SME

Superauto McLaren P1 pokorilo 7-minútovú hranicu, vládne však Porsche 918 Spyder

McLaren oficiálne potvrdil čas pod sedem minút na okruhu Nürburgring Nordschleife. Presný čas však neuviedol.

(Zdroj: McLaren)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavým cieľom projektu i ambície nového hybridného superauta McLaren P1 boli v nemeckom „Zelenom pekle“ dosiahnuť čas pod sedem minút.

Po zverejnenom videu automobilka oficiálne čas pod hranicou siedmich minút aj potvrdila, presný čas však nezverejnila.

Na tróne produkčných vozidiel tak naďalej ostane Porsche 918 Spyder, za ktorým sa len pred pár dňami zaradil Nissan GT-R v edícii Nismo. Japonec ale patrí do inej cenovej i konštrukčnej ligy a jeho čas sa nezmestil do siedmich minút. Napriek tomu mu patrí úcta.

SkryťVypnúť reklamu

Testovací McLarenu jazdec Chris Goodwin, ktorý kolo pod sedem minút na okruhu Nürburgring Nordschleife odjazdil potvrdil, že trať je ako horská dráha z pekla. „Auto je ako celok vyvážené a núti vás využívať vysoký prítlak i jeho všestranné schopnosti.“

Počas rekordnej jazdy testovací pilot jazdil na okruhu dlhom vyše 20 km priemernou rýchlosťou 178 km/h.

Načítavam video...

Model P1 automobilky McLaren na svoj pohon využíva hybridné pohonné ústrojenstvo, ktorého základom je spaľovací agregát V8 so zdvihovým objemom 3,8 litra, výkonom 542 kW (737 k) a krútiacim momentom 719 Nm.

Spaľovaciemu agregátu pomáha výkonom 131 kW (178 k) a krútiacim momentom 260 Nm elektromotor využívajúci elektrickú energiu z akumulátora typu lithium-ion zložený z 324 článkov.

Automobil okrem aktívnej aerodynamiky, vrátane systému KERS, schopnej poskytnúť dodatočný prítlak 600 kg, využívaj napríklad aj systém IPAS (Instant Power Assist System), ktorý počas zrýchľovania uštedrí vozidlu dodatočnú porciu výkonu navyše.

SkryťVypnúť reklamu

McLaren P1 sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 2,8 sekundy. Hranicu 200 km/h pokorí za 6,8 sekundy a na magickú „tristovku“ sa dostane za 16,5 sekundy. Výrobca obmedzil maximálnu rýchlosť na 350 km/h, teoreticky však model P1 údajne nemá problém dosiahnuť rýchlosť až 385 km/h.

V mene zachovania exkluzivity je produkcia automobilu striktne obmedzená na 375 kusov. Cena každého automobilu štartuje na 1.030.000 eurách. Po krátkom zdržaní začala automobilka model P1 vyrábať v októbri tohto roka.

zdroj: ts McLaren a autoexpress.co.uk, motorauthority.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 313
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 383
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 800
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 203
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 987
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 939
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 034
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu