SME

Nielen sneh a vietor, ale aj nezodpovední kamionisti spôsobili kalamitu

Pozrite si, ako to minulý týždeň vyzeralo na cestách. Jedno SUV obišlo kolónu cez zasnežené pole.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)
Načítavam video...

Juraj: "Posielam príspevok ku kalamite v Tatrách, ktorá skomplikovala situáciu na cestách viacerým vodičom 6.12.2013. Posielam aj link na youtube video, ktoré som natočil cestou z hotela v Starej Lesnej do Košíc, konkrétne medzi obcami Ľubicou a Vrbovom.

Cestovali sme Toyotou Rav 4 so stálym pohonom všetkých kolies, takže nás sneh, na rozdiel od niektorých vodičov, až tak nezaskočil.

Hneď, ako sme vyrazili od hotela, pomáhali sme vytiahnuť Citroen C3 z priekopy, ktorý tam, pre mňa nepochopiteľne, šiel do kopca a dostal šmyk.

Keď sme vyšli na hlavnú cestu vo Veľkej Lomnici v smere na Poprad, po pár metroch sme stáli v kolóne áut v silnom vetre. Po asi 15 minútach sme sa otočili s tým, že prejdeme cez Huncovce - Žakovce - Vrbov do Jánoviec. Hneď za Huncovcami nás však otočili policajti naspäť s tým, že cesta je neprejazdná pre zapadnutý traktor. Tak sme sa vydali na Kežmarok s tým, že to obídeme cez Ľubicu.

Hneď v prvých sekundách videa si všimnite v ľavej časti na poli Mercedes ML, ktorý pred tým, než som zapol kameru, stihol zísť z cesty a tak obišiel kolónu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvá tohtosezónna kalamita bola pre mnohých vodičov nepríjemná. Najmä v severnej polovici Slovenska a na väčšine ciest Banskobystrického kraja.

Fúkal silný vietor, v nárazoch mal miestami aj cez 100 km/h. Husto snežilo a na cestách sa vytvárali snehové jazyky a záveje.

Niektorí ale precenili svoje schopnosti a možnosti svojich vozidiel, a napriek tomu vyrazili do nečasu. Na niektorých cestách nepomohli ani zimné pneumatiky. Nie každý má terénnu štvorkolku. Preto nezabúdajte vo svojom vozidle nosiť snehové reťaze. Najmä, ak sa chystáte do kopcovitého terénu.

Jazdili na letných a s natiahnutou plachtou

Najnepochopiteľnejšie je ale to, keď na zasnežené cesty vyrazia kamióny s letnými pneumatikami alebo zodratým dezénom. Prípadne jazdia spôsobom a rýchlosťou, akoby bola vonku jeseň alebo jar či leto.

SkryťVypnúť reklamu

Počas našej jazdy sme videli menšie nákladné auto, ktorej nákladný priestor bol oplachtovaný s výnimkou zadnej časti. Takže sme videli, že auto jazdí prázdne. Oplachtovanie však výrazne presahovalo kabínu vozidla.

Dodávka jazdila po rýchlostnej ceste R1 medzi Trnavou a Nitrou, v úseku, kde je otvorený priestor. Je to veľmi veterný úsek. Vodič ledva držal svoje vozilo na ceste. Mali sme pocit, že keď vypne motor, môže auto riadiť ako plachetnicu.

Vodič dodávky mal šťastie, že mu vietor neprevrátil auto na bok.

Viacerí kamionisti ale nemali toľko šťastia a havarovali. Buď ich prevrátilo, lebo boli prázdny a vietor sa oprel do plachiet ich nákladového priestoru, alebo sa na ceste do kopca alebo z kopca šmýkali a skrížili. Pre ostatných to zvyčajne znamenalo zablokovanie cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Pozor na kusy ľadu na streche nákladiakov

Niektorí sa sťažovali aj na to, že na korbách nákladných áut zostávali kusy zmrznutého snehu alebo ľadu a tie za jazdy padali na cestu. Nie je príjemné jazdiť za takýmto vozidlom.

Buďme preto k sebe ohľaduplní. Vodiči nákladných áut by si mali skontrolovať obutie kolies. Nemali by jazdiť s natiahnutými plachtami cez nákladový priestor, ak jazdia prázdni. A vždy pre jazdou by si mali zistiť, či sa na streche ich vozidla nenachádza sneh alebo ľad. Ten by mali pred jazdou zhodiť, aby neohrozoval iných.

V zimnom období nie je žiadnou výnimkou, ak cestu zafúka tak, že sa z nej nedostanete, kým vás nevyslobodí ťažká technika. Preto jazdite pokiaľ možno s plnou nádržou, aby ste nemuseli mrznúť.

Noste tiež so sebou deku, fľašu vody alebo termosku s teplým nápojom. Pomôže aj lopatka, ťažné lano, vrecko s pieskom, baterku, nabitý mobil a peniaze v hotovosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keby cestári podávali nadľudské výkony, príroda je mocnejšia a ani posypový materiál či odhŕňanie snehu nezabráni zasneženiu cesty tak, že zostane neprejazdná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 582
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 114
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 905
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 163
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 975
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 893
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 020
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu