SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela
TEST MÔJHO AUTA

Subaru Legacy je so 100-tisíc kilometrami prakticky v zábehu

Vlastník mu dopraje 100-oktánový benzín. Chýba mu ale úložný priestor na fľaše. Inak je Subaru Legacy priestranné a má 21 rokov.

(Zdroj: Branislav Dubšík)

Určite poznáte ten pocit chcieť byť iný, zaujať, aby sa každý pozrel. Chce to niečo zriedkavé, niečo, čo na cestách v našich končinách tak často nevidno.

Chce to kus histórie a predovšetkým moje Subaru.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

So Subaru Legacy pomohla mama

K môjmu Subaru Legacy som sa dostal celkom nenápadne, cez internetovú inzerciu.

Chcel som niečo, čo nie je moc drahé a keďže Subaru sme mali v rodine od roku 1996, voľba bola jasná. Po Subaru sme išli v máji tohto roku do okolia Prievidze.

Z vlastnej skúsenosti viem, že ženské oko vidí viac a tak som k prezretiu auta zobral aj mamu. Po obhliadke a skúšobnej jazde nám bolo hneď jasné, že domov pôjdeme na dvoch autách.

K Subaru Legacy som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Auto má 21 rokov, vyrobili ho 28. mája 1992. Je to Subaru Legacy prvej generácie po facelifte. Na Slovensko sa dostalo v roku 2010, predtým ho vlastnil starší pán v Nemecku.

K autu som dostal nielen servisnú knihu ale aj servisný manuál.

Pravá zábava sa začne s príchodom snehu

Pod kapotou sa nachádza 16-ventilový dvojlitrový benzínový motor s výkonom 85 kW (116 PS) pri 5600 otáčkach. Je to motor typu boxer 2. generácie. Dosahuje krútiaci moment 164 Nm pri 4600 otáčkach. Pohonu sekunduje systém AWD (teda 4x4) a 5-stupňová manuálna prevodovka.

Motor krásne pradie, ale zvuk je lepšie počuť ako o ňom písať.

Prevodovka je slabšou stránkou auta. Je krátka a má klasicky tvrdé Subaru radenie. Pri rýchlosti 90 km/h točí na 5. prevodovom stupni skoro šialených 3 000 otáčok. Hluku sa ale obávať netreba, pretože kabína je skvele odhlučnená.

Systém AWD, teda symetrický náhon s rozložením krútiaceho pomeru 50:50, patrí k legende tohto auta. Spolu s uvedením Legacy prišlo Subaru aj s pohonom všetkých kolies cez visko spojku. Od roku 1988 sa prakticky používa dodnes.

Myslím si, že pravá zábava sa začne, keď napadne prvý sneh.

subaru_legacy_02_r9724.jpg

Subaru Legacy jazdí na 100 oktánov

Spotreba auta je špecifická. Jazdím len na 100-oktánový benzín, aby mi motor viac vydržal. Navyše pri 100-oktánovom benzíne mám spotrebu o čosi lepšiu.

Auto si v meste vypýta 10 až 11 litrov na 100 km, mimo mesto zhruba 8 až 9 litrov. Podľa mňa je to na 21-ročné auto perfektné. Škoda len tej prevodovky.

Interiér nepáchne, je priestranný, no chýba priestor pre fľaše

subaru_legacy_03.jpgInteriér je jednoducho skvelý, zachovalý, nepáchne, nevŕzga a je vynikajúco odhlučnený. Jeho hlavnou devízou je priestrannosť. Nebál by som sa Subaru Legacy používať aj ako rodinné auto.

Rozhľad na okolitý svet zo strany vodiča je na výbornú. Budíky sú prehľadné, sedadlá perfektne spracované pre moju postavu a miesto si bez problémov nájde i väčší chlap.

Volant sa drží perfektne – padne presne do rúk.

Chýba mi ale úložný priestor na fľaše.

Palubná doska je zhotovená z mäkkého plastu a na priamom slnku sa až tak neodráža na čelnom skle.

Mimochodom na tú dobu auto ponúka elektricky ovládané všetky okná, elektrické ovládanie zrkadiel, ABS, elektrické strešné okno a kufor s veľkými rozmermi.

S kamarátom dáme do kufra celú rybársku výbavu (stoličky, udice, atď.) a stále ostáva veľa miesta.

Vzadu sa sedí skvele, je tam dostatok miesta na nohy. Napriek tomu, že karoséria je sedan, aj hlavy majú priestor.

Namiesto farby a laku je auto polepené bielou fóliou. Vďaka tomu je Subaru z veľkej časti zakonzervované. Som tomu rád, pretože karoséria nie je ošetrená zinkom.

S autom nechodím do autoumyvárne, pretože fólie sú náchylné na poškriabanie a vyblednutie.

Cez 100 tisíc km a auto prakticky v zábehu

O servis auta sa stará veľmi dobrý kamarát z Bratislavy. Jediné, čo sa na aute menil, sú dve manžety, olej v motore, prevodovke a diferáku. Auto si pri 114-tisíc kilometroch zaslúžilo aj novú spojku.

Dnes má auto na konte málo po 126 000 km. Prakticky je to auto v zábehu.

Údržba sa ničím nelíši od iného vozidla. Treba kontrolovať náplne a filtre. Na aute vidno, že aj predchádzajúci majitelia sa o auto veľmi dobre starali.

Do auta som domontoval autorádio a osem reproduktorov. Nemôžem zabudnúť spomenúť ani štartovanie cez tlačidlo. Inak je auto v sériovom stave.

Moje Subaru Legacy sa tvári ako nenápadné auto, ktoré si ľudia často mýlia s Audi alebo Deawoo. No rev motora a výfuku je so spomínanými značkami nezameniteľný, a preto ich to veľmi rýchlo vyvedie z omylu.

subaru_legacy_04.jpg

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  2. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  8. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  9. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  10. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  1. Prohibition of competition after employment termination
  2. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  3. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  4. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  5. Zálohovanie PET fliaš je úspech, stopka výrubom bola prioritou
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  7. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  8. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  9. Tipy na darčeky z Tokaja...
  10. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 267
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 12 817
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 998
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 9 431
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 9 168
  6. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 554
  7. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 8 229
  8. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 659
  9. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 7 448
  10. Večer bola voda pitná, ráno už nie 7 298

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

Predvolebná debata SME

Minúta po minúte: Traja obvinení v kauze výbuchu bytovky idú do väzby

Bytovku budú rozstrihávať špeciálnymi kliešťami.

Jeden z trojice obvinených. Prešovský súd ich vzal do väzby, sú stíhaní pre trestný čin všeobecného ohrozenia.

Ministerka zdravotníctva Kalavská podá demisiu

Informovala o tom hovorkyňa ministerstva.

Kalavská (nominantka Smeru) podá demisiu.
KOMENTÁR EDUARDA ŽITŇANSKÉHO

Parlament rozvrátil dôchodky

Posledná zmena zákona o sociálnom poistení je najhoršou od roku 2004.

Eduard Žitňanský

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Nivus

Peugeot 2008 začal napodobňovať väčšieho brata (prvá jazda)

Benzínovú a naftovú verziu dopĺňa elektromobil.

Peugeot 2008

Zomrel Gérard Detourbet, otec cenovo dostupných áut Dacia

Stál za vznikom rumunského Logana aj indického Kwidu.

Gérard Detourbet