Lexus budoval svoje postavenie v pohone len na hybridnej technológii a benzínových motoroch s atmosférickým nasávaním.
Na jesennom autosalóne vo Frankfurte však ukázal koncept stredného crossoveru LF-NX HV a namiesto technických špecifikácií ohuroval svet ostrým dizajnom.
Teraz je celkom jasné, prečo zvolili ostré, a na Lexus až revolučné tvary.
Zatiaľ iba ostré hrany a veľké kolesá
Príchod štvorvalcového dvojlitra s turbodúchadlom je pre automobilku zlomová udalosť a zároveň potvrdenie teórie, podľa ktorej nemusí byť vždy efektívne robiť hybridný pohon do menšieho auta.
Zároveň je to cesta Lexusu k novému športovejšiemu náboju a nikto nebude proti, ak sa benzínové turbo objaví aj v kompaktnom vozidle Lexus CT.
Zatiaľ sa však pozornosť sústreďuje na nový crossover LF-NX s ostrými črtami a až neuveriteľne športovým interiérom.
Autu zatiaľ dominujú veľké kolesá s rozmerom 255/45 ZR20, ktoré nevyzerajú na jazdu terénom.
Prvý krát turbo a vysoký výkon
Vôbec prvý benzínový motor s turbom z dielne Lexusu dostane vstrekovanie D-4S, premenlivé časovanie ventilov a systém rozvírenia zmesi už v sacom potrubí.
Výfukové potrubie pred TwinScroll turbodúchadlom bude plne integrované do hlavy valcov a pomerne krátke, aby sa zlepšila odozva turbodúchadla.
Lexus tak prvýkrát od svojho založenia hľadá cestu k atraktívnemu výkonu a nízkej spotrebe cez preplňovaný motor. Podľa prvých odhadov bude mať základná verzia 2,0 T VVTi výkon 240 koní.