SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Vodiči si na novej križovatke vo Zvolene vynucujú prednosť

Najprv sa cesty spájajú a krátko nato sa rozdelia. Vodičom sa križujú dráhy a často nevedia správne určiť prednosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Dušan: "Často jazdím vynovenou "Neresnickou" križovatkou vo Zvolene a je len otázkou času, kedy sa tam stane nehoda.

Od Detvy cez uvedenú križovatku idú dva pruhy v jednom smere a prechádzajú popod železničný most. Podľa návestí pred križovatkou a značiek priamo na ceste, ľavý pruh smeruje na Bratislavu, pravý do mesta Zvolen.

Z dôvodu prehustenej dopravy bola vybudovaná zo strany od Krupiny mimoúrovňová križovatka, ktorá ide ponad oba jazdné pruhy a oblúkom v zjazde sa pripája k uvedeným dvom pruhom. Pripájací pruh však nie je klasický pripájací, pretože pokračuje asi 80 metrov rovno a stáva sa z neho odbočovací do mesta.

krizovatka.jpgA tu vzniká najviac problémov.

Vodič jazdiaci od Krupiny má pri zjazde značku Daj prednosť v jazde a pokračuje:

  1. do Zvolena, teda pripájací pruh neopustí a po 80 metroch automaticky ho to vyhodí do mesta,
  2. do Bratislavy, teda križuje stredný pruh a radí sa do ľavého.

Vodič jazdiaci od Detvy (Košíc) jazdí

  1. do mesta, teda ide v pravom jazdnom pruhu a vchádza do odbočovacieho, v ktorom sú už vozidlá od Krupiny a pokračuje do mesta,
  2. do Bratislavy, teda ide buď do ľavého pruhu, resp. ide v strednom a ten sa následne pripája do ľavého.

Problém vzniká pri vchádzaní vozidiel od Krupiny na Bratislavu a súčasnom vchádzaní vozidiel od Detvy do mesta.

Ako je to s prednosťou? Nielen vodiči odbočujúci do mesta, ale aj vodiči od Krupiny si vynucujú prednosť."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Značka Daj prednosť v jazde platí len v križovatke

Prednosť v mieste, kde sa zjazd z cesty od Krupiny spája s cestou z Košíc, má vždy ten, kto pokračuje vo svojom jazdnom pruhu.

Dopravná značka Daj prednosť v jazde platí pre najbližšiu križovatku, a teda len po vzdialenejšiu hranicu najbližšej križovatky. Prakticky tam platí len po miesto, kde sa končí plná čiara medzi jazdnými pruhmi a začína sa prerušovaná.

Hranicou križovatky je kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.

Miesto, kde smú autá prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého, sa nachádza mimo križovatky a značka Daj prednosť v jazde tam neplatí.

Prednosti treba dávať podľa pravidiel jazdy v jazdných pruhoch

Za miestom, kde sa spája cesta z Košíc so zjazdom z Krupiny, sa dva pruhy spájajú s jedným a v spomínanom smere má tak cesta tri rovnocenné jazdné pruhy.

Vodiči sú tam tak povinní riadiť sa pravidlami prednosti pri prejazde z jedného pruhu do druhého. Nie je pritom dôležité, či je pravý pruh odbočovací alebo pripájací.

Ten, kto ide od Košíc a chce ísť vpravo do centra, musí dať prednosť vozidlám od Krupiny. A tí, ktorí idú od Krupiny a chcú prejsť do stredného pruhu a pokračovať v smere na rýchlostnú cestu R1, musia dať prednosť vozidlám v strednom pruhu idúcim od Košíc.

Dať prednosť v jazde znamená neprinútiť toho, kto má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Vodiči, ktorí si na spomínanom mieste vynucujú prednosť v jazde pri prejazde z jedného pruhu do druhého, riskujú až 300-eurovú pokutu a zákaz šoférovania až na dva roky.

Múdrejší ustúpi a ochráni sa pred nehodou

Mnohí vodiči nevedia, ako dávať správne prednosť v jazde. Nájdu sa dokonca takí, ktorí síce pravidlá poznajú, ale ignorujú ich a vynucujú si prednosť v rozpore s predpismi.

Ak na takýchto vodičov natrafíte, lepšie urobíte, ak sa vzdáte prednosti a takýchto vodičov pustíte. Možno budete cítiť nespravodlivosť, predídete tak ale dopravnej nehode, s ktorou by ste mali len zbytočné starosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon