Nové SUV od Porsche dostalo najdokonalejší pohon oboch náprav

Porsche Macan dorazí na trh v apríli budúceho roka s troma motorizáciami v cene od 57-tisíc eur.

(Zdroj: Porsche)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Na menšie SUV z dielne Porsche s menom Macan čakali priaznivci značky už dosť netrpezlivo. Automobilka oficiálne predstavila nový model spolu s jeho úvodnými motorizáciami.

Vzhľad nového Macanu odráža vzhľad vozidiel Porsche na ktorý sme zvyknutí. Jeho zmenšenie voči „dospelému“ SUV Cayenne má priniesť agilné jazdné vlastnosti, lepšiu dynamiku a presné ovládanie vozidla.

Porsche Macan sa podobá na svojho väčšieho brata, no pôsobí ľahšie a atletickejšie. Predné svetlomety si čiastočne prisvojili tvar a funkciu svetiel hybridného superšportu 918 Sypder.

Zadné svetlá sa spoliehajú na diódovú techniku s trojrozmerným efektom počas svietenia.

V ponuke s troma motormi

Nové Porsche dorazí na trh spolu s troma motorizáciami.

Trojlitrový V6 spaľujúci benzín, bude základom a vďaka prepĺňaniu bi-turbom vyprodukuje 250 kW (340 k). Vozidlu udelí zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy, s paketom Sport Chrono si svoj čas zlepší ešte o dve desatinky. Ručička rýchlomera Macanu S ukáže maximálnu rýchlosť 254 km/h.

V hierarchii nad „základným“ motorom sa ocitol naftový agregát s rovnakým objemom aj počet valcov - Macan S Diesel. Porsche ho nazýva ekonomickým bežcom na dlhé trate, pretože priemerne by mu malo stačiť približne 6,2 litra nafty na 100 km jazdy.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h za 6,3 sekundy (6,1 s paketom Sport Chrono) vozidlo dosiahne vďaka výkonu 190 kW (258 k). Macan S Diesel sa môže v prípade potreby rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 230 km/h.

Momentálnym top modelom nového radu je Macan Turbo. Ako prvý model značky Porsche využíva na svoj pohon 3,6-litrový vidlicový šesťvalec biturbo s výkonom 294 kW (400 k). Ten katapultuje vozidlo z miesta na rýchlosť 100 km/h za 4,8 sekundy. Spolu s paketom Sport Chrono čas potrebný na zrýchlenie skráti ešte o 0,2 sekundy.

Nechýba sofistikovaný pohon 4x4

Vozidlá modelového radu Macan budú disponovať elektronicky kontrolovaným pohonom všetkých štyroch kolies - Porsche Traction Management. Krútiaci moment prenáša štandardne na kolesá zadnej nápravy, v prípade potreby pripája „predok".

Porsche tvrdí, že systém pohonu 4x4 PTM je jedným z najrýchlejších a najdokonalejších systémov pohonu oboch náprav na svete.

Systém spolupracuje s automatickou sedemstupňovou prevodovkou PDK s možnosťou radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom.

Zoznam príplatkovej výbavy je skutočne široký. Spomenieme aspoň adaptívne vzduchové pruženie alebo systém prerozdeľovania krútiaceho momentu medzi kolesá Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý je schopný elektronicky úplne uzamknúť diferenciál na zadnej náprave.

V príplatkovej výbave nechýbajú nové adaptívne svetlomety Porsche Dynamic Light System Plus. Svetlá nepretrite prispôsobujú svetelný kužeľ podľa aktuálnych podmienok na ceste a rýchlosti.

Voči Audi Q5 je dlhšie i širšie

Základom modelu Porche Macan sa stalo Audi Q5. Porsche je však o 70 mm dlhšie (4 699 mm) o 31 nižšie (1 624 mm) a 25 mm širšie (1 923 mm).

Nemecká značka predstaví svoj nový model na autosalóne v Los Angeles už o dva dni. Samotný predaj začne od apríla budúceho roka. Ceny sú stanované zatiaľ len pre nemecký trh a podľa nich by naftový Macan S Diesel a benzínový Macan S mali stáť od približne 57-tisíc eur.

Cena zatiaľ najvýkonnejšieho modelu Macan S Turbo bola určená na 79 826 eur vrátane dane.

zdroj: ts Porsche

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 957
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 671
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 996
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 1 797
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 199
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 188
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 118
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 962
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 917

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce.

DOMOV

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Podnikateľka by od úradov chcela pokoj.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.