SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Vodiči si na novej križovatke vo Zvolene vynucujú prednosť

Najprv sa cesty spájajú a krátko nato sa rozdelia. Vodičom sa križujú dráhy a často nevedia správne určiť prednosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Dušan: "Často jazdím vynovenou "Neresnickou" križovatkou vo Zvolene a je len otázkou času, kedy sa tam stane nehoda.

Od Detvy cez uvedenú križovatku idú dva pruhy v jednom smere a prechádzajú popod železničný most. Podľa návestí pred križovatkou a značiek priamo na ceste, ľavý pruh smeruje na Bratislavu, pravý do mesta Zvolen.

Z dôvodu prehustenej dopravy bola vybudovaná zo strany od Krupiny mimoúrovňová križovatka, ktorá ide ponad oba jazdné pruhy a oblúkom v zjazde sa pripája k uvedeným dvom pruhom. Pripájací pruh však nie je klasický pripájací, pretože pokračuje asi 80 metrov rovno a stáva sa z neho odbočovací do mesta.

krizovatka.jpgA tu vzniká najviac problémov.

Vodič jazdiaci od Krupiny má pri zjazde značku Daj prednosť v jazde a pokračuje:

  1. do Zvolena, teda pripájací pruh neopustí a po 80 metroch automaticky ho to vyhodí do mesta,
  2. do Bratislavy, teda križuje stredný pruh a radí sa do ľavého.

Vodič jazdiaci od Detvy (Košíc) jazdí

  1. do mesta, teda ide v pravom jazdnom pruhu a vchádza do odbočovacieho, v ktorom sú už vozidlá od Krupiny a pokračuje do mesta,
  2. do Bratislavy, teda ide buď do ľavého pruhu, resp. ide v strednom a ten sa následne pripája do ľavého.

Problém vzniká pri vchádzaní vozidiel od Krupiny na Bratislavu a súčasnom vchádzaní vozidiel od Detvy do mesta.

Ako je to s prednosťou? Nielen vodiči odbočujúci do mesta, ale aj vodiči od Krupiny si vynucujú prednosť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Značka Daj prednosť v jazde platí len v križovatke

Prednosť v mieste, kde sa zjazd z cesty od Krupiny spája s cestou z Košíc, má vždy ten, kto pokračuje vo svojom jazdnom pruhu.

Dopravná značka Daj prednosť v jazde platí pre najbližšiu križovatku, a teda len po vzdialenejšiu hranicu najbližšej križovatky. Prakticky tam platí len po miesto, kde sa končí plná čiara medzi jazdnými pruhmi a začína sa prerušovaná.

Hranicou križovatky je kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.

Miesto, kde smú autá prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého, sa nachádza mimo križovatky a značka Daj prednosť v jazde tam neplatí.

Prednosti treba dávať podľa pravidiel jazdy v jazdných pruhoch

Za miestom, kde sa spája cesta z Košíc so zjazdom z Krupiny, sa dva pruhy spájajú s jedným a v spomínanom smere má tak cesta tri rovnocenné jazdné pruhy.

Vodiči sú tam tak povinní riadiť sa pravidlami prednosti pri prejazde z jedného pruhu do druhého. Nie je pritom dôležité, či je pravý pruh odbočovací alebo pripájací.

Ten, kto ide od Košíc a chce ísť vpravo do centra, musí dať prednosť vozidlám od Krupiny. A tí, ktorí idú od Krupiny a chcú prejsť do stredného pruhu a pokračovať v smere na rýchlostnú cestu R1, musia dať prednosť vozidlám v strednom pruhu idúcim od Košíc.

Dať prednosť v jazde znamená neprinútiť toho, kto má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Vodiči, ktorí si na spomínanom mieste vynucujú prednosť v jazde pri prejazde z jedného pruhu do druhého, riskujú až 300-eurovú pokutu a zákaz šoférovania až na dva roky.

Múdrejší ustúpi a ochráni sa pred nehodou

Mnohí vodiči nevedia, ako dávať správne prednosť v jazde. Nájdu sa dokonca takí, ktorí síce pravidlá poznajú, ale ignorujú ich a vynucujú si prednosť v rozpore s predpismi.

Ak na takýchto vodičov natrafíte, lepšie urobíte, ak sa vzdáte prednosti a takýchto vodičov pustíte. Možno budete cítiť nespravodlivosť, predídete tak ale dopravnej nehode, s ktorou by ste mali len zbytočné starosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  4. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  6. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 678
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 784
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 255
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 088
  6. Od Česka až po Jadran 3 972
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 989
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 929
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


9 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


17 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl