SME

Japonské autá v spoľahlivosti opäť dominujú

Najspoľahlivejší sú japonské a nemecké vozidlá, ukázala štatistika spoľahlivosti nemeckého inštitútu TÜV.

(Zdroj: TUV)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každoročná štatistika spoľahlivosti vozidiel pripravená nemeckým inštitútom TÜV potvrdzuje spoľahlivosť japonských a nemeckých áut.

Základom reportu je viac ako osem miliónov vozidiel podrobených technickej kontrole v Nemecku v čase od druhej polovice roka 2012 do prvej polovice tohto roka.

Prehľad a vyhodnotenie rozsiahlych štatistík zjednodušuje nová metodika technických kontrol s jednotným a jednoznačnejším popisom porúch.

SkryťVypnúť reklamu

Vážnejšie sú posudzované poruchy ovplyvňujúce bezpečnosť automobilu ako napríklad poškodené brzdy.

Menej prísne sú v rámci nových pravidiel posudzované ľahké praskliny a vady na mechanicky nenamáhaných dieloch, alebo častiach vozidla bez priameho dopadu na funkčnosť vozidla.

Závažné nedostatky objavili inšpektori technických kontrol v takmer 25 % prípadoch. Viac ako 60 % vozidiel po technickej kontrole jazdí úplne bez porúch, čo potvrdzuje stúpajúcu tendenciu. Minulý rok štatistiky hovorili o náraste z 48 % na 55 %.

Aj tento rok majú vozidlá najčastejšie problémy s osvetlením, či už sú to nesprávne nastavené svetlá alebo ich nefunkčnosť.

V oboch prípadoch boli inšpektori prísnejší a tieto chyby považovali za závažnejšie napriek tomu, že sa relatívne ľahko odstraňujú a nemusia tvoriť úplne objektívny obraz o spoľahlivosti vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Opel zosadil Volkswagen

V základnej kategórii vozidiel mladších ako tri roky sa na prvé miesto v minulom roku dostal Volkswagen Polo. Tento rok sa najspoľahlivejším vozidlom stal Opel Meriva. V podstate o prvých desať miest sa delia Nemci s Japoncami.

Vozidlá s vekom do troch rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Na opačnom konci tabuľky sa ocitla Dacia Logan. Len o pár percentuálnych bodov ju predstihla malá Panda od Fiatu a Citroën C4.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Okrem osvetlenia našli technici na najmladších vozidlách úniky oleja z motora alebo prevodovky, poruchy na brzdách, opotrebovanie tlmičov alebo pružín, vôle v zavesení kolies alebo menšie poruchy výfukového systému.

Podstatné poruchy objavili prehliadky u 6,7 % vozidiel mladších ako tri roky.

Japonský hybrid je naďalej najspoľahlivejší

Zrejme prísnejšie kontroly pri výrobe hybridných vozidiel priniesli očakávané výsledky v najnižšom percente porúch v prípade Toyoty Prius. Spoľahlivosť japonského výrobcu však potvrdzuje aj ôsme miesto pre model Auris.

SkryťVypnúť reklamu

Ani tentoraz prvú desiatku neobsadili iné vozidlá ako nemecké, či japonské. Dôvod na radosť má aj Volkswagen s troma vozidlami v tabuľke.

Vozidlá vo veku od 4 do 5 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Aj na spodnej priečke tabuľky s automobilmi staršími ako tri a mladšími ako päť rokov sme našli Daciu Logan s 28,9 % porúch. Rovnako nelichotivo sa umiestnil aj Citroën C4, lepší len o približne tri percentuálne body.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

U päť a sedemročných vozidiel ostávajú najčastejšie poruchy v podstate rovnaké ako v prípade vozidiel mladších ako tri roky. Podstatné poruchy sa objavili u 11,1 % vozidiel mladších ako päť rokov.

Toyota opäť na vrchu tabuľky

Ani tabuľka s vozidlami s vekom od šesť do sedem rokov nie je výnimočná skladbou vozidiel. Toyota s modelom Prius opäť víťazí a zároveň, japonské autá jednoznačne vytláčajú nemeckú konkurenciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vozidlá vo veku od 6 do 7 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Na opačnom konci tabuľky je poradie premiešané a Dacia Logan už nie je posledná. Viac porúch objavili inšpektori technických kontrol v Nemecku na vozidlách Fiat Doblo a Chrysler PT Crusier.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Podstatné poruchy odhalili prehliadky u 14 % vozidiel mladších ako sedem rokov. Stále najčastejšími problémami býva olejová netesnosť, svetlá, tlmiče a uchytenie kolies.

Porsche potvrdilo povesť spoľahlivej značky

Napriek tomu, že Japonci sa nedali zahanbiť ani v kategórii vozidiel od osem do deväť rokov, na prvú priečku sa prebojovalo Porsche len s približne 10 % závadami. Druhé i tretie miesto okupuje opäť Toyota s modelmi Corolla Verso a RAV4.

Vozidlá vo veku od 8 do 9 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Prekvapivo na konci rebríčka sa ocitá vozidlo s hviezdou na kapote. V prípade SUV Mercedes-Benz triedy M našli technici poruchu až v 42,7 % prípadoch na nemeckých staniciach technickej kontroly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tabuľke sa na posledných miestach objavila aj Alfa Romeo s modelmi 147 a 156.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Podstatné poruchy objavili technici u 15,4 % vozidiel mladších ako deväť rokov.

Aj najstarší Japonci sú spoľahliví

Vozidlá vo veku od 10 do 11 rokov vedia byť rovnako spoľahlivé ako ich mladší konkurenti. Potvrdzuje to nie len nemecká športová ikona Porsche 911, ale opäť aj vozidlá patriace japonským automobilkám.

Toyotu a Mazdu by ste našli v tabuľkách všetkých vekových kategórií s prvými desiatimi miestami – vozidlami s minimálnym počtom porúch.

Vozidlá vo veku od 10 do 11 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Záver tabuľky patrí „extravagantnému“ modelu Chrysler PT Cruiser. Duševne staršiu konštrukciu potvrdzuje aj Ford Galaxy a Volkswagen Sharan, ktorých postavenie sa s vekom už nezlepšilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Podstatné poruchy objavili technici u 17,7 % vozidiel mladších ako jedenásť rokov.

Nemci riešia problémy na vozidlách inak

Napriek tomu, že doba už pokročila a len málokto sa spolieha na vlastné skúsenosti z opráv „embéčok“ v garáži, myslíme si, že našinec je stále schopný opraviť si jednoduchú poruchu napríklad osvetlenia svojpomocne.

Rovnako skladba vozidiel na nemeckých cestách a ich používanie je odlišné ako na Slovensku, či iných krajinách Európy, aj report prestížneho nemeckého inštitútu treba brať s určitou rezervou.

Nepopierateľným faktom je dlhodobá spoľahlivosť japonských a nemeckých vozidiel aj v dobe, kedy trvanlivosť výrobku už zďaleka nie je prvoradá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 936
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 806
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 499
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 017
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 177
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 624
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 150
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  2. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  3. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  4. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  5. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  6. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  7. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 006
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 776
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 622
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 280
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 323
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 865
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 623
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 584
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu