SME
reklama

Volvo S60 Polestar chce priniesť maximálnu priľnavosť

Prepracovaná edícia je jedným za najvýkonnejších modelov značky. Ťažiť chce z výkonného motora a pohonu 4x4.

(Zdroj: Polestar)

Spoločnosť Polestar, motoršportový partner švédskej automobilky Volvo, pripravila najvýkonnejšiu verziu modelov V60 a S60.

Obe sú postavené na základoch predchádzajúcej generácia modelov Polestar a pýšia sa nielen športovými doplnkami. Určené sú pre Austráliu.

Rýchlosť je limitovaná elektricky na 250 km/h

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Srdcom automobilu je šesťvalcový agregát (T6) so zdvihovým objemom 2 953 cm3, produkujúci výkon 275 kW (350 k) a 500 Nm krútiaceho momentu od 2 800 otáčok za minútu.

Prepĺňanie je riešené prostredníctvom turba Borg Warner typu twin-scroll s medzichladičom stlačeného vzduchu.

Pohonná jednotka limitovanej edície je spriahnutá so šesťstupovou automatickou prevodovkou. Pod volantom nechýbajú pádla na manuálne radenie prevodových stupňov.

Dobre dýchať umožňuje agregátu nasávacie potrubie z nerezovej ocele s priemerom 6,3 cm. Prenos krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá má na starosti medzinápravová spojka Haldex.

Vďaka spomenutej technike prekročí Volvo S60/V60 Polestar z pokoja hranicu 100 km/h už za 4,9 sekundy a dosiahne elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Autá trochu pribrali na hmotnosti

Spoločnosť Polestar sa chváli, že prevodovka, systém pohonu 4x4 a trakčná kontrola vozidla boli prepracované tak, aby zabezpečili „zážitok z jazdy a maximálnu priľnavosť za každých okoloností“.

Ako ďalšie vylepšenia Polestar uvádza údajne až o 80 % tuhšie pružiny v porovnaní s verziou R-Design i výkonné tlmiče Öhlins. O zastavenie vozidla sa starajú ventilované kotúče (371 mm vpredu, 302 mm vzadu) a brzdy Brembo vpredu so šiestimi piestikmi.

Obe verzie Volva Polestar rolujú na 20-palcových kolesách z ľahkej zliatiny s rozmerom 245/35.

Trochu v neprospech inak peknej verzie hrá hmotnosť oboch automobilov. Klasická verzia S60 váži 1 752 kg. Model V60 je ešte ťažší a jeho pohotovostná hmotnosť za vyšplhala až na 1 822 kg.

zdroj: polestar.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 104
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 680
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 326
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 241
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 881
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 668
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu