Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
„Čo si myslíte? Páči sa vám?“ Týmito slovami predstavili zástupcovia automobilky Ford šiestu generáciu žijúcej legendy, ktorá už nepatrí len Amerike.
Nový Ford Mustang sa stal globálnym modelom. Vracia sa nie len do Európy, ale dostáva sa aj na ázijské trhy.
Novinka sa už netvári ako retro model, ale preberá viaceré súčasné štylistické znaky Fordu. Mustang bude dostupný v dvoch karosárskych vyhotoveniach – ako kupé (nazývané Fordom tiež fastback) a kabriolet.
Pre Európu pripravili štvorvalec EcoBoost
Automobil vo svojej ďalšej generácii pribral do šírky o 38 mm a naopak na výšku je o 36 mm nižší. Rázvor náprav sa ani po generačnej výmene nezmenil a ostáva na pôvodnej dĺžke 2 720 mm.
Svoje uplatnenie si ako konštrukčný materiál karosérie našiel aj hliník a to na prednej dlhej kapote a blatníkoch.
Pravý Mustang je už takmer nepredstaviteľný bez osemvalcovej pohonnej jednotky, čo sa nezmení ani v jeho šiestej generácii. Na vrchole trojice motorov tróni päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 313 kW (426 k) a krútiacim momentom 529 Nm. Údaje sú zatiaľ predbežné.
Tesne pod agregátom V8 sa usídlil šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 3,7 litra, výkonom 224 kW (304 k) a krútiacim momentom 366 Nm.
Najslabším agregátom z ponuky je štvorvalcový EcoBoost s objemom 2,3 litra, ktorý je pripravený pre Európu. Turbodúchadlom typu Twin-scroll dopovaný motor disponuje výkonom 227 kW (309 k) a ponúkne 414 Nm krútiaceho momentu.
Len šesťstupňové prevodovky
Spoločnosť Getrag pripravila pre nový Mustang dve verzie šesťstupňovej prevodovky – priamo radenú manuálnu i automatickú prevodovku s možnosťou radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom.
Športového ducha podporí samosvorný diferenciál na zadnej náprave a systém rozdeľovania krútiaceho momentu „torque vectoring system“.
O spoľahlivé brzdenie sa okrem kotúčov štandardných priemerov (320 mm alebo 353 mm vpredu) postarajú aj kotúče Brembo s priemerom 381 mm (vpredu) so šiestimi piestikmi. Brzdy ukrývajú 18 až 20-palcové disky kolies.
Ani americkej klasike nebude chýbať množstvo elektroniky. Samojmosťou je bezkľúčový vstup a štartovanie, systém Launch control pre efektívnejší rozjazd pred šprintom, adaptívny tempomat alebo systém na stráženie „mŕtveho uhla“.
Výrobu novej generácie Fordu Mustang dostala na starosť továreň Flat Rock sídliaca na okraji amerického Detroitu. Video zo včerajšej prezentácie je dostupné na stránkach Go Further Event 2013.
zdroj: ts Ford, autoexpress.co.uk