V Európe a tiež na Slovensku boli zásadné predaje značky Mitsubishi na pleciach kompaktného crossoveru ASX, ktorý prichádza po troch rokoch na scénu v omladenej verzii.
TEST: Dvanásť hodín za volantom Mitsubishi ASXJeho tvrdý, pre niekoho až neprívetivý výraz prednej masky zjemnel, návrhári sa pohrali so zadným nárazníkom a konštruktéri zase ladili viacprvkovú zadnú nápravu.
Zmeny týkajúce sa tvaru tlačidiel alebo odhlučnenia sú väčšinou sprievodným znakom faceliftovaných modelov.
Za kozmetickou zmenou prepínača pripojiteľného pohonu všetkých kolies nehľadajte zásadnú zmenu konštrukcie pohonu 4WD.
Vypočuli hlasy zákazníkov
Kto vyskúšal naftový motor 1,8 DI-D s manuálnou prevodovkou, ten sa zrejme nesťažoval na nedostatok výkonu a mnohí si pochvaľovali spotrebu.
Skôr boli v konfrontácii s konkurenciou počuť hlasy, dožadujúce automatickú prevodovku k naftovej verzii. Tá teraz prišla s novou tvárou auta a spoločne s novým skoro rovnako výkonným, len objemnejším motorom.
Štvorvalec 2,2 DI-D má rovnaký výkon (150 k) ako 1,8 DI-D, akurát ho vďaka objemu a väčšiemu turbodúchadlu dosahuje pri nižších otáčkach (3500 ot./min.).
Samozrejme ponúka citeľne vyšší krútiaci moment 360 Nm (1,8 DI-D má 300 Nm) v širšom spektre otáčok 1500-2750 za minútu (1,8 DI-D 2000-3000).
Automat vie zamknúť menič
Motor 2,2 DI-D zo série Clean Diesel dostal novú automatickú prevodovku, ktorá nie je založená na dvoch spojkách, ale v podstate na klasickom princípe automatickej prevodovky.
Šesťstupňový automat má vraj rozšírenú funkciu uzamknutia meniča, aby poskytol dobrú spätnú väzbu na reakcie motora.
Pochopiteľne, okrem bežného Drive režimu bude k dispozícii aj športový, alebo manuálna voľba prevodového stupňa.
Popularita automatických prevodoviek rastie už aj na Slovensku a Mitsubishi chýbala kombinácia bezstarostného radenia a naftového motora v modeloch ASX.
Automobilka dáva do ponuky aj páčky radenia priamo pod volantom. Väčší motor a automatická prevodovka znamenajú oproti verzii 1,8 DI-D 6MT len 25 kilogramový nárast hmotnosti.
Vynikne v pružnosti
Výrobca demonštruje prínos nového motora spolu s automatickou prevodovkou v pružnosti pri pomerne vysokej rýchlosti, a to zo 120 na 140 kilometrov za hodinu.
Nová verzia 2,2 DI-D 6AT to totiž zvládne o 0,5 sekundy (6,2s) skôr, ako 1,8 DI-D 6MT (6,7s). Rozdiel v spotrebe v prospech menšieho motora predstavuje len dve desatiny litra na sto kilometrov. Novinka spotrebuje priemerne 5,8 l/100km.
Slovenský trh zatiaľ pohltil 1300 kusov Mitsubishi ASX a veľmi žiadanou verziou bola práve naftová alternatíva s pohonom všetkých kolies.
Škoda Yeti dostala po facelifte ostré hrany, Mitsubishi ASX zasa obliny a cenu novej verzie 2,2 DI-D 4WD od 25.900 eur.