Volvo S60 Polestar chce priniesť maximálnu priľnavosť

Prepracovaná edícia je jedným za najvýkonnejších modelov značky. Ťažiť chce z výkonného motora a pohonu 4x4.

(Zdroj: Polestar)

Spoločnosť Polestar, motoršportový partner švédskej automobilky Volvo, pripravila najvýkonnejšiu verziu modelov V60 a S60.

Obe sú postavené na základoch predchádzajúcej generácia modelov Polestar a pýšia sa nielen športovými doplnkami. Určené sú pre Austráliu.

Rýchlosť je limitovaná elektricky na 250 km/h

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Srdcom automobilu je šesťvalcový agregát (T6) so zdvihovým objemom 2 953 cm3, produkujúci výkon 275 kW (350 k) a 500 Nm krútiaceho momentu od 2 800 otáčok za minútu.

Prepĺňanie je riešené prostredníctvom turba Borg Warner typu twin-scroll s medzichladičom stlačeného vzduchu.

Pohonná jednotka limitovanej edície je spriahnutá so šesťstupovou automatickou prevodovkou. Pod volantom nechýbajú pádla na manuálne radenie prevodových stupňov.

Dobre dýchať umožňuje agregátu nasávacie potrubie z nerezovej ocele s priemerom 6,3 cm. Prenos krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá má na starosti medzinápravová spojka Haldex.

Vďaka spomenutej technike prekročí Volvo S60/V60 Polestar z pokoja hranicu 100 km/h už za 4,9 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Autá trochu pribrali na hmotnosti

Spoločnosť Polestar sa chváli, že prevodovka, systém pohonu 4x4 a trakčná kontrola vozidla boli prepracované tak, aby zabezpečili „zážitok z jazdy a maximálnu priľnavosť za každých okoloností“.

Ako ďalšie vylepšenia Polestar uvádza údajne až o 80 % tuhšie pružiny v porovnaní s verziou R-Design i výkonné tlmiče Öhlins. O zastavenie vozidla sa starajú ventilované kotúče (371 mm vpredu, 302 mm vzadu) a brzdy Brembo vpredu so šiestimi piestikmi.

Obe verzie Volva Polestar rolujú na 20-palcových kolesách z ľahkej zliatiny s rozmerom 245/35.

Trochu v neprospech inak peknej verzie hrá hmotnosť oboch automobilov. Klasická verzia S60 váži 1 752 kg. Model V60 je ešte ťažší a jeho pohotovostná hmotnosť za vyšplhala až na 1 822 kg.

zdroj: polestar.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 577
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 344
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 985
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 288
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 652
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 748
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 573
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 080
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 502
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop