SME

Bugatti vyrobí už len 50 kusov z modelu Veyron

Automobilka Bugatti poslala na cesty 400 vozidiel s výkonom presahujúcim 1000 konských síl.

(Zdroj: Bugatti)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka Bugatti, člen megakoncernu Volkswagen, predala už 400 kusov z modelu Veyron.

Okrúhlu métu prekročil Veyron Grand Sport Vitesse z limitovanej edície Jean-Pierre Wimille – jeden zo šesťkusovej legendárnej série.

Štyristý Veyron si svojho majiteľa našiel na Blízkom východe.

Zo žijúcej legendy vyrobí značka Bugatti už len 50 kusov, pretože celá výrobná séria vrátane limitovaných edícií je obmedzená na 450 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Od roky 2005, kedy bol model Veyron uvedený na trh, automobilka predala všetky kupé obmedzené na 300 vyrobených a celkovo 100 z plánovaných 150 roadsterov.

Vývoj a výroba modelu Veyron bol tvrdým orieškom pre automobilku Bugatti i pre koncern Volkswagen. Prvým z radu sa stal v roku 2005 Veyron 16.4 nasledovaný v roku 2008 otvorenou verziou Veyron 16.4 Grand Sport.

V roku 2010 prišiel na trh Veyron Super Sport s výkonom 1200 konských síl a o dva roky neskôr jeho otvorený variant 16.4 Grand Sport Vitesse, ktorý stanovil aj svetový rekord v maximálnej rýchlosti produkčného kabrioletu.

Špeciálna séria vozidiel Bugatti Legends, do ktorej patrí aj verzia „Jean-Pierre Wimille“ stoja na základoch modelu 16.4 Grand Sport Vitesse. Každý automobil poháňa W16 motor s objemom osem litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát vyprodukuje 883 kW (1200 k) a udelí automobilu zrýchlenie z 0 – 100 za 2,6 sekundy. Hranicu 200 km/h prekročí už za 7,1 sekundy. Zastaví však ešte rýchlejšie. Z rýchlosti 200 km/h sa kolesá vozidla celkom zastavia po 5,8 sekundách.

Automobilka Bugatti zatiaľ nezverejnila oficiálne detaily o nasledovníkovi modelu Veyron. Internetové špekulácie hovoria aj o možnosti, že priamy nástupca existovať nebude.

zdroj: ts Bugatti, autoguide.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 465
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 053
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 260
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 665
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 083
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 886
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 574
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 308
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Ondřej Havelka: Kdo jsme. Teologické pojetí lidské osoby a osobnosti
  3. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — III.
  4. Tomáš Susko: Hollywoodska scenáristická škola vs slovenský film
  5. Radoslav Medzihradský: Majstrovstvá sveta v snookeri
  6. Jolana Čuláková: Extrémistickí aktivisti a "antifašisti" sa zahryzli do Pochodu pre život a stopli ho
  7. Dominik Sumbal: Obvinenie Juraja Šeligu je útokom na každého slušného človeka
  8. Veronika Mešková: Nomádka
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 105
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 312
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 10 478
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 271
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 9 411
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 367
  7. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 6 648
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 719
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  3. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  4. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  5. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  6. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  7. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  8. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
SkryťZatvoriť reklamu