SME
reklama

Kedy pod Strečnom platí sedemdesiatka a kedy deväťdesiatka

Vodiči vraj nevedia, akou rýchlosťou smú jazdiť pod Strečnom v mieste, kde sa spájajú jazdné pruhy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Miro: "Na ceste medzi Žilinou a Martinom, na úseku "pod Strečnom", sa jazdí v troch jazdných pruhoch. V jednom smere sú najskôr dva jazdné pruhy, ktoré sa neskôr (približne v polovici) zbiehajú do jedného.

Dopravné značenie na začiatku úseku informuje o jazde v dvoch pruhoch, pričom dopravná značka obmedzuje jazdu pre pravý pruh na rýchlosť 70 km/h, pre ľavý pruh zákaz pre nákladné vozidlá, traktory a autobusy.

V polovici cesty dopravná značka informuje o zbiehaní pruhov do jedného.

Práve od tohto miesta sa začínajú tvoriť kolóny, pretože väčšina vodičov nevie, aká je maximálna povolená rýchlosť na tomto úseku po zmene počtu pruhov, pokiaľ nebola upravená žiadnou inou dopravnou značkou."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na úseku cesty pod Strečnom, v smere jazdy, pre ktorý sú určené dva jazdné pruhy, smú vodiči v ľavom jazdnom pruhu jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h, v pravom 70 km/h.

Dopravné značenie tam tiež určuje, že pravý jazdný pruh je určený pre pomalé vozidlá a preto sa ľavý považuje za priebežný a zároveň za "pravý". Prakticky tam neplatí všeobecné pravidlo, podľa ktorého musia vodiči mimo obce jazdiť v pravom jazdnom pruhu.

"Značka Zvýšenie počtu jazdných pruhov pre pomalé vozidlá (č. C 22c) označuje v smere jazdy prídavný jazdný pruh určený pre vozidlá, ktoré svojou pomalou jazdou obmedzujú," uvádzajú predpisy.

Z tohto dôvodu smú vodiči vozidiel, ktoré nie sú "pomalé" jazdiť beztrestne v ľavom z vyznačených jazdných pruhov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kde prestáva platiť 70 km/h

Rýchlostné obmedzenie na značke, ktoré platí v pruhu pre pomalé vozidlá, prestáva platiť od miesta, kde sa nachádza dopravná značka označujúca spájanie jazdných pruhov.

"Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky, a ak nie je skôr skončený inak, platnosť obmedzenia
v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už neobsahuje symbol zákazovej alebo príkazovej značky," spresňuje definícia dopravnej značky.

Od miesta s dopravnou značkou (prvá na obrázku) smú vodiči jazdiť rýchlosťou 90 km/h. Táto značka zároveň označuje koniec jazdného pruhu pre pomalšie vozidlá. Umiestňuje sa na začiatku výjazdového klina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

znacky_pruhy.jpg

Príčinou kolón ne je rýchlosť

Pod Strečnom sa však netvoria kolóny z dôvodu, že vodiči nevedia, ako rýchlo tam smú jazdiť. Vznikajú na mieste, kde sa jazdné pruhy zbiehajú do jedného. V tomto bode sa pomalšie vozidlá nezmenia na rýchlejšie. Vozidlá za nimi nemôžu ísť rýchlejšie, ak nákladiak ide napríklad len 70 km/h.

Okrem toho, spájanie premávky z dvoch rôznych pruhov zvyčajne kdekoľvek spomaľuje premávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu