Spoločnosť Polestar, motoršportový partner švédskej automobilky Volvo, pripravila najvýkonnejšiu verziu modelov V60 a S60.
Obe sú postavené na základoch predchádzajúcej generácia modelov Polestar a pýšia sa nielen športovými doplnkami. Určené sú pre Austráliu.
Rýchlosť je limitovaná elektricky na 250 km/h
Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Srdcom automobilu je šesťvalcový agregát (T6) so zdvihovým objemom 2 953 cm3, produkujúci výkon 275 kW (350 k) a 500 Nm krútiaceho momentu od 2 800 otáčok za minútu.
Prepĺňanie je riešené prostredníctvom turba Borg Warner typu twin-scroll s medzichladičom stlačeného vzduchu.
Pohonná jednotka limitovanej edície je spriahnutá so šesťstupovou automatickou prevodovkou. Pod volantom nechýbajú pádla na manuálne radenie prevodových stupňov.
Dobre dýchať umožňuje agregátu nasávacie potrubie z nerezovej ocele s priemerom 6,3 cm. Prenos krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá má na starosti medzinápravová spojka Haldex.
Vďaka spomenutej technike prekročí Volvo S60/V60 Polestar z pokoja hranicu 100 km/h už za 4,9 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Autá trochu pribrali na hmotnosti
Spoločnosť Polestar sa chváli, že prevodovka, systém pohonu 4x4 a trakčná kontrola vozidla boli prepracované tak, aby zabezpečili „zážitok z jazdy a maximálnu priľnavosť za každých okoloností“.
Ako ďalšie vylepšenia Polestar uvádza údajne až o 80 % tuhšie pružiny v porovnaní s verziou R-Design i výkonné tlmiče Öhlins. O zastavenie vozidla sa starajú ventilované kotúče (371 mm vpredu, 302 mm vzadu) a brzdy Brembo vpredu so šiestimi piestikmi.
Obe verzie Volva Polestar rolujú na 20-palcových kolesách z ľahkej zliatiny s rozmerom 245/35.
Trochu v neprospech inak peknej verzie hrá hmotnosť oboch automobilov. Klasická verzia S60 váži 1 752 kg. Model V60 je ešte ťažší a jeho pohotovostná hmotnosť za vyšplhala až na 1 822 kg.
zdroj: polestar.com