SME

Test: Peugeot 308 zaujme pocitom z jazdy, nie LED svetlami

Novinka celkom zvládla slovenské cesty. Naftový motor neobťažuje hlukom a spotrebuje niečo málo cez štyri litre.

V triede kompaktných áut je stále dusnejšie a čoraz vyrovnanejšia úroveň konkurentov. Z Peugeotu 308 cítiť veľkú snahu byť medzi najlepšími.V triede kompaktných áut je stále dusnejšie a čoraz vyrovnanejšia úroveň konkurentov. Z Peugeotu 308 cítiť veľkú snahu byť medzi najlepšími. (Zdroj: autor)

K prvej jazde a pomerne veľkému nadšeniu z Peugeotu 308 v luxusnej benzínovej verzii sme zbierali ďalšie skúsenosti s naftovým motorom na slovenských cestách.

Čitatelia písali najčastejšie otázky ohľadom naftovej verzie, ktorú sme získali na test, avšak opäť v luxusnej verzii ako jedno z predvádzacích áut materskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri početných nočných jazdách aspoň vysvitlo, že LED svetlá majú príjemné farebné spektrum, ale motorista sa bez nich zaobíde.

Po skúsenostiach s LED svetlami Audi, Mercedesu a BMW sme čakali viac ohurujúce svietenie. Podľa poznatkov z testu nemusíte šetriť ani na sedadlá s masážnou funkciou.

SkryťVypnúť reklamu

Prvok pomerne ojedinelý v nižšej strednej triede vyvoláva vo vodičovi pocit, akoby ho "mrle žrali" a na skutočný zážitok z masáže treba výraznejšie zatlačenie do chrbta.

To sú zároveň posledné dve veci, ktoré nám prišli v aute zbytočné.

Vozidlo

Peugeot 308

Verzia

HDi 115 Allure

Stav tachometra (km)

12160

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1395

Pneumatiky

Kleber Krisalp HP2

Rozmer a index pneumatík

205/55 R16

Spotreba - úsporne (l/100km)

4

Spotreba - záťaž (l/100km)

5,9

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

4,6

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (3) ot./min.

1700

Otáčky pri rýchlosti 50 km/h (4) ot./min.

1200

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (5) ot./min.

1700

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (6) ot./min.

1450

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (6) ot./min.

2050

Jazdí veľmi úsporne

V princípe celkom tichý motor 1,6 HDi ešte lepšie odhlučnili a bez problémov dokázal jazdiť pri spotrebe 4,2 nafty na sto kilometrov.

Na zimných pneumatikách Kleber Krisalp H2 bol Peugeot 308 rovnako úsporný ako menší model 208 s rovnakým motorom ale s nižším výkonom.

Prínos šesťstupňovej prevodovky cítiť najmä na diaľnici, kde sme presuny zvládali so spotrebou 4,6 litra.

Nový Peugeot 308 ponúka veľmi príjemné jazdenie a pohodu za volantom. Vodiča poteší dobrý výhľad a hlavne priama odozva na natočenie volantu.

SkryťVypnúť reklamu

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

690

nakladacia hrana dnu (mm)

170

šírka kufra min./maximálna (mm)

1085/1190

výška kufra po roletu (mm)

540

nakladací otvor výška šikmo/ šírka (mm)

705/970

dĺžka kufra min./max (mm)

805/1520

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1400

šírka lakte vpredu (mm)

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

1015

dĺžka sedáku šofér (mm)

485

šírka v ramenách vzadu (mm)

1360

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1435

výška krajné sedadlá (mm)

945

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

465/435

Nový multimediálny palubný systém má množstvo výhod a ak máte auto dlhšie ako deň, veľmi si naň zvyknete.

Pomalá odozva na stlačenie dotykovej ikony displeja je vraj zámer, podľa nás však treba spontánnejšiu odozvu.

Páči sa nám logika ovládania autorádia a listovanie v zozname staníc alebo skladieb z volantu.

Získava si priazeň jazdou

Peugeot 308 urobil veľký skok a zrejme sťaží situáciu konkurencii, pretože ide o jedno z najvýraznejších áut svojej triedy.

Tvorcovia nezabudli ani na kufor, ktorý je pre mnohých veľmi podstatný a v tomto ohľade je Peugeot 308 špička.

Pokiaľ ide o sedenie na zadných sedadlách, Peugeot 308 už nie je tak priestranný ako jeho predchodca, a to najmä v oblasti hlavy.

SkryťVypnúť reklamu

Existujú autá, ktoré človek chce len na základe pocitov za volantom a toto medzi ne patrí.

Užívateľské postrehy

Rezervné koleso

testované vozidlo nemalo rezervné koleso, iba lepiacu sadu s kompresorom

Hrdlo nádrže

centrálne zamykanie, klasické otočné veko, aspoň bez nutnosti odomykať kľúčom

Otváranie veka kufra, madlá

madlá výborné, odomykanie mikrospínačom, spodná hrana otvoreného veka je pomerne vysoko, takže neprekáža hlave

Sklápanie operadiel

operadlá nemožno sklápať z kufra, len z priestoru vzadu, nie je možné sklopiť do jednej roviny

Nastavovanie sedadiel vpredu

vodičove sedadlo elektricky nastaviteľné, dve pamäte polôh a pomerne slabé masážne funkcie sedadla

Nastavovanie sedadiel vzadu

nie

Dvojité dno kufra

nie

Upevnenie nákladu

štyri oká na uchytenie nákladu nie sú prichytené o karosériu, ale iba o tvrdené dno kufra

Čalúnenie interiéru

koža

Pohodlie nastupovania

pokiaľ ide o miesto na nohy tak otvory v dverách vpredu aj vzadu sú výborné, je to hatchback preto treba zohnúť hlavu pri nastupovaní dozadu, pre ľahšie nastupovanie je dokonca v zadných dverách špeciálne tvarovaný kryt reproduktora

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup, štartovanie tlačidlom vedľa páky prevodovky, pri zamykaní treba dotyk kľučky dverí, nestačí sa vzdialiť od vozidla

Ochrana prahov pred špinou

okrem klasického tesnenia dverí má aj spodnú gumu na vytesnenie spodnej časti dverí, akurát najspodnejšia časť prahu ostáva odkrytá

Otváranie kapoty

treba potiahnuť za plastový háčik smerom dopredu, netradičné a nepraktické

Doplnenie ostrekovača

výborné, blízko k okraju auta, široké hrdlo a nič podstatné neoblejete

Kontrola oleja

praktické a ľahko rozoznateľná hladina, výborné

Predné svetlá technika

Full LED

Predné svetlá účinok

príjemné farebné spektrum

Výhľad vodiča, posed

excelentný výhľad na cestu, nová koncepcia interiéru bude vyhovovať už aj vyšším postavám, je to lepšie ako v Peugeote 208

Jazyk auta

anglický plus najfrekventovanejšie jazyky, ale bez slovenčiny

Jazyk navigácie

anglický plus najfrekventovanejšie jazyky, ale bez slovenčiny

Ovládanie palubného počítača

prehľadné dobre spracované

Ovládanie navigácie

dotykové ovládanie, menu má svoju logiku

Grafika displeja zobrazovanie

výborná, pekné zobrazenie mapy

ESP

čiastočne vypínateľné

Komfort podvozka - kvalita

výborné pohlcovanie kmitov karosérie, presné vedenie stopy v zákrutách, dobrá odozva na natočenie volantu, tichý podvozok a na pneumatikách 205/55 R16 dobré odfiltrovanie nerovností na rozbitom asfalte

Kvalita radenia

celkom dobré, asi lepšie ako v minulej generácii, nie také precízne ako niektorí konkurenti v triede

Okná, zrkadlá

plne elektricky ovládané okná aj zrkadlá, zrkadlá elektricky sklápateľné

Klimatizácia - funkcia

plne automatická, dvojzónová s ovládaním cez displej, na ovládanie sa dá zvyknúť aj preto, lebo automatický režim funguje precízne a netreba často meniť nastavenie

Odkladacie priestory

trochu chýba vhodný box na telefón, dvere sú veľmi dobre a prakticky vyriešené, stredový tunel má hlboké skrinky, ale trochu neprehľadné, ťažšie sa vyberajú veci

ico

KUPUJEM-NEKUPUJEM (osobný názor)

Peugeot 308 je pozoruhodný prírastok v nižšej strednej triede. Kupujem ho pre príťažlivý kokpit, odhlučnenie a vysokú kultúru jazdy.

Akurát by ma zaujímalo ako jazdia základné verzie, pretože predvádzacie autá z Francúzska mali maximalistickú výbavu. Peugeot 308 je auto, ktoré ma baví po šoférskej stránke.

Rasťo Chvála

Technické parametre

Značka

Peugeot

Model

308 HDi 115

Motor

1,6 e-HDi

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1560

Výkon (kw(k))

85 (115)

Pri otáčkach (ot./min.)

3600

Krútiaci moment (Nm)

270

Pri otáčkach (ot./min)

1750

Emisie CO2 (g/km)

95

Objem palivovej nádrže (l)

53

Objem batož. priestoru (l)

420-470

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

10,2

Maximálna rýchlosť (km/h)

196

Spotreba mesto(l/100 km)

4,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

3,3

Kombinovaná spotreba (l/100km)

3,7

Cena modelu od (eur)

12.890

Cena verzie od (eur)

16.740

Cena testovaného vozidla (eur)

25.740

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 12 170
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 195
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 150
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 471
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 347
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 678
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 451
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 199
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Bachletová: Presídlenci ne/prijatí vlasťou
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  3. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  4. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  5. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  6. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  7. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  8. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 149
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 272
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 253
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 12 989
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 713
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 562
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 691
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 172
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu