SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Jaguar F-Type kupé je výkonnejší než kabriolet

Okrem pevnej strechy v dvoch vyhotovenia prichádza kupé verzia modelu F-Type s verziou R a výkonom 550 konských síl.

(Zdroj: Jaguar)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Pred dvoma mesiacmi sme označili Jaguar F-type za najlepší model značky v súčasnosti. Automobilka chce tento status ešte potvrdiť a tak pred niekoľkými dňami predstavila kupé verziu podareného modelu.

Jaguar F-Type kupé sa od svojho otvoreného súrodenca líši hlavne strechou.

Do ponuky prichádza v dvoch vyhotoveniach, ako pevná celohliníková alebo s veľkou presklenou časťou. Priehľadná časť strechy nemám mať vplyv na celkovú tuhosť automobilu.

Verzia kupé je v porovnaní s roadsterom ľahšia o približne 20 kg a tak pohotovostná hmotnosť vozidla s celohliníkovou karosériou zastala na hodnote 1 577 kg.

V ponuke sú keramické brzdy i adaptívny podvozok

Do výbavy sa dostala aj úplná novinka a to karbón-keramické brzdové kotúče rozoznateľné podľa zlatého lakovania brzdových strmeňov. Celkovú hmotnosť neodpruženej hmotnosti znižujú o 21 kg.

Zadná náprava sa pýši novým elektronickým diferenciálom s vektorovým ovládaním krútiaceho momentu počas brzdenia. Jeho úlohou je eliminovať akúkoľvek nedotáčavosť a to aj vďaka schopnosti celkom sa uzavrieť v priebehu 200 ms.

Adaptívne tlmiče s aktívnym riadením, najsilnejšej verzie R, 500 krát za sekundu zmonitorujú cestu pod vozidlom a upravia svoju charakteristiku podľa aktuálnej potreby.

Prepnutie vozidla do športového režimu jazdy otvorí klapky vo výfukovom potrubí, upraví charakteristiku plynového pedálu, pritvrdí tlmiče i posilňovač riadenia. Aj osemstupňová automatická prevodovka je v športovom režime oveľa ochotnejšia.

Štandardom pre všetky verzie je vysúvateľné zadné prítlačné krídlo, ktoré vyvinie dodatočný prítlak na zadnú nápravu 120 kg.

Voči kabrioletu si kupé polepší

A teraz to podstatné – motorizácie. Rovnako ako verzia roadster aj kupé bude k dispozícii s troma pohonnými jednotkami. Základom je kompresorom prepĺňaný šesťvalec so zdvihovým objemom tri litre, výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 450 Nm.

Automobil s najslabšou pohonnou jednotkou zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,3 sekundy a je schopný vozidlo rozbehnúť na elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 260 km/h.

Tak ako všetky agregáty aj druhý v ponuke poháňa kolesá zadnej nápravy. Základ motora ostáva rovnaký, zvýšené sú však hodnoty výkonu na 280 kW (380 k) aj krútiaceho momentu o 10 Nm na 460 Nm.

Vyšší výkon sa prejavil vo forme kratšieho času v zrýchlení 0 – 100 km/h – 4,9 sekundy. Poskočila aj maximálna rýchlosť a to až na hodnotu 275 km/h.

Najvýkonnejšia verzia je označená písmenom R a ťaží z osemvalcového motora tiež prepĺňaného kompresorom. Päťlitrový motor produkuje výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 680 Nm. Z vozidla sa stáva razom najrýchlejší F-Type a na „stovku“ sa dostane za 4,2 sekundy.

Ceny pre slovenský trh ešte nepoznáme. Pozitívom je, že najlacnejšia kupé verzia modelu F-Type môže byť takmer o 10-tisíc eur lacnejšia ako otvorená verzia.

zdroj: ts Jaguar

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  5. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  6. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  7. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 392
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 306
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 515
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 5 222
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 424
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 007
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 756
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čerpacia stanica Mol v maďarskej Rajke

Boli sme sa pozrieť v Maďarsku, kde zaviedli dve ceny a kontroly značiek na autách.


20 h
Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Cvičenia Slovak Sheelds 2022 sa zúčastnili aj príslušníci americkej armády.

Stalo sa tak v rámci cvičenia Slovenský štít 2022.


2 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


14 h
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


13 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


21 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  2. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  3. Jano Richter: Motoristické hody tohoto víkendu - Indy500, Monako, Nordschleife24 ...
  4. Ján Škerko: Viktor Orbán je rozbíjač európskej jednoty a trieska pod nechtom
  5. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  6. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  7. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  8. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 486
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 7 456
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 786
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 137
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 393
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 774
  7. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 659
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 647
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu