Po tom, ako sme týždeň šoférovali luxusný Range Rover Sport za 93-tisíc eur, nebolo priame presadnutie do Dacie veľkým šokom.
Za istú lahodnosť jazdy a naozaj dobrý prvý pocit z dynamiky môže malý preplňovaný motor 1,2 TCe s výkonom 85 kW.
Svoje urobilo aj minimálne zaťaženie na palube a nízka pohotovostná hmotnosť, pretože aj pri výraznejšom odpore vzduchu musíte dávať na diaľnici veľký pozor na prekročenie limitu 130 km/h.
Šiesty stupeň predsa chýba
Hoci má štvorvalec od Renaultu pri diaľničnom tempe skoro 3000 otáčok, vôbec nehučí a chce ešte viac zrýchľovať.
Daňou za chýbajúci šiesty prevodový stupeň je diaľničná spotreba okolo 8,2 litra. Agregát 1,2 TCe sa vie pri 90 kilometrovej rýchlosti medzi mestom odmeniť aj dobrou spotrebou pod šesť litrov.
Akonáhle začne turbo v meste a na diaľnici výraznejšie fúkať, vyskočíte na osem litrov. Na krátke trasy a pohodovú jazdu je to dobrý a podľa našich meraní dynamický motor.
Pri častej diaľničnej preprave sa treba vzdať vyššieho tempa alebo siahnuť po naftovej verzii.
Z dynamiky a z prejavov motora nezažijete sklamanie a minimálne počas prvých kilometrov dokáže dynamika Dacie až prekvapiť.
Akurát pri zrýchlení na stokilometrovú rýchlosť sme zaostávali za údajmi výrobcu.

V detailoch a niektorých technických riešeniach cítiť až veľmi priamočiaru snahu automobilky šetriť a dostať sa na čo najnižšiu cenu.
Pri poslaní auta však dokážete prepáčiť hluk pri manipulácii so zadnými sedadlami aj striedmejšie čalúnenie vnútorných častí zadných dverí.
Z Dokkera cítiť plech viac než z ostatných modelov Dacie. Potom však príde rad na jednu zásadnú vec a to priestor.
Ani jeden konkurent neponúka toľko miesta na sedenie a pri vybratí zadných sedadiel vnútorný úložný priestor na úrovni troch metrov kubických.

Vzhľadom na daný priestor sa zdá byť užitočná hmotnosť 618 kilogramov pomerne nízka, pretože toto auto odvezie veľa. Možno preto je podvozok v nezaťaženom vozidle tvrdší.
Pri výhode obojstranných posuvných dverí vzadu ostávajú nároky rozmaznaného motoristu bokom.

Dacia Dokker je auto pre tých, čo potrebujú v prvom rade úžitok, priestor a jednoduchý spôsob dopravy bez zvláštnych nárokov.
Napokon navigácia a multimediálny systém posúvajú Dokker k príjemnému cestovaniu. V aute nám nechýbalo nič zásadné, akurát prekáža spôsob výškového nastavovania sedadla vodiča a nízko umiestnená navigácia.
Vysoké postavy si prídu na svoje
Okrem živnostníkov môže Dokker potešiť hospodárov a tiež starších aktívnych ľudí, či športové kluby.
Dacia natiahla rázvor na vyše 2,8 metra a tým urobila auto na každý deň pre nadmerne vysokých ľudí, ktorí musia pre nedostatok výšky v každom aute uhýbať hlavou nabok.

Neraz dostávame otázky od čitateľov, ako vyriešiť nové rodinné auto do 12.000 eur a pritom získať priestor. Dacia Dokker môže byť odpoveďou na jednoduchú a výsostne praktickú mobilitu.
Kupujem - nekupujem (osobný názor)
Pre prípad veľkého priestoru a úžitku snáď kupujem. Akurát Dacia už má modely s krajším vyhotovením mechanických detailov a lepšie odfiltrovaným podvozkom od nerovností.
Rasťo Chvála
Vozidlo | Dacia Dokker |
Verzia | 1.2 TCe |
Stav tachometra (km) | 12.300 |
Pohotovostná hmotnosť vozidla (kg) | 1205 |
Počasie počas testu | premenlivo |
Teplota (°C) | 10 |
Stabilizačný systém | čiastočne vypínateľný |
Pneumatiky | Continental ContiEcoContact |
Rozmer a index pneumatík | 185/65 R15, 88T |
Spotreba - úsporne (l/100km) | 5,9 |
Spotreba - záťaž (l/100km) | 8,7 |
Spotreba - bežný priemer (l/100km) | 6,7 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 12,29 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 39,92 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s) | 5,38 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s) | 7,42 |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min. | 2050 |
Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min. | 1500 |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min. | 2000 |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (5) ot./min. | 2950 |
Vnútorné rozmery batožinového priestoru
nakladacia hrana von (mm) | 535 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 0 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1140 |
výška kufra po roletu (mm) | 625 |
nakladací otvor výška šikmo/výška kolmo/šírka (mm) | -/1080/1165 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 1110/1530 |
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1400 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1410 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1080 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 485 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1455 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1455 |
výška krajné sedadlá (mm) | 1130 |
výška stredné sedadlo (mm) | 1150 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 485/480 |
Technické parametre
Značka | Dacia |
Model | Dokker 1,2 TCe |
Motor | štvorvalec, turbo |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1198 |
Výkon (kw(k)) | 85 (115) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4500 |
Krútiaci moment (Nm) | 190 |
Pri otáčkach (ot./min) | 2000 |
Emisie CO2 (g/km) | 140 |
Rozmery | |
Rázvor náprav (mm) | 2810 |
Dĺžka (mm) | 4363 |
Šírka (mm) | 1751 |
Výška (mm) | 1814 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1205 |
Užitočná hmotnosť (kg) | 618 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Objem batož. priestoru (l) | 800-3000 |
Prevádzkové hodnoty | |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 10,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 175 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 7,5 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,2 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 6,1 |
Cena modelu od (eur) | 7.990 |
Cena test. modelu od (eur) | 11.190 |
Užívateľské postrehy
Rezervné koleso | plnohodnotné rezervné koleso, prístup pod autom, ochranný plech |
Hrdlo nádrže | klasický uzáver, nutnosť použiť kľúč |
Otváranie veka kufra, madlá | asymetricky delené zvislé dvere, možnosť otvárať o 180 stupňov |
Sklápanie operadiel | zadné operadlá možno sklopiť iba z priestoru na sedenie, po sklopení nie sú v rovine s dnom kufra, jednu úložnú rovinu možno dosiahnuť po preklopení celej lavice dopredu, pri spätnom sklopení to dosť búcha |
Nastavovanie sedadiel vpredu | vodič má aj výškové nastavovanie sedadla, avšak nedvíha sedadlo pohybmi páky, ale len odistí mechanizmus a musí sa nadvihnúť celým telom, sedadlo potom vyjde vyššie, trochu starý systém |
Nastavovanie sedadiel vzadu | - |
Dvojité dno kufra | - |
Upevnenie nákladu | štyri kovové oká na dne batožinového priestoru |
Čalúnenie interiéru | látka a umelá koženka |
Pohodlie nastupovania | výborné dopredu aj dozadu, pohodlné pre starších ľudí |
Odomykanie/vstup do auta | klasický kľúč s integrovaným diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania |
Ochrana prahov pred špinou | žiadna, tesniace gumy sú aj na ostatných častiach len na jednej strane buď na karosérii alebo na dverách |
Otváranie kapoty | veľmi intuitívne, príjemné a dokonca kapota má plynovú vzperu |
Doplnenie ostrekovača | nepraktické, zle umiestnené najmä pre zimné podmienky |
Kontrola oleja | v poriadku , nezamažete sa |
Predné svetlá technika | halogénový svetlomet, H4 |
Predné svetlá účinok | bežný priemer medzi autami s halogénovými svetlami |
Výhľad vodiča, posed | výborný výhľad do všetkých strán, akurát k danému charakteru auta malé spätné zrkadlá |
Jazyk auta | slovenský |
Jazyk navigácie | slovenský |
Ovládanie palubného počítača | tradične na páčke ako v Renaultoch, intuitívne a osvedčené |
Ovládanie navigácie | jedine zlá poloha displeja lebo je nízko, avšak prehľadné ovládanie, systém veľmi intuitívny aj pre seniorov |
Grafika displeja zobrazovanie | viac ako bežný priemer, chýba nám len klasický otočný potenciometer na ovládanie hlasitosti autorádia, v aute bolo aj ovládanie autorádia pod volantom |
ESP | áno, zasahuje pomerne ostro, čiastočne vypínateľné |
Komfort podvozka - kvalita | na jamách sme čakali od Dacie lepšie filtrovanie nerovností, citlivejšie auto na bočný vietor, úroveň prejazdu zákrut zodpovedá triede |
Kvalita radenia | dlhšie dráhy avšak výrazný posun oproti prvým Daciám, kvalita radenia ako v Renaulte |
Okná, zrkadlá | predné okná aj vonkajšie spätné zrkadlá ovládané elektricky, vzadu sú len výklopné okná bez možnosti sťahovania do dverí |
Klimatizácia - funkcia | manuálna, výborne funguje a ovládanie maximálne prehľadné |
Odkladacie priestory | boxy vo dverách nemajú dobrý tvar a pred radiacou pákou by mohol byť väčší priestor, malá skrinka pred spolujazdcom, nad hlavami vpredu celkom, rovnako protišmykovú podložku treba dokúpiť aj do boxov na vrchu prístrojového panelu, v zadných dverách sú boxy v poriadku, náradie na výmenu kolesa je pripevnené na boku priamo v batožinovom priestore, nemá schránku |
PLUS | výborný pomer ceny a nákladného priestoru, dynamika motora, užitočná výbava, ľahko ovládateľná navigácia, posuvné bočné dvere a obrovský priestor na sedenie |
MÍNUS | výraznejšia spotreba, ak si vodič nedá pozor na plynový pedál, spracovanie detailov karosérie slabšie tesniace gumy na dverách, hluk pri manipulácii so zadnými sedadlami, len výškovo nastaviteľný volant |