SME

Volvo S60 Polestar chce priniesť maximálnu priľnavosť

Prepracovaná edícia je jedným za najvýkonnejších modelov značky. Ťažiť chce z výkonného motora a pohonu 4x4.

(Zdroj: Polestar)

Spoločnosť Polestar, motoršportový partner švédskej automobilky Volvo, pripravila najvýkonnejšiu verziu modelov V60 a S60.

Obe sú postavené na základoch predchádzajúcej generácia modelov Polestar a pýšia sa nielen športovými doplnkami. Určené sú pre Austráliu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlosť je limitovaná elektricky na 250 km/h

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Srdcom automobilu je šesťvalcový agregát (T6) so zdvihovým objemom 2 953 cm3, produkujúci výkon 275 kW (350 k) a 500 Nm krútiaceho momentu od 2 800 otáčok za minútu.

Prepĺňanie je riešené prostredníctvom turba Borg Warner typu twin-scroll s medzichladičom stlačeného vzduchu.

Pohonná jednotka limitovanej edície je spriahnutá so šesťstupovou automatickou prevodovkou. Pod volantom nechýbajú pádla na manuálne radenie prevodových stupňov.

Dobre dýchať umožňuje agregátu nasávacie potrubie z nerezovej ocele s priemerom 6,3 cm. Prenos krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá má na starosti medzinápravová spojka Haldex.

Vďaka spomenutej technike prekročí Volvo S60/V60 Polestar z pokoja hranicu 100 km/h už za 4,9 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Autá trochu pribrali na hmotnosti

Spoločnosť Polestar sa chváli, že prevodovka, systém pohonu 4x4 a trakčná kontrola vozidla boli prepracované tak, aby zabezpečili „zážitok z jazdy a maximálnu priľnavosť za každých okoloností“.

Ako ďalšie vylepšenia Polestar uvádza údajne až o 80 % tuhšie pružiny v porovnaní s verziou R-Design i výkonné tlmiče Öhlins. O zastavenie vozidla sa starajú ventilované kotúče (371 mm vpredu, 302 mm vzadu) a brzdy Brembo vpredu so šiestimi piestikmi.

Obe verzie Volva Polestar rolujú na 20-palcových kolesách z ľahkej zliatiny s rozmerom 245/35.

Trochu v neprospech inak peknej verzie hrá hmotnosť oboch automobilov. Klasická verzia S60 váži 1 752 kg. Model V60 je ešte ťažší a jeho pohotovostná hmotnosť za vyšplhala až na 1 822 kg.

SkryťVypnúť reklamu

zdroj: polestar.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 644
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 402
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 728
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 249
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 402
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 741
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 927
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 294
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  7. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  8. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 927
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 825
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 20 125
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 019
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 584
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 401
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 277
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 102
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu