Kedy pod Strečnom platí sedemdesiatka a kedy deväťdesiatka

Vodiči vraj nevedia, akou rýchlosťou smú jazdiť pod Strečnom v mieste, kde sa spájajú jazdné pruhy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Miro: "Na ceste medzi Žilinou a Martinom, na úseku "pod Strečnom", sa jazdí v troch jazdných pruhoch. V jednom smere sú najskôr dva jazdné pruhy, ktoré sa neskôr (približne v polovici) zbiehajú do jedného.

Dopravné značenie na začiatku úseku informuje o jazde v dvoch pruhoch, pričom dopravná značka obmedzuje jazdu pre pravý pruh na rýchlosť 70 km/h, pre ľavý pruh zákaz pre nákladné vozidlá, traktory a autobusy.

V polovici cesty dopravná značka informuje o zbiehaní pruhov do jedného.

Práve od tohto miesta sa začínajú tvoriť kolóny, pretože väčšina vodičov nevie, aká je maximálna povolená rýchlosť na tomto úseku po zmene počtu pruhov, pokiaľ nebola upravená žiadnou inou dopravnou značkou."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na úseku cesty pod Strečnom, v smere jazdy, pre ktorý sú určené dva jazdné pruhy, smú vodiči v ľavom jazdnom pruhu jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h, v pravom 70 km/h.

Dopravné značenie tam tiež určuje, že pravý jazdný pruh je určený pre pomalé vozidlá a preto sa ľavý považuje za priebežný a zároveň za "pravý". Prakticky tam neplatí všeobecné pravidlo, podľa ktorého musia vodiči mimo obce jazdiť v pravom jazdnom pruhu.

"Značka Zvýšenie počtu jazdných pruhov pre pomalé vozidlá (č. C 22c) označuje v smere jazdy prídavný jazdný pruh určený pre vozidlá, ktoré svojou pomalou jazdou obmedzujú," uvádzajú predpisy.

Z tohto dôvodu smú vodiči vozidiel, ktoré nie sú "pomalé" jazdiť beztrestne v ľavom z vyznačených jazdných pruhov.

Kde prestáva platiť 70 km/h

Rýchlostné obmedzenie na značke, ktoré platí v pruhu pre pomalé vozidlá, prestáva platiť od miesta, kde sa nachádza dopravná značka označujúca spájanie jazdných pruhov.

"Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky, a ak nie je skôr skončený inak, platnosť obmedzenia
v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už neobsahuje symbol zákazovej alebo príkazovej značky," spresňuje definícia dopravnej značky.

Od miesta s dopravnou značkou (prvá na obrázku) smú vodiči jazdiť rýchlosťou 90 km/h. Táto značka zároveň označuje koniec jazdného pruhu pre pomalšie vozidlá. Umiestňuje sa na začiatku výjazdového klina.

znacky_pruhy.jpg

Príčinou kolón ne je rýchlosť

Pod Strečnom sa však netvoria kolóny z dôvodu, že vodiči nevedia, ako rýchlo tam smú jazdiť. Vznikajú na mieste, kde sa jazdné pruhy zbiehajú do jedného. V tomto bode sa pomalšie vozidlá nezmenia na rýchlejšie. Vozidlá za nimi nemôžu ísť rýchlejšie, ak nákladiak ide napríklad len 70 km/h.

Okrem toho, spájanie premávky z dvoch rôznych pruhov zvyčajne kdekoľvek spomaľuje premávku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 177
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 267
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 579
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 904
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 740
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 057
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 175

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop