Test: Dacia Dokker vyváži priestorom aj nedostatky

Dynamika malého benzínového motora spríjemňuje jazdu a Dokker miestom na sedenie prekonáva všetkých konkurentov.

Za hlavné výhody Dacie Dokker považujeme vnútorný priestor, úžitok a bočné posuvné dvere.(Zdroj: autor)

Po tom, ako sme týždeň šoférovali luxusný Range Rover Sport za 93-tisíc eur, nebolo priame presadnutie do Dacie veľkým šokom.

Za istú lahodnosť jazdy a naozaj dobrý prvý pocit z dynamiky môže malý preplňovaný motor 1,2 TCe s výkonom 85 kW.

Svoje urobilo aj minimálne zaťaženie na palube a nízka pohotovostná hmotnosť, pretože aj pri výraznejšom odpore vzduchu musíte dávať na diaľnici veľký pozor na prekročenie limitu 130 km/h.

Šiesty stupeň predsa chýba

Hoci má štvorvalec od Renaultu pri diaľničnom tempe skoro 3000 otáčok, vôbec nehučí a chce ešte viac zrýchľovať.

Daňou za chýbajúci šiesty prevodový stupeň je diaľničná spotreba okolo 8,2 litra. Agregát 1,2 TCe sa vie pri 90 kilometrovej rýchlosti medzi mestom odmeniť aj dobrou spotrebou pod šesť litrov.

Akonáhle začne turbo v meste a na diaľnici výraznejšie fúkať, vyskočíte na osem litrov. Na krátke trasy a pohodovú jazdu je to dobrý a podľa našich meraní dynamický motor.

Pri častej diaľničnej preprave sa treba vzdať vyššieho tempa alebo siahnuť po naftovej verzii.

Z dynamiky a z prejavov motora nezažijete sklamanie a minimálne počas prvých kilometrov dokáže dynamika Dacie až prekvapiť.

Akurát pri zrýchlení na stokilometrovú rýchlosť sme zaostávali za údajmi výrobcu.

Zadné krídlové dvere možno po odistení otvoriť až o 180 stupňov a cúvať až k nakladacej rampe.

V detailoch a niektorých technických riešeniach cítiť až veľmi priamočiaru snahu automobilky šetriť a dostať sa na čo najnižšiu cenu.

Pri poslaní auta však dokážete prepáčiť hluk pri manipulácii so zadnými sedadlami aj striedmejšie čalúnenie vnútorných častí zadných dverí.

Z Dokkera cítiť plech viac než z ostatných modelov Dacie. Potom však príde rad na jednu zásadnú vec a to priestor.

Ani jeden konkurent neponúka toľko miesta na sedenie a pri vybratí zadných sedadiel vnútorný úložný priestor na úrovni troch metrov kubických.

Vyklopením zadných sedadiel dopredu vznikne rovná úložná plocha. Na úplné vybratie sedadiel už treba montážne náradie. Dacia by mohla popracovať na odhlučnení dorazov sklápacieho mechanizmu sedadiel.

Vzhľadom na daný priestor sa zdá byť užitočná hmotnosť 618 kilogramov pomerne nízka, pretože toto auto odvezie veľa. Možno preto je podvozok v nezaťaženom vozidle tvrdší.

Pri výhode obojstranných posuvných dverí vzadu ostávajú nároky rozmaznaného motoristu bokom.

Čakali sme možno trochu mäkší podvozok, avšak dynamika motora 1,2 TCe veľmi potešila. Samozrejme motor má dve tváre a pri dynamickom jazdení si turbo svoje vypýta. Na nedostatok výkonu sa tu nemožno sťažovať.

Dacia Dokker je auto pre tých, čo potrebujú v prvom rade úžitok, priestor a jednoduchý spôsob dopravy bez zvláštnych nárokov.

Napokon navigácia a multimediálny systém posúvajú Dokker k príjemnému cestovaniu. V aute nám nechýbalo nič zásadné, akurát prekáža spôsob výškového nastavovania sedadla vodiča a nízko umiestnená navigácia.

Vysoké postavy si prídu na svoje

Okrem živnostníkov môže Dokker potešiť hospodárov a tiež starších aktívnych ľudí, či športové kluby.

Dacia natiahla rázvor na vyše 2,8 metra a tým urobila auto na každý deň pre nadmerne vysokých ľudí, ktorí musia pre nedostatok výšky v každom aute uhýbať hlavou nabok.

Hrdlo ostrekovača umiestnili dosť nešikovne. Jednak je pomerne ďaleko od okraja auta a mimo kapotou zakrytého priestoru. V zime zvykne byť pod stieračmi množstvo namrznutého snehu.

Neraz dostávame otázky od čitateľov, ako vyriešiť nové rodinné auto do 12.000 eur a pritom získať priestor. Dacia Dokker môže byť odpoveďou na jednoduchú a výsostne praktickú mobilitu.

ico

Kupujem - nekupujem (osobný názor)

Pre prípad veľkého priestoru a úžitku snáď kupujem. Akurát Dacia už má modely s krajším vyhotovením mechanických detailov a lepšie odfiltrovaným podvozkom od nerovností.

Rasťo Chvála

Vozidlo

Dacia Dokker

Verzia

1.2 TCe

Stav tachometra (km)

12.300

Pohotovostná hmotnosť vozidla (kg)

1205

Počasie počas testu

premenlivo

Teplota (°C)

10

Stabilizačný systém

čiastočne vypínateľný

Pneumatiky

Continental ContiEcoContact

Rozmer a index pneumatík

185/65 R15, 88T

Spotreba - úsporne (l/100km)

5,9

Spotreba - záťaž (l/100km)

8,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

6,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

12,29

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

39,92

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

5,38

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

7,42

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min.

2050

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min.

1500

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min.

2000

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (5) ot./min.

2950

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

535

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1140

výška kufra po roletu (mm)

625

nakladací otvor výška šikmo/výška kolmo/šírka (mm)

-/1080/1165

dĺžka kufra min./max (mm)

1110/1530

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1400

šírka lakte vpredu (mm)

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1080

dĺžka sedáku šofér (mm)

485

šírka v ramenách vzadu (mm)

1455

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1455

výška krajné sedadlá (mm)

1130

výška stredné sedadlo (mm)

1150

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

485/480

Technické parametre

Značka

Dacia

Model

Dokker 1,2 TCe

Motor

štvorvalec, turbo

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1198

Výkon (kw(k))

85 (115)

Pri otáčkach (ot./min.)

4500

Krútiaci moment (Nm)

190

Pri otáčkach (ot./min)

2000

Emisie CO2 (g/km)

140

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2810

Dĺžka (mm)

4363

Šírka (mm)

1751

Výška (mm)

1814

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1205

Užitočná hmotnosť (kg)

618

Objem palivovej nádrže (l)

50

Objem batož. priestoru (l)

800-3000

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

7,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,2

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,1

Cena modelu od (eur)

7.990

Cena test. modelu od (eur)

11.190

Užívateľské postrehy

Rezervné koleso

plnohodnotné rezervné koleso, prístup pod autom, ochranný plech

Hrdlo nádrže

klasický uzáver, nutnosť použiť kľúč

Otváranie veka kufra, madlá

asymetricky delené zvislé dvere, možnosť otvárať o 180 stupňov

Sklápanie operadiel

zadné operadlá možno sklopiť iba z priestoru na sedenie, po sklopení nie sú v rovine s dnom kufra, jednu úložnú rovinu možno dosiahnuť po preklopení celej lavice dopredu, pri spätnom sklopení to dosť búcha

Nastavovanie sedadiel vpredu

vodič má aj výškové nastavovanie sedadla, avšak nedvíha sedadlo pohybmi páky, ale len odistí mechanizmus a musí sa nadvihnúť celým telom, sedadlo potom vyjde vyššie, trochu starý systém

Nastavovanie sedadiel vzadu

-

Dvojité dno kufra

-

Upevnenie nákladu

štyri kovové oká na dne batožinového priestoru

Čalúnenie interiéru

látka a umelá koženka

Pohodlie nastupovania

výborné dopredu aj dozadu, pohodlné pre starších ľudí

Odomykanie/vstup do auta

klasický kľúč s integrovaným diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania

Ochrana prahov pred špinou

žiadna, tesniace gumy sú aj na ostatných častiach len na jednej strane buď na karosérii alebo na dverách

Otváranie kapoty

veľmi intuitívne, príjemné a dokonca kapota má plynovú vzperu

Doplnenie ostrekovača

nepraktické, zle umiestnené najmä pre zimné podmienky

Kontrola oleja

v poriadku , nezamažete sa

Predné svetlá technika

halogénový svetlomet, H4

Predné svetlá účinok

bežný priemer medzi autami s halogénovými svetlami

Výhľad vodiča, posed

výborný výhľad do všetkých strán, akurát k danému charakteru auta malé spätné zrkadlá

Jazyk auta

slovenský

Jazyk navigácie

slovenský

Ovládanie palubného počítača

tradične na páčke ako v Renaultoch, intuitívne a osvedčené

Ovládanie navigácie

jedine zlá poloha displeja lebo je nízko, avšak prehľadné ovládanie, systém veľmi intuitívny aj pre seniorov

Grafika displeja zobrazovanie

viac ako bežný priemer, chýba nám len klasický otočný potenciometer na ovládanie hlasitosti autorádia, v aute bolo aj ovládanie autorádia pod volantom

ESP

áno, zasahuje pomerne ostro, čiastočne vypínateľné

Komfort podvozka - kvalita

na jamách sme čakali od Dacie lepšie filtrovanie nerovností, citlivejšie auto na bočný vietor, úroveň prejazdu zákrut zodpovedá triede

Kvalita radenia

dlhšie dráhy avšak výrazný posun oproti prvým Daciám, kvalita radenia ako v Renaulte

Okná, zrkadlá

predné okná aj vonkajšie spätné zrkadlá ovládané elektricky, vzadu sú len výklopné okná bez možnosti sťahovania do dverí

Klimatizácia - funkcia

manuálna, výborne funguje a ovládanie maximálne prehľadné

Odkladacie priestory

boxy vo dverách nemajú dobrý tvar a pred radiacou pákou by mohol byť väčší priestor, malá skrinka pred spolujazdcom, nad hlavami vpredu celkom, rovnako protišmykovú podložku treba dokúpiť aj do boxov na vrchu prístrojového panelu, v zadných dverách sú boxy v poriadku, náradie na výmenu kolesa je pripevnené na boku priamo v batožinovom priestore, nemá schránku

PLUS

výborný pomer ceny a nákladného priestoru, dynamika motora, užitočná výbava, ľahko ovládateľná navigácia, posuvné bočné dvere a obrovský priestor na sedenie

MÍNUS

výraznejšia spotreba, ak si vodič nedá pozor na plynový pedál, spracovanie detailov karosérie slabšie tesniace gumy na dverách, hluk pri manipulácii so zadnými sedadlami, len výškovo nastaviteľný volant

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 030
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 10 209
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 698
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 019
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 084
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 855
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 906
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 794
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 602

Téma: Dacia Duster, Logan, Sandero, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Prezidentské voľby vo Francúzsku vrcholia

Volebné miestnosti vo väčšine miest sa uzavreli, vo veľkých mestách môžu ľudia hlasovať do ôsmej.

KOMENTÁRE

Keď sa Rostasov slovník dostane na univerzitu

Nemala by sa práve masmediálka ozvať, že hoaxy deformujú spoločnosť?

ŠPORT

Svet sa počas neho na chvíľu zastaví. Hrá slávne El Clásico

V nedeľu hrá Barcelona na pôde svojho rivala.

Neprehliadnite tiež

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop