SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Nové Mini už nie je mini. Odvezie štyroch

Nová generácia Mini sľubuje zlepšenie vo všetkých smeroch. Základom pohonu sa stanú trojvalcové motory.

(Zdroj: Mini)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Automobilka Mini pod značkou nemeckého BMW vyvinula a v pondelok v britskom Oxforde predstavila novú generáciu kompaktného trojdverového hatchbacku.

Mini F56 je väčšie s novšími technológiami a stojí na novej podlahovej platforme určenej aj pre nové BMW s pohonom prednej nápravy (napr. MPV Active Tourer). Základ ťaží z variability dĺžok rázvoru a rozchodu kolies. Nová je aj viacprvková zadná náprava.

Na pohon troch verzií novej generácii Mini: Cooper, Cooper D a Cooper S, budú slúžiť nové trojvalcové motory určené aj pre kompaktné modely bavorskej automobilky BMW.

Verejnosti predstaví značka nové vozidlo v približne rovnakom čase v Tokiu a Los Angeles.

Základom sú trojvalcové motory BMW

Automobilka o novom modeli tvrdí, že „je postavený od základov“ a lepší vo všetkých smeroch.

Mini Cooper je väčší o 98 mm na celkovú dĺžku 3821 mm a širší o 7 mm (1727 mm). Vozidlo vysoké 1414 mm ťaží z rázvoru náprav predĺženého o 42 mm na 2495 mm. Zväčšenie sa dotklo aj batožinového priestoru, ktorý ponúka teraz o 30 % viac miesta (211 litrov).

Základnými pohonnými jednotkami budú prepĺňané trojvalcové motory s objemom 1,5 litra. Týka sa to benzínových aj naftových agregátov. Štyri valce dostanú jednotky so zdvihovým objemom dva litre.

Všetky pohonné jednotky disponujú systémom Stop-Štart a spĺňajú sprísnené emisné normy Euro 6. Trojvalcový Cooper ponúkne 100 kW (136 k) a 220 Nm krútiaceho momentu. Jeho naftová alternatíva Cooper D príde s agregátom, ktorý disponuje 85 kW (116 k) a 270 Nm krútiaceho momentu.

Mini Cooper S dostane okrem jedného valca navyše aj slušnú porciu výkonu - 141 kW (192 k). Krútiaci moment dosiahne hodnotu 280 Nm. Vozidlo s týmto motorom si papierovo vystačí v priemere s 5,7 litrami benzínu na 100 km jazdy.

Neskôr do ponuky pribudnú aj ďalšie, výkonnejšie i úspornejšie agregáty.

Odvezie štyri dospelé osoby

Nové sú aj tri prevodové skrine: základom je šesťstupňový manuál, ktorý na trh zavíta so systémom schopným pri podraďovaní nastaviť potrebné otáčky motora. Alternatívou je šesťstupňová automatická prevodovka, doplnená o jej športový derivát s pádlami pod volantom, skrátenou dobou radenia a so systémom „rev-match“.

Za príplatok výrobca ponúkne aj adaptívne tlmiče nastaviteľné v dvoch stupňoch: Comfort a Sport. Pri vývoji nového Mini použili konštruktéri veľké množstvo hliníka a vysokopevnej ocele. Výsledkom je hmotnosť 1085 kg, znížené vibrácií karosérie, zvýšená tuhosť a lepší akustický komfort.

Zmeny nájdeme aj v interiéri vozidla. Téma veľkých kruhových prístrojov ostáva, no základné informácie dizajnéri presunuli pred vodičove oči. Stredový displej narástol na 8,8-palca a šoférovi zabezpečí informácie navigácie, multimédií, cúvacej kamery a nastavenia automobilu.

zdroj: autocar.co.uk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  6. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  7. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  8. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  1. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  2. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  3. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  4. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  5. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  6. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  7. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  8. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 271
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 276
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 496
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 639
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 658
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 006
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 724
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Vojtech Kavečanský na okresnom súde pri rozhodovaní o väzbe po podaní obžaloby.

Jeho trestné stíhanie pokračuje.


11 h
Ilustračná fotografia

Pozrite si model obsadenia regionálnych súťaži po reorganizácii.


20 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


12 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


19 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj
Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


24. máj

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  2. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  3. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  4. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  6. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  7. Marian Stefanovsky: Zmätený deň, alebo pokus byť. 6časť
  8. Martin Pilnik: Excelentnosť sa nebude doprosovať moci analfabetov, len ticho odchádza zo Slovenska
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 440
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 6 503
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 781
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 130
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 571
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 827
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 806
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 689
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu