SME

Test: Dacia Dokker vyváži priestorom aj nedostatky

Dynamika malého benzínového motora spríjemňuje jazdu a Dokker miestom na sedenie prekonáva všetkých konkurentov.

Za hlavné výhody Dacie Dokker považujeme vnútorný priestor, úžitok a bočné posuvné dvere.Za hlavné výhody Dacie Dokker považujeme vnútorný priestor, úžitok a bočné posuvné dvere. (Zdroj: autor)

Po tom, ako sme týždeň šoférovali luxusný Range Rover Sport za 93-tisíc eur, nebolo priame presadnutie do Dacie veľkým šokom.

Za istú lahodnosť jazdy a naozaj dobrý prvý pocit z dynamiky môže malý preplňovaný motor 1,2 TCe s výkonom 85 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svoje urobilo aj minimálne zaťaženie na palube a nízka pohotovostná hmotnosť, pretože aj pri výraznejšom odpore vzduchu musíte dávať na diaľnici veľký pozor na prekročenie limitu 130 km/h.

Šiesty stupeň predsa chýbaHoci má štvorvalec od Renaultu pri diaľničnom tempe skoro 3000 otáčok, vôbec nehučí a chce ešte viac zrýchľovať.

SkryťVypnúť reklamu

Daňou za chýbajúci šiesty prevodový stupeň je diaľničná spotreba okolo 8,2 litra. Agregát 1,2 TCe sa vie pri 90 kilometrovej rýchlosti medzi mestom odmeniť aj dobrou spotrebou pod šesť litrov.

Akonáhle začne turbo v meste a na diaľnici výraznejšie fúkať, vyskočíte na osem litrov. Na krátke trasy a pohodovú jazdu je to dobrý a podľa našich meraní dynamický motor.

Pri častej diaľničnej preprave sa treba vzdať vyššieho tempa alebo siahnuť po naftovej verzii.

Z dynamiky a z prejavov motora nezažijete sklamanie a minimálne počas prvých kilometrov dokáže dynamika Dacie až prekvapiť.

Akurát pri zrýchlení na stokilometrovú rýchlosť sme zaostávali za údajmi výrobcu.

Zadné krídlové dvere možno po odistení otvoriť až o 180 stupňov a cúvať až k nakladacej rampe.

SkryťVypnúť reklamu

V detailoch a niektorých technických riešeniach cítiť až veľmi priamočiaru snahu automobilky šetriť a dostať sa na čo najnižšiu cenu.

Pri poslaní auta však dokážete prepáčiť hluk pri manipulácii so zadnými sedadlami aj striedmejšie čalúnenie vnútorných častí zadných dverí.

Z Dokkera cítiť plech viac než z ostatných modelov Dacie. Potom však príde rad na jednu zásadnú vec a to priestor.

Ani jeden konkurent neponúka toľko miesta na sedenie a pri vybratí zadných sedadiel vnútorný úložný priestor na úrovni troch metrov kubických.

Vyklopením zadných sedadiel dopredu vznikne rovná úložná plocha. Na úplné vybratie sedadiel už treba montážne náradie. Dacia by mohla popracovať na odhlučnení dorazov sklápacieho mechanizmu sedadiel.

Vzhľadom na daný priestor sa zdá byť užitočná hmotnosť 618 kilogramov pomerne nízka, pretože toto auto odvezie veľa. Možno preto je podvozok v nezaťaženom vozidle tvrdší.

SkryťVypnúť reklamu

Pri výhode obojstranných posuvných dverí vzadu ostávajú nároky rozmaznaného motoristu bokom.

Čakali sme možno trochu mäkší podvozok, avšak dynamika motora 1,2 TCe veľmi potešila. Samozrejme motor má dve tváre a pri dynamickom jazdení si turbo svoje vypýta. Na nedostatok výkonu sa tu nemožno sťažovať.

Dacia Dokker je auto pre tých, čo potrebujú v prvom rade úžitok, priestor a jednoduchý spôsob dopravy bez zvláštnych nárokov.

Napokon navigácia a multimediálny systém posúvajú Dokker k príjemnému cestovaniu. V aute nám nechýbalo nič zásadné, akurát prekáža spôsob výškového nastavovania sedadla vodiča a nízko umiestnená navigácia.

Vysoké postavy si prídu na svojeOkrem živnostníkov môže Dokker potešiť hospodárov a tiež starších aktívnych ľudí, či športové kluby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dacia natiahla rázvor na vyše 2,8 metra a tým urobila auto na každý deň pre nadmerne vysokých ľudí, ktorí musia pre nedostatok výšky v každom aute uhýbať hlavou nabok.

Hrdlo ostrekovača umiestnili dosť nešikovne. Jednak je pomerne ďaleko od okraja auta a mimo kapotou zakrytého priestoru. V zime zvykne byť pod stieračmi množstvo namrznutého snehu.

Neraz dostávame otázky od čitateľov, ako vyriešiť nové rodinné auto do 12.000 eur a pritom získať priestor. Dacia Dokker môže byť odpoveďou na jednoduchú a výsostne praktickú mobilitu.

Kupujem - nekupujem (osobný názor)Pre prípad veľkého priestoru a úžitku snáď kupujem. Akurát Dacia už má modely s krajším vyhotovením mechanických detailov a lepšie odfiltrovaným podvozkom od nerovností.

Rasťo ChválaVozidlo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dacia Dokker

Verzia

1.2 TCe

Stav tachometra (km)

12.300

Pohotovostná hmotnosť vozidla (kg)

1205

Počasie počas testu

premenlivo

Teplota (°C)

10

Stabilizačný systém

čiastočne vypínateľný

Pneumatiky

Continental ContiEcoContact

Rozmer a index pneumatík

185/65 R15, 88T

Spotreba - úsporne (l/100km)

5,9

Spotreba - záťaž (l/100km)

8,7

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

6,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

12,29

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

39,92

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

5,38

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

7,42

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min.

2050

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min.

1500

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min.

2000

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (5) ot./min.

2950

Vnútorné rozmery batožinového priestorunakladacia hrana von (mm)

535

nakladacia hrana dnu (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

šírka kufra min./maximálna (mm)

1140

výška kufra po roletu (mm)

625

nakladací otvor výška šikmo/výška kolmo/šírka (mm)

-/1080/1165

dĺžka kufra min./max (mm)

1110/1530

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1400

šírka lakte vpredu (mm)

1410

výška na hlavu šofér max. (mm)

1080

dĺžka sedáku šofér (mm)

485

šírka v ramenách vzadu (mm)

1455

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1455

výška krajné sedadlá (mm)

1130

výška stredné sedadlo (mm)

1150

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

485/480

Technické parametreZnačka

Dacia

Model

Dokker 1,2 TCe

Motor

štvorvalec, turbo

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1198

Výkon (kw(k))

85 (115)

Pri otáčkach (ot./min.)

4500

Krútiaci moment (Nm)

190

Pri otáčkach (ot./min)

2000

Emisie CO2 (g/km)

140

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2810

Dĺžka (mm)

4363

Šírka (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1751

Výška (mm)

1814

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1205

Užitočná hmotnosť (kg)

618

Objem palivovej nádrže (l)

50

Objem batož. priestoru (l)

800-3000

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

7,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,2

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,1

Cena modelu od (eur)

7.990

Cena test. modelu od (eur)

11.190

Užívateľské postrehyRezervné koleso

plnohodnotné rezervné koleso, prístup pod autom, ochranný plech

Hrdlo nádrže

klasický uzáver, nutnosť použiť kľúč

Otváranie veka kufra, madlá

asymetricky delené zvislé dvere, možnosť otvárať o 180 stupňov

Sklápanie operadiel

zadné operadlá možno sklopiť iba z priestoru na sedenie, po sklopení nie sú v rovine s dnom kufra, jednu úložnú rovinu možno dosiahnuť po preklopení celej lavice dopredu, pri spätnom sklopení to dosť búcha

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nastavovanie sedadiel vpredu

vodič má aj výškové nastavovanie sedadla, avšak nedvíha sedadlo pohybmi páky, ale len odistí mechanizmus a musí sa nadvihnúť celým telom, sedadlo potom vyjde vyššie, trochu starý systém

Nastavovanie sedadiel vzadu

-

Dvojité dno kufra

-

Upevnenie nákladu

štyri kovové oká na dne batožinového priestoru

Čalúnenie interiéru

látka a umelá koženka

Pohodlie nastupovania

výborné dopredu aj dozadu, pohodlné pre starších ľudí

Odomykanie/vstup do auta

klasický kľúč s integrovaným diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania

Ochrana prahov pred špinou

žiadna, tesniace gumy sú aj na ostatných častiach len na jednej strane buď na karosérii alebo na dverách

Otváranie kapoty

veľmi intuitívne, príjemné a dokonca kapota má plynovú vzperu

Doplnenie ostrekovača

SkryťVypnúť reklamu
reklama

nepraktické, zle umiestnené najmä pre zimné podmienky

Kontrola oleja

v poriadku , nezamažete sa

Predné svetlá technika

halogénový svetlomet, H4

Predné svetlá účinok

bežný priemer medzi autami s halogénovými svetlami

Výhľad vodiča, posed

výborný výhľad do všetkých strán, akurát k danému charakteru auta malé spätné zrkadlá

Jazyk auta

slovenský

Jazyk navigácie

slovenský

Ovládanie palubného počítača

tradične na páčke ako v Renaultoch, intuitívne a osvedčené

Ovládanie navigácie

jedine zlá poloha displeja lebo je nízko, avšak prehľadné ovládanie, systém veľmi intuitívny aj pre seniorov

Grafika displeja zobrazovanie

viac ako bežný priemer, chýba nám len klasický otočný potenciometer na ovládanie hlasitosti autorádia, v aute bolo aj ovládanie autorádia pod volantom

ESP

SkryťVypnúť reklamu
reklama

áno, zasahuje pomerne ostro, čiastočne vypínateľné

Komfort podvozka - kvalita

na jamách sme čakali od Dacie lepšie filtrovanie nerovností, citlivejšie auto na bočný vietor, úroveň prejazdu zákrut zodpovedá triede

Kvalita radenia

dlhšie dráhy avšak výrazný posun oproti prvým Daciám, kvalita radenia ako v Renaulte

Okná, zrkadlá

predné okná aj vonkajšie spätné zrkadlá ovládané elektricky, vzadu sú len výklopné okná bez možnosti sťahovania do dverí

Klimatizácia - funkcia

manuálna, výborne funguje a ovládanie maximálne prehľadné

Odkladacie priestory

boxy vo dverách nemajú dobrý tvar a pred radiacou pákou by mohol byť väčší priestor, malá skrinka pred spolujazdcom, nad hlavami vpredu celkom, rovnako protišmykovú podložku treba dokúpiť aj do boxov na vrchu prístrojového panelu, v zadných dverách sú boxy v poriadku, náradie na výmenu kolesa je pripevnené na boku priamo v batožinovom priestore, nemá schránku

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PLUS

výborný pomer ceny a nákladného priestoru, dynamika motora, užitočná výbava, ľahko ovládateľná navigácia, posuvné bočné dvere a obrovský priestor na sedenie

MÍNUS

výraznejšia spotreba, ak si vodič nedá pozor na plynový pedál, spracovanie detailov karosérie slabšie tesniace gumy na dverách, hluk pri manipulácii so zadnými sedadlami, len výškovo nastaviteľný volant

Dacia
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 548
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 647
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 284
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 811
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 643
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 813
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 760
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 322
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  2. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  3. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  4. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  5. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  6. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  7. Eva Bachletová: Domáce poklady
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 766
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 63 450
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 168
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 496
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 948
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 744
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 15 947
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 11 036
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu