SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nové SUV od Porsche dostalo najdokonalejší pohon oboch náprav

Porsche Macan dorazí na trh v apríli budúceho roka s troma motorizáciami v cene od 57-tisíc eur.

(Zdroj: Porsche)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Na menšie SUV z dielne Porsche s menom Macan čakali priaznivci značky už dosť netrpezlivo. Automobilka oficiálne predstavila nový model spolu s jeho úvodnými motorizáciami.

Vzhľad nového Macanu odráža vzhľad vozidiel Porsche na ktorý sme zvyknutí. Jeho zmenšenie voči „dospelému“ SUV Cayenne má priniesť agilné jazdné vlastnosti, lepšiu dynamiku a presné ovládanie vozidla.

Porsche Macan sa podobá na svojho väčšieho brata, no pôsobí ľahšie a atletickejšie. Predné svetlomety si čiastočne prisvojili tvar a funkciu svetiel hybridného superšportu 918 Sypder.

Zadné svetlá sa spoliehajú na diódovú techniku s trojrozmerným efektom počas svietenia.

V ponuke s troma motormi

Nové Porsche dorazí na trh spolu s troma motorizáciami.

Trojlitrový V6 spaľujúci benzín, bude základom a vďaka prepĺňaniu bi-turbom vyprodukuje 250 kW (340 k). Vozidlu udelí zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy, s paketom Sport Chrono si svoj čas zlepší ešte o dve desatinky. Ručička rýchlomera Macanu S ukáže maximálnu rýchlosť 254 km/h.

V hierarchii nad „základným“ motorom sa ocitol naftový agregát s rovnakým objemom aj počet valcov - Macan S Diesel. Porsche ho nazýva ekonomickým bežcom na dlhé trate, pretože priemerne by mu malo stačiť približne 6,2 litra nafty na 100 km jazdy.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h za 6,3 sekundy (6,1 s paketom Sport Chrono) vozidlo dosiahne vďaka výkonu 190 kW (258 k). Macan S Diesel sa môže v prípade potreby rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 230 km/h.

Momentálnym top modelom nového radu je Macan Turbo. Ako prvý model značky Porsche využíva na svoj pohon 3,6-litrový vidlicový šesťvalec biturbo s výkonom 294 kW (400 k). Ten katapultuje vozidlo z miesta na rýchlosť 100 km/h za 4,8 sekundy. Spolu s paketom Sport Chrono čas potrebný na zrýchlenie skráti ešte o 0,2 sekundy.

Nechýba sofistikovaný pohon 4x4

Vozidlá modelového radu Macan budú disponovať elektronicky kontrolovaným pohonom všetkých štyroch kolies - Porsche Traction Management. Krútiaci moment prenáša štandardne na kolesá zadnej nápravy, v prípade potreby pripája „predok".

Porsche tvrdí, že systém pohonu 4x4 PTM je jedným z najrýchlejších a najdokonalejších systémov pohonu oboch náprav na svete.

Systém spolupracuje s automatickou sedemstupňovou prevodovkou PDK s možnosťou radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom.

Zoznam príplatkovej výbavy je skutočne široký. Spomenieme aspoň adaptívne vzduchové pruženie alebo systém prerozdeľovania krútiaceho momentu medzi kolesá Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý je schopný elektronicky úplne uzamknúť diferenciál na zadnej náprave.

V príplatkovej výbave nechýbajú nové adaptívne svetlomety Porsche Dynamic Light System Plus. Svetlá nepretrite prispôsobujú svetelný kužeľ podľa aktuálnych podmienok na ceste a rýchlosti.

Voči Audi Q5 je dlhšie i širšie

Základom modelu Porche Macan sa stalo Audi Q5. Porsche je však o 70 mm dlhšie (4 699 mm) o 31 nižšie (1 624 mm) a 25 mm širšie (1 923 mm).

Nemecká značka predstaví svoj nový model na autosalóne v Los Angeles už o dva dni. Samotný predaj začne od apríla budúceho roka. Ceny sú stanované zatiaľ len pre nemecký trh a podľa nich by naftový Macan S Diesel a benzínový Macan S mali stáť od približne 57-tisíc eur.

Cena zatiaľ najvýkonnejšieho modelu Macan S Turbo bola určená na 79 826 eur vrátane dane.

zdroj: ts Porsche

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 681
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 989
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 231
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 525
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 861
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 842
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 992
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 774
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 323
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.