Oblejšie Mitsubishi ASX dostane silnejší diesel a šesťstupňový automat

Kompaktný crossover automatickú prevodovku nutne potreboval a zíde sa aj nový a silnejší naftový motor.

(Zdroj: Mitsubishi)

V Európe a tiež na Slovensku boli zásadné predaje značky Mitsubishi na pleciach kompaktného crossoveru ASX, ktorý prichádza po troch rokoch na scénu v omladenej verzii.

Jeho tvrdý, pre niekoho až neprívetivý výraz prednej masky zjemnel, návrhári sa pohrali so zadným nárazníkom a konštruktéri zase ladili viacprvkovú zadnú nápravu.

Zmeny týkajúce sa tvaru tlačidiel alebo odhlučnenia sú väčšinou sprievodným znakom faceliftovaných modelov.

Za kozmetickou zmenou prepínača pripojiteľného pohonu všetkých kolies nehľadajte zásadnú zmenu konštrukcie pohonu 4WD.

Vypočuli hlasy zákazníkov

Kto vyskúšal naftový motor 1,8 DI-D s manuálnou prevodovkou, ten sa zrejme nesťažoval na nedostatok výkonu a mnohí si pochvaľovali spotrebu.

Skôr boli v konfrontácii s konkurenciou počuť hlasy, dožadujúce automatickú prevodovku k naftovej verzii. Tá teraz prišla s novou tvárou auta a spoločne s novým skoro rovnako výkonným, len objemnejším motorom.

Štvorvalec 2,2 DI-D má rovnaký výkon (150 k) ako 1,8 DI-D, akurát ho vďaka objemu a väčšiemu turbodúchadlu dosahuje pri nižších otáčkach (3500 ot./min.).

Samozrejme ponúka citeľne vyšší krútiaci moment 360 Nm (1,8 DI-D má 300 Nm) v širšom spektre otáčok 1500-2750 za minútu (1,8 DI-D 2000-3000).

Automat vie zamknúť menič

Motor 2,2 DI-D zo série Clean Diesel dostal novú automatickú prevodovku, ktorá nie je založená na dvoch spojkách, ale v podstate na klasickom princípe automatickej prevodovky.

Šesťstupňový automat má vraj rozšírenú funkciu uzamknutia meniča, aby poskytol dobrú spätnú väzbu na reakcie motora.

Pochopiteľne, okrem bežného Drive režimu bude k dispozícii aj športový, alebo manuálna voľba prevodového stupňa.

Popularita automatických prevodoviek rastie už aj na Slovensku a Mitsubishi chýbala kombinácia bezstarostného radenia a naftového motora v modeloch ASX.

Automobilka dáva do ponuky aj páčky radenia priamo pod volantom. Väčší motor a automatická prevodovka znamenajú oproti verzii 1,8 DI-D 6MT len 25 kilogramový nárast hmotnosti.

Vynikne v pružnosti

Výrobca demonštruje prínos nového motora spolu s automatickou prevodovkou v pružnosti pri pomerne vysokej rýchlosti, a to zo 120 na 140 kilometrov za hodinu.

Nová verzia 2,2 DI-D 6AT to totiž zvládne o 0,5 sekundy (6,2s) skôr, ako 1,8 DI-D 6MT (6,7s). Rozdiel v spotrebe v prospech menšieho motora predstavuje len dve desatiny litra na sto kilometrov. Novinka spotrebuje priemerne 5,8 l/100km.

Slovenský trh zatiaľ pohltil 1300 kusov Mitsubishi ASX a veľmi žiadanou verziou bola práve naftová alternatíva s pohonom všetkých kolies.

Škoda Yeti dostala po facelifte ostré hrany, Mitsubishi ASX zasa obliny a cenu novej verzie 2,2 DI-D 4WD od 25.900 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 429
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 563
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 241
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 981
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 478
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 258
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.