SME

Nová éra elektromotoriek sa začína

Nový druh elektromotorky predstavili v Paríži. S výkonným motorom dosiahne stovku za 3,4 sekundy. Výrobca sľubuje dojazd až 180 km.

(Zdroj: Voxan)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potenciál elektromotorov sa postupne dostáva aj na dvojkolesové dopravné prostriedky. Elektrické skútre už takou novinkou nie sú.

Na pohon veľkých motocyklov stále dobre slúžia spaľovacie motory a zrejme sa to tak skoro nezmení a nebude to kvôli nedostačujúcej technológii batérií.

Asi len máloktorý zanietený motocyklista si vie predstaviť svoju motorku bez osobitého zvuku spaľovacieho motora.

SkryťVypnúť reklamu

Pred niekoľkými dňami bol Paríž svedkom premiéry veľkého elektrického motocykla. Spoločnosť Voxan predstavila motorku Wattman, na pohon ktorej slúži elektromotor s permanentnými magnetmi a vodným okruhom chladenia.

Elektromotor vyprodukuje výkon 200 konských síl a 200 Nm krútiaceho momentu pripraveného kedykoľvek pohnať motorku vpred. Otáčky motora prestanú stúpať až na hranici 10 500 za minútu.

Dynamické parametre hovoria, že motorka sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h rozbehne za 3,4 sekundy a rýchlosť 160 km/h dosiahne len za 5,9 sekundy.

Ani elektromotocykel nemôže fungovať bez batérie. V prípade Voxanu Wattman ide o kompaktné akumulátory s kapacitou 12,8 kW/h typu Lithium-Ion, priamo zabudované do skeletu motorky.

Rýchlonabíjačka nabije akumulátory na 80 % ich kapacity za približne 30 minút. Výrobca na svojej stránke uvádza maximálny dojazd až 180 km, za čo vďačí aj pohotovostnej hmotnosti 350 kg.

SkryťVypnúť reklamu

Ozdobou Wattmanu sú jeho kolesá. Na výrobu päťlúčových ráfikov s priemerom 18 palcov boli použité karbónové vlákna. Pneumatiky Commander II. dodala spoločnosť Michelin (130/70 vpredu, 240/40 vzadu).

Obe kolesá motocykla sú osadené brzdovými kotúčmi s priemerom 230 mm. O brzdenie predného kolesa sa starajú štvorpiestikové strmene, zadné koleso sa spolieha na dvojpiestikový strmeň.

Ťažko povedať, či je tento počin začiatkom veľkých elektromotocyklov.

zdroj: voxan.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 904
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 063
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 802
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 217
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 948
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 037
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu