napriek tomu, že karoséria je sedan, aj hlavy majú priestor.

Namiesto farby a laku je auto polepené bielou fóliou. Vďaka tomu je Subaru z veľkej časti zakonzervované. Som tomu rád, pretože karoséria nie je ošetrená zinkom.

S autom nechodím do autoumyvárne, pretože fólie sú náchylné na poškriabanie a vyblednutie.

Cez 100 tisíc km a auto prakticky v zábehu

O servis auta sa stará veľmi dobrý kamarát z Bratislavy. Jediné, čo sa na aute menil, sú dve manžety, olej v motore, prevodovke a diferáku. Auto si pri 114-tisíc kilometroch zaslúžilo aj novú spojku.

Dnes má auto na konte málo po 126 000 km. Prakticky je to auto v zábehu.

Údržba sa ničím nelíši od iného vozidla. Treba kontrolovať náplne a filtre. Na aute vidno, že aj predchádzajúci majitelia sa o auto veľmi dobre starali.

Do auta som domontoval autorádio a osem reproduktorov. Nemôžem zabudnúť spomenúť ani štartovanie cez tlačidlo. Inak je auto v sériovom stave.

Moje Subaru Legacy sa tvári ako nenápadné auto, ktoré si ľudia často mýlia s Audi alebo Deawoo. No rev motora a výfuku je so spomínanými značkami nezameniteľný, a preto ich to veľmi rýchlo vyvedie z omylu.

subaru_legacy_04.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 907
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 531
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 481
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 353
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 013
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 758
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 504
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 258
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 503
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 014

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.