SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Kedy pod Strečnom platí sedemdesiatka a kedy deväťdesiatka

Vodiči vraj nevedia, akou rýchlosťou smú jazdiť pod Strečnom v mieste, kde sa spájajú jazdné pruhy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Miro: "Na ceste medzi Žilinou a Martinom, na úseku "pod Strečnom", sa jazdí v troch jazdných pruhoch. V jednom smere sú najskôr dva jazdné pruhy, ktoré sa neskôr (približne v polovici) zbiehajú do jedného.

Dopravné značenie na začiatku úseku informuje o jazde v dvoch pruhoch, pričom dopravná značka obmedzuje jazdu pre pravý pruh na rýchlosť 70 km/h, pre ľavý pruh zákaz pre nákladné vozidlá, traktory a autobusy.

V polovici cesty dopravná značka informuje o zbiehaní pruhov do jedného.

Práve od tohto miesta sa začínajú tvoriť kolóny, pretože väčšina vodičov nevie, aká je maximálna povolená rýchlosť na tomto úseku po zmene počtu pruhov, pokiaľ nebola upravená žiadnou inou dopravnou značkou."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na úseku cesty pod Strečnom, v smere jazdy, pre ktorý sú určené dva jazdné pruhy, smú vodiči v ľavom jazdnom pruhu jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h, v pravom 70 km/h.

Dopravné značenie tam tiež určuje, že pravý jazdný pruh je určený pre pomalé vozidlá a preto sa ľavý považuje za priebežný a zároveň za "pravý". Prakticky tam neplatí všeobecné pravidlo, podľa ktorého musia vodiči mimo obce jazdiť v pravom jazdnom pruhu.

"Značka Zvýšenie počtu jazdných pruhov pre pomalé vozidlá (č. C 22c) označuje v smere jazdy prídavný jazdný pruh určený pre vozidlá, ktoré svojou pomalou jazdou obmedzujú," uvádzajú predpisy.

Z tohto dôvodu smú vodiči vozidiel, ktoré nie sú "pomalé" jazdiť beztrestne v ľavom z vyznačených jazdných pruhov.

SkryťVypnúť reklamu

Kde prestáva platiť 70 km/h

Rýchlostné obmedzenie na značke, ktoré platí v pruhu pre pomalé vozidlá, prestáva platiť od miesta, kde sa nachádza dopravná značka označujúca spájanie jazdných pruhov.

"Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky, a ak nie je skôr skončený inak, platnosť obmedzenia
v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už neobsahuje symbol zákazovej alebo príkazovej značky," spresňuje definícia dopravnej značky.

Od miesta s dopravnou značkou (prvá na obrázku) smú vodiči jazdiť rýchlosťou 90 km/h. Táto značka zároveň označuje koniec jazdného pruhu pre pomalšie vozidlá. Umiestňuje sa na začiatku výjazdového klina.

SkryťVypnúť reklamu

znacky_pruhy.jpg

Príčinou kolón ne je rýchlosť

Pod Strečnom sa však netvoria kolóny z dôvodu, že vodiči nevedia, ako rýchlo tam smú jazdiť. Vznikajú na mieste, kde sa jazdné pruhy zbiehajú do jedného. V tomto bode sa pomalšie vozidlá nezmenia na rýchlejšie. Vozidlá za nimi nemôžu ísť rýchlejšie, ak nákladiak ide napríklad len 70 km/h.

Okrem toho, spájanie premávky z dvoch rôznych pruhov zvyčajne kdekoľvek spomaľuje premávku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 704
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 468
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 146
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 812
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 052
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 390
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  3. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  4. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  5. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  8. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 244
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 342
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 313
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 402
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 800
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 633
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 055
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu