SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Dvakrát nespravil skúšky na vodičák. Jazdil viac ako 35 minút

Ak spravíte skúšky na vodičák, jazdiť v aute smiete až po tom, ako vodičák dostanete do rúk.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - OLIVER FILAN)

Bez vodičáku nesmiete šoférovať, aj keď ste skúšky spravili

Adam: "Priateľka nedávno urobila skúšky na vodičský preukaz. Nebola si istá, či môže šoférovať aj na základe potvrdenej Záväznej žiadosti o vydanie vodičského preukazu so zaplatenými kolkami. Pri jej podávaní sa na polícii teda opýtala, ako to je. Od policajtky dostala odpoveď: "Neviem, niektorí to uznávajú, iní nie"."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Vodič smie šoférovať len vtedy, ak má pri sebe predpísané doklady. Záväzná žiadosť o vydanie vodičáku takým dokladom nie je.

Ak by Adamova priateľka šoférovala bez vodičského preukazu, no vodičské oprávnenie by už mala udelené, riskovala by pokutu do 100 eur.

V prípade, že by nemala ešte udelené ani oprávnenie na šoférovanie vozidla, v ktorom by sedela za volantom, pokuta by sa mohla vyšplhať k 300 eurám a ešte by jej mohli pripojiť aj zákaz šoférovania až na dva roky.

Ako dlho jazdiť na skúškach z vodičáku

Maroš: "Definuje zákon o cestnej premávke maximálny čas poslednej skúšky v autoškole, teda v cestnej premávke? Dvakrát som nespravil skúšku a vždy som jazdil viac ako 35 minút. Niektorí kamaráti, čo už majú vodičák, robili poslednú časť skúšky iba 10 až 15 minút. Zdá sa mi nefér jazdiť tak dlho, lebo čím dlhšie jazdím, tým sa zvyšuje pravdepodobnosť, že spravím nejakú banálnu chybu, za ktorú ma môžu vyhodiť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Predpisy stanovujú, že na autocvičisku má skúška z jazdy na osobnom aute trvať najviac 10 minút. V cestnej premávke najmenej 25 minút.

Nie je teda v rozpore s pravidlami, ak Maroš jazdil na cestách počas skúšky aj viac ako 35 minút.

Počas skúšky komisár hodnotí to, či vodič:

  • sleduje situáciu v cestnej premávke, najmä pokyny policajta a iných osôb oprávnených riadiť cestnú premávku, svetelné signály, dopravné značky a dopravné zariadenia,
  • dbá na bezpečnosť cestujúcich vo vozidle a bezpečnosť iných účastníkov cestnej premávky,
  • vedie motorové vozidlo tak, aby jazda bola šetrná k životnému prostrediu,
  • dodržiava pravidlá cestnej premávky,
  • je počas jazdy schopný včas, správne a bez zásahu inštruktora alebo skúšobného komisára reagovať na situáciu v cestnej premávke,
  • preukáže predvídavosť vo vzťahu ku konaniu iných účastníkov cestnej premávky,
  • zohľadňuje stav cesty, poveternostné podmienky, výkon, rozmery, hmotnosť vozidla a iné okolnosti, ktoré s vedením vozidla súvisia.

Žiadateľ o vodičské oprávnenie toho musí zvládnuť veľa. Aj banálna chyba však môže viesť na cestách k nepríjemným následkom. Preto je dôležité, aby bol adept na vodičák dobre pripravený a zvládol skúšku aj bez banálnych chýb.

V skutočnej premávke sa vás nikto nebude pýtať, ako dobre ovládate auto a pravidlá. To, čo teraz považujete za nepodstatné, sa môže skončiť aj tragickou dopravnou nehodou.

Preto musia byť skúšobní komisári prísni. Ak by takí neboli, na cesty by sa mohli dostať aj veľmi nebezpeční šoféri (niekedy to vyzerá tak, že takých na cestách jazdí veľmi veľa).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 279
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 525
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 055
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 709
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 5 974
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 207
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 024
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 040
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 778
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 554
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 490
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 352
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu