Vodiči si na novej križovatke vo Zvolene vynucujú prednosť

Najprv sa cesty spájajú a krátko nato sa rozdelia. Vodičom sa križujú dráhy a často nevedia správne určiť prednosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Dušan: "Často jazdím vynovenou "Neresnickou" križovatkou vo Zvolene a je len otázkou času, kedy sa tam stane nehoda.

Od Detvy cez uvedenú križovatku idú dva pruhy v jednom smere a prechádzajú popod železničný most. Podľa návestí pred križovatkou a značiek priamo na ceste, ľavý pruh smeruje na Bratislavu, pravý do mesta Zvolen.

Z dôvodu prehustenej dopravy bola vybudovaná zo strany od Krupiny mimoúrovňová križovatka, ktorá ide ponad oba jazdné pruhy a oblúkom v zjazde sa pripája k uvedeným dvom pruhom. Pripájací pruh však nie je klasický pripájací, pretože pokračuje asi 80 metrov rovno a stáva sa z neho odbočovací do mesta.

krizovatka.jpgA tu vzniká najviac problémov.

Vodič jazdiaci od Krupiny má pri zjazde značku Daj prednosť v jazde a pokračuje:

  1. do Zvolena, teda pripájací pruh neopustí a po 80 metroch automaticky ho to vyhodí do mesta,
  2. do Bratislavy, teda križuje stredný pruh a radí sa do ľavého.

Vodič jazdiaci od Detvy (Košíc) jazdí

  1. do mesta, teda ide v pravom jazdnom pruhu a vchádza do odbočovacieho, v ktorom sú už vozidlá od Krupiny a pokračuje do mesta,
  2. do Bratislavy, teda ide buď do ľavého pruhu, resp. ide v strednom a ten sa následne pripája do ľavého.

Problém vzniká pri vchádzaní vozidiel od Krupiny na Bratislavu a súčasnom vchádzaní vozidiel od Detvy do mesta.

Ako je to s prednosťou? Nielen vodiči odbočujúci do mesta, ale aj vodiči od Krupiny si vynucujú prednosť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Značka Daj prednosť v jazde platí len v križovatke

Prednosť v mieste, kde sa zjazd z cesty od Krupiny spája s cestou z Košíc, má vždy ten, kto pokračuje vo svojom jazdnom pruhu.

Dopravná značka Daj prednosť v jazde platí pre najbližšiu križovatku, a teda len po vzdialenejšiu hranicu najbližšej križovatky. Prakticky tam platí len po miesto, kde sa končí plná čiara medzi jazdnými pruhmi a začína sa prerušovaná.

Hranicou križovatky je kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.

Miesto, kde smú autá prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého, sa nachádza mimo križovatky a značka Daj prednosť v jazde tam neplatí.

Prednosti treba dávať podľa pravidiel jazdy v jazdných pruhoch

Za miestom, kde sa spája cesta z Košíc so zjazdom z Krupiny, sa dva pruhy spájajú s jedným a v spomínanom smere má tak cesta tri rovnocenné jazdné pruhy.

Vodiči sú tam tak povinní riadiť sa pravidlami prednosti pri prejazde z jedného pruhu do druhého. Nie je pritom dôležité, či je pravý pruh odbočovací alebo pripájací.

Ten, kto ide od Košíc a chce ísť vpravo do centra, musí dať prednosť vozidlám od Krupiny. A tí, ktorí idú od Krupiny a chcú prejsť do stredného pruhu a pokračovať v smere na rýchlostnú cestu R1, musia dať prednosť vozidlám v strednom pruhu idúcim od Košíc.

Dať prednosť v jazde znamená neprinútiť toho, kto má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Vodiči, ktorí si na spomínanom mieste vynucujú prednosť v jazde pri prejazde z jedného pruhu do druhého, riskujú až 300-eurovú pokutu a zákaz šoférovania až na dva roky.

Múdrejší ustúpi a ochráni sa pred nehodou

Mnohí vodiči nevedia, ako dávať správne prednosť v jazde. Nájdu sa dokonca takí, ktorí síce pravidlá poznajú, ale ignorujú ich a vynucujú si prednosť v rozpore s predpismi.

Ak na takýchto vodičov natrafíte, lepšie urobíte, ak sa vzdáte prednosti a takýchto vodičov pustíte. Možno budete cítiť nespravodlivosť, predídete tak ale dopravnej nehode, s ktorou by ste mali len zbytočné starosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 613
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 777
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 409
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 101
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 828
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 818
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 645
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 536
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 147
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 104

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan s novým imidžom opäť pobavil. Poľsko bola jasná voľba, tvrdí

Peter Sagan sa po predčasnom odchode z Tour de France vracia do pelotónu

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.