Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Viaceré automobilky už pochopili, že SUV nemusia byť len veľké autobusy na vozenie prominentov.
Je zvláštne, že niektoré malé SUV narástli (napr. Toyota RAV4) a iné zmenšujú svoje proporcie, aby sa viac hodili do mesta.
Prípad zmenšenia je aktuálny aj pre nemeckú značku Audi. Veľké SUV postupne stratilo na váhe i rozmeroch a po modeli Q5 a Q3 rozšíri rad SUV so štyrmi kruhmi v znaku od roku 2016 aj najmenší model Q1.
Oproti iným menším SUV prípadne crossoverom ponúkne Audi aj pohon všetkých štyroch kolies, čo v tejto kategórii už nie je povinnosťou. Najmä pri pohľade do štatistík, ktoré hovoria o výhre menších SUV s pohonom prednej nápravy.
Systém pohunu všetkých štyroch kolies bude v Audi Q1 dostupný vďaka použitiu modulárnej platformy MQB.
Na pohon najmenšieho SUV budú slúžiť známe pohonné jednotky, ktoré spaľujú benzín aj naftu. Počítať môžeme s motormi 1,2 a 1,4 TFSI. Naftové motory zatiaľ zastúpi motor 1,6 TDI no predpokladáme, že neskôr by k dispozícii mohol byť aj silnejší dvojlitrový turbodiesel.
Podľa dostupných informácií, automobilka počíta aj s vývojom a výrobou hybridnej verzie. Základom by sa mohol stať spaľovací agregát 1,2 TSI a elektromotor s výkonom približne 100 konských síl.
Na výrobu Audi Q1 sa chystá továreň priamo v Ingolstadte, kde sa vyrábajú aj modely A3/A3 Sportback i väčšie Audi A4 a A5.
zdroj: ts Audi