Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Automobilka Bugatti, člen megakoncernu Volkswagen, predala už 400 kusov z modelu Veyron.
Okrúhlu métu prekročil Veyron Grand Sport Vitesse z limitovanej edície Jean-Pierre Wimille – jeden zo šesťkusovej legendárnej série.
Štyristý Veyron si svojho majiteľa našiel na Blízkom východe.
Zo žijúcej legendy vyrobí značka Bugatti už len 50 kusov, pretože celá výrobná séria vrátane limitovaných edícií je obmedzená na 450 vozidiel.
Od roky 2005, kedy bol model Veyron uvedený na trh, automobilka predala všetky kupé obmedzené na 300 vyrobených a celkovo 100 z plánovaných 150 roadsterov.
Vývoj a výroba modelu Veyron bol tvrdým orieškom pre automobilku Bugatti i pre koncern Volkswagen. Prvým z radu sa stal v roku 2005 Veyron 16.4 nasledovaný v roku 2008 otvorenou verziou Veyron 16.4 Grand Sport.
V roku 2010 prišiel na trh Veyron Super Sport s výkonom 1200 konských síl a o dva roky neskôr jeho otvorený variant 16.4 Grand Sport Vitesse, ktorý stanovil aj svetový rekord v maximálnej rýchlosti produkčného kabrioletu.
Špeciálna séria vozidiel Bugatti Legends, do ktorej patrí aj verzia „Jean-Pierre Wimille“ stoja na základoch modelu 16.4 Grand Sport Vitesse. Každý automobil poháňa W16 motor s objemom osem litrov.
Agregát vyprodukuje 883 kW (1200 k) a udelí automobilu zrýchlenie z 0 – 100 za 2,6 sekundy. Hranicu 200 km/h prekročí už za 7,1 sekundy. Zastaví však ešte rýchlejšie. Z rýchlosti 200 km/h sa kolesá vozidla celkom zastavia po 5,8 sekundách.
Automobilka Bugatti zatiaľ nezverejnila oficiálne detaily o nasledovníkovi modelu Veyron. Internetové špekulácie hovoria aj o možnosti, že priamy nástupca existovať nebude.
zdroj: ts Bugatti, autoguide.com