Pri zastávke neparkujte, bez ohľadu na viditeľnosť značky

Aj keby značka zákazu státia bola skrytá, vodiči by nesmeli parkovať tam, odkiaľ ich pravidelne odťahujú.

(Zdroj: Miroslav)

fotografia-2_r8368.jpgMiroslav: "Mestská odťahová služba už niekoľko dlhých rokov odťahuje autá občanom na Nám. slobody, pred STU a reštauráciou Kotolňa Pub. Deje sa tak na základe nenápadne umiestnenej a dobre zamaskovanej dopravnej značky B 34 „Zákaz zastavenia“ s dodatkovou tabuľkou E 12 „Okrem MHD“.

Okrem odťahu musí ešte nachytaný občan zájsť aj na dopravný podnik pre auto a stratiť nielen peniaze na pokutách a poplatkoch, ale aj čas a nervy. Chodci v tomto úseku takmer nechodia. Pritom v dolnej časti ulici môžu autá stáť a chodci tadiaľ chodia oveľa častejšie."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Odhliadnuc od toho, či konkrétna odťahovka má podľa predpisov oprávnenie odťahovať nesprávne zaparkované autá, vozidlá parkujúce za značkou Zákaz zastavenia porušujú dopravné pravidlá.

Značka Zákaz zastavenia nie je neviditeľná

Podľa Miroslava je značka nenápadne umiestnená a zamaskovaná. Vyhláška od dopravného značenia vyžaduje, aby bolo včas viditeľné z dostatočnej vzdialenosti a aby poskytovalo jednoznačný význam.

Význam značky Zákaz zastavenia je zrejmý. Vodiči nesmú nielen parkovať, ale ani zastaviť na ceste za značkou. Súčasťou cesty je podľa pravidiel aj chodník, preto nesmú zastaviť či stáť ani na chodníku. Neplatí to len pre vozidlá MHD.

Zo začiatku ulice je značka skutočne ťažšie viditeľná. Okrem toho, časť z nej zakrýva strom.

Vodiči, ktorí chcú zaparkovať pri pravom okraji vozovky v blízkosti značky, by však museli byť slepí, aby ju nevideli. Sami sme si overili, že značka je viditeľná už zo vzdialenosti niekoľko desiatok metrov. Vodič, ktorý jazdí predpísanou rýchlosťou, si ju nemôže nevšimnúť. A už vôbec nie taký, ktorý tam spomalí, aby mohol zaparkovať.

Aj bez značky tam vodiči parkovať nesmú

Ak by sme aj akceptovali Miroslavovu pripomienku o "neviditeľnosti" značky, vodiči tam parkovať napriek tomu nesmú.

V zákone sa uvádza, že vodič nesmie ani zastaviť a ani stáť vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním.

Značka Zákaz zastavenia je pritom umiestnená vo vzdialenosti približne 20 metrov od označníka zastávky.

Označník zastávky je štvorcová značka s vyobrazením autobusu, trolejbusu alebo električky, ktorá sa použije spolu s názvom zastávky a číslom alebo s iným označením linky.

Za nesprávne parkovanie sa vodič môže hnevať len sám na seba

Nie je dôležité, koľko ľudí chodí v miestach, kde sa nesmie parkovať. Môžete však upozorniť správcu cesty na to, že značenie je podľa vás nesprávne a skúsiť ho presvedčiť o zmene. Musí na to však byť dôvod - napríklad zvýšenie bezpečnosti alebo plynulosti premávky.

Polícia alebo správca cesty majú dôvod odťahovať parkujúce vozidlá z miesta, ktoré odfotil Miroslav. Stačí na to porušenie dopravných pravidiel parkovania.

V prípade, že by polícia smela ukladať pokuty za nesprávne parkovanie len na miestach, kde by to skutočne mohlo niekoho ohroziť alebo obmedziť, nepotrebovali by sme pravidlá. Rozhodnutie o pokute by sa muselo komplikovane dokazovať, čo by viedlo k tomu, že mnohí by sa vôbec nebáli jazdiť nebezpečne a agresívne a ani obmedzovať či ohrozovať iných pri parkovaní. O bezpečných cestách by sme potom mohli už len snívať.

Dopravné pravidlá sú tu na to, aby preventívne zabraňovali chaosu na cestách. Vodič, ktorý ich nerešpektuje alebo ignoruje vie, že riskuje sankciu. Je len jedna možnosť, ako sa pokute alebo odťahu vyhnúť: neparkovať v rozpore so zákonom.


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 923
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 228
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 706
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 979
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 784
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 036
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 127
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 400
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop