SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Nové SUV od Porsche dostalo najdokonalejší pohon oboch náprav

Porsche Macan dorazí na trh v apríli budúceho roka s troma motorizáciami v cene od 57-tisíc eur.

(Zdroj: Porsche)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Na menšie SUV z dielne Porsche s menom Macan čakali priaznivci značky už dosť netrpezlivo. Automobilka oficiálne predstavila nový model spolu s jeho úvodnými motorizáciami.

Vzhľad nového Macanu odráža vzhľad vozidiel Porsche na ktorý sme zvyknutí. Jeho zmenšenie voči „dospelému“ SUV Cayenne má priniesť agilné jazdné vlastnosti, lepšiu dynamiku a presné ovládanie vozidla.

Porsche Macan sa podobá na svojho väčšieho brata, no pôsobí ľahšie a atletickejšie. Predné svetlomety si čiastočne prisvojili tvar a funkciu svetiel hybridného superšportu 918 Sypder.

Zadné svetlá sa spoliehajú na diódovú techniku s trojrozmerným efektom počas svietenia.

V ponuke s troma motormi

Nové Porsche dorazí na trh spolu s troma motorizáciami.

Trojlitrový V6 spaľujúci benzín, bude základom a vďaka prepĺňaniu bi-turbom vyprodukuje 250 kW (340 k). Vozidlu udelí zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy, s paketom Sport Chrono si svoj čas zlepší ešte o dve desatinky. Ručička rýchlomera Macanu S ukáže maximálnu rýchlosť 254 km/h.

V hierarchii nad „základným“ motorom sa ocitol naftový agregát s rovnakým objemom aj počet valcov - Macan S Diesel. Porsche ho nazýva ekonomickým bežcom na dlhé trate, pretože priemerne by mu malo stačiť približne 6,2 litra nafty na 100 km jazdy.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h za 6,3 sekundy (6,1 s paketom Sport Chrono) vozidlo dosiahne vďaka výkonu 190 kW (258 k). Macan S Diesel sa môže v prípade potreby rozbehnúť na maximálnu rýchlosť 230 km/h.

Momentálnym top modelom nového radu je Macan Turbo. Ako prvý model značky Porsche využíva na svoj pohon 3,6-litrový vidlicový šesťvalec biturbo s výkonom 294 kW (400 k). Ten katapultuje vozidlo z miesta na rýchlosť 100 km/h za 4,8 sekundy. Spolu s paketom Sport Chrono čas potrebný na zrýchlenie skráti ešte o 0,2 sekundy.

Nechýba sofistikovaný pohon 4x4

Vozidlá modelového radu Macan budú disponovať elektronicky kontrolovaným pohonom všetkých štyroch kolies - Porsche Traction Management. Krútiaci moment prenáša štandardne na kolesá zadnej nápravy, v prípade potreby pripája „predok".

Porsche tvrdí, že systém pohonu 4x4 PTM je jedným z najrýchlejších a najdokonalejších systémov pohonu oboch náprav na svete.

Systém spolupracuje s automatickou sedemstupňovou prevodovkou PDK s možnosťou radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom.

Zoznam príplatkovej výbavy je skutočne široký. Spomenieme aspoň adaptívne vzduchové pruženie alebo systém prerozdeľovania krútiaceho momentu medzi kolesá Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý je schopný elektronicky úplne uzamknúť diferenciál na zadnej náprave.

V príplatkovej výbave nechýbajú nové adaptívne svetlomety Porsche Dynamic Light System Plus. Svetlá nepretrite prispôsobujú svetelný kužeľ podľa aktuálnych podmienok na ceste a rýchlosti.

Voči Audi Q5 je dlhšie i širšie

Základom modelu Porche Macan sa stalo Audi Q5. Porsche je však o 70 mm dlhšie (4 699 mm) o 31 nižšie (1 624 mm) a 25 mm širšie (1 923 mm).

Nemecká značka predstaví svoj nový model na autosalóne v Los Angeles už o dva dni. Samotný predaj začne od apríla budúceho roka. Ceny sú stanované zatiaľ len pre nemecký trh a podľa nich by naftový Macan S Diesel a benzínový Macan S mali stáť od približne 57-tisíc eur.

Cena zatiaľ najvýkonnejšieho modelu Macan S Turbo bola určená na 79 826 eur vrátane dane.

zdroj: ts Porsche

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Vytvor si svoju budúcnosť
  5. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  7. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 268
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 260
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 211
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 037
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 511
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  6. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  7. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 202 914
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 930
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 415
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 048
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu