SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Japonské autá v spoľahlivosti opäť dominujú

Najspoľahlivejší sú japonské a nemecké vozidlá, ukázala štatistika spoľahlivosti nemeckého inštitútu TÜV.

(Zdroj: TUV)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Každoročná štatistika spoľahlivosti vozidiel pripravená nemeckým inštitútom TÜV potvrdzuje spoľahlivosť japonských a nemeckých áut.

Základom reportu je viac ako osem miliónov vozidiel podrobených technickej kontrole v Nemecku v čase od druhej polovice roka 2012 do prvej polovice tohto roka.

Prehľad a vyhodnotenie rozsiahlych štatistík zjednodušuje nová metodika technických kontrol s jednotným a jednoznačnejším popisom porúch.

Vážnejšie sú posudzované poruchy ovplyvňujúce bezpečnosť automobilu ako napríklad poškodené brzdy.

Menej prísne sú v rámci nových pravidiel posudzované ľahké praskliny a vady na mechanicky nenamáhaných dieloch, alebo častiach vozidla bez priameho dopadu na funkčnosť vozidla.

Závažné nedostatky objavili inšpektori technických kontrol v takmer 25 % prípadoch. Viac ako 60 % vozidiel po technickej kontrole jazdí úplne bez porúch, čo potvrdzuje stúpajúcu tendenciu. Minulý rok štatistiky hovorili o náraste z 48 % na 55 %.

Aj tento rok majú vozidlá najčastejšie problémy s osvetlením, či už sú to nesprávne nastavené svetlá alebo ich nefunkčnosť.

V oboch prípadoch boli inšpektori prísnejší a tieto chyby považovali za závažnejšie napriek tomu, že sa relatívne ľahko odstraňujú a nemusia tvoriť úplne objektívny obraz o spoľahlivosti vozidla.

Opel zosadil Volkswagen

V základnej kategórii vozidiel mladších ako tri roky sa na prvé miesto v minulom roku dostal Volkswagen Polo. Tento rok sa najspoľahlivejším vozidlom stal Opel Meriva. V podstate o prvých desať miest sa delia Nemci s Japoncami.

Vozidlá s vekom do troch rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Na opačnom konci tabuľky sa ocitla Dacia Logan. Len o pár percentuálnych bodov ju predstihla malá Panda od Fiatu a Citroën C4.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Okrem osvetlenia našli technici na najmladších vozidlách úniky oleja z motora alebo prevodovky, poruchy na brzdách, opotrebovanie tlmičov alebo pružín, vôle v zavesení kolies alebo menšie poruchy výfukového systému.

Podstatné poruchy objavili prehliadky u 6,7 % vozidiel mladších ako tri roky.

Japonský hybrid je naďalej najspoľahlivejší

Zrejme prísnejšie kontroly pri výrobe hybridných vozidiel priniesli očakávané výsledky v najnižšom percente porúch v prípade Toyoty Prius. Spoľahlivosť japonského výrobcu však potvrdzuje aj ôsme miesto pre model Auris.

Ani tentoraz prvú desiatku neobsadili iné vozidlá ako nemecké, či japonské. Dôvod na radosť má aj Volkswagen s troma vozidlami v tabuľke.

Vozidlá vo veku od 4 do 5 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Aj na spodnej priečke tabuľky s automobilmi staršími ako tri a mladšími ako päť rokov sme našli Daciu Logan s 28,9 % porúch. Rovnako nelichotivo sa umiestnil aj Citroën C4, lepší len o približne tri percentuálne body.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

U päť a sedemročných vozidiel ostávajú najčastejšie poruchy v podstate rovnaké ako v prípade vozidiel mladších ako tri roky. Podstatné poruchy sa objavili u 11,1 % vozidiel mladších ako päť rokov.

Toyota opäť na vrchu tabuľky

Ani tabuľka s vozidlami s vekom od šesť do sedem rokov nie je výnimočná skladbou vozidiel. Toyota s modelom Prius opäť víťazí a zároveň, japonské autá jednoznačne vytláčajú nemeckú konkurenciu.

Vozidlá vo veku od 6 do 7 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Na opačnom konci tabuľky je poradie premiešané a Dacia Logan už nie je posledná. Viac porúch objavili inšpektori technických kontrol v Nemecku na vozidlách Fiat Doblo a Chrysler PT Crusier.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Podstatné poruchy odhalili prehliadky u 14 % vozidiel mladších ako sedem rokov. Stále najčastejšími problémami býva olejová netesnosť, svetlá, tlmiče a uchytenie kolies.

Porsche potvrdilo povesť spoľahlivej značky

Napriek tomu, že Japonci sa nedali zahanbiť ani v kategórii vozidiel od osem do deväť rokov, na prvú priečku sa prebojovalo Porsche len s približne 10 % závadami. Druhé i tretie miesto okupuje opäť Toyota s modelmi Corolla Verso a RAV4.

Vozidlá vo veku od 8 do 9 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Prekvapivo na konci rebríčka sa ocitá vozidlo s hviezdou na kapote. V prípade SUV Mercedes-Benz triedy M našli technici poruchu až v 42,7 % prípadoch na nemeckých staniciach technickej kontroly.

V tabuľke sa na posledných miestach objavila aj Alfa Romeo s modelmi 147 a 156.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Podstatné poruchy objavili technici u 15,4 % vozidiel mladších ako deväť rokov.

Aj najstarší Japonci sú spoľahliví

Vozidlá vo veku od 10 do 11 rokov vedia byť rovnako spoľahlivé ako ich mladší konkurenti. Potvrdzuje to nie len nemecká športová ikona Porsche 911, ale opäť aj vozidlá patriace japonským automobilkám.

Toyotu a Mazdu by ste našli v tabuľkách všetkých vekových kategórií s prvými desiatimi miestami – vozidlami s minimálnym počtom porúch.

Vozidlá vo veku od 10 do 11 rokov

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Záver tabuľky patrí „extravagantnému“ modelu Chrysler PT Cruiser. Duševne staršiu konštrukciu potvrdzuje aj Ford Galaxy a Volkswagen Sharan, ktorých postavenie sa s vekom už nezlepšilo.

Por.

Výrobca a model

Percento porúch

Podstatné poruchy objavili technici u 17,7 % vozidiel mladších ako jedenásť rokov.

Nemci riešia problémy na vozidlách inak

Napriek tomu, že doba už pokročila a len málokto sa spolieha na vlastné skúsenosti z opráv „embéčok“ v garáži, myslíme si, že našinec je stále schopný opraviť si jednoduchú poruchu napríklad osvetlenia svojpomocne.

Rovnako skladba vozidiel na nemeckých cestách a ich používanie je odlišné ako na Slovensku, či iných krajinách Európy, aj report prestížneho nemeckého inštitútu treba brať s určitou rezervou.

Nepopierateľným faktom je dlhodobá spoľahlivosť japonských a nemeckých vozidiel aj v dobe, kedy trvanlivosť výrobku už zďaleka nie je prvoradá.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 585
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 114
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 435
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 333
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 281
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jozef Brhel na súde.

V kauze oligarchu blízkeho Smeru sa angažuje takmer celý právny tím Ficovej strany.


55m
Palestínski študenti protestujú proti zásahom izraelskej armády na západnom brehu.

Palestínčania stratili podporu arabských štátov.


21 h
Ján Budaj sa Košičanom prihovára z balkóna vedeckej knižnice.

V dokumente sa zaviazal, že bude aj donášať.


13 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


16 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


20 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  6. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  7. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  8. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 088
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 269
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 700
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 566
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 531
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 116
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 948
  8. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 2 874
  1. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  4. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
SkryťZatvoriť reklamu