SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Oblejšie Mitsubishi ASX dostane silnejší diesel a šesťstupňový automat

Kompaktný crossover automatickú prevodovku nutne potreboval a zíde sa aj nový a silnejší naftový motor.

(Zdroj: Mitsubishi)

V Európe a tiež na Slovensku boli zásadné predaje značky Mitsubishi na pleciach kompaktného crossoveru ASX, ktorý prichádza po troch rokoch na scénu v omladenej verzii.

Jeho tvrdý, pre niekoho až neprívetivý výraz prednej masky zjemnel, návrhári sa pohrali so zadným nárazníkom a konštruktéri zase ladili viacprvkovú zadnú nápravu.

Zmeny týkajúce sa tvaru tlačidiel alebo odhlučnenia sú väčšinou sprievodným znakom faceliftovaných modelov.

Za kozmetickou zmenou prepínača pripojiteľného pohonu všetkých kolies nehľadajte zásadnú zmenu konštrukcie pohonu 4WD.

Vypočuli hlasy zákazníkov

Kto vyskúšal naftový motor 1,8 DI-D s manuálnou prevodovkou, ten sa zrejme nesťažoval na nedostatok výkonu a mnohí si pochvaľovali spotrebu.

Skôr boli v konfrontácii s konkurenciou počuť hlasy, dožadujúce automatickú prevodovku k naftovej verzii. Tá teraz prišla s novou tvárou auta a spoločne s novým skoro rovnako výkonným, len objemnejším motorom.

Štvorvalec 2,2 DI-D má rovnaký výkon (150 k) ako 1,8 DI-D, akurát ho vďaka objemu a väčšiemu turbodúchadlu dosahuje pri nižších otáčkach (3500 ot./min.).

Samozrejme ponúka citeľne vyšší krútiaci moment 360 Nm (1,8 DI-D má 300 Nm) v širšom spektre otáčok 1500-2750 za minútu (1,8 DI-D 2000-3000).

Automat vie zamknúť menič

Motor 2,2 DI-D zo série Clean Diesel dostal novú automatickú prevodovku, ktorá nie je založená na dvoch spojkách, ale v podstate na klasickom princípe automatickej prevodovky.

Šesťstupňový automat má vraj rozšírenú funkciu uzamknutia meniča, aby poskytol dobrú spätnú väzbu na reakcie motora.

Pochopiteľne, okrem bežného Drive režimu bude k dispozícii aj športový, alebo manuálna voľba prevodového stupňa.

Popularita automatických prevodoviek rastie už aj na Slovensku a Mitsubishi chýbala kombinácia bezstarostného radenia a naftového motora v modeloch ASX.

Automobilka dáva do ponuky aj páčky radenia priamo pod volantom. Väčší motor a automatická prevodovka znamenajú oproti verzii 1,8 DI-D 6MT len 25 kilogramový nárast hmotnosti.

Vynikne v pružnosti

Výrobca demonštruje prínos nového motora spolu s automatickou prevodovkou v pružnosti pri pomerne vysokej rýchlosti, a to zo 120 na 140 kilometrov za hodinu.

Nová verzia 2,2 DI-D 6AT to totiž zvládne o 0,5 sekundy (6,2s) skôr, ako 1,8 DI-D 6MT (6,7s). Rozdiel v spotrebe v prospech menšieho motora predstavuje len dve desatiny litra na sto kilometrov. Novinka spotrebuje priemerne 5,8 l/100km.

Slovenský trh zatiaľ pohltil 1300 kusov Mitsubishi ASX a veľmi žiadanou verziou bola práve naftová alternatíva s pohonom všetkých kolies.

Škoda Yeti dostala po facelifte ostré hrany, Mitsubishi ASX zasa obliny a cenu novej verzie 2,2 DI-D 4WD od 25.900 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 622
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 092
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 621
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 668
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 11 998
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 976
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 030
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 023
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 008
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 917
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric