Mýtny prístroj musia mať od januára všetky nákladné autá

Pre majiteľa každého nákladného auta to predstavuje náklady vo výške 100 eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Všetky nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony si budú musieť od 1. januára 2014 namontovať do kabín takzvaný mýtny prístroj, čiže palubnú jednotku.

Od budúceho roka štát spúšťa mýto aj na cestách II. a III. triedy, aj keď zatiaľ s nulovou sadzbou.

Pre všetkých majiteľov nákladných áut, aj tých, ktorí v súčasnosti jazdia po dnes nespoplatnených cestách, to znamená povinnosť zaobstarať si palubnú jednotku. Pre majiteľa každého auta to predstavuje náklady vo výške 100 eur.

"Pre vodiča, ktorý bude mať povinnosť nainštalovať si palubnú jednotku po 1. januári, je to spojené s nákladom, ktorý je dvakrát po 50 eur," uviedol manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Anton Bódis.

Prvých 50 eur predstavuje depozit za používanie palubnej jednotky a druhých 50 eur je kredit, ktorý si na ňu musí vodič povinne predplatiť. A to aj v tom prípade, ak sa chystá v budúcom roku jazdiť len po cestách II. a III. triedy, kde bude mýto s nulovou sadzbou.

"Vyplýva to jednoducho zo zákona," konštatoval Bódis.

SkyToll odhaduje, že v roku 2014 sa zvýši počet palubných jednotiek približne o 20 tisíc kusov.

Mýtna spoločnosť sa chystá do konca apríla 2014 vybudovať ďalších 20 zákazníckych miest, ktoré budú ponúkať rovnaké služby ako tie už existujúce. Teda aj v nich si vodiči budú môcť zaobstarať palubné jednotky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.