SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Pri zastávke neparkujte, bez ohľadu na viditeľnosť značky

Aj keby značka zákazu státia bola skrytá, vodiči by nesmeli parkovať tam, odkiaľ ich pravidelne odťahujú.

(Zdroj: Miroslav)

fotografia-2_r8368.jpgMiroslav: "Mestská odťahová služba už niekoľko dlhých rokov odťahuje autá občanom na Nám. slobody, pred STU a reštauráciou Kotolňa Pub. Deje sa tak na základe nenápadne umiestnenej a dobre zamaskovanej dopravnej značky B 34 „Zákaz zastavenia“ s dodatkovou tabuľkou E 12 „Okrem MHD“.

Okrem odťahu musí ešte nachytaný občan zájsť aj na dopravný podnik pre auto a stratiť nielen peniaze na pokutách a poplatkoch, ale aj čas a nervy. Chodci v tomto úseku takmer nechodia. Pritom v dolnej časti ulici môžu autá stáť a chodci tadiaľ chodia oveľa častejšie."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Odhliadnuc od toho, či konkrétna odťahovka má podľa predpisov oprávnenie odťahovať nesprávne zaparkované autá, vozidlá parkujúce za značkou Zákaz zastavenia porušujú dopravné pravidlá.

Značka Zákaz zastavenia nie je neviditeľná

Podľa Miroslava je značka nenápadne umiestnená a zamaskovaná. Vyhláška od dopravného značenia vyžaduje, aby bolo včas viditeľné z dostatočnej vzdialenosti a aby poskytovalo jednoznačný význam.

Význam značky Zákaz zastavenia je zrejmý. Vodiči nesmú nielen parkovať, ale ani zastaviť na ceste za značkou. Súčasťou cesty je podľa pravidiel aj chodník, preto nesmú zastaviť či stáť ani na chodníku. Neplatí to len pre vozidlá MHD.

Zo začiatku ulice je značka skutočne ťažšie viditeľná. Okrem toho, časť z nej zakrýva strom.

Vodiči, ktorí chcú zaparkovať pri pravom okraji vozovky v blízkosti značky, by však museli byť slepí, aby ju nevideli. Sami sme si overili, že značka je viditeľná už zo vzdialenosti niekoľko desiatok metrov. Vodič, ktorý jazdí predpísanou rýchlosťou, si ju nemôže nevšimnúť. A už vôbec nie taký, ktorý tam spomalí, aby mohol zaparkovať.

Aj bez značky tam vodiči parkovať nesmú

Ak by sme aj akceptovali Miroslavovu pripomienku o "neviditeľnosti" značky, vodiči tam parkovať napriek tomu nesmú.

V zákone sa uvádza, že vodič nesmie ani zastaviť a ani stáť vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním.

Značka Zákaz zastavenia je pritom umiestnená vo vzdialenosti približne 20 metrov od označníka zastávky.

Označník zastávky je štvorcová značka s vyobrazením autobusu, trolejbusu alebo električky, ktorá sa použije spolu s názvom zastávky a číslom alebo s iným označením linky.

Za nesprávne parkovanie sa vodič môže hnevať len sám na seba

Nie je dôležité, koľko ľudí chodí v miestach, kde sa nesmie parkovať. Môžete však upozorniť správcu cesty na to, že značenie je podľa vás nesprávne a skúsiť ho presvedčiť o zmene. Musí na to však byť dôvod - napríklad zvýšenie bezpečnosti alebo plynulosti premávky.

Polícia alebo správca cesty majú dôvod odťahovať parkujúce vozidlá z miesta, ktoré odfotil Miroslav. Stačí na to porušenie dopravných pravidiel parkovania.

V prípade, že by polícia smela ukladať pokuty za nesprávne parkovanie len na miestach, kde by to skutočne mohlo niekoho ohroziť alebo obmedziť, nepotrebovali by sme pravidlá. Rozhodnutie o pokute by sa muselo komplikovane dokazovať, čo by viedlo k tomu, že mnohí by sa vôbec nebáli jazdiť nebezpečne a agresívne a ani obmedzovať či ohrozovať iných pri parkovaní. O bezpečných cestách by sme potom mohli už len snívať.

Dopravné pravidlá sú tu na to, aby preventívne zabraňovali chaosu na cestách. Vodič, ktorý ich nerešpektuje alebo ignoruje vie, že riskuje sankciu. Je len jedna možnosť, ako sa pokute alebo odťahu vyhnúť: neparkovať v rozpore so zákonom.


Zväčšiť mapu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 116
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 038
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 832
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 527
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 847
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 756
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 159
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept