SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Oblejšie Mitsubishi ASX dostane silnejší diesel a šesťstupňový automat

Kompaktný crossover automatickú prevodovku nutne potreboval a zíde sa aj nový a silnejší naftový motor.

(Zdroj: Mitsubishi)

V Európe a tiež na Slovensku boli zásadné predaje značky Mitsubishi na pleciach kompaktného crossoveru ASX, ktorý prichádza po troch rokoch na scénu v omladenej verzii.

Jeho tvrdý, pre niekoho až neprívetivý výraz prednej masky zjemnel, návrhári sa pohrali so zadným nárazníkom a konštruktéri zase ladili viacprvkovú zadnú nápravu.

Zmeny týkajúce sa tvaru tlačidiel alebo odhlučnenia sú väčšinou sprievodným znakom faceliftovaných modelov.

Za kozmetickou zmenou prepínača pripojiteľného pohonu všetkých kolies nehľadajte zásadnú zmenu konštrukcie pohonu 4WD.

Vypočuli hlasy zákazníkov

Kto vyskúšal naftový motor 1,8 DI-D s manuálnou prevodovkou, ten sa zrejme nesťažoval na nedostatok výkonu a mnohí si pochvaľovali spotrebu.

Skôr boli v konfrontácii s konkurenciou počuť hlasy, dožadujúce automatickú prevodovku k naftovej verzii. Tá teraz prišla s novou tvárou auta a spoločne s novým skoro rovnako výkonným, len objemnejším motorom.

Štvorvalec 2,2 DI-D má rovnaký výkon (150 k) ako 1,8 DI-D, akurát ho vďaka objemu a väčšiemu turbodúchadlu dosahuje pri nižších otáčkach (3500 ot./min.).

Samozrejme ponúka citeľne vyšší krútiaci moment 360 Nm (1,8 DI-D má 300 Nm) v širšom spektre otáčok 1500-2750 za minútu (1,8 DI-D 2000-3000).

Automat vie zamknúť menič

Motor 2,2 DI-D zo série Clean Diesel dostal novú automatickú prevodovku, ktorá nie je založená na dvoch spojkách, ale v podstate na klasickom princípe automatickej prevodovky.

Šesťstupňový automat má vraj rozšírenú funkciu uzamknutia meniča, aby poskytol dobrú spätnú väzbu na reakcie motora.

Pochopiteľne, okrem bežného Drive režimu bude k dispozícii aj športový, alebo manuálna voľba prevodového stupňa.

Popularita automatických prevodoviek rastie už aj na Slovensku a Mitsubishi chýbala kombinácia bezstarostného radenia a naftového motora v modeloch ASX.

Automobilka dáva do ponuky aj páčky radenia priamo pod volantom. Väčší motor a automatická prevodovka znamenajú oproti verzii 1,8 DI-D 6MT len 25 kilogramový nárast hmotnosti.

Vynikne v pružnosti

Výrobca demonštruje prínos nového motora spolu s automatickou prevodovkou v pružnosti pri pomerne vysokej rýchlosti, a to zo 120 na 140 kilometrov za hodinu.

Nová verzia 2,2 DI-D 6AT to totiž zvládne o 0,5 sekundy (6,2s) skôr, ako 1,8 DI-D 6MT (6,7s). Rozdiel v spotrebe v prospech menšieho motora predstavuje len dve desatiny litra na sto kilometrov. Novinka spotrebuje priemerne 5,8 l/100km.

Slovenský trh zatiaľ pohltil 1300 kusov Mitsubishi ASX a veľmi žiadanou verziou bola práve naftová alternatíva s pohonom všetkých kolies.

Škoda Yeti dostala po facelifte ostré hrany, Mitsubishi ASX zasa obliny a cenu novej verzie 2,2 DI-D 4WD od 25.900 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon