Superauto McLaren P1 pokorilo 7-minútovú hranicu, vládne však Porsche 918 Spyder

McLaren oficiálne potvrdil čas pod sedem minút na okruhu Nürburgring Nordschleife. Presný čas však neuviedol.

(Zdroj: McLaren)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Hlavým cieľom projektu i ambície nového hybridného superauta McLaren P1 boli v nemeckom „Zelenom pekle“ dosiahnuť čas pod sedem minút.

Po zverejnenom videu automobilka oficiálne čas pod hranicou siedmich minút aj potvrdila, presný čas však nezverejnila.

Na tróne produkčných vozidiel tak naďalej ostane Porsche 918 Spyder, za ktorým sa len pred pár dňami zaradil Nissan GT-R v edícii Nismo. Japonec ale patrí do inej cenovej i konštrukčnej ligy a jeho čas sa nezmestil do siedmich minút. Napriek tomu mu patrí úcta.

Testovací McLarenu jazdec Chris Goodwin, ktorý kolo pod sedem minút na okruhu Nürburgring Nordschleife odjazdil potvrdil, že trať je ako horská dráha z pekla. „Auto je ako celok vyvážené a núti vás využívať vysoký prítlak i jeho všestranné schopnosti.“

Počas rekordnej jazdy testovací pilot jazdil na okruhu dlhom vyše 20 km priemernou rýchlosťou 178 km/h.

Model P1 automobilky McLaren na svoj pohon využíva hybridné pohonné ústrojenstvo, ktorého základom je spaľovací agregát V8 so zdvihovým objemom 3,8 litra, výkonom 542 kW (737 k) a krútiacim momentom 719 Nm.

Spaľovaciemu agregátu pomáha výkonom 131 kW (178 k) a krútiacim momentom 260 Nm elektromotor využívajúci elektrickú energiu z akumulátora typu lithium-ion zložený z 324 článkov.

Automobil okrem aktívnej aerodynamiky, vrátane systému KERS, schopnej poskytnúť dodatočný prítlak 600 kg, využívaj napríklad aj systém IPAS (Instant Power Assist System), ktorý počas zrýchľovania uštedrí vozidlu dodatočnú porciu výkonu navyše.

McLaren P1 sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h dostane za 2,8 sekundy. Hranicu 200 km/h pokorí za 6,8 sekundy a na magickú „tristovku“ sa dostane za 16,5 sekundy. Výrobca obmedzil maximálnu rýchlosť na 350 km/h, teoreticky však model P1 údajne nemá problém dosiahnuť rýchlosť až 385 km/h.

V mene zachovania exkluzivity je produkcia automobilu striktne obmedzená na 375 kusov. Cena každého automobilu štartuje na 1.030.000 eurách. Po krátkom zdržaní začala automobilka model P1 vyrábať v októbri tohto roka.

zdroj: ts McLaren a autoexpress.co.uk, motorauthority.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 371
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 470
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 712
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 240
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 009
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 981
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 907
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 700
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 498
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Mikuláš Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu. A rozhodol sa, že nebude mlčať. Protestuje.

EKONOMIKA

Prečo sa Juhoafričan teší, keď si môže poslať životopis cez SMS (rozhovor)

Na zemi žije viac ľudí bez fyzickej adresy než s adresou.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

Neprehliadnite tiež

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop