Mýtny prístroj musia mať od januára všetky nákladné autá

Pre majiteľa každého nákladného auta to predstavuje náklady vo výške 100 eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Všetky nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony si budú musieť od 1. januára 2014 namontovať do kabín takzvaný mýtny prístroj, čiže palubnú jednotku.

Od budúceho roka štát spúšťa mýto aj na cestách II. a III. triedy, aj keď zatiaľ s nulovou sadzbou.

Pre všetkých majiteľov nákladných áut, aj tých, ktorí v súčasnosti jazdia po dnes nespoplatnených cestách, to znamená povinnosť zaobstarať si palubnú jednotku. Pre majiteľa každého auta to predstavuje náklady vo výške 100 eur.

"Pre vodiča, ktorý bude mať povinnosť nainštalovať si palubnú jednotku po 1. januári, je to spojené s nákladom, ktorý je dvakrát po 50 eur," uviedol manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti SkyToll Anton Bódis.

Prvých 50 eur predstavuje depozit za používanie palubnej jednotky a druhých 50 eur je kredit, ktorý si na ňu musí vodič povinne predplatiť. A to aj v tom prípade, ak sa chystá v budúcom roku jazdiť len po cestách II. a III. triedy, kde bude mýto s nulovou sadzbou.

"Vyplýva to jednoducho zo zákona," konštatoval Bódis.

SkyToll odhaduje, že v roku 2014 sa zvýši počet palubných jednotiek približne o 20 tisíc kusov.

Mýtna spoločnosť sa chystá do konca apríla 2014 vybudovať ďalších 20 zákazníckych miest, ktoré budú ponúkať rovnaké služby ako tie už existujúce. Teda aj v nich si vodiči budú môcť zaobstarať palubné jednotky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.