Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Potenciál elektromotorov sa postupne dostáva aj na dvojkolesové dopravné prostriedky. Elektrické skútre už takou novinkou nie sú.
Na pohon veľkých motocyklov stále dobre slúžia spaľovacie motory a zrejme sa to tak skoro nezmení a nebude to kvôli nedostačujúcej technológii batérií.
Asi len máloktorý zanietený motocyklista si vie predstaviť svoju motorku bez osobitého zvuku spaľovacieho motora.
Pred niekoľkými dňami bol Paríž svedkom premiéry veľkého elektrického motocykla. Spoločnosť Voxan predstavila motorku Wattman, na pohon ktorej slúži elektromotor s permanentnými magnetmi a vodným okruhom chladenia.
Elektromotor vyprodukuje výkon 200 konských síl a 200 Nm krútiaceho momentu pripraveného kedykoľvek pohnať motorku vpred. Otáčky motora prestanú stúpať až na hranici 10 500 za minútu.
Dynamické parametre hovoria, že motorka sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h rozbehne za 3,4 sekundy a rýchlosť 160 km/h dosiahne len za 5,9 sekundy.
Ani elektromotocykel nemôže fungovať bez batérie. V prípade Voxanu Wattman ide o kompaktné akumulátory s kapacitou 12,8 kW/h typu Lithium-Ion, priamo zabudované do skeletu motorky.
Rýchlonabíjačka nabije akumulátory na 80 % ich kapacity za približne 30 minút. Výrobca na svojej stránke uvádza maximálny dojazd až 180 km, za čo vďačí aj pohotovostnej hmotnosti 350 kg.
Ozdobou Wattmanu sú jeho kolesá. Na výrobu päťlúčových ráfikov s priemerom 18 palcov boli použité karbónové vlákna. Pneumatiky Commander II. dodala spoločnosť Michelin (130/70 vpredu, 240/40 vzadu).
Obe kolesá motocykla sú osadené brzdovými kotúčmi s priemerom 230 mm. O brzdenie predného kolesa sa starajú štvorpiestikové strmene, zadné koleso sa spolieha na dvojpiestikový strmeň.
Ťažko povedať, či je tento počin začiatkom veľkých elektromotocyklov.
zdroj: voxan.com